Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
857
Ehkä tyhmä kysymys, mutta kysynpä kuitenkin, sopiiko tuo x1 riser myös x4 porttiin? x16 ja x1 on mekaanisesti samannäköisiä alkupäästä, mutta x4 ei. Se olisi kivampi paikka liittää seuraava vehje.
Ethän nyt tarkoita pci-väylää? Siihen ei pidä risereita kytkeä
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
612
Ite asensin louhintatilan ilppiin pistotulpan, jotta sain sen wifi kulutusmittarin perään. Aiemmin olin saksinut siitä pistotulpan pois kun en halunnut sellasia näkyville :D. Kolmen viimisen päivän aikana näyttää käyttäneen keskimäärin 17,5kWh/p sähköä jäähdytykseen. Kohtalaisesti voisi sanoa.

Laitoin myös talon puolelle mittarin ja siellä uudempi ilppi joka osaa käydä myös osateholla. Säädetty niin ylös kuin antaa eli 30C ja jäähdytys. 4,5kWh/p. Toki toinen huomattavasti pienempi tila ja enempi kortteja. Mutta ei voi olla miettimättä silti, että pitemmän päälle jos vaihtaisi toisen vanhan pumpun invertteri malliin missä parempi hyötysuhde niin maksaisi itsensä takaisin. Toki en kyllä haluaisi pitää edes noita kortteja tuolla nykyisessä tilassakaan...
Makuasia, oma kokemus vakuutusyhtiöistä on ollut että ei koskaan ole saanut mitään korvauksia ennen kuin on uhannut suurin piirtein raastuvalla: Tuo on vähän kyseenalaista, jos sattuu vahinko vaikka ei kytköksistä johtuisikaan voidaan vakuutus evätä. Mikäli ei pala ihan maantasalle pystyy tarkastaja helposti osoittamaan että "täällä on ollut oletettavasti laiton kytkentä" ja sitten sinä olet vastuussa todistamaan toisin. Vakuutustarkastajien ja -lääkärien työ ei ole selvittää asiaa vaan välttää toimeksiantajan kustannukset, joten jokainen porsaanreikä on asiakkaalle vaarallinen.
 
Liittynyt
22.09.2018
Viestejä
274
Varmaan jossain on ja syytetään laiskaksi (ihan syystä), mutta: onko tästä verohelvetistä jossain for dummies -ohjetta?
Tämän ketjun lukemalla pääsee ainakin alkuun:
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
249
Kuinka paljon on sallittu "stale" määrä. Itsellä nyt 4 päivää takana tuolla phoenixilla ja huitelee jossain 0.2-0.4% välissä mitä ehtinyt vilkuilla silloin tällöin. Tuntuu että jos koneella menee käymään netissä jne niin heti tulee staleja ja pelkästään louhiessa niitä ei juuri tule.
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Sääntö numero 1 Älä käy siellä netissä jos et halua staleja ;)

Eiköhän se 1-2% ole ihan normaalia.
Alla joku netistä bongattu vote jossa 74 vastausta.

1621084340213.png


E: Itsellä tällä hetkellä stalet 2% johtuen siitä että lämpötilojen noustetta ulkona siirsin rigit 10m2 varastoon kellariin jossa on viileämpää ja sinne ei Wlan kanna ihan täpöllä tällä hetkellä olevilla Wlan USB adaptereilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 663
Kuinka paljon on sallittu "stale" määrä. Itsellä nyt 4 päivää takana tuolla phoenixilla ja huitelee jossain 0.2-0.4% välissä mitä ehtinyt vilkuilla silloin tällöin. Tuntuu että jos koneella menee käymään netissä jne niin heti tulee staleja ja pelkästään louhiessa niitä ei juuri tule.
Alle 1% on vielä ok, voidaan puhua normaalista. Sitten kun aletaan huitelemaan tauotta yli 2% lukemissa niin kannattaa alkaa analysoimaan omaa rigiä että mitä siellä voisi optimoida/korjata.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
249
Sääntö numero 1 Älä käy siellä netissä jos et halua staleja ;)

Eiköhän se 1-2% ole ihan normaalia.
Alla joku netistä bongattu vote jossa 74 vastausta.

