Kryptovaluuttojen louhintathreadi

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 313
3 päivää sitten kävi toikin roska 6,5 sentissä. Parissa viikossa noussut yli 260%, eli taitaa olla pump n dump menossa. Nyt täytyy vaan osata ajoittaa myynti oikein. :) Minulla ei ole noita ainuttakaan, mutta hauskahan tätäkin hulluutta on seurata.

@Series^ alkaako olla tiukat paikat, myydäkkö vai hodlata? :D
 
Viimeksi muokattu:

Series^

Super huolto jumala
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
456
Pikkasen jo kiristää mutta kyllä tämä tästä, onneksi rahamäärät on semmosia että saman verran tippuu taskusta kun vaihtaa housuja :rofl:
 
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
149
3 päivää sitten kävi toikin roska 6,5 sentissä. Parissa viikossa noussut yli 260%, eli taitaa olla pump n dump menossa. Nyt täytyy vaan osata ajoittaa myynti oikein. :) Minulla ei ole noita ainuttakaan, mutta hauskahan tätäkin hulluutta on seurata.
Asset launch kuun vaihteessa, nyt leikitään upporikasta ja rutiköyhää. Tai sitten ei kumpaakaan. :p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 130
Onko louhinta vielä kannattavaa AMD:n korteilla, erityisesti Vegalla? Olen odotellut, että näitä tulisi myyntiin läjä päin tässä laskusuhdanteessa, mutta hiljaista näyttää olevan iotechin myyntipalstalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Eipä tuo ole ollut kannattavaa enää millään kortilla. Vegoja on ollut niin vähän liikkeellä (varsinkin refu 56/64) että kaikki ovat vaihtaneet kevään aikana omistajaa.
 
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
149
Eipä tuo ole ollut kannattavaa enää millään kortilla. Vegoja on ollut niin vähän liikkeellä (varsinkin refu 56/64) että kaikki ovat vaihtaneet kevään aikana omistajaa.
Näinhän se on. Järkevämpää olisi sammuttaa rigit ja sen sijaan että maksan Fortumille sähköstä ostaa niitä cryptoja samalla rahalla, loppupelissä niitä shitcoineja saisi enemmän. Mutta on tää vaan helvetin hauskaa puuhaa. :D
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
247
Tällä hetkellä ei ole kovinkaan kannattavaa. Ainoa hyvä puoli on että vaikeustaso laskee. Muuta positiivista ei koko kryptomarkkinoilla taida olla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Winminer menee kiinni... veikkaan että tekivät tässä alamäkiajossa vähän tappiota kun eivät ehtineet edes myydä ajoissa. Onko jotain toista yhtä helppoa mestaa pitää koneet päällä? Minergate on mutta se taitaa olla vielä paskempi.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 313
Eikö ne koneet kannattaisi sulkea, kun kuluttavat enemmän rahaa kuin tuottavat? Vai riskilläkö louhit ja odottelet aikaa parempaa? Onko toi Winminer joku softa joka vaihtaa dynaamisesti algoritmia? Onhan noita muitakin, olisko ollut Nemosminer ja siihen kaveriksi joku pooli, joka vaihtaa shitcoinit bitcoineiksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Eikö ne koneet kannattaisi sulkea, kun kuluttavat enemmän rahaa kuin tuottavat? Vai riskilläkö louhit ja odottelet aikaa parempaa? Onko toi Winminer joku softa joka vaihtaa dynaamisesti algoritmia? Onhan noita muitakin, olisko ollut Nemosminer ja siihen kaveriksi joku pooli, joka vaihtaa shitcoinit bitcoineiksi.
Winminer on softa joka vaihtaa tuotoksen mukaan algoritmiä ja kolikkoa. Paras pioli oli se että se maksaa rahana eikä tartte säilöä roskakolikoita itsellä. Nicehashin löysin mutta katsoo nyt. Tuottaa ne vielä koska sähkö sähkölämmotteisessä talossa ei talvella maksa mitääm.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
247
Asus 1070 Dual OC kortit ja ei ole seinästä mitattu vaan infoa seurannut mitä välillä tulee et sen luotettavuutta en osaa sanoa. Lämmöt 57c ja Tuulettimet 31-35% teholla.
Juu mut et voi kokonais wattimäärää saada noin. Koska myös kone + härpälleet syö 60-100+w riippuen buildista.

