Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Hyvin tullu kryptot alas kyl. Kiinassa bannaavatte mainereita, ja mainerit likvidoi kryptonsa samalla kun muunkin farmin. Eetteri oli tossa jo alle1600€, mutta tuotot edelleen ok, kun vaikeus laskenut rajusti kanssa. 8,2EH:sta vaikeus tippunut jo 6,8EH:hon
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Mulla on muutamat ergot hotbit.io:ssa, joka taitaa arvatenkin olla kiinalainen palvelu. Mihinköhän nuo kannattaisi sieltä siirtää, omaa lompsaa taisi olla vähän hankala pystyttää..
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
353
Hyvin tullu kryptot alas kyl. Kiinassa bannaavatte mainereita, ja mainerit likvidoi kryptonsa samalla kun muunkin farmin. Eetteri oli tossa jo alle1600€, mutta tuotot edelleen ok, kun vaikeus laskenut rajusti kanssa. 8,2EH:sta vaikeus tippunut jo 6,8EH:hon
Jännä nähdä kuinka alas tipahtaa, eiköhän toi myydään osio täyty näyttiksistä kohta. Ja joku sano et verkkiken outlet täytynyt palautetuista, no ei niitä montaa ollu.

Nopeasti laskeskelin. Raven saa tippua -80% vielä ja ollaan silloin vieläkin + merkkisessä tuloksessa.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Hiukan "kääntäjät lämpimänä" oloinen versio, mutta tutkitaan.. Toinen tapa on laittaa tietysti oma node pystyyn ja sitä kautta, mutta vähän turhaa homma. Toki sitten voisi solona mainata ilman että ketään vetää välistä :)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 174
Kohta halvempi ostaa kovalla rahalla eth kolikko ja myydä tuplahintaan myöhemmin kuin mainata.
Mut eikös mainaus myös hyödytä? Tavallaan.. Nyt louhitaa Ethereumia jonka arvo on pienempi, se maksetaan sitten sillä kurssilla kun on ja jos tulee arvonnousu niin se on vain omaan pussiin.. Prove me wrong.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 174
Kaikki mitä tulee niin menee kun kurssi laskee koko ajan... viikon jo pyörinyt sama unpaid balance...
Laita request payout pyörimään. Ja vaikka arvo laskee niin sitä ethereumia silti sinne tulee, dollarin arvossa vaa pyörii sama vaikka ethereumia tuleekin. Vai vaikuttaako se tuohon payouttiin sitten? Mulla ainakin toi payout aikajana menee ihan samallailla vaikka Ethereumin arvo vaihtelee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
Mut eikös mainaus myös hyödytä? Tavallaan.. Nyt louhitaa Ethereumia jonka arvo on pienempi, se maksetaan sitten sillä kurssilla kun on ja jos tulee arvonnousu niin se on vain omaan pussiin.. Prove me wrong.
Jep. Lähtkökohtaisestihan bear market on se paikka jolloin on kannattava louhia niitä hodl kolikkoja. Vaikka usd tuotto on pienempi niin myös vaikeusaste pienenee kun isommat ja pienemmät sunnuntaimainerit lopettelee hommia joten tulee enempi cryptoa. Se onkin sitten ihan toinen asia nouseeko ylös koska jos koskaan :D.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Yllättävän kovaa tuottoa nyt 3080 kortille näyttää. +7€/päivä. On vaan niin jumalattoman kuuma että taitaa mennä louhinta kiinni tässä kämpässä. Eilisen mitä louhin kaverin accolle ni n.4€/päivä oli ja nyt jos +7€ huitelee.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 174
Yllättävän kovaa tuottoa nyt 3080 kortille näyttää. +7€/päivä. On vaan niin jumalattoman kuuma että taitaa mennä louhinta kiinni tässä kämpässä. Eilisen mitä louhin kaverin accolle ni n.4€/päivä oli ja nyt jos +7€ huitelee.
Jep.. Tässä just funtsin noide kahden läppärien kohtaloa. Tuuletinalustat alla ja tuolla hyllyllä pöhisevät. Lämmöt ovat ihan ok mut käyvät aika turbiinimaisesti. Takuunalaisia mutta ei viitsisi raiskata näillä keleillä. En tiedä pitäskö takakuori ottaa irti.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Jep.. Tässä just funtsin noide kahden läppärien kohtaloa. Tuuletinalustat alla ja tuolla hyllyllä pöhisevät. Lämmöt ovat ihan ok mut käyvät aika turbiinimaisesti. Takuunalaisia mutta ei viitsisi raiskata näillä keleillä. En tiedä pitäskö takakuori ottaa irti.
Mitkä läppärit mainaamassa? Ite haluisin kans läppärille tuularin nopeudet kovemmaksi... 3070 lenovo 5 itellä ja puhaltimet siinä afkaa suunnilleen näilläkin lämmöillä.... Mulle kelpaisi vaikka tuo "turbiinin" ääni kohan saisi kone vaan ilmaa. Kerran jo tästä lenovosta emolevy meni takuuseen niin mietin että pitäs kyllä saada kovempaa tuularit pyörii ennenku uudelleen takuu keissi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 174
Mitkä läppärit mainaamassa? Ite haluisin kans läppärille tuularin nopeudet kovemmaksi... 3070 lenovo 5 itellä ja puhaltimet siinä afkaa suunnilleen näilläkin lämmöillä.... Mulle kelpaisi vaikka tuo "turbiinin" ääni kohan saisi kone vaan ilmaa. Kerran jo tästä lenovosta emolevy meni takuuseen niin mietin että pitäs kyllä saada kovempaa tuularit pyörii ennenku uudelleen takuu keissi.
Löytyy Lenovo Legion 5, jossa RTX2060.. Tässä käy tuulettimet aika kovaa ja GPU lämmöt siinä 60-64.. Sitten uudempi Lenovo Legion 5, jossa sama näytönohjain kun sulla.. Tämä käy ja kukkuu siinä alta 70 (hotspot sitten jotain 75-80 välillä), mutta tuulettimet käy aika hiljaisena. On eräs tapa saada tuulettimet kovemmalle, mutta siinä kohtaa se vetää ne täysille eli sitä ääntä ei kukaa kestä kuunnella. En ole siis löytänyt tapaa manuaalisesti säätää noita vielä.

