Verrattain pienille mainaajille(100-200 MH/s) on nykyään Flexpool ihan OK. Flexpoolissa pienin summa minkä saa ulos on 0.01 ETH, ja sen voi säätää tuon ja 2 ETH välillä.
Flexpoolissa jokainen maksaa oman siirtokulunsa eli vaikkapa eth-bensan hinnan ollessa verrattain korkea 20 gwei (
Gas Now — ETH Gas Price quotation system based on Pending transactions ), maksaa siirto 20*21000(kaava gwei hinta * 21000) eth. Toi on siis 0,00042 ETH eli kuten tällä hetkellä tuo sivu näyttää, se siirto pörssiin maksaa about dollarin, eli ei juurikaan kauheasti. Tietysti kenenkään ei kannata tuollaista 0.01 eth määrää siirtää, mutta esimerkkinä joku 55 MH/s pienmainaaja tuolta:
The Most Advanced Mining Pool | Flexpool.io
Mä en siis näe kyseisen mainaajan hashratea kuin 24h ajalta, mutta olettaen että tuota luokkaa se on hänellä ollut keskimäärin, tyyppi mainaa poolin ennusteen mukaisesti about/ehkä 0.0137 eth viikossa.
Niin tällöin tuollaisella hashratella voi kohtalaisen vähäisin kuluin ottaa tuotut ulos ja euroiksi parin viikon välein. Ja jollain yli 200 MH/s noi kulut muuttuu ainakin omasta mielestä täysin olemattomaksi, kun olen itse aikaisemmin maksanut korkeimmillaan yli 2e yhdestä siirrosta. Ja niitä poolin ulosmaksuja ei suinkaan tarvitse ottaa ulos just silloin kun bensa maksaa 20 gwei, yleensä viikottain on nykyisin paljon 15 gwei hintaa tarjolla, alimmillaan likemmäs 10 gwei.
Noniin nyt on samassa koneessa RX580 ja GTX1060.. Onnistuuko niin että louhin sekä teamredminerilla ja trexillä erikseen? Vai kannattaako yhdessä louhia Phoenixminerilla. Tarviiko mainausskriptiin laittaa jotain lisäystä kun on samassa koneessa sekä vihreää että punaista leiriä?
Onnistuu. Itse olen käyttänyt t-rex ja teamredmineriä koko sen ajan kun olen mainanut poolin, mutta ei pitäisi olla mitään merkityksellistä eroa toiminnassa tai muussa. Ei tarvitse mitään muutoksia tehdä. Suurin merkityksellisin ero kahteen erilliseen mineriin, vs. samalla minerilla käyttää molemman valmistajan kortteja, on se että kahdella erillisellä virtuaalimuistia tarvitsee paljon enemmän. Itse ram muistia noi minerit ei käytä kauheasti.
Toi on mulla pienenä ongelmana yhdessä koneessa jossa on levytila niin vähissä ettei virtuaalimuisti voi kasvaa kuin yhteensä jonnekin 23 gigaan. Tällöin ei voi käyttää sillä koneella kuin t-rexiä jota myös varmuuden vuoksi uudelleenkäynnistän noin viikottain jottei kone hirtä kiinni ja joutuisin sitä manuaalisesti käynnistämään, mutta olisi tarkoitus luopua siitä koneesta muutenkin ja pitää se vain varalla. Vähän saamattomuutta ja teknisiä ongelmia on tässä ollut.
Mukava yllätys tässä aamulla, ekaa kertaa kun otin tuossa perjantaina 0.1+ ETH ulos niin sen arvo on noussut. Yleensä noi on aina vaan laskenut ennenkuin olen saanut myytyä. Ja jos se jatkaa nousuaan, ihan sama mulle koska silloin vaan tuotot kasvaa ja näyttisten arvo säilyy pidempään.