Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Juuri tämä. Hiukan tehokkaampaa rautaa ja saattaapi olla että kiittää itseään sitten kun joku seuraava ethin tappaja on käsillä (puhumattakaan jos eth taas vaihteeksi siirtyy). Tai jos pitää myydä niin kyllähän pelaajia ennemmin kiinnostaa 3070 kuin 3060 Ti.

.... ja eikös Lenovonkin pitänyt juuri kilahtaa taas saldoille.
:srofl:
Katos niinpä tulikin, raaskiskos sitä. Olis kyllä yks 3070 rigi yhden kortin vajaa :hmm: @Zacksa meni jo takuullisen kortinkin myynti osiolla lahjoittamaan 850€:llä niin tonni tuntuu kovalta takuuttomasta, mutta minkäs tekee jos on paha addiktio eikä noita lahjoitus kortteja kuitenkaan usein tarjoilla :D

Just laitoin Shelly 3EM mittarin ja 12kpl plug s tulemaan niin nyt saadaan torpan sähköt mittaus tarpeet tyydytettyä ja joka rigille oma mittari.

e: Alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä, että saa soitella sinne sähköyhtiölle jotta tulkaat vaihtaa ne 35A nallit vaan suosiolla...

e2: Piti vielä varmistaa niin se zacksan kortti oli LHR, tuli vissiin vähän hätäseen katsottua aiemmin.
:swhew:

Eli tilausta sisään vaan vaikka ei mitään järkeä

Viimeksi muokattu:
e2: Piti vielä varmistaa niin se zacksan kortti oli LHR, tuli vissiin vähän hätäseen katsottua aiemmin.
:swhew:

Eli tilausta sisään vaan vaikka ei mitään järkeä
Hullu olen, mutten seinähullu ;)

Vai olisiko tuollainen 15€/mh hyvä hinta kortille? Siihen hintaan voin sulle rigillisen supereita myydä

Hullu olen, mutten seinähullu ;)

Vai olisiko tuollainen 15€/mh hyvä hinta kortille? Siihen hintaan voin sulle rigillisen supereita myydä
Ei oo hyvä hinta ei, mutta tällä mennään nyt. Kaikki yli 10€ on vähän kallista, mutta elämä on.

6x 3070 rigin ostoa voisin harkita tuohon 15€/mhs hintaan jos sulla sellanen löytyy joutilaana?

Löytyykö täältä kokemuksia RX 5700 XT Strixin lämpötyynyjen vaihdosta? Kuinka paksuja tarvitaan ja minkä kokoiset arkit riittää? Suosituksia tyynyistä?
HiveOS ilmoittamat lämmöt pyörii 92c - 94c tuntumassa.
Ota kortti auki ja mittaa tyynyjen paksuus, ei paha homma..ja voi heittää nippuun louhimaan siksi kun odottelet tyynyjä..itse tilasin kesällä Arctic "säästöpakkaukset" 1mm ja 0.5mm arkkeja..niistä rakentelee useampiinkin kortteihin jähhdytystä tarvittaessa, on ainakin Vegoissa toiminut noi hyvin. ARCTIC Thermal pad lämpötyyny, 145 x 145 x 1,0mm - 13,00€

Potka_

Team SER
Löytyykö täältä kokemuksia RX 5700 XT Strixin lämpötyynyjen vaihdosta? Kuinka paksuja tarvitaan ja minkä kokoiset arkit riittää? Suosituksia tyynyistä?
92-94 Ei vielä mitenkään paha noissa, tuffeissa oli 104C :oops: . Itsellä oli yksi tommonen strixi. Itse en vaihtanut padeja, vaan parantelin padien päällä olevan levyn kontaktia pääjäähyyn. Eli levyn päälle padeja niin, että ottaa kunnolla kiinni pääjäähyyn. 5C-7C putosi tolla lämmöt.

Tuossa myös metallinen backplate, siihen voi halutessaan laittaa isohkon siilin muistien kohdalle. Tuokin jo pariastetta jeesaa ja korttia ei tarvitse edes avata.

Itte kanssa ostin arcticilta 0,5 ja 1mm perhe paketit padeja. Noita voi tarvittaessa pinota. Paketti riittää varmaan kymmenen kortille muisteille

Millä laitteella? Omat kokemusket datasähköstä on 15v takas ja silloin ei toiminut :lol:
Tuon hain testiin:

TP-Link TL-PA4010PKIT AV500 Nano PowerLine, Pass Through, Kit - 45,00€

Aikasemmin oli kolme TP-Link TL-WN722N tikkua käytössä. Jotka sinänsä toimi hyvin ja yhteys ei pätkinyt tai katkennut. Mutta seinät ja ulko-ovi välissä kuitenkin :D Nyt siirsin Archer C6:n koneiden viereen ajamaan LAN reitittimen virkaa, kun näissä edukkaammissa datasähkö palikoissa on vain yksi LAN portti.

