Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Tuo 2minerssin päivätuotto on kyllä hölmösti laskettu, kun se laskee sen hetkellisen hashraten perusteella, joka siis vaihtelee todella paljon. Olisi edes 2h keskiarvo, tai 24h keskiarvo hashratesta. Sieltä tuotto-välilehdeltä onneksi näkee oikean kertymän viimeisien tuntien ajalta.
Tarkaksi tuota ei voi kyllä sanoa, mutta näkyy siitä se muutos. Tuolta maksetuista sen näkee tarkemmin miten toteutunut, eli aluksi tuli parin tunnin välein se 10 RVN ja nyt ehkä 6-7 tunnin välein.

Tarkaksi tuota ei voi kyllä sanoa, mutta näkyy siitä se muutos. Tuolta maksetuista sen näkee tarkemmin miten toteutunut, eli aluksi tuli parin tunnin välein se 10 RVN ja nyt ehkä 6-7 tunnin välein.
Ei siitä näy oikein se muutoskaan, koska poolin näkemä hashrate vaihtelee voimakkaasti paketista riippuen. Esim. ETH:n kohdalla kun mineri raportoi 120MH/s niin tuo poolin luku pomppii välillä 60MH/s...180MH/s tai jotain. Jos se laskisi sen reported hashraten perusteella (jonka mineri raportoi) niin sekin olisi parempi kuin tuo hetkellinen snapshot hashrate sharejen perusteella.

Itse sammutin rigit ja ajattelin pitää ainakin viikon tauon ja katsoa sen jälkeen mihin hashratet ovat asettuneet eri coineilla. Nyt on turha testailla mitään kun kaikki muutkin tekee samaa.
Itse saman tempuin tein. Yhden kortin jätin nuuskimaan kuitenkin eri vaihtoehtoja kokeilen

Ei siitä näy oikein se muutoskaan, koska poolin näkemä hashrate vaihtelee voimakkaasti paketista riippuen. Esim. ETH:n kohdalla kun mineri raportoi 120MH/s niin tuo poolin luku pomppii välillä 60MH/s...180MH/s tai jotain. Jos se laskisi sen reported hashraten perusteella (jonka mineri raportoi) niin sekin olisi parempi kuin tuo hetkellinen snapshot hashrate sharejen perusteella.
Niinhän se näyttää olevan. Hiveon poolissa ethereumin profitability arvion näytti keskiarvosta, eli huomattavasti tarkemmin.

Veikkaan tässä käyvän niin, että immeiset kokeilee hetken ja toteaa tämä oli täsä. Sitten pikkuhiljaa porukka droppaa tuosta mainauksesta. Eiköhä tuosta joku kolikko vielä ole "tuottoisaa". Viimeistään kun sähkön hinnat alkaa laskemaan..

ssg

Veikkaan tässä käyvän niin, että immeiset kokeilee hetken ja toteaa tämä oli täsä. Sitten pikkuhiljaa porukka droppaa tuosta mainauksesta. Eiköhä tuosta joku kolikko vielä ole "tuottoisaa". Viimeistään kun sähkön hinnat alkaa laskemaan..
Olisi kiva nähdä jossain välissä statseja miten paljon sähkönkulutus laskee jos edes laskee tämän myötä.

Olisi kiva nähdä jossain välissä statseja miten paljon sähkönkulutus laskee jos edes laskee tämän myötä.
Suomen käppyrässä voi halutessaan nähdä taittuvan huipun tuossa kymmenen nurkilla.

Eihän ethin louhintaan aiemmin käytetyn energian määrä heti (jos koskaan) laske mainostettua yli 99 prosenttia, koska paljon siirtyy myös muihin killinkeihin. Moni vie vielä enempi virtaa kuin ethhash ja periaatteessa tulee enemmän päällekkäisyyksiä kun ajetaan useampaa ketjua rinnan. Mutta aikahan tämän kertoo.

1663243666151.png

Viimeksi muokattu:

ssg

Suomen käppyrässä voi halutessaan nähdä taittuvan huipun tuossa kymmenen nurkilla.

Eihän ethin louhintaan aiemmin käytetyn energian määrä heti (jos koskaan) laske mainostettua yli 99 prosenttia, koska paljon siirtyy myös muihin killinkeihin. Moni vie vielä enempi virtaa kuin ethhash ja periaatteessa tulee enemmän päällekkäisyyksiä kun ajetaan useampaa ketjua rinnan. Mutta aikahan tämän kertoo.