Jees, tosiaan itsellä 3 "rigiä" joissa 2-5 korttia jokaisessa. Yksi koneista on tietenkin se pääkone jolla tehdään välillä muutakin kuin louhitaan niin pakko vaan välillä konetta käyttää ja hyväksyä muutama stale sinne tänne.
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Jees, tosiaan itsellä 3 "rigiä" joissa 2-5 korttia jokaisessa. Yksi koneista on tietenkin se pääkone jolla tehdään välillä muutakin kuin louhitaan niin pakko vaan välillä konetta käyttää ja hyväksyä muutama stale sinne tänne.
Juu tämmöttä puuhastelua tää on.
Välillä pääkoneella mainataan pelikelloilla ja pelataan mainauskelloilla :p
Monta kertaa tässä ihmetellyt pelatessa kun ei DIRT2:ssa enää pysy ladulla ja ollutkin maisauskellot päällä :rolleyes:
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 445
Makuasia, oma kokemus vakuutusyhtiöistä on ollut että ei koskaan ole saanut mitään korvauksia ennen kuin on uhannut suurin piirtein raastuvalla: Tuo on vähän kyseenalaista, jos sattuu vahinko vaikka ei kytköksistä johtuisikaan voidaan vakuutus evätä. Mikäli ei pala ihan maantasalle pystyy tarkastaja helposti osoittamaan että "täällä on ollut oletettavasti laiton kytkentä" ja sitten sinä olet vastuussa todistamaan toisin. Vakuutustarkastajien ja -lääkärien työ ei ole selvittää asiaa vaan välttää toimeksiantajan kustannukset, joten jokainen porsaanreikä on asiakkaalle vaarallinen.
Mulla nää menee samaan kategoriaan ku korttien takuut. Eli tyyliin on sitten sen ajan murhe jos jotain tapahtuu. Sähköasentajan koulutus löytyy, mutta päivääkään en virallisesti niitä hommia ehtinyt tekemään kun siirryin muihin hommiin. Toki varmaan töistä sellanen lappu saataisiin, että työssäoloehto senkin osalta täyttyisi.

Ennemmin olen kyllä ilman virallisia papereita niin ei tartte niin paljon käydä nyppimässä tutuilla ja tuntemattomilla sähköjä kun voi todeta, että ei saa tehdä.

Nm. Juuri tulin saarelta kun rantasaunan kaapeli kaivettu poikki (5cm syvyydessä). Sitten samalla vesssaan valoa ja pistorasiaa. Sit olis tarjolla saunatupaa missä riittäisi pariksi päiväksi hommia, että jos otat muksut mukaan... Onhan nääkin jotain sukua ja joku kymppi maksetaan, mutta uhraa sitten vapaapäiviä tällläseen... Työn määrä ei korreloi esim. louhinta tuottoon verrattuna lainkaan :)
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
959
Alle 1% on vielä ok, voidaan puhua normaalista. Sitten kun aletaan huitelemaan tauotta yli 2% lukemissa niin kannattaa alkaa analysoimaan omaa rigiä että mitä siellä voisi optimoida/korjata.
Itse en kyllä katselisi yli 0,5-0,7% lukuja kovin pitkään. 2% kuulostaa ihan älyttömältä 4G+pooli Jenkeissä -viritelmältä.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
857
No niin, HiveOs pyörinyt nyt eilisen yön ja tämän päivän ja onhan tuo nyt ihan toista, kuin ajella windowsin alla.
Nyt sitten pointtina toisen rigin kanssa tuo maksullisuus. Eikös toinen ole jo maksullinen, jos ei louhi HiveOn poolissa?
Miten tuo maksu hoidetaan?
Voisi toisaalta kokeilla Minerstatia tuohon toiseen ja sitten päättää kumpi jää käyttöön.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
3060/3070 kortit käyttää GDDR6 muisteja. Esimerkiksi RX 5700XT käyttää myös GDDR6 muisteja mutta mukana on myös lämpötila-sensori millä muistien lämpötilat saa selville. Oman RX 5700XT Strix kortin muistit kävivät reilusti yli 90C asteisina ilman ylimääräisten lämpötyynyjen lisäystä korttiin.
Eli kyllä ne GDDR6 muistitkin kuumana käy huonolla jäähdytyksellä, vaikka se ei ulkoisesti näytä throttlaavan. Ja se throttlaus onkin 3060/3070 korttien ainoa muistilämpötilan indikaattori...
Suurin ongelma tässä on etteivät nämä pystymetsästä tulevat mainaajat ymmärrä ettei niitä kortteja pidä ajaa vakio tuuletinnopeuksilla vaikka hwinfo sanookin että coren(!) hotspot/junction lämpötilat ovat alle 50C.
Mulla on selvästi myös 6700 XT refun muistit käy reippaasti kuumempana kuin muiden GDDR6 korttien. 6800 AIB on huomattasti parempi. Toki jälkimmäisessä on kolme tuuletinta ja ekassa kaksi, mutta jälkimmäisen GPU piiri on myös huomattasti isompi, joten se kuluttaa enemmän. Coren lämpötilaero noilla on jotain 5 astetta 6800:n hyväksi. Mutta, muistien lämpötila on 20 astetta 6800 hyväksi. Eli tuon refun muistien lämmönsiirtyvyys jäähyyn, on huono. Tietysti tuota 6700 XT:tä ajan lähes täysillä tuulettimilla ja 6800 en. Noi Radeonit näyttää myös lämmön trottlausrajat, tuolla 6700 XT:llä se on

