Mikä on paras heti Etherminen jälkeen?
Ei ole mitään yksiselitteisesti parasta. Riippuu mitä ominaisuuksia hakee, mitä painottaa.
Jos on pieni mainaaja(määritellään vaikka alle 100 MH/s) ja painottaa tiheitä maksuja(tyyliin niin usein kuin inhimillisesti mahdollista), niin luultavasti 2miners on paras. Tuotoiltaan 2miners on huonompia, ollut aina ja systemaattisesti. Luultavasti pitkälti sen takia että heillä on noin pienet maksut ja että näiden maksujen siirtokulut menevät poolin piikkiin.
Millaisilla asetuksilla tuonne binancen pooliin kannattaa iskeä sisään jos käyttää Phoenix mineria?
Laitoin kokeiluun ja ekan tunnin aikana sharea tulee itelle naurettavat 6 kpl tunnissa kun Etherminessä tuli 21 kpl tunnissa, vaikka hashrate sama 27,5MH/s
Ei noilla asetuksilla ole mitään merkitystä siihen mitä poolia käyttää.
Kokeilepa tästä ketjusta etsiä mun viestejä jossa käytetään sanoja "difficulty" ja "share". Haulla siis etsit. Uskoisin että olen täälläkin selittänyt tuota että miksi ne sharet eivät merkitse yhtään mitään. Linkkaa vaikka sellainen teksti niin voin sitten hieman avata tätä toista kysymystä.
"Onko kuukausipalkko louhimisesta kuitenkin sama vaikka difficulty olisikin erilainen?"
Koska jokaisella poolilla on omat ominaisuutensa ja oma tuottonsa. Tuo difficulty on pitkälti evvk, sillä ei ole juuri yhteyttä tuottoon.
Tuli tuossa näytönohjaimen johtoihin jatkoja kolvaillessa mieleen, että käyttääköhän mikään näytönohjain oikeasti tuota Sense-pinniä PCI-e virtaliittimessä.
Laitoin menemään kaikki paria paksumpaa kaapelia pitkin virtaliittimeen, myös sen sensen. Tuollahan voi teoriassa näytönohjain mittailla, että jos se kuormitettu maataso nousee esim. 1v tuntumaan senseen verrattuna, niin osaa antaa varoituksen että virtalähteen johdot eivät ole riittävät.
Luulisin että näytönohjain vain katsoo että se on "nolla".
Enemmän mä olisin huolissani siitä miten se näytönohjain muutoin toimii, jos nolla onkin 1V. Toisaalta noi kaikki 2x pcie näyttikset on mitoitettu jonnekin 200W-300W. Jos sulla ei ole tuollaista viritystä 3080:n kanssa niin kai muutamalla johdolla pärjää. Äkkiähän sä sen mittaat.
Whattomine on jo pitempään suositellut minua louhimaan ethereumin sijasta ergoa. Se näyttää olevan muutamassa paikassa listattuna, mutta ei noissa isoimmissa. Onko se helppo/huokeaa vaihtaa ergoa tukevassa pörssissä btc/eth:ksi ja edelleensiirtää sieltä pois? Mitä exchangea käytätte em. toimenpitteeseen?
Tälläisissä kannattaa ottaa selvää miksi se on Ethereumia tuottoisampaa. Se selviää nopeasti kurssista. Se on noussut pari viikkoa sitten nykyiselle tasolle. Muutamaa päivää sitä ennen, sen arvo oli 1/4.
Toinen asia joka täytyy etukäteen selvittää, on kuinka kauan kestää jotta sitä tukeva exchange ottaa ne coinit vastaan ja sallii niiden myymisen. (tämä useimmiten on block confirmation time) Se voi olla noilla satunnaisilla shitcoineilla pitkä. Ei tarvitse olla, mutta sen ajan joutuu ottamaan mahdollisissa kurssilaskuissa huomioon. Noi muut coinit ovat tyypillisesti aidosti tuottoisimpia kuin ETH, lähinnä vanhemmilla GPU:lla joissa alle 4 GB muistia.