Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
M


Okei. Töiden jälkeen tässä koettanut säätää ja ei pelitä mikään mod bios? AfterBurner (säädöt ei toimi, eikä näytä nopeuksia eikä voltteja)ja ajurit tunnistaa kortin, mutta jotenkin ne ei pelitä. Louhinta ohjelma ei myöskään löydä korttia.

Sain toimimaankun laittoi oikean ajurin. Kyllä on ronkeleita!

Toimii. 28,5Mh/s




Kiitos tiedosta. :)
Joudutko sä käyttämään atikmdag-patcheria et saat ajurit pelittämään BiosModin kanssa? Itellä vaatii, tosin nyt ku vaihdoin Blockchain ajureihin nii en ees testannu ilman vaan patchasin suosiolla et saan sata varmasti toimimaan heti.
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
413
Joudutko sä käyttämään atikmdag-patcheria et saat ajurit pelittämään BiosModin kanssa? Itellä vaatii, tosin nyt ku vaihdoin Blockchain ajureihin nii en ees testannu ilman vaan patchasin suosiolla et saan sata varmasti toimimaan heti.

Kyllä jouduin. Heti lähti pelittämään.

Kivasti nousi,

Gigabyte 24Mh/s = 28,5
MSI 24,3Mh/s =30,5Mh/s
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
135
Kesää varten pitäisi varmaan laitetuulettimia hommata viilentämään kortteja. Riittääköhän pelkät imutuulettimet korttien poistoilman kohdalle vai pitäisikö olla vielä ilmavirtaa takaapäin? Alapuolelle tuohon minun telineeseen pitäisi tosin vähän viritellä, ikea kun ei myy noita tasoja pelkästään. Kuinka muut olette rigeissä toteuttaneet lisäilmanvaihdon?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
Sanokaahan kokeneemmat RX580 8GB vai 1070 Strix OC 8GB? Mitä louhia ja mistä? Sähkölasku ei ole ongelma, joten olis kiva tietää pikkaisen € / vrk / vko / kk ja toki kiinnostaisi myös se, onko minkälaisia tulevaisuudennäkymiä asiasta? Toki kaikki perustuu spekulaatioon, mutta kannattaako sijoittaa uuteen näyttikseen ihan ton louhimisen takia vai sakkaako homma jo muutaman viikon / kuukauden päästä?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
130
Sanokaahan kokeneemmat RX580 8GB vai 1070 Strix OC 8GB? Mitä louhia ja mistä? Sähkölasku ei ole ongelma, joten olis kiva tietää pikkaisen € / vrk / vko / kk ja toki kiinnostaisi myös se, onko minkälaisia tulevaisuudennäkymiä asiasta? Toki kaikki perustuu spekulaatioon, mutta kannattaako sijoittaa uuteen näyttikseen ihan ton louhimisen takia vai sakkaako homma jo muutaman viikon / kuukauden päästä?
menet whattomine.com ja teet itse omat arviosi, ei tässä kellään kristallipalloa ole..
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
249
Tuli n. viikko sitten tilattua useampi RX 580 ja nyt on odoteltu vaan että kortit saapuisi jotta pääsisi itsekin louhimaan. Neljällä nyt mennään alkuun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
menet whattomine.com ja teet itse omat arviosi, ei tässä kellään kristallipalloa ole..
Ei ole ei, mutta kaiketi nyt jotain kokemuspohjaa porukalla asiasta on neuvoa aloittelijoita. Onko noi WTM sivuston luvut todellisia, lähinnä kaipaan heijastuspintaa täältä, ettei tarttis olla pelkän nettisivun varassa.

Tuli n. viikko sitten tilattua useampi RX 580 ja nyt on odoteltu vaan että kortit saapuisi jotta pääsisi itsekin louhimaan. Neljällä nyt mennään alkuun.
Mistäs tilasit?
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
249
Ei ole ei, mutta kaiketi nyt jotain kokemuspohjaa porukalla asiasta on neuvoa aloittelijoita. Onko noi WTM sivuston luvut todellisia, lähinnä kaipaan heijastuspintaa täältä, ettei tarttis olla pelkän nettisivun varassa.



Mistäs tilasit?
1kpl Jimmsiltä (näyttäisi huomiseksi tulevan 5kpl joita ei ole varattu ;) ), 1kpl CDonilta sain viimesen ja 2kpl systemastorelta oli myöskin viimeiset. Kaikki kortit otin Asuksen Strixejä ihan jälleenmyynti/jäähyn hiljaisuus etunenässä kun samassa huoneessa olisi tarkoitus myös nukkua..