Pitää varmasti myös odottaa että joku taho tekee globaalin analyysiin. Tuon virrankulutuksen kun jakaa paikallisesti niin siitä tulee yllättävän pieni luku joka tuskin näkyy missään käppyrässä ellei jossain päin maailmaa ole joku aivan jäätävän iso farmi joka oli muutaman minuutin offline.

Jåsså nyt kun homma taputeltu eth osalta ja vehkeet sammuteltu niin voisi taas vaihteeksi latoa vähän madonlukuja. Keskimääräisiä kk lukuja 19 kuukauden ajalta: Tuotto 1,8eth josta 0,35 hodliin. Siirtohetkien kurssin mukaan arvo 4k€, josta fiatiksi 3,5k€. Sähköön 6485/kwh ja 715€. Päivätuotto 136€ ja sähköihin siitä 24€. Eli tuotto käytettyyn sähköön suhtautettuna x5,6.

ROI ei ole tainnut ihan toteutua kun yleensä kiinnostelee kaikkia vaikka itse niitä en koskaan laskenutkaan. Niin kalustoon mennyt 70k€+13,5k€ sähköt ja fiattia otettu pois 68k€. Hodlissa tämän hetken arvon mukaan 11,5k€ cryptoa ja 74 GPU:ta joiden arvo on jotain 20-30k€ välillä. Jos tosta läjästä yhden kortin nostaa niin 3060ti kortteja 40kpl ja sille määrittelin viime kuun lopussa 325€ arvon. Eli arvot pyritty pitämään aina about realistisina ettei tule virheellistä kuvaa. Näissä on tullut pahasti takkiin kun parhaimmillaan oli 70k€ arvosta korttia vuodenvaiheessa... Arvo tosiaan laskenut tänä vuonna enmmän mitä kortit tuottaneet. Strategia oli kuitenkin alusta asti tämä ja yritetään pysyä siinä, koska yleensä kun säätää lennosta tavotteita niin käy vielä huonommin. Viime vuosi pitäisi mennä palautuksille(ei oo tullut päätöstä vielä) ja tämän vuosi verollepantavaksi paitsi tavoite on keksiä jotain hankintoja loppuvuodelle. Toki jos näyttä, että ei tästä tule kesää silloinkaan niin tuskin urhaan enempää euroja ja makselen sitten vaan ensi vuonna veroja...

Summa summarum ei ollut oikotie rikkauksiin, mutta käteen jäi jotain muutakin kuin känsät. Hauskaa oli pitkästä aikaa ruuvata atk:ta. Ja onhan se nyt 30v atk naputtelu uran ajalta aika päheetä, että sulla on nurkat vääränä uutta rautaa ja sillä voi vielä tienata vs. kun aina ennen niitä varten pitänyt repiä eurot milloin mistäkin.

ssg

Jåsså nyt kun homma taputeltu eth osalta ja vehkeet sammuteltu niin voisi taas vaihteeksi latoa vähän madonlukuja. Keskimääräisiä kk lukuja 19 kuukauden ajalta: Tuotto 1,8eth josta 0,35 hodliin. Siirtohetkien kurssin mukaan arvo 4k€, josta fiatiksi 3,5k€. Sähköön 6485/kwh ja 715€. Päivätuotto 136€ ja sähköihin siitä 24€. Eli tuotto käytettyyn sähköön suhtautettuna x5,6.

ROI ei ole tainnut ihan toteutua kun yleensä kiinnostelee kaikkia vaikka itse niitä en koskaan laskenutkaan. Niin kalustoon mennyt 70k€+13,5k€ sähköt ja fiattia otettu pois 68k€. Hodlissa tämän hetken arvon mukaan 11,5k€ cryptoa ja 74 GPU:ta joiden arvo on jotain 20-30k€ välillä. Jos tosta läjästä yhden kortin nostaa niin 3060ti kortteja 40kpl ja sille määrittelin viime kuun lopussa 325€ arvon. Eli arvot pyritty pitämään aina about realistisina ettei tule virheellistä kuvaa. Näissä on tullut pahasti takkiin kun parhaimmillaan oli 70k€ arvosta korttia vuodenvaiheessa... Arvo tosiaan laskenut tänä vuonna enmmän mitä kortit tuottaneet. Strategia oli kuitenkin alusta asti tämä ja yritetään pysyä siinä, koska yleensä kun säätää lennosta tavotteita niin käy vielä huonommin. Viime vuosi pitäisi mennä palautuksille(ei oo tullut päätöstä vielä) ja tämän vuosi verollepantavaksi paitsi tavoite on keksiä jotain hankintoja loppuvuodelle. Toki jos näyttä, että ei tästä tule kesää silloinkaan niin tuskin urhaan enempää euroja ja makselen sitten vaan ensi vuonna veroja...