Noilla 3070:lla en ole huomannut mitään eroa hashratessa eri korttien lämpöjen suhteen. Yksi kahden tuulettimen malli joka on yllättäen kuumin, ja kaksi 3 tuulettimen mallia. Lämpötilaero noin 10 astetta, viileämmät 50% tuulettimilla, tuo kuumin 60%. Samoilla muistikelloilla ne kaikki antaa saman verran. Tuota yhtä 3 tuulettimista yleensä ajan hieman pienemmillä kelloilla koska usein myös pelaan sillä, noiden muiden mainauskelloilla se antaisi lieviä artefakteja pelatessa.


Noista staleista, mulla on yleensä kaikki alle 0.5%. Kiinteä yhteys. Wlan voisi jotain 1% - 1,5% olla OK. Koneen käyttö ei juurikaan vaikuta noihin, toinen kone jota olen viimeksi räplännyt muutama päivä sitten etäyhteydellä, silti tuottaa vähän staleja, n. 0,2%.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
269
2% kuulostaa ihan älyttömältä 4G+pooli Jenkeissä -viritelmältä.
Onneksi ei ole noita miljoonarigejä, niin ei voisi vähempää kiinnostaa, näillä tuotoilla puhutaan kympistä kuussa. Ei kauheasti motivoi esim vetämään kiinteää piuhaa rigille tai ostamaan toista 4G liittymää rinnalle jossa ei talouden oma liikenne häiriköisi.

Ja siis keskimäärin 1-2% täällä ollaan mitä eu1.ethermine.org statistiikkoja satunnaisesti katselee.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Ethän nyt tarkoita pci-väylää? Siihen ei pidä risereita kytkeä
Nyt en ymmärrä, eikö se sinun splitterisikin ole juuri x1 paikassa kiinni, kun sanoit, että suositellaan x16?