Suosittelen laittaan Kasa Smartplug tai vastaava niin näät kulutuksen mm. puhelimella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2020
Viestejä
77
Suosittelen tutustumaan Awesomemineriin ja miningpool hubiin jos haluaa algon mukaan parhaiten tuottavaa lanttia mainata ja converttaa sopivasksi itselleen.
Taidan olla pari vuotta myöhässä tästä keskustelusta, mutta herätän henkiin kuitenkin. Onnittelut niille jotka ovat bitcoininsa pitäneet nämä vuodet. Aloin pari päivää sitten louhinaan Ethereumia Mining Hub Poolin ja Awesome Minerin avulla. Kysyisin neuvoja, kun AM:n arvioiden mukaan mun pitäis saada louhimisesta keskimäärin 1,30 $ päivässä, mutta MPH:n lompakkoon tulee tällä hetkellä vain puolet siitä. Olen louhinut kohta vuorokauden putkeen ja dollareiksi muutettu ethereumini on vain puolet siitä. Suorituskyky on 28 MH/s. Näytönohjaimena on Nvidia GeForce RTX 2060, 6 GB. Poolina on europe.etash-hub.miningpoolhub.com:20535 ja kaivajana yhden kolikon kaivaja. Automaattinen valuutanvaihto ethereumiin jäänyt päälle, kun olen välillä kokeillut profit switcheriä. Louhinta ollut katkonaista kun välillä yhteydet katkeillut. Välillä jos ollut vaikeuksia yhdistää serveriin niin yhteyden onnistumisen jälken konsolissa on juossut url-osoitteen ja portin perässä teksti ( FAILOVER 1 ), mutta louhinta jatkuu 28MH/s - mitä se tarkoittaa? Millaisessa ajassa nuo louhitut tiedot päivittyy mininghubpoolin lompakkoon, tuleeko ne kymmenissä minuuteissa, tunneissa vai päivissä? Mitä arvelet olevan syynä siihen että vuorokaudessa olen tienannut vain puolet odotusarvosta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Taidan olla pari vuotta myöhässä tästä keskustelusta, mutta herätän henkiin kuitenkin. Onnittelut niille jotka ovat bitcoininsa pitäneet nämä vuodet. Aloin pari päivää sitten louhinaan Ethereumia Mining Hub Poolin ja Awesome Minerin avulla. Kysyisin neuvoja, kun AM:n arvioiden mukaan mun pitäis saada louhimisesta keskimäärin 1,30 $ päivässä, mutta MPH:n lompakkoon tulee tällä hetkellä vain puolet siitä. Olen louhinut kohta vuorokauden putkeen ja dollareiksi muutettu ethereumini on vain puolet siitä. Suorituskyky on 28 MH/s. Näytönohjaimena on Nvidia GeForce RTX 2060, 6 GB. Poolina on europe.etash-hub.miningpoolhub.com:20535 ja kaivajana yhden kolikon kaivaja. Automaattinen valuutanvaihto ethereumiin jäänyt päälle, kun olen välillä kokeillut profit switcheriä. Louhinta ollut katkonaista kun välillä yhteydet katkeillut. Välillä jos ollut vaikeuksia yhdistää serveriin niin yhteyden onnistumisen jälken konsolissa on juossut url-osoitteen ja portin perässä teksti ( FAILOVER 1 ), mutta louhinta jatkuu 28MH/s - mitä se tarkoittaa? Millaisessa ajassa nuo louhitut tiedot päivittyy mininghubpoolin lompakkoon, tuleeko ne kymmenissä minuuteissa, tunneissa vai päivissä? Mitä arvelet olevan syynä siihen että vuorokaudessa olen tienannut vain puolet odotusarvosta?
Tarkemmin Pooliasi ja Mineria tuntematta vaikea tarkasti sanoa. Onko poolillasi jokin dashboard tms? Ainakin Ethermine-poolissa pääsee katsomaan Dashboardia, joka perustuu omaan louhintaosoitteeseen ja näyttää raportoidun, todellisen ja keskimääräisen hashraten. Lisäksi stalet ja hylätyt sharet. Tietty pooli ottaa myös oman palkkionsa.
 