Summa summarum ei ollut oikotie rikkauksiin, mutta käteen jäi jotain muutakin kuin känsät. Hauskaa oli pitkästä aikaa ruuvata atk:ta. Ja onhan se nyt 30v atk naputtelu uran ajalta aika päheetä, että sulla on nurkat vääränä uutta rautaa ja sillä voi vielä tienata vs. kun aina ennen niitä varten pitänyt repiä eurot milloin mistäkin.
Miten arvioisit paljon tähän koko projektiin meni omaa aikaa? Jos unohdetaan että tämä oli harrastus, joille ei voi rahallista arvoa määrätä, niin käytetty aika varmaankin ratkaisee oliko tämä pieni voitto jonka teit rahan arvoista.

Vieläkö joku muu täällä farmailee Chiaa?

Itse olen seuraillut projektin kehitystä ja antanut killinkien kasautua. En ole laajentanut aikoihin, mutta netspace on laskenut niin ilmankin on kolikkojen määrä ollut noususuhdanteessa. Ja ei ole ollut mitään isoja sähkölaskuja ja PoS-mörköjä horisontissa niin mikäs tuossa on ollut. Tänään toki ei kannattaisi aloittaa.

Miten arvioisit paljon tähän koko projektiin meni omaa aikaa? Jos unohdetaan että tämä oli harrastus, joille ei voi rahallista arvoa määrätä, niin käytetty aika varmaankin ratkaisee oliko tämä pieni voitto jonka teit rahan arvoista.
Aluksi meni varmaan aika paljonkin kaikessa räpellyksessä kun oli pakettikonelouhintaa ja kaikkea muuta eri muotosta ja kokoonpanolla olevaa rigiä. Samoin suurin osa korteista on revitty pakettikoneista, joten siinäkin mennyt joku hetki kun pitänyt lootat myydä. Silloin se oli rakkaudesta lajiin :D.

Tänä vuonna naurettavan vähän kun ei ole tehnyt mitään muutoksia oikein. Ollut todellakin sitä, että unohtaa päälle. Jos on ollut ongelmia uptimen kanssa niin aina ne on paljastuneet virtaongelmiksi eli yleensä kiinan splitteri tai jos liitos ollut löysällä yms. Voi toimia pitkäänkin, mutta jossain vaiheessa tulee savua.

Todella vaikea heittää mitään karkeaa arviota mitä mennyt tunteja. Kun setti pyörii niiin ei siinä oikein mitään säädettävää ole. Voi hyvin olla viikon ulkomailla tjms. Se tässä onkin hyvin kiinnostava kun ei vaadi omaa panosta muuten kuin rahaa laitteisiin ja vähän aikaa vaivaa kasaamiseen.

Väittäisin, että ajankäyttö riippuu todella paljon millasella purkalla kasaa rigin. Jos teet jonkun octominer setin missä identtiset gpu:t niin säätöä on melkeen 0%. Räpellät jonkun viritys rigin maustettuna kaikenmaailman sata virta adaptereilla ja muulla kierrätys kamalla mitä löydät nurkista niin aivan varmasti tulee ongelmia.

Itsellä on noin 400 k32 plottia joista noin 100 oli jo ennen mainnet launchia. Aikalailla viikon välein tulee 0.1xch flexpoolista. Vähän reilu 17xch farmattu kaiken kaikkiaan.
Vieläkö joku muu täällä farmailee Chiaa?

Itse olen seuraillut projektin kehitystä ja antanut killinkien kasautua. En ole laajentanut aikoihin, mutta netspace on laskenut niin ilmankin on kolikkojen määrä ollut noususuhdanteessa. Ja ei ole ollut mitään isoja sähkölaskuja ja PoS-mörköjä horisontissa niin mikäs tuossa on ollut. Tänään toki ei kannattaisi aloittaa.

root

Make ATK Great Again
Itsellä on noin 400 k32 plottia joista noin 100 oli jo ennen mainnet launchia. Aikalailla viikon välein tulee 0.1xch flexpoolista. Vähän reilu 17xch farmattu kaiken kaikkiaan.
Kun tuli puheeksi, niin muistin tuon pöydän alla tomua keräävän 90 TiB pikkufarmin. Soolona mennään ja kolme viikkoa sitten näkyy viimeksi tipahtaneen 2 XCH.

micce28

Mining 0,0 GH/s
Nyt alkaa putoilemaan muiden coinejen tuotot kanssa aikas huolella.
Aamulla näytti vielä Ravencoin mun kalustolla noin 18$ ja nyt 8$ päivässä.
Joo kyllä nyt vaan vaihdellaan töhniä ja puhallellaan pölysiä tuulettimista ihan rauhassa.