Edit. Kortit sain kaikki 399€ kpl hintaan, nyt näkyy joka kaupassa hinta nousseen n.30€
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 820
Sanokaahan kokeneemmat RX580 8GB vai 1070 Strix OC 8GB? Mitä louhia ja mistä? Sähkölasku ei ole ongelma, joten olis kiva tietää pikkaisen € / vrk / vko / kk ja toki kiinnostaisi myös se, onko minkälaisia tulevaisuudennäkymiä asiasta? Toki kaikki perustuu spekulaatioon, mutta kannattaako sijoittaa uuteen näyttikseen ihan ton louhimisen takia vai sakkaako homma jo muutaman viikon / kuukauden päästä?
AMD RX 580 8GB profitability on NiceHash
NVIDIA GTX 1070 profitability on NiceHash

Tuossa on Nicehashin versio. Määrittele itse sähkön hinta jos tarve, arvioitu tuotto vaihtuu koko ajan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
AMD RX 580 8GB profitability on NiceHash
NVIDIA GTX 1070 profitability on NiceHash

Tuossa on Nicehashin versio. Määrittele itse sähkön hinta jos tarve, arvioitu tuotto vaihtuu koko ajan.
Onkos CPU mainauksella mitään merkitystä mihinkään / onko kannattavaa? Voiko sitä tehdä ton GPU:n lisäksi ja miten on ton GPU dual mainauksen laita? Entäpä tuo Nicehash, siitä on ollut sekä puolesta että vastaan puhetta kähvellyksien takia, onko se luotetava nykyään? Louhintaan on monenlaisia systeemejä ja helpoin on toi Nicehash, mutta onko se tuottoisin?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Sanokaahan kokeneemmat RX580 8GB vai 1070 Strix OC 8GB? Mitä louhia ja mistä? Sähkölasku ei ole ongelma, joten olis kiva tietää pikkaisen € / vrk / vko / kk ja toki kiinnostaisi myös se, onko minkälaisia tulevaisuudennäkymiä asiasta? Toki kaikki perustuu spekulaatioon, mutta kannattaako sijoittaa uuteen näyttikseen ihan ton louhimisen takia vai sakkaako homma jo muutaman viikon / kuukauden päästä?
Kuten jo edellä mainittiin niin riippuu siitä mitä mainaat. Jos mainaat esim. samaa mitä minä (Electroneum [CryptoNight]) niin RX580 pyyhii lattiaa GTX 1070:llä (RX 580 pitäis pystyä CryptoNightissä ~900H/s). Jos mainaat Ethereumia, niin RX 580 pystyy lähes samaan (30MH/s) mitä GTX 1070.

Jos katot WTM tuloksia niin kannatta huomioida Electroneumin kohdalla et se käyttää Pool Feenä 35% joka on aivan liian suuri (tsekkaa se ympyrä jonka sisällä on pieni i). Tsekkaa Electroneum esim. 900H/s ja Pool Fee 5%, niin saat vähän järkevämmän tuloksen.

Se et paljonko esim. oma RX 480 tuottaa, niin en osaa sanoo ku sen tulos menee sulautuu saman koneen toiseen näyttikseen sekä prossuun.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Onkos CPU mainauksella mitään merkitystä mihinkään / onko kannattavaa? Voiko sitä tehdä ton GPU:n lisäksi ja miten on ton GPU dual mainauksen laita? Entäpä tuo Nicehash, siitä on ollut sekä puolesta että vastaan puhetta kähvellyksien takia, onko se luotetava nykyään? Louhintaan on monenlaisia systeemejä ja helpoin on toi Nicehash, mutta onko se tuottoisin?
Ite oon pistäny kaikki prossut näyttisten rinnalle mainaamaan myös Electroneumia. Prossuja on 3kpl ja ne tuottaa yhteensä Häshejä/s enemmän ku 1x 1060 6GB. Tosin virtaa ne kuluttaa huomattavasti enemmän :).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
Ite oon pistäny kaikki prossut näyttisten rinnalle mainaamaan myös Electroneumia. Prossuja on 3kpl ja ne tuottaa yhteensä Häshejä/s enemmän ku 1x 1060 6GB. Tosin virtaa ne kuluttaa huomattavasti enemmän :).
Itselläni ei tolla virrankulutuksella sinänsä ole merkitystä. i5 2500K @ 4,3GHz tai i7 2600K @4,4 GHz + 1070 8GB kiinnostaa :) Onko toi prossulle kovaakin myllytystä, verrattuna GPUhun?