Tuon hain testiin:

TP-Link TL-PA4010PKIT AV500 Nano PowerLine, Pass Through, Kit - 45,00€

Aikasemmin oli kolme TP-Link TL-WN722N tikkua käytössä. Jotka sinänsä toimi hyvin ja yhteys ei pätkinyt tai katkennut. Mutta seinät ja ulko-ovi välissä kuitenkin :D Nyt siirsin Archer C6:n koneiden viereen ajamaan LAN reitittimen virkaa, kun näissä edukkaammissa datasähkö palikoissa on vain yksi LAN portti.
Mulla oli viime vuonna alkuvuodesta tp-linkin powerlineja. Heivasin menemään, kun yhteys katkeili koko ajan. Vedin verkkopiuhan varastoon ja en ole katunut. Nyt on kaikki rigit kytkimessä verkkopiuhalla.

Mielenkiintoista pohdintaa. Itsellä menee vaan edelleen aivot solmuun kun kokeilee miettiä ETH:n PoW->PoS muutosta. BTC edelleen PoW ja varmaan muuttumassa tuollaiseksi "kultavarannoksi". PoW kohdalla saatavuuden vähentyessä ja hankinnan vaikeutuessa on tuo arvonkin nousu jotenkin ymmärrettävissä. PoS taas onkin vaikeampi käsittää kun siihen ei liity tuota vaadittavaa "työtä"... eikö tuon PoS asian voi ymmärtää enemmänkin siten, että siinä steikaaja saa korkoa pääomalle?
Niin, siis tarkoitat, että PoWin myötä krypto on ainakin sidoksissa esim. sähköenergian hintaan?

Niin minäkin ajattelin ensin, mutta noissa Seeking Alphan artikkeleissa ei ole kryptojen arvostuksessa mainittu sanallakaan liityntää sähköön. Toisaalta voidaan ajatella, että on niitä PoW-kryptoja muitakin, jotka ei silti keuli, vaikka BTC ja ETH keuliikin. Eli sinällään PoS tai PoW ei selitä krypton arvostusta, mutta tulevaisuudessa toki PoS voi aiheuttaa vielä lisäbuumia energiankulutuksen vähenemisen ansiosta.

En ollut aiemmin ajatellut ollenkaan esim. tollasta vertailua vaikka teknofirmaan, se 1/3 BTC:tä sijoituksissaan holdaava sen sijaan puheli juuri arvostuksen ja käyttäjämäärän välisestä yhteydestä. Paljon ETH:n osalta myös vertaillaan BTC:n historialliseen kehitykseen. Sitä en myöskään ollut tullut ajatelleeksi, että PoW-louhinnassa aina väistämättä louhijat myyvät jonkin verran coinia vähintään. Sen sijaan PoSissa eivät myy, jos kerran ovat aikeissa "louhia" steikkaamalla vaan antavat rewardien kasvattaa staking-pottia ja siten tuloja.

92-94 Ei vielä mitenkään paha noissa, tuffeissa oli 104C :oops: . Itsellä oli yksi tommonen strixi. Itse en vaihtanut padeja, vaan parantelin padien päällä olevan levyn kontaktia pääjäähyyn. Eli levyn päälle padeja niin, että ottaa kunnolla kiinni pääjäähyyn. 5C-7C putosi tolla lämmöt.

Tuossa myös metallinen backplate, siihen voi halutessaan laittaa isohkon siilin muistien kohdalle. Tuokin jo pariastetta jeesaa ja korttia ei tarvitse edes avata.

Itte kanssa ostin arcticilta 0,5 ja 1mm perhe paketit padeja. Noita voi tarvittaessa pinota. Paketti riittää varmaan kymmenen kortille muisteille
nojoo..itse olen yrittänyt pitää muistit 5700xt issä max 80-82c , yli 90c huutaa omilla asetuksilla punaisella..suosittelen katsomaan jos asetuksilla tai sitten uusilla padeilla lämpöjä alas..
Nyt on tuotaa viileää jäähdytystä tarjolla...
Sieppaa.PNG

Strixissä on muisteja jäähdyttämässä vain ohut musta pellin pala eikä se ole lainkaan yhteydessä pää jäähyyn. Alumiinirivaston läpi kulkevan ilmavirran on tarkoitus jäähdyttää pellin palaa ja sen kautta muisteja.
Mutta 5700XT kortissa puolet muistipiireistä jää ydintä jäähdyttävän kuparimötkäleen alle, tämän takia on kannattavaa lisätä tyynyt kuparimötkäleen ja muistien "jäähdyttimen" väliin jolloin ainakin osaa muisteista saa jäähdytettyä koko jäähyn voimin ilman että ne jäävät ilmataskuun paistumaan.

Ei enää minkäänlaista muistikuvaa että mitä paksuuksia tuli laitettua, Arcticin sinisiä tyynyjä. Kuumina nuo muistit käyvät silti, Odyssey tyynyillä saisi varmasti kuitenkin vielä lisää lämpöjä alas.