Liittynyt
27.12.2020
Viestejä
77
@Outrider
Poolina on Ethereum pooli (MPH:n etusivun listasta valittuna).
Poolin dashboardissa overviewissä: Poolhashrate: 5.25TH/s, Hashrate(minun): 19.09 MH/s, Net Hashrate 257.44TH/s.
Rejected Shareja mulla ei pitäisi olla yhtään, tai niitä en ole konsolissa nähnyt.
Konsolissa kyllä juoksee onnistuneen näköisesti ” New job from europe.etash-hub.miningpoolhub.com:20535” Joskus kyllä hämmentävästi perässä ( FAILOVER 1) mutta olen sitten tehnyt minerit ja pooliyhteydet uusiksi niin korjaantunut.
Pooli ottaa 0,9% poolfeetä, missä vaiheessa ja miten se maksetaan?

pplns stats:
Est. Shares: 214,824,615 (done: 258.32%)
Your Valid: 2,560.0000
Your Invalid: 0.0000 (0.00%)

network info:
Difficulty: 3,604,158,970,101,924.00000000
Est. Avg. Time per Block: 14 seconds

Recent crediteissä näkyy tän ja eilisen päivän Amount. Ja normaalin walletin hyväksytyt ja ei vielä hyväksytyt. Kaikki näyttää mulla menevän normal walletiin vaikka mulla on auto exchange päällä eth-eth. Mikä olisi paras keino seurata omaa louhintaa ja tuottoa? Eikös tällä mun näytönohjaimella pitäisi kuitenkin pystyä tuohon AM:n olettamaan 1,3$ päivässä? Onko se "päivä" 12h vai 24h?

Edit: äsken tapahtunutta: est.share done tippui nyt 0%, ja your valid myös 0.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2020
Viestejä
77
Mine2.jpg


@Outrider Vasen konsoli eiliseltä kun oli enemmän ongelmia yhdistämisessä, ja oikea konsoli tänään tuntuu toimivan paremmin. Eilen jouduin useaan otteeseen tekemään uudet minerit ja uudet yhteydet pooleihin ja vaihtelin yhden valuutan louhijan ja profit switcherin välillä. Minerina(?)? on "claymores dual ethereum and nvidia gpu miner" Poolin sivuilla lukee että algoritmiksi pitäisi olla "Ethash", mutta sitä en saanut asetettua vaan taisi onnistua vain "ethereum" en uskalla tarkistaa ettei mene toimiva yhteys poikki. "Vaikuttaako se ratkaisevasti omalle walletille tuleviin tuottoihin jos vaihtaa usein ja yhdistää usein uusiksi, jääkö siis pienet määrät saamatta? Tietenkin pitkäjaksoisesti toimiva yhteys olisi optimaalisin. En yritä tässä tienata omaisuuksia, vaan ainoastaan opiskelujen yhteydessä pientä taskurahaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
164
Mikähän ois harrastuspohjalta sellanen järkevin louhinta rig nyt kun noilla 4GB korteilla ei voi/kannata enää etheriä louhia ? Ja mites tuo nicehash tänä päivänä , mielipiteitä sen käytöstä louhintaan ?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159