Takkunalaiset vehkeet niin ei sinänsä ressaa, mutta nämä kelit aika raskaita läppäreille.

Tuuletinalustaa vain ja sit löytyy sellaisia palikoita joka laitetaan ilman ulostuloaukkoon kiinni. Mulla ei näistä kokemusta mutta jos innostut hankkimaan sellaisen niin kuulen mielelläni kokemukset.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Löytyy Lenovo Legion 5, jossa RTX2060.. Tässä käy tuulettimet aika kovaa ja GPU lämmöt siinä 60-64.. Sitten uudempi Lenovo Legion 5, jossa sama näytönohjain kun sulla.. Tämä käy ja kukkuu siinä alta 70 (hotspot sitten jotain 75-80 välillä), mutta tuulettimet käy aika hiljaisena. On eräs tapa saada tuulettimet kovemmalle, mutta siinä kohtaa se vetää ne täysille eli sitä ääntä ei kukaa kestä kuunnella. En ole siis löytänyt tapaa manuaalisesti säätää noita vielä.

Takkunalaiset vehkeet niin ei sinänsä ressaa, mutta nämä kelit aika raskaita läppäreille.

Tuuletinalustaa vain ja sit löytyy sellaisia palikoita joka laitetaan ilman ulostuloaukkoon kiinni. Mulla ei näistä kokemusta mutta jos innostut hankkimaan sellaisen niin kuulen mielelläni kokemukset.
20210622_112836.jpg20210622_112916.jpg
Alusta on mutta silti kuuma kun käytännössä lähes äänetön kone.. 58-60 ratella tää mainaa. Lämmöt +70
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 174

Alusta on mutta silti kuuma kun käytännössä lähes äänetön kone.. 58-60 ratella tää mainaa. Lämmöt +70
Jep. Sama setti. Mä kyl laitoin oman koneen "balance" tilaan jolloin se höllää tuon näyttiksen tehoja. Hashrate tippuu sinne 50-51 mh/s mutta lämmöt myös muutaman hassun asteen. Tässä helteillä ehkä sen arvoista jos meinaa mainata.
 
Viimeksi muokattu:

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Lottolappu laitettu vetämään, kokeillaan hetki vetää solona altcoineja :)
 
Liittynyt
27.12.2020
Viestejä
77
Löytyy Lenovo Legion 5, jossa RTX2060..
Oma Lenovo 2060 louhinut 7kk pääosin ongelmitta 24/7 ja lämmöt pysyneet samoissa lukemissa kanssasi, mutta kesäkuun aikana on ilmaantunut sellainen ongelma että jos en käytä konetta niin cpu iskee lämmöt 95-99 asteeseen ja heti kun avaan HWinfon katsoakseni käyriä tai liikuttelen hiirtä niin lämmöt tippu alas, vaikka asetuksissa pitäisi tietääkseni olla kaikki käyttämättömyyden aikaiset säästötilat ja vastaavat pois.
 