Kysymys oli vain, että sopiiko se x4 paikkaan yhtä lailla? Mihin ihmeeseen nämä sitten kytketään ellei emon korttipaikkojen portteihin? Tuossa se nyt ainakin toimii...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Onko sille joku syy että tässäkin ketjussa useampi säätää mainauskellot erikseen eikä käytä esim. PhoenixMinerin komentoriviargumentteja jotka tekisivät saman automaattisesti?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
959
Onko sille joku syy että tässäkin ketjussa useampi säätää mainauskellot erikseen eikä käytä esim. PhoenixMinerin komentoriviargumentteja jotka tekisivät saman automaattisesti?
Osaako se katsoa kellot niin tappiin, että kun alkaa tulemaan invalideja niin se kellottaa alaspäin? Oon ihmetellyt miksei kaikki softat tajua tehdä tota, kun dataa on kuitenkin aivan älyttömät määrät ja HiveOS/Minerstat varmasti tietää joka kortille optimaaliset arvot jne.
Ja mitä itse oon seurannut, niin T-Rex on suosittu ainakin 30-sarjan korteilla, koska stalet putoaa osalla merkittävästi. Mitään varsinaisia testeja tästä en tosin ole nähnyt. Ja nyt sillä saa säädettyä kellot ja fanit, joten ei tarvi miettiä DAGin korruptoitumista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Osaako se katsoa kellot niin tappiin, että kun alkaa tulemaan invalideja niin se kellottaa alaspäin?
Tuskin, mutta mä katoin ne ensin itse Afterburnerilla ja sen jälkeen kun olin löytänyt korkeimmat toimivat arvot, syötin ne PhoenixMinerin battiin jolloin ne säätyy automaattisesti sen jälkeen kun DAG on generoitu.

Vielä pitäis rakennella joku systeemi että aina kun kone on idlenä niin louhiminen käynnistyy, kun ei sitä joka kerta muista itse laittaa päälle.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
857
Nyt en ymmärrä, eikö se sinun splitterisikin ole juuri x1 paikassa kiinni, kun sanoit, että suositellaan x16?

Kysymys oli vain, että sopiiko se x4 paikkaan yhtä lailla? Mihin ihmeeseen nämä sitten kytketään ellei emon korttipaikkojen portteihin? Tuossa se nyt ainakin toimii...
No mulla se on x16 paikassa, mutta uskon, että toimii missä vain pci-e väylässä. En vain ole kokeillut, mutta täältä muistelen tuon suosituksen lukeneeni tai sitten jostain youtuben mainausvideosta, ei voi muistaa.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
No mulla se on x16 paikassa, mutta uskon, että toimii missä vain pci-e väylässä. En vain ole kokeillut, mutta täältä muistelen lukeneeni tai sitten jostain youtuben mainausvideosta, ei voi muistaa.
No ebayssa just osui silmiin, että tollasta 009S-riseria ilmoitetaan "USB 3.0 Pci-E Riser Mining Card Adapter Ver009S Express 1X 4X 8X 16X Extend". Tuo x4 vaan mietitytti, koska se on mekaanisesti hieman erilainen, mutta kokeilemallahan siitä selviää. Laitetaan sitten toiseen, jos ei kelpaa. Ilman splitteriäkin saisin ainakin 4xGPU tähän siinä tapauksessa kiinni, mulla on ainakin pari tollasta x4-slottia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 358
No ebayssa just osui silmiin, että tollasta 009S-riseria ilmoitetaan "USB 3.0 Pci-E Riser Mining Card Adapter Ver009S Express 1X 4X 8X 16X Extend". Tuo x4 vaan mietitytti, koska se on mekaanisesti hieman erilainen, mutta kokeilemallahan siitä selviää. Laitetaan sitten toiseen, jos ei kelpaa. Ilman splitteriäkin saisin ainakin 4xGPU tähän siinä tapauksessa kiinni, mulla on ainakin pari tollasta x4-slottia.
Ei se kyllä mitenkään mekaanisesti ole erilainen. Samat 18 pinniä sieltä löytyy oli kyseessä 1x tai 24x joilla nuo epäilyttävät Kiina-ihmeet toimii.

Kannattaa tutustua emolevyn ohjeistukseen jos siellä on jokin ihan mysteeriväylä.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
959
Tuskin, mutta mä katoin ne ensin itse Afterburnerilla ja sen jälkeen kun olin löytänyt korkeimmat toimivat arvot, syötin ne PhoenixMinerin battiin jolloin ne säätyy automaattisesti sen jälkeen kun DAG on generoitu.