@Outrider Vasen konsoli eiliseltä kun oli enemmän ongelmia yhdistämisessä, ja oikea konsoli tänään tuntuu toimivan paremmin. Eilen jouduin useaan otteeseen tekemään uudet minerit ja uudet yhteydet pooleihin ja vaihtelin yhden valuutan louhijan ja profit switcherin välillä. Minerina(?)? on "claymores dual ethereum and nvidia gpu miner" Poolin sivuilla lukee että algoritmiksi pitäisi olla "Ethash", mutta sitä en saanut asetettua vaan taisi onnistua vain "ethereum" en uskalla tarkistaa ettei mene toimiva yhteys poikki. "Vaikuttaako se ratkaisevasti omalle walletille tuleviin tuottoihin jos vaihtaa usein ja yhdistää usein uusiksi, jääkö siis pienet määrät saamatta? Tietenkin pitkäjaksoisesti toimiva yhteys olisi optimaalisin. En yritä tässä tienata omaisuuksia, vaan ainoastaan opiskelujen yhteydessä pientä taskurahaa.
En ole mikään asiantuntija. Olen itse mainaillut huvikseni reilun viikon verran uudella RTX3060Ti:llä ja sitä ennen jokunen vuosi sitten GTX1080:lla. Aiemmin käytin Nicehashia, nyt käytössä Phoenixminer ja Ethermine pool. Vertailin omaan louhintanäkymään ruutukaappauksiasi. 3060Tillä hashrate on ~60 Mh/s, mutta Shareja tulee 40-70/h. Sulla tullut tuossa oikeassa näkymässä 40 melkein 4h aikana, eli ~10/h, vaikka hashrate tuon 28Mh/s. Eli shareja tulee hashrateen nähden paljon vähemmän kuin mulla. Syytä en osaa arvailla.

Etherminella saa tämmösen kivan yhteenvetosivun, jota pääsee katsomaan mistä vaan. On mainausosoitteeseen sidottu:

1609102596991.png
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Kannattaa kokeilla, tuleeko Nicehashilla paremmin. Jos tulee, niin vika on poolissa/yhteyksissä.
Puolisen vuotta ollaan nyt puksuteltu vanhoilla RX 480/570/580 8GB korteilla, eivät nykypäivänä enää järin energiatehokkaita mutta kolikkoa tulee tuplasti sen minkä polttaa sähkölaskussa ja kortit puoli-ilmaisia tai maksaneet itsensä edellisessä syklissä. 5700 ja XT ovat hyviä jos löytää jostain halvalla, mutta en alkaisi ostamaan uusia kortteja jo sen vuoksi kun Eth 2.0 ja PoS on jo nurkan takana eli ensi vuoden aikana.
Jos kryptot kiinnostavat niin ostakaa vaan suoraan bitcoinia ja ethereumia, arvonnousulla on aina tienannut paljon enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Rockbear

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
284
Ei ole rigikamoja, jotka toimisi. Kokeilin toimisiko tuo 1 Th/s ASIC, paskat toiminut ollenkaan. Muistan kyllä sen 2019, kun rupesi keskellä yötä piippaamaan kello oli 4 aamuyöllä. Ei tommoisella laitteella tee yhtään mitään, kun diffikin on helvetisti poolilla, kun arvo nousee.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Onko muuten enää mitään "kotilaitetta" jolla on järkeä louhia Bitcoinia? Aikaisemmin kerkesin neljällä Antminer S1:llä hiukan koeponnistella kämpän automaattisulakkeita mutta tuon kaltaisilla vehkeillä tuskin ollut nykyään mitään tekoa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 355

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Jos tarkoitus on mainata nimenomaan Bitcoinia niin ei ole. Parhaat ASIC-laitteet maksavat useamman tonnin ja ne vetävät seinästä yli 3000 W.
Joo jotain tuollaista odotinkin, ehkä sähkölämmitteiseen omakotitaloon jotain tallia lämmittämään samalla. Puoliintumisessa taitaa mennä nykyään niin kauan että jonkun aikaa taitaa pysyä tuollainen kuitenkin ajantasalla.
 