1 x lenovon pönttö lähti tulemaan, en tiedä oliko järkeä mutta oli jäätävä polte. :lol: Prossujäähyksi löytyy artic freezer 7, CPUjauhamaan RTM ja GPU Ethashiä. Toivottavsti on FHR -malli sisällä.

nojoo..itse olen yrittänyt pitää muistit 5700xt issä max 80-82c , yli 90c huutaa omilla asetuksilla punaisella..suosittelen katsomaan jos asetuksilla tai sitten uusilla padeilla lämpöjä alas..
Nyt on tuotaa viileää jäähdytystä tarjolla...
Näissä taitaa saada vähän lämpöjä alemmas ajamalla korttia 5700 biossilla.
Myös tuulettimia on voinut huoletta ajella kovemmilla nopeuksilla, tuntuvat kestävän hyvin.
Aika samoilla asetuksilla lämmöt 43/84.

No onpa täällä herkkää porukkaa. Linkkasin jonkun tyypin 16kpl RX580 á300€ ilmon niin raportoitu mainostamisena. Onhan tänne ennenkin heitetty tori linkkejä..., että yritysten linkkejä saa jaella, mutta yksitysiten ei?

€/mhs on ks. myynnissä ihan jees, mutta kortti itsesään sellainen ettei mulla ainakaan herätä ostohaluja. Joku louhija noitakin varmaan himoitsee niin aattelin linkata.

Samalla tyypillä 500mhs asci myynnissä.

Olen nyt pari viikkoa louhinut Nicehashissa HP pöntöllä jossa 3090 (taitaa olla gigantissa vieläkin 3349e). Ajan Lite asetuksella ja lämmöt 104-108c hashrate 100-102. Tyynyt vaihdettiin heti, mut ei isoa merkitystä ollut. Onko tuo normin kuuloista vai onko tämä yksilö vaan heikompi tapaus?

Edit. 108-110 lämmöillä tulee jo hälyt et suorituskyky heikentynyt.

Viimeksi muokattu:
Olen nyt pari viikkoa louhinut Nicehashissa HP pöntöllä jossa 3090 (taitaa olla gigantissa vieläkin 3349e). Ajan Lite asetuksella ja lämmöt 104-108c hashrate 100-102. Tyynyt vaihdettiin heti, mut ei isoa merkitystä ollut. Onko tuo normin kuuloista vai onko tämä yksilö vaan heikompi tapaus?
Throtlaa... lämmöt pitäisi saada sinne alle 100C, että saat 120mhs lasiin. Kylki auki ja takapuolen jäähdytystä yrittäisin tehostaa jollain konstilla.

Laitoitko tahnaa myös? 3080, mutta varmaan vastaava toteutus coren puolella: HP:n markettikoneet

No onpa täällä herkkää porukkaa. Linkkasin jonkun tyypin 16kpl RX580 á300€ ilmon niin raportoitu mainostamisena. Onhan tänne ennenkin heitetty tori linkkejä..., että yritysten linkkejä saa jaella, mutta yksitysiten ei?

€/mhs on ks. myynnissä ihan jees, mutta kortti itsesään sellainen ettei mulla ainakaan herätä ostohaluja. Joku louhija noitakin varmaan himoitsee niin aattelin linkata.

Asiallisia kortteja varmasti louhintaan. Jälleenmyyntiarvo voi olla vähän nihkeä, kun pelkkä dvi liitin kuvalle, eikä takuuta. Laskitko kuinka suuren osan nuo ehtisi maksaa hinnastaan takaisin esimerkiksi jos louhintaa on jäljellä 4kk tai 6kk?

Asiallisia kortteja varmasti louhintaan. Jälleenmyyntiarvo voi olla vähän nihkeä, kun pelkkä dvi liitin kuvalle, eikä takuuta. Laskitko kuinka suuren osan nuo ehtisi maksaa hinnastaan takaisin esimerkiksi jos louhintaa on jäljellä 4kk tai 6kk?
Joo ihmettelin kanssa reilu 1v vanhoja eikä takuuta ja tosiaan 1 dvi liitin. Jotain erikois malleja sitten lienee... En viitsinyt sen enempää laskea, koska kortti ei houkuttanut. Jos tässä jotain hankkii lisää niin ne saa olla uudempaa tuotantoa millä voi tulevaisuudessakin mainata jotain energia tehokkaasti jos se eth nyt loppuu. Kuitenkin ajattelin mainata jatkossakin enkä lopettaa ensi kesään kävi miten vaan. Pistää vaikka välillä kortit pois päältä jos tulee sellanen tilanne. Uskon/toivon, että aina joku killinki löytyy mikä kattaisi edes sähkölaskun.

e:
Tässä myös vastaavaa pohdintaa parilta tubettajalta, ettei kannata investoida pelkkää eth:ta silmällä pitäen tässä vaiheessa:

Viimeksi muokattu:
Juu tuohon missä ei ollut mitään tahnoja aikaisemmin kaveri laittoi tahnaa. Alunperin millin tyynyillä, mut menikin vahingossa takakanteen 0,5mm tyynyt onkohan sillä isoa merkitystä? Muualle meni oikeat 1mm tyynyt.