EDIT: en nähnyt aiempia viestejä, äkkiä taas kiinnostaa tuo rx580 :) Aiemmin syksyllä olin aikeissa ostaa ihan pelikäyttöön uutta GPU:ta ja nyt _vähän_ harmittaa kun en ostanut. Hinnat on aivan järjettömät tällä hetkellä ja porukka on niin sekaisin, että pyytää käytetyistä näyttiksistä enempi kuin uusista vedoten "toimitusaikaan".
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Itselläni ei tolla virrankulutuksella sinänsä ole merkitystä. i5 2500K @ 4,3GHz tai i7 2600K @4,4 GHz + 1070 8GB kiinnostaa :) Onko toi prossulle kovaakin myllytystä, verrattuna GPUhun?

EDIT: en nähnyt aiempia viestejä, äkkiä taas kiinnostaa tuo rx580 :) Aiemmin syksyllä olin aikeissa ostaa ihan pelikäyttöön uutta GPU:ta ja nyt _vähän_ harmittaa kun en ostanut. Hinnat on aivan järjettömät tällä hetkellä ja porukka on niin sekaisin, että pyytää käytetyistä näyttiksistä enempi kuin uusista vedoten "toimitusaikaan".
Totta. Ite oon kans ostamassa uutta näyttistä. Aikasemmin olin 1080 Ti:n kannalla mut sitten tarkempien tutkimusten jälkeen päädyin siihen et Vega 56/64 tuottaa paremman tuloksen omalta kannalta.

Sekin kyllä houkuttelis et ostais 2x RX580. Mut nyt oon vakaasti päättänyt et sen pitää olla Vega 56/64 :cigar2::D. Pää ei enää kestä arpomista ku sitä on jatkunu jo monta viikkoa 1080 Ti, 2x RX580, Vega 56 sekä Vega 64 välilä, niin nyt riittää :D.

Oma i7-2600(non-K) tuottaa noin 260-300H/s. Sekä FX-6300 (kellotettu 4,2GHz) tuottaa noin 300H/s ja Xeon X5660 (vakio kellot) virtuaali koneessa tuottaa 204H/s. Joten ainakin CryptoNight pohjasissa kolikoissa noiden prossujen käyttö kannattaa kun niitä on käytössä enemmän ku 1kpl.

[edit] En tiedä mitä tarkoitat tuolla "Onko toi prossulle kovaakin myllytystä, verrattuna GPUhun?". Joten sanotaan nyt vaikka näin et itellä on jatkuvasti CPU mainaus käynnissä samaan aikaan ku selaan nettiä tai jotain muuta kevyttä hommaa ja sitä mainausta ei edes huomaa.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Onkos CPU mainauksella mitään merkitystä mihinkään / onko kannattavaa? Voiko sitä tehdä ton GPU:n lisäksi ja miten on ton GPU dual mainauksen laita? Entäpä tuo Nicehash, siitä on ollut sekä puolesta että vastaan puhetta kähvellyksien takia, onko se luotetava nykyään? Louhintaan on monenlaisia systeemejä ja helpoin on toi Nicehash, mutta onko se tuottoisin?
Jäi vastaamatta osaan sun kysymyksistä:

Miten on ton GPU dual mainauksen laita?
- Ite en oo ainakaan nähnyt sitä kannattavana. Se rinnalla louhittava coini on ollut omasta näkökulmasta roskaa. Joskus on saattanut tulla pörssissä korkeita piikkejä mut niihin mukaan pääseminen on about lottovoiton luokkaa.

Entäpä tuo Nicehash, siitä on ollut sekä puolesta että vastaan puhetta kähvellyksien takia, onko se luotetava nykyään?
- NiceHash tottakait vetää osan tuotosta välistä, koska se on bisnestä heille. Ei mitään hyväntekeväisyyttä. Luotettavuus on varmaan about samaa luokkaa kuin mainaaminen missä tahansa Poolissa, millä tahansa coinilla. Jokainen Pooli voi yhtäkkiä päättää olla maksamatta sulle yhtään mitään ja pitää kaikki coinit itsellään.