Liittynyt
28.11.2020
Viestejä
84
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että työhommia tehdessäkö sinä sillä koneella louhit vai työajan ulkopuolella? Kun HiveOS:ssä parasta juuri se, että menee vaikka muistitikulle, joten ei nimen omaan tarvi työkoneeseen asentaa yhtään mitään, vaan voi täysin siihen käyttikseen mitään asentamatta huoletta pyörittää tikulta omaa käyttistänsä. Sitten vaan tikku irti ja normi buuttaus kun tarvii työhommiin. Täällä vielä kaikki VPN:t yms. työkoneella, niin ei edes voisi asentaa sinne mitään mineria, joten hive on täydellinen ratkaisu.
Riippuu siitä mitä pitää tehdä... jos execliä/wordiä pyörittelen niin louhii mutta jos pitää tehdä esim jotain renderöintejä niin laitan louhinnan pois. Kokeilin tota Hiveä mutta jostain syystä ei ala rullaan. Pitää kokeille viikonloppuna uudestaan. Ite olen vaihdellu louhintaan eth ja erg välillä mutta varmaan loppuvuoden kasaan tuota eth:ta ja katon mitä käy. Erg:llä tienaa melkein samat ainakin näillä hinnoilla.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
1500€ tais alittua jo. Saas nähdä kuinka isoa kuoppaa tässä vielä kaivetaan. Päästäänkö alle tonniin heinäkuussa :cautious:. Sinällään varaahan tuossa on hyvin pudota, kun vuosi sitten makso alle 200€. Ei kai tuossa korkeammassa hinnassa muuta syytä ole, kun että oli hyvä pöhinä. Nyt se pöhinä on loppu:dead:.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 174
1500€ tais alittua jo. Saas nähdä kuinka isoa kuoppaa tässä vielä kaivetaan. Päästäänkö alle tonniin heinäkuussa :cautious:. Sinällään varaahan tuossa on hyvin pudota, kun vuosi sitten makso alle 200€. Ei kai tuossa korkeammassa hinnassa muuta syytä ole, kun että oli hyvä pöhinä. Nyt se pöhinä on loppu:dead:.
Ei muuta kuin hold ja odottelua. Kyllä se siitä lähtee nousuun.

Jos olisin keväällä nostanut kaiken sijoitetun krypton, olisi n. 4000-5000€ tuotto ollut. Mielummin holdaan ja katson hieman pidemmälle josko sitä saisi sitte paljon enemmän. Tai sitten kaikki menee. Joka tapauksessa sillä mentaliteetillä on mentävä että mahdollisuus menetyksiin on suuri.

Positiivisesti ajattelen mainauksen suhteen nyt jos Ethereumi laskee kun lehmän häntä -> Jengi myy laitteet paniikissa ja tuotto nousee + Jos yhtää ylimääräistä tulee niin nyt/kohta on hyvä sijoittaa Kryptoihin jälleen muutenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 075
Kyllä täällä on tarkoitus mennä riskillä ja ottaa ainakin tämän hetken kämpän mainauskapasiteetti käyttöön, ensimmäistä coinia en myy ennen kuin niistä saa reilut voitot, voi olla että sitä päivää ei koskaan tule, ja tarkoitus on ETH:in jälkeen mainata muuta. Itse en ainakaan näe mitään järkeä siinä, että hirmu vaivalla ja vitutuksella laitetaan tämä mainaushomma pyörmimään, sitten myydään coinit ehkä 1:1 voitolla velkojen/sijoitusten jälkeen, ihan sama kun nostaisi sitä 2k/kk sieltä paskaduunarin hommasta, wtf (puhun siis omasta puolesta) coinit myydään sitten kun niillä tienaa kunnolla, voi toki olla että menee miinukselle koko homma jos arvo ei nouse tai romahtaa, mutta sitä tämä mainaus on.

Minusta ei ainakaan kuulosta mitenkään järkevältä skenaariolta että ETH arvo laskisi loppua kohden. Sekin on mahdollista että mainauksen jälkeen voi mennä vuosia ennen kuin kannattaa myydä. Toki jos valtiot tässä välissä säätää lait ja tekee cryptot kannattamattomaksi, mutta melko epätodennäköistä sekin tällä aikakkunalla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 174
Kyllä täällä on tarkoitus mennä riskillä ja ottaa ainakin tämän hetken kämpän mainauskapasiteetti käyttöön, ensimmäistä coinia en myy ennen kuin niistä saa reilut voitot, voi olla että sitä päivää ei koskaan tule, ja tarkoitus on ETH:in jälkeen mainata muuta. Itse en ainakaan näe mitään järkeä siinä, että hirmu vaivalla ja vitutuksella laitetaan tämä mainaushomma pyörmimään, sitten myydään coinit ehkä 1:1 voitolla velkojen/sijoitusten jälkeen, ihan sama kun nostaisi sitä 2k/kk sieltä paskaduunarin hommasta, wtf (puhun siis omasta puolesta) coinit myydään sitten kun niillä tienaa kunnolla, voi toki olla että menee miinukselle koko homma jos arvo ei nouse tai romahtaa, mutta sitä tämä mainaus on.
Nimenomaan ja mitä ollaan nähty esim bitcoinin kohdalla niin voi hyvin olla että ethereumi tai jokin muu krypto nousee todella korkealle tulevaisuudessa. Tätä hommaa pitäisi ajatella vähintään parin vuoden mittakaavassa. Ei ole oikotietä onneen.