Juu tuohon missä ei ollut mitään tahnoja aikaisemmin kaveri laittoi tahnaa. Alunperin millin tyynyillä, mut menikin vahingossa takakanteen 0,5mm tyynyt onkohan sillä isoa merkitystä? Muualle meni oikeat 1mm tyynyt.
Oliko kylki auki? 30L kotelossa ei ole mikään järin hyvä ilmanvaihto muutenkaan. Silloin kun itsellä oli ks. paketti niin aina kylki auki ja lisäksi kortin viereen usein laitoin 120mm föönin. Jos on 0,5mm rako niin eihän se lämpö mihinkään muisteilta johdu. Itse en käyttäisi korttia jos muistin lämmöt on tuolla 105C paikkeilla 24/7. Jos en ihan väärin muista niin vuosi takaperin tänne joku raportoi paistaneensa korttia 3080 sen verran että pelitehot jopa laskivat. Eli joko jäähdytys kuntoon tai sitten lasket tehoja niin paljon, että pääset alle 100C.

e:
Ja tässä olisi muistin paisto case: Kryptovaluuttojen louhintathreadi

imho kun pelaajat puhuu ettei uskalla ostaa mainattuja kortteja niin imho juuri pelaajien mainaus kokeilut on niitä vaarallisimpia kun hommaan ei välttämättä perehdytä ja paistetaan sitä korttia huonolla ilmanvaihdolla varustetussas kotelossa. Kun taas joku ketä mainaa isommassa mittakaavassa on erittäin kiinnostunut taas siitä, että kortit säilyy käyttökelpoisina hyvinkin pitkään.

Viimeksi muokattu:
Jos en ihan väärin muista niin vuosi takaperin tänne joku raportoi paistaneensa korttia 3080 sen verran että pelitehot jopa laskivat.
En tiedä tapausta mutta veikkaan että tuossa lienee paistuneet lähinnä lämpötyynyt? Eli ne ovat antautuneet ja sitten throttlaa jo pelikäytössäkin. Tyynyt vaihtamalla taas soiva peli. Jos se edes jollain nopeudella toimii, niin itse muistit lienee edelleen kunnossa.

En tiedä tapausta mutta veikkaan että tuossa lienee paistuneet lähinnä lämpötyynyt? Eli ne ovat antautuneet ja sitten throttlaa jo pelikäytössäkin. Tyynyt vaihtamalla taas soiva peli. Jos se edes jollain nopeudella toimii, niin itse muistit lienee edelleen kunnossa.
Näin juuri. Ainakin gigabyten korteissa ollut sitä että uutena saattanut olla ok lämmötkin mutta hetken mainauksen jälkeen tyynyistä alkaa liemet levitä pitkin korttia ja tyynyt eivät enää johda lämpöä kunnolla, tyynyt vaihtamalla taas homma toimii eli tuskin itse muistit ovat huonontuneet vaan niiden jäähdytys ei toimi.

Edit. 108-110 lämmöillä tulee jo hälyt et suorituskyky heikentynyt.
En tiedä millainen takapelti siinä kortissa on mutta yleisesti 3090 korteissa kun on muistit silläkin puolella ja jäähdytys on mitä on kun ei ole kuin pelti niin vaikuttaa varmaan asiaan jos tyynyt on vaihdettu. Itsellä 2 eri valmistajan 3090 kortit ja molempiin olen takapellin päälle laittanut pieniä jäähdytyssiilejä muistien kohdalle ja tuulettimen puhaltamaan niitä kohti niin on saanut muutamia asteita lämpöjä laskettua. Näin olen itselle saanut muistien lämmöt 92-96 asteen väliin ja 121 mhs olen niitä ajellut.

En tiedä millainen takapelti siinä kortissa on mutta yleisesti 3090 korteissa kun on muistit silläkin puolella ja jäähdytys on mitä on kun ei ole kuin pelti niin vaikuttaa varmaan asiaan jos tyynyt on vaihdettu. Itsellä 2 eri valmistajan 3090 kortit ja molempiin olen takapellin päälle laittanut pieniä jäähdytyssiilejä muistien kohdalle ja tuulettimen puhaltamaan niitä kohti niin on saanut muutamia asteita lämpöjä laskettua. Näin olen itselle saanut muistien lämmöt 92-96 asteen väliin ja 121 mhs olen niitä ajellut.
Huonoin juttu, mikä noissa on, on se että valmistajan virheet korjatakseen kuluttajan on mahdollisesti evättävä itseltää kortin takuu. Evga taitaa olla ainoita, joka sallii kortin avauksen ilman takuun menetystä.