Louhintaan on monenlaisia systeemejä ja helpoin on toi Nicehash, mutta onko se tuottoisin?
- Tuottoisin "systeemi" riippuu sun omasta laitteistosta, käyttiksestä, mainaus softasta, mainaus softan asetuksista, jne. Joten tuottoisinta "systeemiä" on mahdoton sanoa...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Sanokaahan kokeneemmat RX580 8GB vai 1070 Strix OC 8GB? Mitä louhia ja mistä? Sähkölasku ei ole ongelma, joten olis kiva tietää pikkaisen € / vrk / vko / kk ja toki kiinnostaisi myös se, onko minkälaisia tulevaisuudennäkymiä asiasta? Toki kaikki perustuu spekulaatioon, mutta kannattaako sijoittaa uuteen näyttikseen ihan ton louhimisen takia vai sakkaako homma jo muutaman viikon / kuukauden päästä?
Kyllä se whattomine suurinpiirtein pitää paikkaansa. Itse louhin 3 x 580x:llä (joista yksi ei kellotu vaikka ovat samanmerkkisiä ja samoilla muisteilla) ja aiemmin tuotto oli about 3$ päivä, nyt ehkä 2€ päivä. Korttien saatavuus on näistä tuotoista johtuen todella huono ja hinnat pilvissä.

Mainaaminen on sitä kannattavampaa mitä nopeammin korttisi saat - ota huomioon että jo viikon odottelu "nostaa" ihan todellisesti kortin hintaa ~15euroa.

AMD:n korteille tässä vaiheessa olen itse kokenut helpoimmaksi winminerin (hyvä helppo fire and forget ratkaisu), maksu tulee dollareina ja ne saa ulos paypaliin. Vasta kun olen ottanut about 30% korttien hinnoista rahana alan kerryttää jotain kolikkoa. Minun vanhoihin kuvioihin perustuva veikkaukseni on että jonkinlainen hintakorjausliike on tulossa. Jos ei tule niin myllyt jauhaa. Ja ostan lisääkin jos saa.

Vegoja ei ole joten niistä en edes haaveillut vaikka se kannattavaa olisikin. Pelikoneeseen voisi ostaa vielä yhden 1080:n tai 1070:n jos niitä jostain järkevästi saisi. Ei taida saada? En odottele kahta viikkoa.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
438
Kyllä se whattomine suurinpiirtein pitää paikkaansa. Itse louhin 3 x 580x:llä (joista yksi ei kellotu vaikka ovat samanmerkkisiä ja samoilla muisteilla) ja aiemmin tuotto oli about 3$ päivä, nyt ehkä 2€ päivä. Korttien saatavuus on näistä tuotoista johtuen todella huono ja hinnat pilvissä.

Mainaaminen on sitä kannattavampaa mitä nopeammin korttisi saat - ota huomioon että jo viikon odottelu "nostaa" ihan todellisesti kortin hintaa ~15euroa.

AMD:n korteille tässä vaiheessa olen itse kokenut helpoimmaksi winminerin (hyvä helppo fire and forget ratkaisu), maksu tulee dollareina ja ne saa ulos paypaliin. Vasta kun olen ottanut about 30% korttien hinnoista rahana alan kerryttää jotain kolikkoa. Minun vanhoihin kuvioihin perustuva veikkaukseni on että jonkinlainen hintakorjausliike on tulossa. Jos ei tule niin myllyt jauhaa. Ja ostan lisääkin jos saa.

Vegoja ei ole joten niistä en edes haaveillut vaikka se kannattavaa olisikin. Pelikoneeseen voisi ostaa vielä yhden 1080:n tai 1070:n jos niitä jostain järkevästi saisi. Ei taida saada? En odottele kahta viikkoa.
Kyllähän 1080 aika hyvin saa, esim Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming -näytönohjain, 8GB GDDR5X - 639,00€

+ Myynnin puolella noita näkee vähät väliä n.600€ hintalapulla, samoin 1070 450-500€ tienoilla.
myös siellä toisen bbs puolella.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
438
Aivan järjettömän hintainen kohta kaksi vuotta vanhaksi kortiksi/arkkitehtuuriksi.

