Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ekat chiat napsahti lompakkoon. Parisataa plottia tähän asti tehtynä
Ekat chiat napsahti lompakkoon. Parisataa plottia tähän asti tehtynä
Mulla alkaa olemaan 1200plottia ja 0 Chiaa :-(
Mulla alkaa olemaan 1200plottia ja 0 Chiaa :-(
Olen lueskellut täältä että RTX3080 hashrate huitelee porukalla siellä vajaan sadan korvilla, itse en saa yli 84 ihan sama mitä säätää. (Eth speed)
phoenixminer kyseessä, ja ethermine.orgin eu pooli.
Jos lisää muisteille +1000MHz tippuu tulos ~75MH/s vaikka watit nousee
jos tiputtaa tai lisää coren herzejä, tulos tippuu.
powerlimit 70 - > 100 ei lisää hashratea
Aina vain tuo sama 205w ja about 82MH/s
ajureina testailtu uusimpia, sekä nyt 470.05 beta
Itse painelin RX570:lla RVN:ää ja mielestäni asetukset olivat kuten ETH:lla. Mem ja core alivoltitettu kunnolla ja sain sillä menemään 13...13,5 MH/s. Tehoa meni karvan alle 100 W, joka kai on enemmän kuin se ETH:lla olisi ottanut.Ravencoinista:
Ensivaikutelma Kawpow-algoritmista T-rex kaivurilla ei vaikuta erityisen lupaavalta. Sähkönkulutus ja sen myötä lämmöt ja melutaso nousee omilla korteilla 20-30%, mikä on kyllä paljon. 1660 Super power limit 75, core +100, mem +300. Lämmöt 64-66c (core) ja auto fan 70%. Manuaalisesti ehkä pidettävissä propellit jossain 50% tehoilla, mutta vielä en osaa sanoa miten paljon pitkässä juoksussa lämmöt siitä sitten nousisi. Siltikin melutaso on paljon korkeampi kuin mitä tässä on daggerhashimotolla vedetty. Sen kanssa on melkein saanut unohtaa, että kortit yleensä louhii kun melusaastetta ei juuri synny.. Jospa se ETH Classic oisi sitten parempi vaihtoehto?
Kaverilla muistaakseni sama kortti ja paini saman ongelman kanssa. Vaatii 102% ainakin power limittiä, jos sulla afterburneri käytössä. On janoinen kortti, jos nyt sama malli kyseessä. En muista tarkkaan, mikä se oli...Olen lueskellut täältä että RTX3080 hashrate huitelee porukalla siellä vajaan sadan korvilla, itse en saa yli 84 ihan sama mitä säätää. (Eth speed)
GPU temp 42
Mem temp 90
Kone:
MSI RTX3080 Gaming trio, ja kokeiltu sille molempia bioseja jotka MSI:n sivuilta löytyy.
MSI MPG X570 Gaming plus
Ryzen 9 5900X
32GT muistia
Tulisiko kenelläkään mitään muuta mieleen mitä voisi testata?
Kokeileppas muistin kelloja jossain 350-500 välissä, 1000 on aivan liikaa tuolle MSIn kortille. MSI:n gaming x triossa on paska grafeenia oleva takalevy, joka ei johda ollenkaan lämpöä tähän lisättynä vielä paskat lämpötyynyt. Pääsin omalla samaisella näyttiksellä n. 92 MH/s lukemiin coren ollessa -300 ja muisti n. 430 powerlimit 65. Lisäksi kortissa on rajoitteena bios, joka ei salli yli 220W kulutusta muisteille, pitää flashata tuo SUPRIM X:n bios, jos haluaa tuosta rajoitteesta eroon ja saada hashraten 100 tienoille.Olen lueskellut täältä että RTX3080 hashrate huitelee porukalla siellä vajaan sadan korvilla, itse en saa yli 84 ihan sama mitä säätää. (Eth speed)
GPU temp 42
Mem temp 90
Kone:
MSI RTX3080 Gaming trio, ja kokeiltu sille molempia bioseja jotka MSI:n sivuilta löytyy.
MSI MPG X570 Gaming plus
Ryzen 9 5900X
32GT muistia
Tulisiko kenelläkään mitään muuta mieleen mitä voisi testata?
Varmaan sama kun mulla että maksun piti tulla mutta ei tullutkaan. Bittiä poikittain runsaasti varmaanMikähän homma, kun sain näköjään eilen etherminestä 0,025 etherin maksun coinbasen pörssilompakkoon, vaikka vasta louhittuna n. 9 päivää?
Mikähän homma, kun sain näköjään eilen etherminestä 0,025 etherin maksun coinbasen pörssilompakkoon, vaikka vasta louhittuna n. 9 päivää?