Liittynyt
30.05.2017
Viestejä
317
Taidan olla pari vuotta myöhässä tästä keskustelusta, mutta herätän henkiin kuitenkin. Onnittelut niille jotka ovat bitcoininsa pitäneet nämä vuodet. Aloin pari päivää sitten louhinaan Ethereumia Mining Hub Poolin ja Awesome Minerin avulla. Kysyisin neuvoja, kun AM:n arvioiden mukaan mun pitäis saada louhimisesta keskimäärin 1,30 $ päivässä, mutta MPH:n lompakkoon tulee tällä hetkellä vain puolet siitä. Olen louhinut kohta vuorokauden putkeen ja dollareiksi muutettu ethereumini on vain puolet siitä. Suorituskyky on 28 MH/s. Näytönohjaimena on Nvidia GeForce RTX 2060, 6 GB. Poolina on europe.etash-hub.miningpoolhub.com:20535 ja kaivajana yhden kolikon kaivaja. Automaattinen valuutanvaihto ethereumiin jäänyt päälle, kun olen välillä kokeillut profit switcheriä. Louhinta ollut katkonaista kun välillä yhteydet katkeillut. Välillä jos ollut vaikeuksia yhdistää serveriin niin yhteyden onnistumisen jälken konsolissa on juossut url-osoitteen ja portin perässä teksti ( FAILOVER 1 ), mutta louhinta jatkuu 28MH/s - mitä se tarkoittaa? Millaisessa ajassa nuo louhitut tiedot päivittyy mininghubpoolin lompakkoon, tuleeko ne kymmenissä minuuteissa, tunneissa vai päivissä? Mitä arvelet olevan syynä siihen että vuorokaudessa olen tienannut vain puolet odotusarvosta?
Tuo FAILOVER tarkoittaa vain sitä että miner yhdistää vaihtoehtoiseen osoitteeseen joka tässä tapauksessa on ainoastaan portin vaihto 20535 - > 17020,
periaatteessa tuo 17020 portti on tarkoitettu poolin mukaan tuottavimman ethash kolikon louhintaan, joka kuitenkin tällä hetkellä on Ethereum.
Tuolla 2060 kortilla sinulle pitäisi tulla noin 0.002 etheriä päivässä, tuurista riippuen yleensä hieman alle.

Suosittelisin ehkä luopumaan tuosta Awesome minerista. Jos ei MiningOs asennus kiinnosta (saa helposti 8gb usb tikulle esim HiveOS) niin esim NVIDIALLE löytyy vaikka T-REX tai aiemmin mainittu Phoenix miner. (Lähteet Bitcointalk.org)
Suosittelen sivustoa oikeiden miner versioiden lataamiseksi.
Koodi:
T-Rex:: " t-rex -a ethash -o stratum+tcp://europe.ethash-hub.miningpoolhub.com:20535 -u USERNAME.MINER -p x "
PM: " PhoenixMiner.exe -pool us-east.ethash-hub.miningpoolhub.com:20535 -wal YourLoginName.WorkerName -pass x -proto 1 " (US-EAST serveri, voi vaihtaa tuon europe serverin myös mut sen kanssa usein ongelmia)
 