micce28

Mining 0,0 GH/s
ETH kurssi tipahti just taas 100$ ja sähkönhinta nousi meikällä 3.9 sentistä > 16 senttiin.
Voi näitä ilon ja onnen päiviä...

micce28

Mining 0,0 GH/s
Kiitokset kaikille jotka ovat olleet matkalla mukana, eritoten te aktiivisimmat foorumilaiset :love:

Huudellaanhan yhdessä täällä jos tulee hyviä shitcoineja louhittavaksi tai muuta mullistavaa tapahtuu.
Minulta myös kiitos ja anteeksi kaikille :)
Nyt keskitän puuhasteluni 10-15 kW aurinkopaneelipaketin rakenteluun jotta se olisi tulilla talven jälkeen.

Itse meen 200TiB ja 19XCH tienattu. ROI jotain 10v :redface:
Jälkikäteen olisi kannattanut myydä huipulla, mutta ei tullut myytyä. Olisiko vajaa 300 kolikkoa ollut siinä kun hinta kävi $1500:ssa toukokuussa 2021. Olisihan tuolla verojen jälkeen ostanut Kalliosta remonttikuntoisen panokorsun. Noh ekaa kertaa mukana tuolileikissä ja en uskaltanut lähteä säätämään ekojen pörssien kanssa. Ensi kerralla paremmin rahat ulos pajatsosta kunhan ensin tulee säästötavoite täyteen.

Ei oikein kannata rautaa ostaa näillä hinnoilla, ja rahalla en ole ostanut lisää. Hamstraus- ja harrastushimo tietty oli, joten levyjen lisäksi muutama näytönohjain louhi Prohashingista Ethereumia josta maksut ulos XCH:na. Rommasi jo ajoissa tuo niin sain mielestäni ihan kohtuullisella vaihtokurssilla loppuvuodesta ja keväällä. Ergolla samaa kuviota voisi jatkaa, mutta ei taida olla rahallista järkeä ellei tule kylmä talvi tai hintoihin tule merkittäviä muutoksia. Jatkan toistaiseksi huvin ja urheilun vuoksi Kaspalla.

Ja eipä tässä huonosti ole käynyt, olin kuitenkin aikaisin mukana ja riittävällä panoksella että näilläkin hinnoilla myymällä pääsisin plussan puolelle ja jäisi vielä levyä omaan käyttöön tai myytäväksi.

Viimeksi muokattu:
Kiitokset kaikille jotka ovat olleet matkalla mukana, eritoten te aktiivisimmat foorumilaiset :love:

Huudellaanhan yhdessä täällä jos tulee hyviä shitcoineja louhittavaksi tai muuta mullistavaa tapahtuu.
Joo, mielenkiintoinen kokemus kaikkinensa ja jos olisi tarkemmin tiennyt mitä tekee ja osannut katsella erilaisia tunnusmerkkejä, paremmin olisi saanut jäämään käteenkin :) Mutta kuten @elmo sanoi, harrastushan tämä oli ja siitä poikkeuksellinen, että sitä ei tarvinnut rahoittaa vaan pikemminkin harrastus rahoitti taskurahoja...

Mulla olisi tässä näitä lähes SER-näyttiksiä, joilla ei kummosta jälleenmyyntiarvoa ole, niin tuskinpa lähden myymään niitä. Jospa tämä sotakin tässä menisi ohi, talous aikanaan kääntyy kasvu-uralle, niin eiköhän ne kryptotkin sieltä mukana seuraile. Se kai sen skenaarion tässä täytyy olla, että jonkun krypton arvostus paranee, jolloin sitä kannattaa mainata. Mutta nythän nuo näyttää kaikki olevan taas laskussa.

Minulta myös kiitos ja anteeksi kaikille :)
Nyt keskitän puuhasteluni 10-15 kW aurinkopaneelipaketin rakenteluun jotta se olisi tulilla talven jälkeen.
Off vai ongrid systeemi tulossa. Itse kanssa välillä katsellut että alkaisi itse värkkäilemään noita omalle katolle. Takaisinmaksuaika lyhenee kun ei maksa työstä, mutta taitaa silti olla pitkä.

Ja itse aiheeseen.. jännä katsella kuinka väki jakautuu eri kolikoille ja kaikkien tuotot putoaa pohjamutiin. Ei vaan tunnu tällä hetkellä olevan mitään sellaista missä pääsisi ensimmäisten joukossa kiinni vaan kaikki olleet jo tovin markkinoilla.

micce28

Mining 0,0 GH/s
Off vai ongrid systeemi tulossa. Itse kanssa välillä katsellut että alkaisi itse värkkäilemään noita omalle katolle. Takaisinmaksuaika lyhenee kun ei maksa työstä, mutta taitaa silti olla pitkä.