Eihän tässä muuta mut mukava laittaa ensi vuoden alussa verottajalle kaiken mitä olen sijoittanut tai mainannut :) Onneksi logit saa Crypto comista helposti ja senkin homman sitten ulkoistaa.. Ja mainauksessa onkin helppo kun esim. coinmotionista näkee suoraan sen maksuajankohdan sillä kurssilla.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Ei muuta kuin hold ja odottelua. Kyllä se siitä lähtee nousuun.

Jos olisin keväällä nostanut kaiken sijoitetun krypton, olisi n. 4000-5000€ tuotto ollut. Mielummin holdaan ja katson hieman pidemmälle josko sitä saisi sitte paljon enemmän. Tai sitten kaikki menee. Joka tapauksessa sillä mentaliteetillä on mentävä että mahdollisuus menetyksiin on suuri.

Positiivisesti ajattelen mainauksen suhteen nyt jos Ethereumi laskee kun lehmän häntä -> Jengi myy laitteet paniikissa ja tuotto nousee + Jos yhtää ylimääräistä tulee niin nyt/kohta on hyvä sijoittaa Kryptoihin jälleen muutenkin.
Hodlaillaa sitten kun aletaan olla lähellä pohjia. Ei kai sitä nytten vielä mitään järkeä hodlailla, kun edelleen ollaan vielä korkeissa kursseissa ja oma veikkaus on että pohjalle on vielä pitkä matka. Ehkä siinä 500€ kieppeillä voisi jo hodlailla, jos sinneasti rojahtaa.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 871
Oletteko laskeneet miten tuotto eroaa jos olisitte sijoittaneet mainaukseen sijoitetut rahat suoraan kolikkoon?

Ainakin viime crypto boomissa omat mining rig jäi auttamatta suoraan kolikkoihin sijoitetun rahan alle. Ainoa asia joka pelasti mainaamisen oli että olin sopinut myydä rigin kaverille joka hostasi sitä tehtaaassan samaan hintaan kuin millä sen itse ostin.

Tuon jälkeen totesin että paremman ROI saa kun sijoittaa suoraa johonkin blue chip coiniin kuten BTC tai ETH.

Ainoa mainaaminen josta oli jotain rahallista järkeä verrattuna sijoittamiseen oli mainata 1070:lla sillon kun ei pelannut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Oletteko laskeneet miten tuotto eroaa jos olisitte sijoittaneet mainaukseen sijoitetut rahat suoraan kolikkoon?

Ainakin viime crypto boomissa omat mining rig jäi auttamatta suoraan kolikkoihin sijoitetun rahan alle. Ainoa asia joka pelasti mainaamisen oli että olin sopinut myydä rigin kaverille joka hostasi sitä tehtaaassan samaan hintaan kuin millä sen itse ostin.

Tuon jälkeen totesin että paremman ROI saa kun sijoittaa suoraa johonkin blue chip coiniin kuten BTC tai ETH.
No jos olisit siinä eth arvo 3k€+ sijoittanut olisit ottanut takkiin nytten roimasti, vs. tuotot on aina kotiinpäin jos miettii ;) vaikea kattoa miten toimii koska eri aikoina eri tavalla toimii ROI:t sun muut
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Oletteko laskeneet miten tuotto eroaa jos olisitte sijoittaneet mainaukseen sijoitetut rahat suoraan kolikkoon?

Ainakin viime crypto boomissa omat mining rig jäi auttamatta suoraan kolikkoihin sijoitetun rahan alle. Ainoa asia joka pelasti mainaamisen oli että olin sopinut myydä rigin kaverille joka hostasi sitä tehtaaassan samaan hintaan kuin millä sen itse ostin.

Tuon jälkeen totesin että paremman ROI saa kun sijoittaa suoraa johonkin blue chip coiniin kuten BTC tai ETH.

Ainoa mainaaminen josta oli jotain rahallista järkeä verrattuna sijoittamiseen oli mainata 1070:lla sillon kun ei pelannut.
Olen niin huono matikassa, että en ole laskenut noin pitkälle - mutta näen asian pitkälti samoin, että isomman investoinnin tekisin sijoittamalla suoraan kolikkoon. Mutta tällaisena pc-nörttinä, kun jotain rautaa on aina muutenkin jaloissa niin kyllähän se ehdottomasti on osoittautunut kannattavaksi valjastaa ne louhintaan. Riskit ovat tällöin hyvin olemattomat ja saa nukkua yönsä suht rauhassa vaikka miten kurssit heilahtelevat. Mun mielestä "konttikaupalla" ei kannata kyllä näyttiksiä ostaa louhintaan jos on vähänkin hodlaaja. Vain kryptot heti myyvä hankkii paljon mainauskalustoa, hodlaajat ostaa suoraan kolikkoa. Ja tämä ihan oma mielipide pähkinänkuoressa.
 