Muutenkaan tuo 1080 ei ole optimaalinen mainaukseen GDDR5X muistien takia.
Eihän 1080 kovin optimi ole, mutta saa sillä kyllä mainattua n.4€ päivätahtia :smoke:
Ja on hyvä pelikortti. :tup:

Edit: Millaisia ROI-aikoja olette saaneet setupeillenne?
Omien laskujen mukaan menisi (nykykurssilla) n.4.5kk kunnes ollaan kaikkien komponenttien hinta saatu periaatteessa 0.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
75
Edit: Millaisia ROI-aikoja olette saaneet setupeillenne?
Omien laskujen mukaan menisi (nykykurssilla) n.4.5kk kunnes ollaan kaikkien komponenttien hinta saatu periaatteessa 0.
Sellanen noin 8kk näillä hinnoilla, sähkö otettu huomioon. Kun rigiä suunnittelin ja tilasin, oli ROI noin 4 kk. Täytyy toivoa että homma piristyy taas jossain kohtaa.
Ei sinänsä haittaa vaikka mentäisiin puolikin vuotta näillä hinnoilla jos vaan BTC:tä ( tai muuta valuuttaa ) kertyy samaan tahtiin... ei ole kiire vaihtaa euroiksi (paitsi jos tulee uusia näyttiksiä).
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Edit: Millaisia ROI-aikoja olette saaneet setupeillenne?
Omien laskujen mukaan menisi (nykykurssilla) n.4.5kk kunnes ollaan kaikkien komponenttien hinta saatu periaatteessa 0.
Noin 90 päivää meni itellä kun kovilla tarjouksilla kaiken ostanut. Esimerkiksi 6x 1070 marraskuun alussa 350e/kpl.

Nykyhinnoilla ei mitään järkeä noita ostella.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 428
350€ aivan jäätävä tarjous 1070:stä :D Käytettynäkään ei ole tainnut noin halvalla saada sitten viime toukokuun.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
350€ aivan jäätävä tarjous 1070:stä :D Käytettynäkään ei ole tainnut noin halvalla saada sitten viime toukokuun.
Tuo oli osana yhtä isompaa erää. Kaiken kaikkiaan tuossa tilauksessa oli monta sataa näytönohjainta joista 18 kpl oman tietoni mukaan tuli Suomeen.

Noista 6kpl minulle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Tuo oli osana yhtä isompaa erää. Kaiken kaikkiaan tuossa tilauksessa oli monta sataa näytönohjainta joista 18 kpl oman tietoni mukaan tuli Suomeen.

Noista 6kpl minulle.
Ihan mielenkiinnosta: Missä tällaisiä kimppatilauksia järkätään?
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Ihan mielenkiinnosta: Missä tällaisiä kimppatilauksia järkätään?
Ei mitään tietoa. Maksoin kortit enkä kysellyt enempiä.

Todennäköisesti joku ison farmin tilaus, josta osa myytiin eteenpäin.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
438
Perhana kun ei millään jaksas odottaa ensiviikkoon, että saa mini-rigin setupoitua :D

Ja tuli sattumalta huomattua, että nykysessä Z97 lankussa on yht 7x pci-e slottia, 3x 16/4x1 1.

Tietääpähän ainakin mihin käyttöön jää, sitten kun koneen päivittää uudempaan arkkitehtuuriin.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
287
Joku tuossa laittoi rigitelineen kuvia, niin itsellä on pari tällaista (toinen on isompi 8 GPU versio).


Tekeminen maksoi jtn 20€, osat Tokmannilta ja alle tunnissa kasassa. Pari mäntylevyä, pari mutteritankoa, pari kulmarautaa sekä ruuveja. Vähän näyttää sirkkeliä/sahaa ja rälläkkää/rautasahaa niin saa kasattua. Kaiken lisäksi on tukeva. Tuohon on valmistumassa rigiä R9 Nanoista.

Esteettinen puoli on sitten makuasia.
 

Liitteet

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 428
Joku tuossa laittoi rigitelineen kuvia, niin itsellä on pari tällaista (toinen on isompi 8 GPU versio).


Tekeminen maksoi jtn 20€, osat Tokmannilta ja alle tunnissa kasassa. Pari mäntylevyä, pari mutteritankoa, pari kulmarautaa sekä ruuveja. Vähän näyttää sirkkeliä/sahaa ja rälläkkää/rautasahaa niin saa kasattua. Kaiken lisäksi on tukeva. Tuohon on valmistumassa rigiä R9 Nanoista.

