No edellinen boomi taisi olla hyvin lyhyt ja se ei näyttisten osalta ollenkaan osunut hyvään saumaan. Mä tuossa alkuvuodesta odotin että tää boomi menisi kohtuullisen nopeasti ohi, lähdin liikkeelle melko varovaisesti ensin kahdella, sitten kolmannella näyttiksellä. Vasta myöhemmin sain hitaasti enemmän, pääasiassa vanhoja tilauksia. Muutamia näyttiksiä myin pois joskus helmi-marraskuussa, kun en uskaltanut vielä mennä tähän täysillä mukaan, että mulla olisi monta tonnia kiinni näyttiksissä. Mitään suuria summia noista en saanut, suurimmat voitot oli satasen per näyttis, useimmista sain muutaman kympin voittoa. Vähäisin oli kai jotain kymmenen euroa heh.
En tiennyt kaikesta tuosta jenkkien stimulisshekkien painamisesta sun muusta, että tää homma jatkaisi niin pitkään ja niin hyvin tuottoisaan. Ei varmaan kukaan varsinaisesti ja varmasti tiennyt, mutta kyllä mä luonteeltani olen tälläisissä asioissa aika turvallisuushakuinen, ja painotan riskien minimointia potentiaalisten tuottojen kustannuksella.
Joo aika kyytiä ollaan taas menty alas, olisko nyt se lopullisen romahduksen alkusoitto. Pitäisiköhän myydä viimeistään 1200e, vai yrittää kitkuttaa ja myydä vasta 1000e tasolla. Sen alemmas en kyllä varmasti katso tuota laskua, ja puhun vaan siitä hikisestä alle 0.1 eth määrästä joka mulla poolissa on kertymässä. Ei ole suuri summa mutta silti harmittaa aina kun näin käy. Siitä mitä olen noin viikossa mainannut, on nyt alle vuorokaudessa sulanut pois joku 30%. Just like that, vähän kuin olisikin mainannut vain 4 päivää.
Jos mä uskoisin ja riskeeraisin kryptojen pidemmän aikavälin nousuun, niin olisi se silti hemmetin outoa minusta olla nyt mainatessa myymättä.
Kun selvästikin ihmisillä on jokin eriskummallinen ajatus aina välillä satunnaisesti saada päähänsä ostaa noita kryptoja niin paljon että niiden hinnat räjähtää käsiin. Nää kryptosyklit tuntuu olevan tähtiin kirjoitettu, aina tulee joskus sitten se seuraava. Mutta se että sillä tienaisi, niin sun täytyisi ostaa sen jälkeen kun hinnat on kunnolla romahtaneet, ja sitten odottaa ehkä kaksi tai viisi vuotta että seuraava tälläinen sykli tulee. Sitten myydä, sitten odottaa taas seuraavaa romahdusta ja panostaa osa myynnistä tienatuista takaisin tähän systeemiin. Siinä mun ajatukseni millainen olisi järkevää holdausta. Nyt ETH on edelleen noin 4x arvoltaan kuin mitä se oli marraskuussa, eli se on edelleen "kallista".
Itse vähän ajattelin että voisin korkeintaan 25% mainaustuotoista sitten kun lopullisesti kaikki laskee yhteen, sijoittaa takaisin lopullisen romahduksen jälkeen. Jotain vähän tuollaista voisi kokeilla. Vähän epäilen että tälläistä kunnon mainaussykliä ei enää tule. Ainakaan tälläistä että voi pokkana ostaa useammalla tuhannella eurolla uusia näytönohjaimia, ja silti tehdä voittoa.
"Itse näen homman niin, että nyt mulla on rahaa kiinni näytönohjaimissa joissa sen arvon pystyy määrittelemään sillä onko sillä peliarvoa."
Tästä mä myös itse muistaakseni sanoin. Että jos on rahaa näyttiksissä ja samalla hodlaa niitä mainattuja kolikkoja, niin sitten sulla on kaksinkertainen riski kryptoromahdusta vastaan. Sellaisessa tilanteessa sekä näyttisten arvo tippuu nopeasti, että niiden kryptojen. Ei tunnu hyvältä idealta. Kryptot systemaattisesti poismyymällä jää käteen vain näyttisten osalta riski. Samoin mun mielestä näyttismarkkinat ovat paljon selkeämmin luettavissa. Kryptojen arvo 4 päivän päästä tuntuu että sen voisi lukea teelehdistä.