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 075
Oletteko laskeneet miten tuotto eroaa jos olisitte sijoittaneet mainaukseen sijoitetut rahat suoraan kolikkoon?

Ainakin viime crypto boomissa omat mining rig jäi auttamatta suoraan kolikkoihin sijoitetun rahan alle. Ainoa asia joka pelasti mainaamisen oli että olin sopinut myydä rigin kaverille joka hostasi sitä tehtaaassan samaan hintaan kuin millä sen itse ostin.

Tuon jälkeen totesin että paremman ROI saa kun sijoittaa suoraa johonkin blue chip coiniin kuten BTC tai ETH.

Ainoa mainaaminen josta oli jotain rahallista järkeä verrattuna sijoittamiseen oli mainata 1070:lla sillon kun ei pelannut.
Köyhän on melko vaikea sijoittaa kolikkoihin siten, että sillä tekisi jotain selvää tienestiä, ainakaan BTC/ETH. Ainakin omalla kohdalla jos olisin sijoittanut kaiken ETH:iin, olisi tällä hetkellä melko tappiot, ja sitten saisi kusi sukassa odotella että saako koskaan omia takaisin. Mainaaminen kuitenkin tekee koko ajan tienestiä, ja sitten kun rauta on maksanut itsensä takaisin, on periaatteessa ihan sama miten käy, plus kaikella hankitulla raudalla säilyy ainakin jonkinlainen jälleenmyynttiarvo vielä pitkään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
Ensinnäkään en olisi uskaltanut laittaa suoraan kryptoihin rahaa kun niillä ei ole mitään arvoa, mikä menisi mulle järkeen. No jos olisin uskaltanut nii nyt olisi varmaan +/-0€ tilanne ja varmaan myisin pois.

Itse näen homman niin, että nyt mulla on rahaa kiinni näytönohjaimissa joissa sen arvon pystyy määrittelemään sillä onko sillä peliarvoa. Sellasen arvon pystyn itse ymmärtämään. Sen takia nuo CMP kortitkin on olleet ihan punainen vaate kun en näe niissä mitään järkeä (toki jos niitä saisi reilusti halvemmalla kuin pelinäyttiksiä). Siinä on tupla riski kun kryptot rommaa niin noista tulee serriä. Pelinäyttiksellä on aina peli arvo vaikka se nyt ei olisi sitä mitä se huippulukemissa on ollut niin on joku kuitenkin.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
No edellinen boomi taisi olla hyvin lyhyt ja se ei näyttisten osalta ollenkaan osunut hyvään saumaan. Mä tuossa alkuvuodesta odotin että tää boomi menisi kohtuullisen nopeasti ohi, lähdin liikkeelle melko varovaisesti ensin kahdella, sitten kolmannella näyttiksellä. Vasta myöhemmin sain hitaasti enemmän, pääasiassa vanhoja tilauksia. Muutamia näyttiksiä myin pois joskus helmi-marraskuussa, kun en uskaltanut vielä mennä tähän täysillä mukaan, että mulla olisi monta tonnia kiinni näyttiksissä. Mitään suuria summia noista en saanut, suurimmat voitot oli satasen per näyttis, useimmista sain muutaman kympin voittoa. Vähäisin oli kai jotain kymmenen euroa heh.

En tiennyt kaikesta tuosta jenkkien stimulisshekkien painamisesta sun muusta, että tää homma jatkaisi niin pitkään ja niin hyvin tuottoisaan. Ei varmaan kukaan varsinaisesti ja varmasti tiennyt, mutta kyllä mä luonteeltani olen tälläisissä asioissa aika turvallisuushakuinen, ja painotan riskien minimointia potentiaalisten tuottojen kustannuksella.


Joo aika kyytiä ollaan taas menty alas, olisko nyt se lopullisen romahduksen alkusoitto. Pitäisiköhän myydä viimeistään 1200e, vai yrittää kitkuttaa ja myydä vasta 1000e tasolla. Sen alemmas en kyllä varmasti katso tuota laskua, ja puhun vaan siitä hikisestä alle 0.1 eth määrästä joka mulla poolissa on kertymässä. Ei ole suuri summa mutta silti harmittaa aina kun näin käy. Siitä mitä olen noin viikossa mainannut, on nyt alle vuorokaudessa sulanut pois joku 30%. Just like that, vähän kuin olisikin mainannut vain 4 päivää.

Jos mä uskoisin ja riskeeraisin kryptojen pidemmän aikavälin nousuun, niin olisi se silti hemmetin outoa minusta olla nyt mainatessa myymättä.