Vielä pitäis rakennella joku systeemi että aina kun kone on idlenä niin louhiminen käynnistyy, kun ei sitä joka kerta muista itse laittaa päälle.
Ahh tarkotit, että se vaan pistää ne DAGin generoinnin jälkeen. Moni taitaa pistää käsin Afterburnerilla, koska kone on käytössä ja afterburner on helpompi resetoida vakioasetuksiin, kuin mainauksen pysäyttäminen ja toisen batin (jossa on esim. löysemmät asetukset kun kone on käytössä tms) käynnistäminen, josta seuraa myös staleja joka kerta. Käytännössä jokainen bootti tai mainauksen keskeytyminen tuottaa läjän staleja sillä hetkellä työn alla olevista shareista.
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
612
Mulla nää menee samaan kategoriaan ku korttien takuut. Eli tyyliin on sitten sen ajan murhe jos jotain tapahtuu. Sähköasentajan koulutus löytyy, mutta päivääkään en virallisesti niitä hommia ehtinyt tekemään kun siirryin muihin hommiin. Toki varmaan töistä sellanen lappu saataisiin, että työssäoloehto senkin osalta täyttyisi.

Ennemmin olen kyllä ilman virallisia papereita niin ei tartte niin paljon käydä nyppimässä tutuilla ja tuntemattomilla sähköjä kun voi todeta, että ei saa tehdä.

Nm. Juuri tulin saarelta kun rantasaunan kaapeli kaivettu poikki (5cm syvyydessä). Sitten samalla vesssaan valoa ja pistorasiaa. Sit olis tarjolla saunatupaa missä riittäisi pariksi päiväksi hommia, että jos otat muksut mukaan... Onhan nääkin jotain sukua ja joku kymppi maksetaan, mutta uhraa sitten vapaapäiviä tällläseen... Työn määrä ei korreloi esim. louhinta tuottoon verrattuna lainkaan :)
En kyllä olisi lainkaan huolissani jos paperit löytyvät, sitten pistäisin itsekin juuri noin :)
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
28
Ei se kyllä mitenkään mekaanisesti ole erilainen. Samat 18 pinniä sieltä löytyy oli kyseessä 1x tai 24x joilla nuo epäilyttävät Kiina-ihmeet toimii.

Kannattaa tutustua emolevyn ohjeistukseen jos siellä on jokin ihan mysteeriväylä.
jalmos varmaan tarkotti tuota pituutta. pci-e x1 on lyhin ja siitä sit pitenee. ovat kaikki kuitenkin siitä alusta identtisiä.

edit. Tuonne PCI paikkaan EI kannata törkätä semmosta :sholiday:
 

Liitteet

Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
857
No ebayssa just osui silmiin, että tollasta 009S-riseria ilmoitetaan "USB 3.0 Pci-E Riser Mining Card Adapter Ver009S Express 1X 4X 8X 16X Extend". Tuo x4 vaan mietitytti, koska se on mekaanisesti hieman erilainen, mutta kokeilemallahan siitä selviää. Laitetaan sitten toiseen, jos ei kelpaa. Ilman splitteriäkin saisin ainakin 4xGPU tähän siinä tapauksessa kiinni, mulla on ainakin pari tollasta x4-slottia.
Tuossa nuo väylät ja alimmainen on siis se pci- väylä, joka mekaanisesti erilainen
PCI Express – Wikipedia

e:hidas :)
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Tuossa nuo väylät ja alimmainen on siis se pci- väylä, joka mekaanisesti erilainen
PCI Express – Wikipedia

e:hidas :)
Saakeli, hyvä kun tuli puheeksi!

Nyt tajuan mistä puhuit, sehän onkin just tosiaan PCI mitä sönkötin, ei PCIe x4. Ei mulla mitään x4-paikkoja olekaan, 2 kpl x16, 2 kpl x1 ja 2 x PCI. Käytännössä pystyn tökkimään kiinni jotain vain tohon toiseen x16-väylään, toisessa on jo GPU. Ylempi x1 jää GPU:n alle, riser on jo toisessa x1-paikassa, joten yhden saan vielä kiinni x16. Asia harvinaisen selvä.

Jos meinaa enempi kytkeä, menee siis splitterihommiksi. Onko noita splittereitä jossain myynnissä vai täytyykö Kiinasta asti tilailla? Muuten näyttää siltä, että GPU:t on äkkiä tähän kokoonpanoon hankittu. Sillä tavalla saisin kyllä kaikki 4 porttia käyttöön, että laittaisi kaikki riserien perään ja sijoittelisi sen yhden emolla kiinni olevan johonkin muualle.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
857
Saakeli, hyvä kun tuli puheeksi!