Liittynyt
27.12.2020
Viestejä
77
@Outrider @iltatonttu Oli pakko liittyä Ethermineen, kiitos vinkeistä. Se Mining Pool Hub oli nettisivuna aivan liian old-school word-tiedoston näköinen ja aloittelijalle vaikea. En vain mitenkään järkevästi saanut Awesome Mineriä ja sitä toimimaan yhdessä lukuisista ohjeista huolimatta. En tiedä oliko sitä edes päivitetty muutamaan vuoteen. Vaihtaminen Ethermineen ja valmistajan nettisivuilta ladattuun Claymoreen palautti uskoni koko touhuun, kaikki ohjeet noobiystävällisiä ja graafisesti miellyttäviä lukea. Nyt on tunnissa 28 sharea ja 27 MH/s. Olikohan mulla aiemmin väärä algoritmi, tai liian vaikeita laskutoimituksia, vai vetiköhän joku oikeasti välistä. Saldona 3 päivän louhinnasta MPH:lla ja AM:lla vain 0.0029 Eth (30% minimiulosotto määrästä) ja päänsärkyä siitä säätämisestä että saa AM:llä yhteyden hubiin. Claymore dual + Ethermine poolin kombon setuppiin meni vain pieni hetki kun oli selvät ohjeet kaikkeen. En ole enää palaamassa entiseen, pitäköön sen mitä sieltä en ulos nyt saa, saatana =D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.05.2017
Viestejä
317
@Outrider @iltatonttu Oli pakko liittyä Ethermineen, kiitos vinkeistä. Se Mining Pool Hub oli nettisivuna aivan liian old-school word-tiedoston näköinen ja aloittelijalle vaikea. En vain mitenkään järkevästi saanut Awesome Mineriä ja sitä toimimaan yhdessä lukuisista ohjeista huolimatta. En tiedä oliko sitä edes päivitetty muutamaan vuoteen. Vaihtaminen Ethermineen ja valmistajan nettisivuilta ladattuun Claymoreen palautti uskoni koko touhuun, kaikki ohjeet noobiystävällisiä ja graafisesti miellyttäviä lukea. Nyt on tunnissa 28 sharea ja 27 MH/s. Olikohan mulla aiemmin väärä algoritmi, tai liian vaikeita laskutoimituksia, vai vetiköhän joku oikeasti välistä. Saldona 3 päivän louhinnasta MPH:lla ja AM:lla vain 0.0029 Eth (30% minimiulosotto määrästä) ja päänsärkyä siitä säätämisestä että saa AM:llä yhteyden hubiin. Claymore dual + Ethermine poolin kombon setuppiin meni vain pieni hetki kun oli selvät ohjeet kaikkeen. En ole enää palaamassa entiseen, pitäköön sen mitä sieltä en ulos nyt saa, saatana =D
Claymore lopettaa toimintansa muutaman päivän kuluttua, ohjelmaa ei ole aikoihin päivitetty. (HUOM! Ainut oikea paikka ladata Claymore on tuolta bitcointalk sivuston kautta ja sieltä LINKKI)
 
Liittynyt
27.12.2020
Viestejä
77
@iltatonttu Äärimmäisen tärkeää tietää tämä! Tämä "Claymoreminerin nettisivu" (googlella tyyliin ensimmäinen hakutulos) oli sen verran taidokkaasti tehty, etten osannutkaan ajatella sen olevan epävirallinen. Siellä on vain pienenä disclamerina lopussa että epävirallinen sivu. Olisinpa tietänyt tuon linkkaamasi sivuston viikko sitten niin olisin säästynyt paljolta turhalta vaivalta. Suuret kiitokset näistä tiedoista.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
47
@satasenlaina Tosiaan kannattaa siirtyä jo Phoenixmineriin. Claymore ei toimi enää kauaa ja päivityksiä ei ole näillä näkymin tulossa.
Phoenixminer löytyy myös Bitcointalkin kautta Linkki Tuolta menet Megan linkistä lataamaan viimeisimmän minerversion 5.4c. Jos on käytössä uusimmat nVidian ajurit, niin langan alussa on ohjeet niiden fiksaamiseen.
 