Kun selvästikin ihmisillä on jokin eriskummallinen ajatus aina välillä satunnaisesti saada päähänsä ostaa noita kryptoja niin paljon että niiden hinnat räjähtää käsiin. Nää kryptosyklit tuntuu olevan tähtiin kirjoitettu, aina tulee joskus sitten se seuraava. Mutta se että sillä tienaisi, niin sun täytyisi ostaa sen jälkeen kun hinnat on kunnolla romahtaneet, ja sitten odottaa ehkä kaksi tai viisi vuotta että seuraava tälläinen sykli tulee. Sitten myydä, sitten odottaa taas seuraavaa romahdusta ja panostaa osa myynnistä tienatuista takaisin tähän systeemiin. Siinä mun ajatukseni millainen olisi järkevää holdausta. Nyt ETH on edelleen noin 4x arvoltaan kuin mitä se oli marraskuussa, eli se on edelleen "kallista".

Itse vähän ajattelin että voisin korkeintaan 25% mainaustuotoista sitten kun lopullisesti kaikki laskee yhteen, sijoittaa takaisin lopullisen romahduksen jälkeen. Jotain vähän tuollaista voisi kokeilla. Vähän epäilen että tälläistä kunnon mainaussykliä ei enää tule. Ainakaan tälläistä että voi pokkana ostaa useammalla tuhannella eurolla uusia näytönohjaimia, ja silti tehdä voittoa.


"Itse näen homman niin, että nyt mulla on rahaa kiinni näytönohjaimissa joissa sen arvon pystyy määrittelemään sillä onko sillä peliarvoa."

Tästä mä myös itse muistaakseni sanoin. Että jos on rahaa näyttiksissä ja samalla hodlaa niitä mainattuja kolikkoja, niin sitten sulla on kaksinkertainen riski kryptoromahdusta vastaan. Sellaisessa tilanteessa sekä näyttisten arvo tippuu nopeasti, että niiden kryptojen. Ei tunnu hyvältä idealta. Kryptot systemaattisesti poismyymällä jää käteen vain näyttisten osalta riski. Samoin mun mielestä näyttismarkkinat ovat paljon selkeämmin luettavissa. Kryptojen arvo 4 päivän päästä tuntuu että sen voisi lukea teelehdistä.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
1500€ tais alittua jo. Saas nähdä kuinka isoa kuoppaa tässä vielä kaivetaan. Päästäänkö alle tonniin heinäkuussa :cautious:. Sinällään varaahan tuossa on hyvin pudota, kun vuosi sitten makso alle 200€. Ei kai tuossa korkeammassa hinnassa muuta syytä ole, kun että oli hyvä pöhinä. Nyt se pöhinä on loppu:dead:.
Katotaan tilannetta. Ite siis laitoin 10k eth. Joten katotaan tilanetta. Noh tiettyt riskillä tottakai ja sen verran on vara hävitä ni katotaan tämäkin kortti. Jos lähtee taas nousemaan niin.... Edit. ja en sijoittasi tähän tällä hetkellä jos ei ole varaa. Ite nyt pystyn sen kans elämään että takkiin tulee ja kovasti tai sitten päästään jopa plussalle.
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 356
Tuotto alkaa olla normaalitasolla, sellaiset 5% vielä kun nousee niin hyvä. Ylimääräisillä ostin ETH kun oli alhaalla, mukava katsoa kurssinousua.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 174
Tuotto alkaa olla normaalitasolla, sellaiset 5% vielä kun nousee niin hyvä. Ylimääräisillä ostin ETH kun oli alhaalla, mukava katsoa kurssinousua.
Turhaa tässä ihmiset taas panikoi. Kyllähä noi laskut laittaa aina vähä masentaa mutta se on sitä elämää. Ei kannata jatkuvasti kyttää käyriä vaan jatkaa elämää. Yhtään uutisiin uskomista niin Ethereum ei ole enää riippuvainen Bitcoinista. Yksi kaveri joka on siis suoraan sanoen kryptoguru on sijoittanut lähes koko elämänsä kryptoihin ja hänellä on kova luotto tulevaisuuteen näiden suhteen. Ei tietenkään kaikkien kolikoiden mutta tiettyjen. Jaksan uskoa myös että vaikka laskut tulisi niin se nousu tulee perässä aikanaan.

Mikäs sen parempi kun louhinta maksetaan surkealla kurssilla ja sitten vain vihreää horisonttiin.