Nyt tajuan mistä puhuit, sehän onkin just tosiaan PCI mitä sönkötin, ei PCIe x4. Ei mulla mitään x4-paikkoja olekaan, 2 kpl x16, 2 kpl x1 ja 2 x PCI. Käytännössä pystyn tökkimään kiinni jotain vain tohon toiseen x16-väylään, toisessa on jo GPU. Ylempi x1 jää GPU:n alle, riser on jo toisessa x1-paikassa, joten yhden saan vielä kiinni x16. Asia harvinaisen selvä.

Jos meinaa enempi kytkeä, menee siis splitterihommiksi. Onko noita splittereitä jossain myynnissä vai täytyykö Kiinasta asti tilailla? Muuten näyttää siltä, että GPU:t on äkkiä tähän kokoonpanoon hankittu. Sillä tavalla saisin kyllä kaikki 4 porttia käyttöön, että laittaisi kaikki riserien perään ja sijoittelisi sen yhden emolla kiinni olevan johonkin muualle.
Hyvä että selvisi ennen palaneita komponentteja :)
Tuolta nyt ainakin saa äkkiä, jos ei halua kiinasta halvemmalla
Emolevyt ja Komponentit arkistot - Mine Shack Kaivosvaruste
 
Liittynyt
17.09.2019
Viestejä
37
Miten järeä virtalähde tarvittaisiin ajamaan 2 x RTX 3080 TUF OC:ta ja Ryzen 5600:sta? Minulla on ennestään RM750x yhdelle 3080:lle.
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Miten järeä virtalähde tarvittaisiin ajamaan 2 x RTX 3080 TUF OC:ta ja Ryzen 5600:sta? Minulla on ennestään RM750x yhdelle 3080:lle.
3080 ottaa startissa sen max 225W, joten RM750x on ihan ok kahdelle kortille.

Ps. Näitä max power per kortti voi myös ihan guuggelilla itse hakea niin ei tartte täällä huudella.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Hyvä että selvisi ennen palaneita komponentteja :)
Tuolta nyt ainakin saa äkkiä, jos ei halua kiinasta halvemmalla
Emolevyt ja Komponentit arkistot - Mine Shack Kaivosvaruste
Jees, näkyy olevan varastossakin muutama. Tuo splitteri olisi siinäkin mielessä itselleni hyvä, kun se tulee kiinteänä asennuksena, niin pysyy slotissa kiinni. Nyt, kun teutaroin tän tuplakotelosysteemin kanssa, niin tahtoo USB:tä irrotettaessa tulla se liitin mukana. Splitteri pysyisi kiinni varmasi ja USB:t vaan irti siitä.

Vahvaan harkintaan, mikäli GPU:ta enemmän tulee tähän settiin.

Ja todellakin, mulla on tossa kotikoneessa mATX-emo, jossa muistaakseni on vain yhdet x16- ja x1-paikat. Sehän olisi miner-käytössäkin ihan OK tolla splitterillä, siihen saisi 5 GPU:ta kiinni yhdellä tai 2 splitterillä jopa 8.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
857
Jees, näkyy olevan varastossakin muutama. Tuo splitteri olisi siinäkin mielessä itselleni hyvä, kun se tulee kiinteänä asennuksena, niin pysyy slotissa kiinni. Nyt, kun teutaroin tän tuplakotelosysteemin kanssa, niin tahtoo USB:tä irrotettaessa tulla se liitin mukana. Splitteri pysyisi kiinni varmasi ja USB:t vaan irti siitä.

Vahvaan harkintaan, mikäli GPU:ta enemmän tulee tähän settiin.

Ja todellakin, mulla on tossa kotikoneessa mATX-emo, jossa muistaakseni on vain yhdet x16- ja x1-paikat. Sehän olisi miner-käytössäkin ihan OK tolla splitterillä, siihen saisi 5 GPU:ta kiinni yhdellä tai 2 splitterillä jopa 8.
Näin on, saa serri-emoistakin ihan kelpo alustoja rigeille.
 