Siellä on se payout policyn muutos tästä päivästä lähtien. Voi olla, että ovat osittain putsanneet pöydän pienistä kertymistä maksuun ja toisaalta osalla varmaan siirtyy eteenpäin.Varmaan sama kun mulla että maksun piti tulla mutta ei tullutkaan. Bittiä poikittain runsaasti varmaan
Jos ethermineen louhit niin oman lompakon osoitteen alta payouts osiosta löytyy.mistä te noita est. paymenttejä katotte?
Payouts-välistä Etherminessä.mistä te noita est. paymenttejä katotte?
Saisikin 120 Teraa kiintolevyä 2000€:lla . Plottausrauta oli onneksi jo omasta takaa, ainostaan hankin pari NVME levyä.Toivottavasti et ole sijoittanut yli 2k€ levyihin. Huonoimmassa tapauksessa et saa yhtään kolikkoa ja joudut siirtymään myöhemmin pooleihin, jos haluat saada edes jotain tuottoa. Todennäköisesti tappiolle tuossa jää
Miks porukka ei mainaa suoraan binanceen? Siis binancen pooliin eikä exchange walletiin. Siinä on toki 0,5% komissio, mutta esim siirroista ei tulee häviötä, mikä tulee noilla pooleilla, eikä sitä missään kovinkaan ilmoiteta kun se on ns. Itse louhittua, mutta saanti on siinä kohtaa 0.
Mulla muutama kuukausi Etherminessa takana ja nyt vaihdoin testi mielessä tuon payout policy muutoksen takia Binance pooliin.Keväällä ajoin viikon verran 100mhs per Nicehash/Binance/Ethermine, muistaakseni tulos oli se että nicehash ja Binance oli samoissa, Ethermine vei pitkän tikun.
Huomioit varmaankin myös alentuneen tuoton yleisellä tasolla? Tuotothan on nyt "surkeita" missä tahansa poolissa, vaikka todellisuudessa ovat vieläkin aivan kelvolliset.Mulla muutama kuukausi Etherminessa takana ja nyt vaihdoin testi mielessä tuon payout policy muutoksen takia Binance pooliin.
Etherminessa mulla tuli 2 viikon välein keskimäärin noin 0.045ETH. Sen kun jakaa päivätuotoiksi niin tulee 0.0032ETH.
Päivätuotto monesti näytti kyllä arviota 0.0025ETH, mutta kahteen viikkoon monesti mahtui parempia hetkiä kuitenkin.
No Binancesta on tullut nyt kolme päivän maksua ja jokainen alle 0.002ETH.
Huonoin 0.0017ETH ja paras 0.0019ETH.
Dollareiksi kun tuon väänteli niin alkoi olla melkoista eroa
Nykykurssilla vaikka huonoin arvio etherminessä päivälle olisi 6.34$ ja keskiarvolla 8.12$.
Jos otetaan Binancen paras tulo niin se olisi 4.82$.
Kyllä toi meikäläisen makuun on aika hemmetin paljon pienempää tuottoa Binancessa verraten Ethermine.
Ethermine poolin hashrate pyöri keskiarvolla 72-74MHs.
Binancen paras tuotto hashrate 24H on 74.17MHs.
T-Rex jurnuttaa 74.5MHs.
Mitenkä saa lolminerin rullaamaan ubuntulla vai saako? Ensimmäistä kertaa isellä linux käytössä.
Aahaa eli tuo sudo mitä kaikki olis tuohon eteen laittanut oli syy miksei alakanut pelaamaan mutta nyt on maineri päällä Sitten kellotusten kimppuun...Kyseessä on komentoriviohjelma, niin parasta mennä kyseiseenhakemistoonkansioon ensin komentoriviltä ja sitten komento ./lolminer (tai ./mine_eth.sh tms)
No huono tuuri saanut olla vertailun kanssa, jos tasainen lasku tekee poolin vaihtopäivänä selkeän dropinHuomioit varmaankin myös alentuneen tuoton yleisellä tasolla? Tuotothan on nyt "surkeita" missä tahansa poolissa, vaikka todellisuudessa ovat vieläkin aivan kelvolliset.
Aahaa eli tuo sudo mitä kaikki olis tuohon eteen laittanut oli syy miksei alakanut pelaamaan mutta nyt on maineri päällä Sitten kellotusten kimppuun...
Mun 3080 tuf on hikoillu vähän, mut louhinu kyl 4kk taukoomatta. Gigabyten 3080 kortit on kyl aika jätettä, mut 3070 bueno.3080 Aorus masterin kanssa säätö eteni siihen pisteeseen että jopa pelatessa muistien lämmöt kävi 104 C:ssä. Päädyin siihen että kortti auki. Muistien thermal padit vuoti jotain ihme öljyä kuten epäilinkin. No, vuotavat padit vaihtoon ja backplateen muistien paikalle myös padit. Meinas tulla sydäri kun hotspot lämmöt lähti samantien rasituksessa laukalle. Tajusin sitten että backplaten coren stock pad oli liian ohut ja sen vaihdettuani homma alkoi pelittää. Nyt pyörii eth 83 Mh/s lämmöillä gpu 54, muistit 76 ja hotspot 71.