En tiedä muista, mutta itse en ota coinmotionista tuottoja tilille vaan annan niiden elää siellä. Toki nuo ensimmäiset louhintamaksut jotka oli lähes 3000€ Ethereumilla olisi voinut napata talteen. Loput ovatkin siinä 2000€ hujakoilla niin ei paljoa tunnu pikkusummat ainakaa vielä.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
60
Täälä on kyllä mestareille pinkka kunnossa, respect :D

Itellä vielä about kk jäljellä tätä vauhtia että saan investoinnit kuitattua, sen jälkeen saa kaikki tuleva valuutta maata lompuukissa odottamassa kurssinousua.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 300
Jossain oli juttua, että put/call warrantit/sertifikaatit olis erääntymässä 25.6 ja tuo eth 2000usd olis monelle niistä sopiva taso.. nousu voi lähteä taas sen jälkeen.. Paikkansa pitävyyttä en takaa, mutta edellisen kerran kun vastaava kirjoiteltiin niin silloin seurasin btc:tä ja eräpäivä oli 25.3 ja silloin se painettiin 50kusd hintaan joka oli myös kuulemma sopiva noihin hommiin. Aika näyttää kuinka käy... ilmeisesti nuo määräpäivät noissa soppareissa on aina 25.pv kolmen kuukauden välein...

ps. huomenna tulee lomarahat tilille, mutten uskalla niitä panostaa.
 
Liittynyt
09.06.2021
Viestejä
40
Miten oisi sellainen anonyymi galluppi, asiasta kuinka moni maksaa verot tuotoista. Onnistuuko sellainen edes tällä forkalla?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 174
Mistähä johtuu että Phoenixminer RX580 Current hashrate on todella huono? Teamredminerissa taas hyvä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
Ko maksaa niin ei tarvi vastata anonyyminä :D Eli ite ainakin laitan karhulle sen mitä se tahtoo.
Jep eiköhän se kannata maksaa varsinkin kun on vähennettävää aika paljon. En tiedä edes miten menisi jos jättäisi maksamatta ja narahtaisi ja olisi jättänyt vaikka vähennettävät seuraamatta tai saako niitä silti vähentää vaikka tulisi jälkikäteen maksettavaksi rangaistus/sakkoluontoisesti.

Eniten ehkä harmaita hiuksia tulee sitten kun yrittää summata miten vähentää. Ilmeisesti jotkut vähentää kerralla sillä perusteella, että yksi näyttis on yksittäinen työkalu. Eli tällöin jäisi alta tonniin ja sen saisi sille vuodelle. Sprawl taisi tuonne vero triidiin vastata, että vähensi kerralla, mikä olisikin aika selkeää ja helppoa. Jos taas laskee rigin yhteen eli tyyliin joku 2000-10000€ /rigi riippuen paljonko siinä on korttia ja minkä tehosta kiinni niin hankinta pitäisi jakaa maksimissa neljälle vuodelle 25% per vuosi kuitenkin niin, että kun on alta tonni jäljellä niin sen saa vähentää kokonaisuudessaan.

Tai toinen peruste kokonaan vähennykselle on, että se on kuluva osa jolla ei ole arvoa enää parin vuoden jälkeen. Ei ehkä menisi tuo läpi kun nytkin 4v vanhoista korteista on saanut melkein saman mitä uutena.

Kaikkihan nuo menee nyt läpi heittämällä miten päin vaan todennäköisesti kun ei verottaja noihin tartu. Sen takia sprawlikin oli saanut kerralla kaikki. Vasta kun joku otetaan tarkempaan syyniin tulee virallisempi tieto verottajan tulkinnasta koskien sen omia ohjeita ja jos se tieto sieltä kulkeutuu taas yhteisölle eteenpäin niin kaikki on viisaampia. Nyt voi vetää vähän miten tykkää. Toki itse olen sillä linjalla, että se rigin kortit lasketaan yhteen ja sen vähennykset hajautetaan useammalle vuodelle. Mutta todennäköisesti jos heittää kaikki samalle vuodelle niin heittämällä menee läpi.
 

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 075
Jep eiköhän se kannata maksaa varsinkin kun on vähennettävää aika paljon. En tiedä edes miten menisi jos jättäisi maksamatta ja narahtaisi ja olisi jättänyt vaikka vähennettävät seuraamatta tai saako niitä silti vähentää vaikka tulisi jälkikäteen maksettavaksi rangaistus/sakkoluontoisesti.

Eniten ehkä harmaita hiuksia tulee sitten kun yrittää summata miten vähentää. Ilmeisesti jotkut vähentää kerralla sillä perusteella, että yksi näyttis on yksittäinen työkalu. Eli tällöin jäisi alta tonniin ja sen saisi sille vuodelle. Sprawl taisi tuonne vero triidiin vastata, että vähensi kerralla, mikä olisikin aika selkeää ja helppoa. Jos taas laskee rigin yhteen eli tyyliin joku 2000-10000€ /rigi riippuen paljonko siinä on korttia ja minkä tehosta kiinni niin hankinta pitäisi jakaa maksimissa neljälle vuodelle 25% per vuosi kuitenkin niin, että kun on alta tonni jäljellä niin sen saa vähentää kokonaisuudessaan.