Ja itse aiheeseen.. jännä katsella kuinka väki jakautuu eri kolikoille ja kaikkien tuotot putoaa pohjamutiin. Ei vaan tunnu tällä hetkellä olevan mitään sellaista missä pääsisi ensimmäisten joukossa kiinni vaan kaikki olleet jo tovin markkinoilla.
ON Grid olisi tulossa minulle ja noin 20 paneelia (Longi 455W) näillä näkymin saan asemoitua niin että niistä on hyötyä.

ON Grid olisi tulossa minulle ja noin 20 paneelia (Longi 455W) näillä näkymin saan asemoitua niin että niistä on hyötyä.
Ite alan kans mainaa paneeleilla €-kolikkoa. 18 paneelia 385W jasolarii pitäs ruuvailla katolle kiinni eli n. 7kW järjestelmä
Oma huusholli nyt noin paljoo käytä eli menee kWhoota myyntiin sähkölaitokselle ja jos sähkön hinta tulee pysyy korkeella, kyl roi jonkin kympin saattaa hyväl mäihäl tuottaakki.
Sillon vuos puol toista sit mietin et olis kätevää mainaa kryptoo samal ku paneelit antais päiväl voiman myllyille mut onha se iso raha laittaa kii paneeleihin, invertteriin, kiskoihin yms. mut sijoitusmieles ihan fiksu veto. Oon kyl ostanu kaljaakon aika monel tonnil täs vuosien varrel, se nyt ei kerryttänyt muuta kun rasvaa maksan ympärille, tää et laittaa rahaa paneeleihin jotka pitäs maksaa ittensä joskus takas ja sen jälkee alkaa ihan tuottamaankin kun on itsensä kuolettanut pois on mun mielest ihan järkevää rahan käyttöä. Ostin kesällä auton jonka arvon tiedän joka vuosi putoavan, niin paneelit taas tuottaa koko ajan niin suosittelen kaikille jotka on pohtinut niiden hankintaa.
ens keväänä/kesänä vois mainaa jotain kikkare kolikkoo vaikka läpäl päiväs aikaan kun aurinko armas antaa siihen energian joten periaattees tarvi ’maksaa’ sitä sähköö jonka se tuhertaa menemää

Suomi nousi eilen sähkön viejäksi ensimmäistä kertaa ehkä vuosikymmeniin – ”Tällaiset päivät varmasti yleistyvät” Suomi nousi eilen sähkön viejäksi ensimmäistä kertaa ehkä vuosikymmeniin – ”Tällaiset päivät varmasti yleistyvät”

Non ni.
Meitin rigien sammutukset vaikutti heti kulutukseen :p
Höh, just ku kerkesin hieroa jo kämmeniä yhteen et nyt alko paneeleilla farmaus niin eiköhän sekin juna ajanut nenän edestä ohi!

tyypillistä tuuriani..

ergo, raven, etc, näitä jengi maailmal vääntää dollarin kuvat silmillään. Itse kun katselen tätä tienaustaulukkoa näyttisten suhteen niin kyl voi vaan todeta että vaikka sähkö olis ilmasta, niin kyllä tällänen nappikauppa alkaa ole jo tosi booring plus tästäkin riemuata verottaja tunkee käsiä niin syvälle taskuun et joku vois tulkita sen jo seksuaaliseksi ahdisteluksi.
Myös kun seuraa eth pörssin arvoa, varmaa jengi kelas et nyt kun tulee tämä hieno ja kauan odotettu herran päivä eiku the merge niin kurssi lentäisi pilvihattaroiden yläpuolella mut mun mielest se nyt kuiteski sukeltaa niin syvällä et hohhoh.
niin täi näin, hodlaajat jodlaa ja katselee bussiaikatauluista reittejä pankkiin, voi olla et se on se klassinen odottavan aika pitkä tämän touhun kaa. Saas nähä millon jos koskaan kryptot näin korkeelle tulis liitelee missä ne nyt on käynytäs vuoden kahen sisään.
itelki katse btc ja eth kurssissa, jospa ne joskus sit silti kaikesta huolimatta tekis taas sen all time high pomppauksen niin sit olis kiva painaa sitä sell nappia. Nyt myyminen on niin surkeeta touhuu et mielummin kuolen vaik nälkään ennen kun myyn kryptoi näin surkeel kurssil

Liitteet

Höh, just ku kerkesin hieroa jo kämmeniä yhteen et nyt alko paneeleilla farmaus niin eiköhän sekin juna ajanut nenän edestä ohi!