Liittynyt
22.09.2018
Viestejä
274
NiceHash pyöräytti minulle ensimmäistä kertaa octopus-algoritmin tulille. Näytönohjaimen lämmöt nousivat 66 asteesta 73 asteeseen. Tuulettimien kierrokset toki nousivat myös. Ilmeisesti on ihan normaalia?

Voisi kyllä jättää tuon NiceHashin kunhan kertyy sopiva summa jonka saa pois siirrettyä.
 

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 075
Törmäsin juuri ongelmaan, loppuu LAN portit kesken. Tähän varmaankin paras ratkaisu on kytkin? onko merkitystä mainauksessa ostaako kympin vai viidenkympin kytkimen?
 
Liittynyt
07.12.2020
Viestejä
53
Mitenkäs näihin VRAM lämpöihin kannattaisi suhtautua, olen ajellut Aorus 3080 Masteria ETH sellaset 60 MH/s jotta muistit pysyisi siinä 94-96C (power limit 47, core -500). Onko mitään järkeä tuottomielessä rääkätä noita tuon enempää jos mainaa puolet päivästä ja myös pelailee? Itse GPU lämmöt 50/65 hotspot. Takuuhommien kannalta ei viitsisi lähteä availemaan ja vaihtamaan tyynyjä, toisaalta Gigashitin mukaan pelkkä mainaus vie jo takuun :hmm:
 
Liittynyt
27.05.2018
Viestejä
137
Mitenkäs näihin VRAM lämpöihin kannattaisi suhtautua, olen ajellut Aorus 3080 Masteria ETH sellaset 60 MH/s jotta muistit pysyisi siinä 94-96C (power limit 47, core -500). Onko mitään järkeä tuottomielessä rääkätä noita tuon enempää jos mainaa puolet päivästä ja myös pelailee? Itse GPU lämmöt 50/65 hotspot. Takuuhommien kannalta ei viitsisi lähteä availemaan ja vaihtamaan tyynyjä, toisaalta Gigashitin mukaan pelkkä mainaus vie jo takuun :hmm:
Pakko kysyä että mistä tietävät mitä kortilla tehty?
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
En minä tiedä. Tuskin mitenkään, paitsi jos osia on vaihdettu.
Kyllä ne lämpötyynyt on ihan pelaajakin voinut vaihtaa ainakin omasta mielestä, kun nuo gigabytet menee peleissäkin yli 100C ellen ole väärässä
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
NiceHash pyöräytti minulle ensimmäistä kertaa octopus-algoritmin tulille. Näytönohjaimen lämmöt nousivat 66 asteesta 73 asteeseen. Tuulettimien kierrokset toki nousivat myös. Ilmeisesti on ihan normaalia?
Joo. Ethereum lähinnä pyörittää dataa muistissa. Monet muut algoritmit oikein laskee sillä GPU:lla jotain monimutkaisempaa, jolloin se vie enemmän sähköä.

Jos yhden sharen laskeminen kestää esim. 30-90sek. ei wlanin aiheuttama muutaman millisekuntin viive muuta asiaa…
Ei kestä. Uusia ETH blokkeja luodaan noin 13 sekunnin välein.(6500 blokkia päivässä) Jokainen share on potentiaalinen ratkaisu seuraavaksi muodostuvaan blokkiin.

Se missä kestää 30-90 sekuntia, tai mahdollisesti enemmänkin, on uuden hyväksytyn sharen löytäminen. Tämä johtuu siitä että verkossa on kiljoona louhijaa jotka kaikki pommittavat omaa pooliaan noilla shareilla, ja enimmäkseen joku toinen ehtii aina ensin. Mä näin jonkun hienon kirjoituksen tai videon tästä joskus mutta en tiedä löytäisinkö sitä.

Sharejen määrä tietyssä ajassa riippuu poolin difficultysta ja käytössä olevasta hashratesta. Jossain pooleissa jossa on isompi difficulty, voi kestää jopa 10 minuuttia tai enemmänkin pienemmillä workereilla, löytää hyväksytty share. Tähän törmää virheellisinä hälytyksinä poolilta että worker on alhaalla, vaikka se ei vaan ole ilmoittanut uudesta löydöstä.