Liittynyt
30.05.2017
Viestejä
317
@iltatonttu Äärimmäisen tärkeää tietää tämä! Tämä "Claymoreminerin nettisivu" (googlella tyyliin ensimmäinen hakutulos) oli sen verran taidokkaasti tehty, etten osannutkaan ajatella sen olevan epävirallinen. Siellä on vain pienenä disclamerina lopussa että epävirallinen sivu. Olisinpa tietänyt tuon linkkaamasi sivuston viikko sitten niin olisin säästynyt paljolta turhalta vaivalta. Suuret kiitokset näistä tiedoista.
Suosittelen suorittamaan virustarkistuksen jos kerkesit ajamaan tuon Claymore minerin tuolta epävirallisilta sivuilta. Hyvin mahdollista että tuo on asentanut jotain roskaa koneellesi. On hyvin mahdollista että tämä aikaisempi ongelma vähäisistä coineista on liittynyt tähän.
 
Liittynyt
30.05.2017
Viestejä
317
Miten tuo ethereum2 muuttaa asioita?
Ethereumin pitäisi tulevaisuudessa siirtyä POS - > POW, Homma on jo lähtenyt liikkelle ja muutaman vuoden päästä pitäisi tapahtua lopullinen siirtyminen. Tämän jälkeen louhimisen ei pitäisi onnistua enää näytönohjaimilla tai ASIC laitteilla.
Tästä on kuitenkin jo puhuttu monia vuosia että vuoden päästä pitäisi siirtyminen tapahtua ja sitä on aina siirretty eteenpäin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 422
Tai siis juurikin toiste päin, pow - - > pos. Louhinta loppuu vähitellen, koska suunnitteilla ilmeisesti alkuun hoitaa puolet pow ja puolet pos.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Niin jos nyt riittää yksi näyttis, tulevaisuudessa minimi on 32 ethereumin stake.
Onhan noita staking pooleja joissa pääsee osingolle pienemmällä Ethereumin määrällä, mutta sitä ei voi tosiaan enää louhia päästäkseen alkuun, vain rahalla tai vaihtamalla.


Staking poolit:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 422
Onhan noita staking pooleja joissa pääsee osingolle pienemmällä Ethereumin määrällä, mutta sitä ei voi tosiaan enää louhia päästäkseen alkuun, vain rahalla tai vaihtamalla.


Staking poolit:
Okei hyvä tietää, pikkusen outoa oliskin että homma muuttuis niin pääoma painotteiseksi
 
Liittynyt
30.05.2017
Viestejä
317
Tai siis juurikin toiste päin, pow - - > pos. Louhinta loppuu vähitellen, koska suunnitteilla ilmeisesti alkuun hoitaa puolet pow ja puolet pos.
Tosiaan, pahoittelut tästä.

Paljonko on sähkönkulutus ja tuoton suhde?
Tähän on mahdoton antaa vastausta kysymyksen perusteella. Esim. Whattomine sivustolta voi katsella jonkin suuntaisia arvioita.

3060Ti näyttiksellä taitaa olla paras suhde tällä hetkellä, myös 3080, 5600XT ja 5700 kortit ovat lähellä tätä. Näitä kortteja ei vaan tällä hetkellä tahdo saada mistään (Olisiko asialla joku yhteys?!)

Mutta käytännössä kaikilla yli 6gb korteilla voi louhia ja tuottavat enemmän kryptoja kuin kuluttaa sähköä. En tiedä sitten onko järkevää kotikoneen yhtä korttia väsyttää muutaman hassun euron takia.
 
Viimeksi muokattu:

HC91

mansplainaava setämies
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
271
Nicehash:in kanssa meni hermot joten ethermine-pooliin. Ensin t-rex kokeiluun ja aamukasilta vaihdoin phoenixminer:iin, tuntuis toimivan paremmin RTX3070:n kanssa:

stats.png

Muistit +1250, core 1410-1455, tehonrajoitus & alivoltitus -> 725mV, 122W vie kortti ja loput koneesta 60W. Rupelit 36%, GPU 48C.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 350
Viestejä
4 198 832
Jäsenet
70 892
Uusin jäsen
hysteri

Hinta.fi

Ylös Bottom