tyypillistä tuuriani..

ergo, raven, etc, näitä jengi maailmal vääntää dollarin kuvat silmillään. Itse kun katselen tätä tienaustaulukkoa näyttisten suhteen niin kyl voi vaan todeta että vaikka sähkö olis ilmasta, niin kyllä tällänen nappikauppa alkaa ole jo tosi booring plus tästäkin riemuata verottaja tunkee käsiä niin syvälle taskuun et joku vois tulkita sen jo seksuaaliseksi ahdisteluksi.
Myös kun seuraa eth pörssin arvoa, varmaa jengi kelas et nyt kun tulee tämä hieno ja kauan odotettu herran päivä eiku the merge niin kurssi lentäisi pilvihattaroiden yläpuolella mut mun mielest se nyt kuiteski sukeltaa niin syvällä et hohhoh.
niin täi näin, hodlaajat jodlaa ja katselee bussiaikatauluista reittejä pankkiin, voi olla et se on se klassinen odottavan aika pitkä tämän touhun kaa. Saas nähä millon jos koskaan kryptot näin korkeelle tulis liitelee missä ne nyt on käynytäs vuoden kahen sisään.
itelki katse btc ja eth kurssissa, jospa ne joskus sit silti kaikesta huolimatta tekis taas sen all time high pomppauksen niin sit olis kiva painaa sitä sell nappia. Nyt myyminen on niin surkeeta touhuu et mielummin kuolen vaik nälkään ennen kun myyn kryptoi näin surkeel kurssil

Niinhän ne monessa paikkaa kirjoitti, että "ETH just killed itself", toisaalta kaikki laskee eli eth seurailee vaan trendiä. Hurjimmat ennusteethan lupaa bitcoinille vielä pudotusta ja 2023 (lopulla puolella) oltas jossain alle 4k lukemissa. Siitä pika-arviolla eth olis silloin 300-400 välillä, mutta aika näyttää. ETH isona riskinä kuinka steikkaajat käyttäytyy kun joskus 6-12kk jälkeen mahdollistuu niiden ulos otta steikkauksesta. Siellä voi olla myyntihaluja tai sitten ei.

Toivotaan että joku uusi PoW nousee ottamaan eth paikan. ETC se tuskin on, mutta nyt pitäs olla se kristallipallo kirkkaana.

Mie uskon, että Ethereum tuolta vielä nousee. Jos se nyt laskee niin rahaa vaa sisään. Mut riskihän siinä aina on.
Pienimuotoista tuo mun mainaaminen on, mut eipä näillä sähkön hinnoilla ja nykytuotoilla oikein taivu tää homma.
Täytyy seuraa tilannetta.

Fortumilta tuli kirje johonkin 72h ilmaseen sähköön. Täytyy hyödyntää ja rigit täysille.

Täältä itse seurailen noiden vaikeuksien nousuja, aika vauhdilla menee vaikeemmaksi joka kolikko:eek:

Tuolla sivulla alla myös muut kryptot

Suomi nousi eilen sähkön viejäksi ensimmäistä kertaa ehkä vuosikymmeniin – ”Tällaiset päivät varmasti yleistyvät” Suomi nousi eilen sähkön viejäksi ensimmäistä kertaa ehkä vuosikymmeniin – ”Tällaiset päivät varmasti yleistyvät”

Non ni.
Meitin rigien sammutukset vaikutti heti kulutukseen :p
Tuostakin uutinen keksitty. onhan tuo taka viikkoina ennemminkin käynyt plussan puolella kun on sattunut tuulla hieman reippaamin ja ei ole vesivoimaa ohijuoksutettu. Oikeasti vaan ollaan menossa perse edellä puuhun energian suhteen.

Pian alkaa asicejakin saamaan tarjouksesta kun shitcoinit ei nousekkaan. RVN vaikeustaso ei ole edes pahasti noussut. Vielä tuplat matkaa ath vaikeustasolle kun taas ETC mihin kaikki asicit pomppasi onkin jo melkein 8x edellinen ath vaikeustaso.

Kyllä siinä alkaa peppureikää kiristää niitä jotka tilasi isolla rahalla vaikka Antminer E9:n tai peräti enempikin isoa farmia varten noita 2021 kesällä vai koska noita sai jollain 10k$:lla ennakkotilata. Toimitukset sitten 2022 alku kesästä ja tuottoa tulltu joku 1-2k$. Ei naurattaisi jos olisi osunut omalle kohdalle. No riskit on aina olleet isot tässä hommassa kuin myös tuotot...