Huonoin juttu, mikä noissa on, on se että valmistajan virheet korjatakseen kuluttajan on mahdollisesti evättävä itseltää kortin takuu. Evga taitaa olla ainoita, joka sallii kortin avauksen ilman takuun menetystä.
Kysyin tätä asukselta niin sieltä ei edes osattu vastata vaan sanoi että ole jälleenmyyjään yhteydessä. Hiukan outoa mutta pitäisi ehkä jossain vaiheessa jaksaa kysyä. En sitten tiedä miten kävisi jos takuukeissi tulisi ja eläisivät takuun tuolla perusteella niin riitauttaisi asian, luulisi että heidän täytyisi osoittaa jokin asennusvirhe ym. Jotta olisi perusteet evätä takuu mutta tosin paljonko yksityishenkilöllä on mahdollisuuksia tuollaisia vastaan vääntöä käydä.

Itse vaihdoin strixiin tyynyt kun kortin välistä näki että yhdessä kohtaa peittyi muistipiiristä vain vähän reilu puolet joten eipä nuo tehtaallakaan järin tarkkoja noiden kanssa ole. En tiedä kauan olisi mennyt jos olisi kortin lähettänyt takaisin ja sekös potuttaisi odotella kun kortin on maksanut ja sitten olisi monta viikkoa pois käytöstä. Pitäisi tämä jaksaa selvittää että onko nyt sitten takuu rauennut. Kyllä tuosta ainakin palautetta täytyy laittaa kun laatu on tämän hintaluokan laitteissa vähän sinne päin.

Kysyin tätä asukselta niin sieltä ei edes osattu vastata vaan sanoi että ole jälleenmyyjään yhteydessä. Hiukan outoa mutta pitäisi ehkä jossain vaiheessa jaksaa kysyä. En sitten tiedä miten kävisi jos takuukeissi tulisi ja eläisivät takuun tuolla perusteella niin riitauttaisi asian, luulisi että heidän täytyisi osoittaa jokin asennusvirhe ym. Jotta olisi perusteet evätä takuu mutta tosin paljonko yksityishenkilöllä on mahdollisuuksia tuollaisia vastaan vääntöä käydä.

Itse vaihdoin strixiin tyynyt kun kortin välistä näki että yhdessä kohtaa peittyi muistipiiristä vain vähän reilu puolet joten eipä nuo tehtaallakaan järin tarkkoja noiden kanssa ole. En tiedä kauan olisi mennyt jos olisi kortin lähettänyt takaisin ja sekös potuttaisi odotella kun kortin on maksanut ja sitten olisi monta viikkoa pois käytöstä. Pitäisi tämä jaksaa selvittää että onko nyt sitten takuu rauennut. Kyllä tuosta ainakin palautetta täytyy laittaa kun laatu on tämän hintaluokan laitteissa vähän sinne päin.
Minulla vähän samanlaisia kokemuksia tuosta asuksen aspa:sta. Ihan hemmetin vaikea saada ensinnäkin viestiä sinne oikeaan paikkaan, ja sitten sain samanlaisen, tod näk. automaattisen vastauksen, että ole yhteydessä jälleenmyyjään takuuasioissa. Kyseinen näyttis oli ostettu alunperin proshopista ja sillä oli tämä heidän ihme 2v takuu, noh 2v oli mennyt ja eikö näissä pitäisi olla sitten vielä 1v tehtaalle, niin sain sieltä vastauksen että ole yhteydessä asukselle elä tänne :lol: Nuo asuksen "tehtaan" takuut ovat kyllä ihan täysi vitsi eikä niiden varaan kannata kyllä laskea yhtään mitään. Normaalistihan myyjän takuu on sen 3v ,mutta varsinkin proshopin kanssa kannattaa olla tarkkana, koska sieltä ei anneta kuin 2v, tämän jälkeen voi olla aika heikkoa saada asukselta mitään muuta vastausta kuin että ole yhteydessä myyjään. Siellä pesevät täysin kätensä. Proshopin takuukäytännöt ovat muutenkin ihan perseestä, siellä hoidetaan takuuasiat vain alkuperäisen omistajan kautta, itse en lähtökohtaisesti tämän takia osta mitään käytettyä komponenttia minkä takuulla on merkitystä, ja mikä on ostettu alunperin proshopista, esim. näyttiksiä.

Ja ettei menisi ihan ot:ksi, niin eetterin pahin lasku näyttäisi pysähtyneen:hmm:

Viimeksi muokattu:
Suomen asukselta kyselty?

Itse olen valmistajalta aina saanut hyvää palvelua, parempaa kuin jämyiltä. Kylläkin lähes aina enklanniksi asioinut. Asuksesta ei kokemuksia...