Ihan käsittämätöntä perseilyä Gigabyteltä laittaa tuollaisia ö-luokan sulavia padeja (lähes) lippulaivamalliin. Nyt täytyy vaan toivoa että kortti pysyy ehjänä.
Miks porukka ei mainaa suoraan binanceen? Siis binancen pooliin eikä exchange walletiin. Siinä on toki 0,5% komissio, mutta esim siirroista ei tulee häviötä, mikä tulee noilla pooleilla, eikä sitä missään kovinkaan ilmoiteta kun se on ns. Itse louhittua, mutta saanti on siinä kohtaa 0.
Keväällä ajoin viikon verran 100mhs per Nicehash/Binance/Ethermine, muistaakseni tulos oli se että nicehash ja Binance oli samoissa, Ethermine vei pitkän tikun.
Nyt tarvittaisiin Windows-nikkareilta apuja. Tämä perhanan kotikone tekee noita WHEA-buutteja, joista aiemmin jo kerran ihmettelinkin täällä. Saattaa olla, että prossu tulee tosiaan tiensä päähän pikku hiljaa, uudemmillakin AMD:n prossuilla tätä vikaa on ollut ja mennyt takuuvaihtoon. Omaani semmonen ei koske. Aiemmin kyseltiin, jos vaihtaisi GPU:n ja sekin vaihtui sitten viime buutin, joten ei liene ainakaan kortista kiinni. Nvidian ajurit päivittyivät tässä välissä, mutta toki, jos niissä on sama systemaattinen vika, niin se ei ole välttämättä tässä yhteydessä korjaantunut. Joka tapauksessa epäilys on alkanut kääntyä prossuun. Buuttailu on kuitenkin hyvin harvinaista, viimeksi sellainen sattui toukokuun alussa ja ajattelin yrittää selvitä sen kanssa ainakin toistaiseksi.
Nyt ongelma on se, että haluaisin säätää PhoenixMinerilla kellot yms. Mutta uudet Nvidian ajurit edellyttää silloin PhoenixMinerin ajamista administratorina. Olen ajanut niin ja homma toimii. Mutta ongelma on siinä, että startissa Windows sitten kyselee, että saako ajaa administratorina? Miner-koneessa ratkaisin sen nopealla tavalla ja tiputin Windowsin suojaukset pohjille, jolloin se ei enää kysele.
Tässä kotikoneessa haluaisin kuitenkin pitää suojauksia, kun käyttäjiä on monenlaisia ja jostain tietoturvasta haluaisin pitää kumminkin kiinni. Jotta voisin laittaa tuon Phoenixin käynnistymään tässäkin koneessa buutissa, mun pitäisi saada tuo kysely pois. Siihen siis kaipaisin hyviä ehdotuksia, miten sen tekisin.
Toinen vaihtoehto on ottaa käyttöön Afterburner taas, koska sehän buutissa käynnistyy kyselemättä. Silloin ei vaan voi ajaa ihan tappiin kelloja, koska PhoenixMiner korruptoi DAGin. Ja kyllä, tiedän, että jotkut muut minerit selviää tuosta, mutta en haluaisi mineria kumminkaan vaihtaa. Afterburner voisi tulla kyseeseen siten, että laittaa viimeiset DAGin mahdollistavat kellot ja laittaa vain käsineen sitten viimeisen profiilin päälle. Tällöin yllättävän buutin yhteydessä kone palautuisi jauhamaan lähes täydellä hashratella.
Jees, niinpä onnistui. Sieltä, kun käynnistää, niin ei paljon administrator-oikeuksia kysellä. Enpä ollut koskaan ennen tuonne mitään käsipelillä syöttänytkään.Task schedulerin kautta onnistuu.
Pian tulee varmasti jonkin sortin ennätys kun verkkis on pitänyt tilausta auki yli puoli vuotta eikä tuotteita näy vieläkään... Ihan läpällä pidän tilausta edelleen auki ja palauttaisin kortin jos siitä tulisi huomenna ilmoitus että saa noutaa.
Tuskin siinä trokaamalla kovin isoille tuntipalkoille pääsisi.Miksi ihmeessä palauttaisit kun hinta maltillinen..
Noi Gelidin padit eivät ainakaan vaikuta kärsivän hikoilusta, nyt taukoamatta kuukausi louhittu, ja vieläkin muistit 72C