Kyllä siinä alkaa peppureikää kiristää niitä jotka tilasi isolla rahalla vaikka Antminer E9:n tai peräti enempikin isoa farmia varten noita 2021 kesällä vai koska noita sai jollain 10k$:lla ennakkotilata. Toimitukset sitten 2022 alku kesästä ja tuottoa tulltu joku 1-2k$. Ei naurattaisi jos olisi osunut omalle kohdalle. No riskit on aina olleet isot tässä hommassa kuin myös tuotot...
Bitmain taisi tehdä vähän samat Kadenalle. Julkaisivat tällä viikolla uuden mallin joka tuottaa 3154W teholla 166 Th/s. Hintaa tai saatavuutta ei ole tiedossa, mutta vertailuna että loppuvuodesta 2021 myytiin Goldshell KD5:sta $50000:lla jossa strategiset arvot 2250W ja 18 Th/s. Goldshellin lippulaivamalli KD MAX näkyy tarjoavan arvot 3350W ja 40.2 Th/s, ja sitä myydään nyt ~$13000 hintaan. No kehitys kehittyy, se on selvä ja Ethash ASICeja ostaneet ovat (toivottavasti) ottaneet tietoisen riskin.

Kyllä noi yhden arvan kortit on riskiltään ihan eri luokkaa mihin tahansa yleiskäyttöiseen rautaan verrattuna. Bitcoin ASIC ehkä noista "varmin" valinta. Jos nyt vaikka miettii että olisi puntaroinut auton ostoa reilu vuosi sitten ja olisikin päätynyt sijoittamaan "$500 a day money printteriin" juutube-videoiden perusteella. Voisi harmittaa kun olisikin kädessä sähkön hintojen noustua miinus 15 euroa/päivä tuottava korvat räjäyttävän kova ääninen sähkölämmitin.

Kaiken tämän sanottuani, tuollainen Futurebit Apollo BTC mineri olis kyllä ihan hauska lottokone. Hinta vaan liian kova.

Viimeksi muokattu:
Bitmain taisi tehdä vähän samat Kadenalle. Julkaisivat tällä viikolla uuden mallin joka tuottaa 3154W teholla 166 Th/s. Hintaa tai saatavuutta ei ole tiedossa, mutta vertailuna että loppuvuodesta 2021 myytiin Goldshell KD5:sta $50000:lla jossa strategiset arvot 2250W ja 18 Th/s. Goldshellin lippulaivamalli KD MAX näkyy tarjoavan arvot 3350W ja 40.2 Th/s, ja sitä myydään nyt ~$13000 hintaan. No kehitys kehittyy, se on selvä ja Ethash ASICeja ostaneet ovat (toivottavasti) ottaneet tietoisen riskin.

Kyllä noi yhden arvan kortit on riskiltään ihan eri luokkaa mihin tahansa yleiskäyttöiseen rautaan verrattuna. Bitcoin ASIC ehkä noista "varmin" valinta. Jos nyt vaikka miettii että olisi puntaroinut auton ostoa reilu vuosi sitten ja olisikin päätynyt sijoittamaan "$500 a day money printteriin" juutube-videoiden perusteella. Voisi harmittaa kun olisikin kädessä sähkön hintojen noustua miinus 15 euroa/päivä tuottava korvat räjäyttävän kova ääninen sähkölämmitin.

Kaiken tämän sanottuani, tuollainen Futurebit Apollo BTC mineri olis kyllä ihan hauska lottokone. Hinta vaan liian kova.

Täytyy sanoa, että kyllä täällä ainakin kiinnostus heräsi. Tottunut, että noi asicit on useita tonneja joten tämä siis ei varmaan tuota paljon mitään?

Zacksa

Tukijäsen
Tuo 166 teran kadenavehje kiinnostaa, mutta taitaa olla kohtalaisen kallis kampe :cautious:

Täytyy sanoa, että kyllä täällä ainakin kiinnostus heräsi. Tottunut, että noi asicit on useita tonneja joten tämä siis ei varmaan tuota paljon mitään?
Jos nyt oikean vempaimen tuottavuuden googlettelin niin ei noi voitot sähköjen jälkeen kauheen massiivisii oo. Jos noil rahoil pitäs syödä niin päiväyksen menettäneet nuudelipussitkin voi tuntuu kalliilta

Liitteet

Onhan siinä vähän hintaa XD

Pistetään osakeyhtiö pystyyn peitenimellä kiinteistöt oy lihoiksi ab. Pankista vekseli parin vuoden bulletilla ja lainan käyttötarkoitus jotain muuta kuin louhintavehkeet, kun niitä varten ei lainaa saa. Aluksi ei tavita edes mitään ihmeellistä tilaa kun ei ole varaa ostaa hallillista noita. Joku kenellä halvin soppari ottaa laitteen nurkkiinsa...