Oliko kylki auki? 30L kotelossa ei ole mikään järin hyvä ilmanvaihto muutenkaan. Silloin kun itsellä oli ks. paketti niin aina kylki auki ja lisäksi kortin viereen usein laitoin 120mm föönin. Jos on 0,5mm rako niin eihän se lämpö mihinkään muisteilta johdu. Itse en käyttäisi korttia jos muistin lämmöt on tuolla 105C paikkeilla 24/7. Jos en ihan väärin muista niin vuosi takaperin tänne joku raportoi paistaneensa korttia 3080 sen verran että pelitehot jopa laskivat. Eli joko jäähdytys kuntoon tai sitten lasket tehoja niin paljon, että pääset alle 100C.

e:
Ja tässä olisi muistin paisto case: Kryptovaluuttojen louhintathreadi

imho kun pelaajat puhuu ettei uskalla ostaa mainattuja kortteja niin imho juuri pelaajien mainaus kokeilut on niitä vaarallisimpia kun hommaan ei välttämättä perehdytä ja paistetaan sitä korttia huonolla ilmanvaihdolla varustetussas kotelossa. Kun taas joku ketä mainaa isommassa mittakaavassa on erittäin kiinnostunut taas siitä, että kortit säilyy käyttökelpoisina hyvinkin pitkään.
Ei ollut kylki auki, mutta nyt on ja tippui lämmöt muutaman asteen. Vein koneen varastoon jossa noin 12c lämpöä tuloilmaventtiilin viereen, niin nyt pysyy 96-98c ja nopeus on sama 101MH/s. Jahka pakkaset kiristyy, niin saa varmaan jo laittaa medium asetukselle liteltä, kun kylmää tulee suoraan pihalta kopan sisään.

Suomen asukselta kyselty?

Itse olen valmistajalta aina saanut hyvää palvelua, parempaa kuin jämyiltä. Kylläkin lähes aina enklanniksi asioinut. Asuksesta ei kokemuksia...
Laitoin Suomen Asukselle viestiä Suomen kielellä mutta vastaus tuli englannin kielellä. Jotenkin tosiaan todella epämääräinen tuo politiikka siellä. Jaksoin nyt myös laittaa jälleenmyyjälle viestiä asiasta (Jimms) mutta voin kyllä arvailla heidänkin vastauksen asiaan kun jotenkin nuo takuuasiat heidän kanssa on vaikeita. Toki voisin kysyä että mitäs nyt jos lähetänkin kortin heidän tarkistettavaksi kun on kunnossa, voisiko takuun tällöin saada pidettyä.

Laitoin Suomen Asukselle viestiä Suomen kielellä mutta vastaus tuli englannin kielellä. Jotenkin tosiaan todella epämääräinen tuo politiikka siellä. Jaksoin nyt myös laittaa jälleenmyyjälle viestiä asiasta (Jimms) mutta voin kyllä arvailla heidänkin vastauksen asiaan kun jotenkin nuo takuuasiat heidän kanssa on vaikeita. Toki voisin kysyä että mitäs nyt jos lähetänkin kortin heidän tarkistettavaksi kun on kunnossa, voisiko takuun tällöin saada pidettyä.
Turhaan vaivaat päätäsi jos kortti toimii. Takuu menee kun kortin avaa ja sillä sipuli. Virhevastuu pätee silti edelleen ja myyjä hoitaa kortin, mikäli valmistuvirheestä johtuen se pimenee. Myyjällä on näyttövelvollisuus, jos haluaa väittää että vika johtuu sinusta

Turhaan vaivaat päätäsi jos kortti toimii. Takuu menee kun kortin avaa ja sillä sipuli. Virhevastuu pätee silti edelleen ja myyjä hoitaa kortin, mikäli valmistuvirheestä johtuen se pimenee. Myyjällä on näyttövelvollisuus, jos haluaa väittää että vika johtuu sinusta
Tätä juuri ajattelin että kai siinä joku vastuu on kuitenkin ellei myyjä pysty todistamaan selvää asennusvirhettä, lisäksi noihin myydään vesiblockeja ja moni vaihtaa niitä niin meneekö silloinkin takuu, kysyin tämänkin asian myyjältä ja odottelen vastausta. Otin vielä valokuvan ennen avausta mutta se on vähän hankala kuvasta saada selvää kuinka siellä tyyny oli tehtaalla asennettu. En juurikaan ole tuota stressannut, en olisi edes avannut jos asia jäisi suuremmin vaivaamaan ja sillä en aiemmin edes ole jaksanut asiaa kysyä mutta nyt luppoaikaa sen verran että sain aikaiseksi viestin sinne myyjälle laitettua.

Mitä vitt.. onks tuohon binance pooliin tullut joku uusi päivitys? En oo ainakaan vielä löytänyt kohtaa johon louhinta tuotot menee. Tai täytyykö jotain muutoksia tehdä maineriin? Hiveos käytössä.

Mitä vitt.. onks tuohon binance pooliin tullut joku uusi päivitys? En oo ainakaan vielä löytänyt kohtaa johon louhinta tuotot menee. Tai täytyykö jotain muutoksia tehdä maineriin? Hiveos käytössä.
Joo, tuli muutos. Mainatut rahat katosivat ja PITÄISI tulla sinne funding puolelle. Netissä lukee, että migraatio kestää 3 tuntia... Lieköhän sitten rahat käytännössä edelleen poolissa, ennenkuin ne sieltä siirtää walletiin?