Tai toinen peruste kokonaan vähennykselle on, että se on kuluva osa jolla ei ole arvoa enää parin vuoden jälkeen. Ei ehkä menisi tuo läpi kun nytkin 4v vanhoista korteista on saanut melkein saman mitä uutena.

Kaikkihan nuo menee nyt läpi heittämällä miten päin vaan todennäköisesti kun ei verottaja noihin tartu. Sen takia sprawlikin oli saanut kerralla kaikki. Vasta kun joku otetaan tarkempaan syyniin tulee virallisempi tieto verottajan tulkinnasta koskien sen omia ohjeita ja jos se tieto sieltä kulkeutuu taas yhteisölle eteenpäin niin kaikki on viisaampia. Nyt voi vetää vähän miten tykkää. Toki itse olen sillä linjalla, että se rigin kortit lasketaan yhteen ja sen vähennykset hajautetaan useammalle vuodelle. Mutta todennäköisesti jos heittää kaikki samalle vuodelle niin heittämällä menee läpi.
Voiko kuka tahansa laittaa raudat vähennykseen ja millä perusteella? ja joka vuosi samat raudat? kai se on jossakin välissä pakko alkaa laskemaan nuo verohommat, tällä hetkellä tuotot vielä melko olemattomat.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 174
Voiko kuka tahansa laittaa raudat vähennykseen ja millä perusteella? ja joka vuosi samat raudat? kai se on jossakin välissä pakko alkaa laskemaan nuo verohommat, tällä hetkellä tuotot vielä melko olemattomat.
Itse ajattelin vasta ensi vuonna jälkikäteen ilmoittaa verotukseen tämän vuoden louhinnat, sijoitukset ja sitten verovähennyksiin laitteet. Menee helposti kaikki sitten aina kerralla.
 

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 075
Itse ajattelin vasta ensi vuonna jälkikäteen ilmoittaa verotukseen tämän vuoden louhinnat, sijoitukset ja sitten verovähennyksiin laitteet. Menee helposti kaikki sitten aina kerralla.
Sijoitukset? tarkoitatko ostettuja kryptoja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
Voiko kuka tahansa laittaa raudat vähennykseen ja millä perusteella? ja joka vuosi samat raudat? kai se on jossakin välissä pakko alkaa laskemaan nuo verohommat, tällä hetkellä tuotot vielä melko olemattomat.
Tuolla on toi verotriidi missä on enempi inffoa.

Voithan sä pistää sinne mitä vaan vähennyksiin ja keksiä mitä vaan perusteluja. Eri asia sitten jos niitä aletaan kattelemaan niin kannattaisi olla dokumentit tallessa, oikein täytetty ja todellisten tietojen mukaan eikä mitään keksittyä...
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
70
Coinbasea pitäisin melko luotettavana, koska julkisesti listattu firma, niin valvontaa ainakin jonkin verran.
Juu sehän se on laadun tae että on listattu firma:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
134
Uskaltaako tuon ledgerin vielä ostaa vaikka siitä nuita huonoja uutisia on?
Onko joku parempi vaihtoehto esim trezor tai joku muu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
Uskaltaako tuon ledgerin vielä ostaa vaikka siitä nuita huonoja uutisia on?
Onko joku parempi vaihtoehto esim trezor tai joku muu?
Mitä huonoja uutisia? Mulle tuo tuli just kk takaperin hodlailuun enkä ole huomannut mitään huonoja uutisia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
134
En tiedä miten ajankohtaista tää nyt on , mutta tuommonen tuli vastaan kun lueskelin näistä.
Tietovuoto siis jne.
Vissiin sitte vaan lähettelevät nuilla tiedoilla ihmisille uusia ledgereitä missä jotain ylimääräistä.

Ledgerin aattelin itekki laittaa, mutta aattelin kysästä täältä ennen sitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
En tiedä miten ajankohtaista tää nyt on , mutta tuommonen tuli vastaan kun lueskelin näistä.
Tietovuoto siis jne.
Vissiin sitte vaan lähettelevät nuilla tiedoilla ihmisille uusia ledgereitä missä jotain ylimääräistä.

Ledgerin aattelin itekki laittaa, mutta aattelin kysästä täältä ennen sitä.
Vaikka noilta mitä varastettaisiin tai murrettaisiin niin eihän sillä pitäisi olla mitään väliä kun kyseessä rautalompsa? Vai voisiko tuon ledgerliven kautta olla joku takaportti?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
134
En osaa kyllä tuohon vastata ja tämän takia juuri kyselenkin teiltä täällä, että saisin selvyyttä asiaan.
Tuo ledger on se mitä olen ajatellut kun se on vissiin monipuolisin näitten kryptojen kans ja tuntuu niille päivittyvän aika hyvin uudemmatkin tulijat jos oikein olen ymmärtänyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 215
Viestejä
4 194 778
Jäsenet
70 873
Uusin jäsen
Temmikael

Hinta.fi

Ylös Bottom