e:

Jos nyt oikean vempaimen tuottavuuden googlettelin niin ei noi voitot sähköjen jälkeen kauheen massiivisii oo. Jos noil rahoil pitäs syödä niin päiväyksen menettäneet nuudelipussitkin voi tuntuu kalliilta
Joo törmäsin kanssa samaan, mutta toi LTC? Joka tapauksessa tuskin tuottaa paljon enempää. Täältä Realtime mining hardware profitability | ASIC Miner Value voi käydä stalkkaamassa niin se E9 tuottaa nyt miinusta suhteessa käytettyyn sähköön. Ketään ei kiinosta ostaa noita shitcoineja mitä mainerit pumppaa markkinoille niin kurssit donkkaa vaan lisää...

Zacksa

Tukijäsen
Onhan siinä vähän hintaa XD

Pistetään osakeyhtiö pystyyn peitenimellä kiinteistöt oy lihoiksi ab. Pankista vekseli parin vuoden bulletilla ja lainan käyttötarkoitus jotain muuta kuin louhintavehkeet, kun niitä varten ei lainaa saa. Aluksi ei tavita edes mitään ihmeellistä tilaa kun ei ole varaa ostaa hallillista noita. Joku kenellä halvin soppari ottaa laitteen nurkkiinsa...
Sold out. Muuten olisin mukana :joy:

Joo ei. Ihan ajaisin soolona arpaa. Tosin saman taitaisi hoitaa joku Raspi SHA-256 -tikulla.

Bitcoinilla kuitenkin voiton arvo jo ihan kohtuullinen. Chialla ei paljoa lämmitä jos ajaisi jotain teran levyä ja astronomisella onnella tulisi se seitsemän-kahdeksan kymppiä. Tai kuka tulevaisuuden arvosta tietää, mutta en pidättäisi henkeä.

Viimeksi muokattu:
Näistä koneista saa vuokrattua siivuja täältä: HashFrog - KA3 debut offer

Tosin mitä hauskaa tuossa enää olisi? Ja nykyisillä hinnoilla ei kyllä taida olla edes rahallista järkeä. Ehkä jos saisi jonkun kahden vuoden liisarin niin voisi käydä hyvinkin (tai hyvin huonosti). Lisäksi jos homma lähtisi liian tuottavaksi niin Hasissammakko varmaan laittaisi lapun luukulle ja koneet pyörimään omaan piikkiin. Näin minä tekisin.

Edit: Muualta KDA louhintaa saa myös ostamalla NFT:tä joille sitten tilitetään 800 Gh/s tuoton verran kolikoita. Periaatteessa ihan mielenkiintoinen ajatus, mutta kun miettii ettei ole yhtään varmaa kuinka kauan tuota maksetaan niin en ole vakavasti harkinnut. Etenkin kun oletettavasti lisääntyvän kapasiteetin myötä 800 Gh/s tuottanee päivässä pennin kiljoonasosia.

Viimeksi muokattu:
Jos olisi halpaa sähköä, niin kyllähän tuohon KDA:aan voisi hypätä messiin, mutta kun ei ole halpaa sähköä :/
Goldshellillä noita eri asiceja kuitenkin kilahtelee saldoille vähän väliä. Mutta jos uskoo kolikkoon, niin ostaisi ennemmin kolikkoa euroilla, mutta taas samat sanat: mikäs siinä olisi kivaa.

Jos kiinnostaa "ilmainen" raha, niin metamaskin kautta saa ETHW:t pihalle ja esim gate io:ssa voi vaihtaa USDT:ksi. Kokeiltu toimivaksi.

Oikein kun viimeisen päälle säätää energiatehokkuutta niin pääsee alle -0,10€ (siis tappiolla) per näytönohjain per päivä. Tässähän alkaa harrastaminen tosiaan jo maksamaan.

Oikein kun viimeisen päälle säätää energiatehokkuutta niin pääsee alle -0,10€ (siis tappiolla) per näytönohjain per päivä. Tässähän alkaa harrastaminen tosiaan jo maksamaan.
Ajattele sitä sijoituksena. Säästät ja kärsit muusta elämästä niin saat sähkön maksettua :D Ja sitten shitcoinit hajoaa, jolloin kaikki oli turhaa.

Mä en tiiä miks mainaam vaikka on tappiollista. Kai mä oon vähä dumass.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
194 320
Jäsenet
62 495
Uusin jäsen
Miksi_

Hinta.fi

Ylös Bottom