Joo, tuli muutos. Mainatut rahat katosivat ja PITÄISI tulla sinne funding puolelle. Netissä lukee, että migraatio kestää 3 tuntia... Lieköhän sitten rahat käytännössä edelleen poolissa, ennenkuin ne sieltä siirtää walletiin?
En mitään tietoa.. itellä myös katosi louhitut rahat...

Mulla siirtyi funding osioon kyllä ihan sujuvasti, käytän pääasiassa vaan tätä binancen appia, en ole kattonut miltä näyttää selaimessa.

Edit. En kyllä et mitä hyötyä tästä muutoksesta nyt olisi, vai onko jopa haittaa.

Viimeksi muokattu:

Tony Ma

LAMAO
BANNED
Make ATK Great Again
Minulla vähän samanlaisia kokemuksia tuosta asuksen aspa:sta. Ihan hemmetin vaikea saada ensinnäkin viestiä sinne oikeaan paikkaan, ja sitten sain samanlaisen, tod näk. automaattisen vastauksen, että ole yhteydessä jälleenmyyjään takuuasioissa. Kyseinen näyttis oli ostettu alunperin proshopista ja sillä oli tämä heidän ihme 2v takuu, noh 2v oli mennyt ja eikö näissä pitäisi olla sitten vielä 1v tehtaalle, niin sain sieltä vastauksen että ole yhteydessä asukselle elä tänne :lol: Nuo asuksen "tehtaan" takuut ovat kyllä ihan täysi vitsi eikä niiden varaan kannata kyllä laskea yhtään mitään. Normaalistihan myyjän takuu on sen 3v ,mutta varsinkin proshopin kanssa kannattaa olla tarkkana, koska sieltä ei anneta kuin 2v, tämän jälkeen voi olla aika heikkoa saada asukselta mitään muuta vastausta kuin että ole yhteydessä myyjään. Siellä pesevät täysin kätensä. Proshopin takuukäytännöt ovat muutenkin ihan perseestä, siellä hoidetaan takuuasiat vain alkuperäisen omistajan kautta, itse en lähtökohtaisesti tämän takia osta mitään käytettyä komponenttia minkä takuulla on merkitystä, ja mikä on ostettu alunperin proshopista, esim. näyttiksiä.

Ja ettei menisi ihan ot:ksi, niin eetterin pahin lasku näyttäisi pysähtyneen:hmm:
Boldasin lainauksestasi olennaiset. Tuo "proshopin ihme takuu 2v", on EU:n myötä tullut lakisääteinen takuu serrille, jota noudattaa n. 100% firmoista, satunnaisten yrittäessä venkoilla lyhemmäksi.

Normaalein takuumalli on kylläkin 2v kauppureille ja loput muille. Tämän voit tarkastaa mistä vain oheisroinasta. 0.1% krääsästä sisältää 3v tai enemmän kauppiaalta.

Mulla oli joitain kymppitonttuja tungettu elektroniikkaan ilman että mainaustouhotuksia laskee mukaan, niin kyllähän noita takuiden pituuksia on toisinaan tullut myynti-ilmoista luettua. :kahvi:

Takuun helppous on syy miksi asioin vain Amazonin kanssa. Ei tarvi kuunnella pöljiä juttuja jälleenmyyjiltä ja olla pallona jota potkitaan että kysy tuolta eiku täältä eiku sitteki sieltä.

Viimeksi muokattu:
Torissa on monta 3080 LHR myynnissä 1450e, Eikö nuo ole parempia?
Jos ne saa mainaamaan sen teoreettisen 90 niin joo. Todennäköisesti kuitenkin jää sinne 70. Tulevaisuus kortin kun ottaa mukaan niin voi olla järkevä silti. Itsellä hyvin vähän lhr kortteja. Näkee sitten myöhemmin oisko niitä kannattanut hamstrata.

Initialize error, unknown device name: 'gfx902'
Failed to initialize device idx 3 (-8)

TeamRedMiner antaa tuon virheilmoituxen, TRM v. 0.8.4 (heinäkuu 21) alkaa louhia siitä huolimatta, mutta sitä uudemmat versiot vain sammuvat siihen paikkaan. Tuo on siis Ryzen 5 2400G prossun igpu josta se valittaa. Googlella löytyi vain ohje lisätä -d X (X kyseisen GPU:n idx numero), eli minulla -d 3, mutta silloin TRM sammuu johonkin toiseen virheilmoituxeen. igpu:n sammuttaminen ei ole vaihtoehto koska otan siitä kuvan näyttöön. Ois kiva saada nuo uudemmat versiotkin pelaamaan, koska niillä luvattu lisää mainaustehoa pienemmällä virrankulutuxella RX 5700. Ehkä jotain vuoden pari vanhempia näyttisajureita vois kokeilla..

Edit: vanhemmat ajurit ei auttaneet.