Tämä selittää aika hyvin, kannattaa katsoa paitsi se korostettu vastaus niin muutama sen alapuolella, jos noiden sharen tekninen luonto kiinnostaa.
(korjattu muutama virhe samalla)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 111
Huomasin näin vuosien jälkeen että koneessa löytyy powerista joku corsair link jolla voi seurata koneen kulutusta. Phoenix Miner sanoo että GPU kulutus on 200W mutta koko koneen kulutus seinästä on reilu 350W kun ETH minetys menossa. 9900k ilman turboa, 3200MHz DDR4, 3080 pari kovoa.
1621194719190.png
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
Ootko verrannut tuota lukemaa HWinfon lukemaan GPU:n kulutuksesta? Ovatko summissa samoja lukuja?
Samaa arvoa noi kaikki ohjelmat lukee.

Hänellä noin hyvällä hyötysuhteella, muu kone tuntuu vievän reipppaasti enemmän kuin normaali idlaava kone jonka pitäisi olla luokkaa 60W-80W.(ns. seinästä).

Kunhan nyt itse saisin aikaiseksi vaihtaa virtalähteen pääkoneeseen niin näkis että mitä jollain tietyllä kulutuksella gold ja browsen todelliset kulutuserot ovat. Arvelen että jotain 5% enemmän tuollainen vanhempi browse vetää samalla kuormalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Samaa arvoa noi kaikki ohjelmat lukee.

Hänellä noin hyvällä hyötysuhteella, muu kone tuntuu vievän reipppaasti enemmän kuin normaali idlaava kone jonka pitäisi olla luokkaa 60W-80W.(ns. seinästä).

Kunhan nyt itse saisin aikaiseksi vaihtaa virtalähteen pääkoneeseen niin näkis että mitä jollain tietyllä kulutuksella gold ja browsen todelliset kulutuserot ovat. Arvelen että jotain 5% enemmän tuollainen vanhempi browse vetää samalla kuormalla.
Ajattelin vaan että jos corsairin softa ilmottaisi suoraan että mitä virtalähteestä lähtee tuonne pci-e lähtöihin eikä suoraan jonkun näyttiksen sensorin lukemia. Niin ajattelin että niissä voisi olla eroa.
Ja aika suuret saa olla virrankulutukset että saa merkittävää eroa goldin ja broNZen välillä eroa sähkönkulutuksessa. Jos ajattelee vaikka että kuinka paljon sähkölasku nousee. Mutta tottakai nykypäivänä ei kannata bronze virtalähteitä ostaa kun melkein samaan hintaa saa gold virtalähteitä.
The Difference: Gold vs Bronze Rated Power Supplies - Appuals.com
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
199
Mistä kannattaisi aloittaa mining kun koneessa on yksi RTX 3060 (perus, ei Ti) ja käyttiksenä Ubuntu 20.04.

1. Nicehashille ei taida olla virallista Linux clientia (on niillä NiceHash OS mutta en nyt ala ajamaan sitä tässä koneessa kun on muuten käytössä).
2. Nvidia rajoittanut 3060 käyttöä ethereum miningiin.

Millä softalla kannattaisi lähteä kokeilemaan ja mitä cryptoa. Tavoitteena ei nyt ole alussa mitkään maksimaaliset tuotot kortilla vaan, että saisi toimimaan ja jotain tienaisi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 111
Ootko verrannut tuota lukemaa HWinfon lukemaan GPU:n kulutuksesta? Ovatko summissa samoja lukuja?
PSU ilmoittaa vain kokonaislukuna nuo railien amppeerit tuossa corsair linkissä, mutta aika lähelle menee phoenix minerin lukeman kanssa. GPU/CPU 3 Rail näyttää 16A / 17A välillä vaihtelevan eli peruskaavalla 192W - 204W vaihteluväli. PhoenixMiner ilmoittaa 200,2W. Eli taitaa tuo aika tarkka olla tuo minerin lukema arvo jostain.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 510
Viestejä
4 201 873
Jäsenet
70 915
Uusin jäsen
MiihaelB

Hinta.fi

Ylös Bottom