Viimeksi muokattu:
Initialize error, unknown device name: 'gfx902'
Failed to initialize device idx 3 (-8)

TeamRedMiner antaa tuon virheilmoituxen, TRM v. 0.8.4 (heinäkuu 21) alkaa louhia siitä huolimatta, mutta sitä uudemmat versiot vain sammuvat siihen paikkaan. Tuo on siis Ryzen 3 3200G prossun igpu josta se valittaa. Googlella löytyi vain ohje lisätä -d X (X kyseisen GPU:n idx numero), eli minulla -d 3, mutta silloin TRM sammuu johonkin toiseen virheilmoituxeen. igpu:n sammuttaminen ei ole vaihtoehto koska otan siitä kuvan näyttöön. Ois kiva saada nuo uudemmat versiotkin pelaamaan, koska niillä luvattu lisää mainaustehoa pienemmällä virrankulutuxella RX 5700. Ehkä jotain vuoden pari vanhempia näyttisajureita vois kokeilla..
Eli siis se igpu on numero 3 ja sillä et halua mainata? Olettaisin että silloin mainerin device listaan laitat kaikki muut näyttikset paitsi sen kolmosen, eli esim. -d 0 1 2 4 5 tai mikä se syntaksi nyt onkaan.

Boldasin lainauksestasi olennaiset. Tuo "proshopin ihme takuu 2v", on EU:n myötä tullut lakisääteinen takuu serrille, jota noudattaa n. 100% firmoista, satunnaisten yrittäessä venkoilla lyhemmäksi.

Normaalein takuumalli on kylläkin 2v kauppureille ja loput muille. Tämän voit tarkastaa mistä vain oheisroinasta. 0.1% krääsästä sisältää 3v tai enemmän kauppiaalta.

Mulla oli joitain kymppitonttuja tungettu elektroniikkaan ilman että mainaustouhotuksia laskee mukaan, niin kyllähän noita takuiden pituuksia on toisinaan tullut myynti-ilmoista luettua. :kahvi:

Takuun helppous on syy miksi asioin vain Amazonin kanssa. Ei tarvi kuunnella pöljiä juttuja jälleenmyyjiltä ja olla pallona jota potkitaan että kysy tuolta eiku täältä eiku sitteki sieltä.
Eikö ainakin suomessa kaikki merkittävät jälleenmyyjät anna esim. näytönohjaimelle 3v takuun? Verkkokauppa, Jimms, Gigantti, Power jne. Onko tuosta kolmas vuosi takuuta sitten valmistajalle, mutta jälleenmyyjä hoitaa sen?

Joko on palannut? Itsellä saldo edelleen 0. Onneksi ei ollut paljon mitään siellä, mutta kokoajan mainaa uutta binanceen..
Ei ole vielä. En kyl tiedä mihin kohtaan ne tuolla fundingissa menee. Sama itellä et koko ajan louhii uutta. Mutta sitten taas appissa näkyy että on kortin saldo lisääntynyt, kai sinne jotain on sit tullu.

Tony Ma

LAMAO
BANNED
Make ATK Great Again
Eikö ainakin suomessa kaikki merkittävät jälleenmyyjät anna esim. näytönohjaimelle 3v takuun? Verkkokauppa, Jimms, Gigantti, Power jne. Onko tuosta kolmas vuosi takuuta sitten valmistajalle, mutta jälleenmyyjä hoitaa sen?
Täysin kortti(malli)kohtaista. :kahvi: Tokihan 3v on aika hyvä jo suoraan jälleenmyyjältä, aikas sisäänheittotuote, sanoisko jopa että tämä on kasvamaan päin.

Eli siis se igpu on numero 3 ja sillä et halua mainata? Olettaisin että silloin mainerin device listaan laitat kaikki muut näyttikset paitsi sen kolmosen, eli esim. -d 0 1 2 4 5 tai mikä se syntaksi nyt onkaan.
Eipä sillä edes pysty mainaamaan. Jos laitan -d 0 niin alkaa juu louhia pelkästään paikan 0 RX 5700:lla, jos laitan -d 0 1 2 niin sammuu heti antamatta edes virheilmoitusta.

Eipä sillä edes pysty mainaamaan. Jos laitan -d 0 niin alkaa juu louhia pelkästään paikan 0 RX 5700:lla, jos laitan -d 0 1 2 niin sammuu heti antamatta edes virheilmoitusta.
Pilkut välilyöntien sijaan

Edit. Siis -d 0,1,2 jne
tai sit kahellq viivalla --devices=0,1,2 jne

Tuo syntaksi oli vain esimerkki siitä että jätä pois se kolmonen. En ole Teamredminerin syntaksiin perehtynyt, mutta pikaisella googletuksella näyttäisi että pilkut väliin:
-d, --devices=DEVLIST
Sets gpu devices to use from detected list. DEVLIST should be a comma-
separated list of device indices, e.g. -d 0,1,2,4. If not specified, all
devices on the platform(s) will be used. NOTE: by default the devices are ordered
by pcie bus ordering. Use --list_devices to show indices.

Eli siis -d 0,1,2

Siis mitä ttua
missä se linkki on..en löytänyt??

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
154 327
Jäsenet
55 230
Uusin jäsen
Samjuzi

Hinta.fi