Esteettinen puoli on sitten makuasia.
Mistä löysit vieläpä useamman nanon? Ne kuitenkin melko haluttuja :cool:
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204
Millähän WattMan-asetuksilla saisi louhinnan mahdollisimman hiljaiseksi eli tuuletinta pienemmälle, mutta ettei lämmöt silti kasvaisi liikaa? Louhinnan suorituskyky toki laskee väistämättä ja näin saa käydäkin. Olis tarkoitus tehdä kaksi eri profiilia, yksi kovaäänisempi kun tämä huone on tyhjänä ja yksi hiljaisempi kun "louhintahuoneessa" on muitakin.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
284
Millähän WattMan-asetuksilla saisi louhinnan mahdollisimman hiljaiseksi eli tuuletinta pienemmälle, mutta ettei lämmöt silti kasvaisi liikaa? Louhinnan suorituskyky toki laskee väistämättä ja näin saa käydäkin. Olis tarkoitus tehdä kaksi eri profiilia, yksi kovaäänisempi kun tämä huone on tyhjänä ja yksi hiljaisempi kun "louhintahuoneessa" on muitakin.
Mitä kortteja kyseessä? Itse ajelen 1150 core/2000 mem modatulla biossilla ja autovolteilla (~0,93v) omaa rx 580. Tuuletin pyörii 800-900rpm eli käytännössä äänetön ja lämpötarget 55c. 900 h/s cryptonigthiä näillä asetuksilla
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204
Mitä kortteja kyseessä? Itse ajelen 1150 core/2000 mem modatulla biossilla ja autovolteilla (~0,93v) omaa rx 580. Tuuletin pyörii 800-900rpm eli käytännössä äänetön ja lämpötarget 55c. 900 h/s cryptonigthiä näillä asetuksilla
Tosiaan toi 1kpl RX Vega 56. Kovalla pöhinällä ja äänellä lämmöt 70 joka on AMD:n kortiksi aika hyvä. Jos lasken tuulettimen nopeutta hiljaisuuden tavoitteluna ja vaikka alikellotan niin lämmöt nousee silti 80 asteeseen. Haluaisin tohon hiljaiseen moodiin n. sama 70 astetta ja louhintateho saa laskea sen mukana kyllä sen mitä siihen sitten vaaditaankin.

Arvostaisin näyttiksen elinikää enemmän kun tällä olisi tarkoitus pelatakin. 80 astetta pitkäaikaisesti tekee huonoa näyttiksen eliniälle.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
284
Tosiaan toi 1kpl RX Vega 56. Kovalla pöhinällä ja äänellä lämmöt 70 joka on AMD:n kortiksi aika hyvä. Jos lasken tuulettimen nopeutta hiljaisuuden tavoitteluna ja vaikka alikellotan niin lämmöt nousee silti 80 asteeseen. Haluaisin tohon hiljaiseen moodiin n. sama 70 astetta ja louhintateho saa laskea sen mukana kyllä sen mitä siihen sitten vaaditaankin.

Arvostaisin näyttiksen elinikää enemmän kun tällä olisi tarkoitus pelatakin. 80 astetta pitkäaikaisesti tekee huonoa näyttiksen eliniälle.
Millä tasolla nykyiset kellot ja voltit ovat?
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204
Millä tasolla nykyiset kellot ja voltit ovat?
Normaali moodi:
GPU: 1610 Mhz näyttää en ole koskenut tuohon, alivoltitus 1100mV
Muistit: 925 MHz
Tuuletin: 55-60%
Lämmöt: 70
Mainaus: 38Mh/s

Hiljainen moodi:
GPU: 1520 Mhz maksimi alikellotus WattManista, alivoltitus 1100mV
Muistit: 750 MHz
Tuuletin: 40-45% (tarpeeksi hiljainen mutta jos vielä saisi pienemmälle niin hyvä)
Lämmöt: 80 (liian kuuma!)
Mainaus: Vähän alle 30Mh/s (ei väliä vaikka laskisi vielä)

PS: Te varmasti osaatte hakea paremmat asetukset, en väitä että nämä ovat millään lailla optimaaliset. En ole koittanut viedä tätä äärirajoille. Vinkkejä toki otan vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
258
socket was closed remotely by pool

Koitan taistella että tuo talvivaara pysys langattomana, mutta tuota häröä kokoajan tuppaa. Kummiskin yhdistää aina uudelleen mutta kohta taas tuo, vittu.. Piuhalla toimii ilman mitään katkoja. Netti toimii ihan mukavasti kun louhinta ei ole päällä, mutta kun louhii niin netti kyllä tahmaa urakalla. Kaikki on oikein, talvivaara on reitittimen vieressä, signaali vahva eikä heittele, ei muita laitteita tuossa langattomassa.. Onko muilla tämmöstä?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 428
Normaali moodi:
GPU: 1610 Mhz näyttää en ole koskenut tuohon, alivoltitus 1100mV
Muistit: 925 MHz
Tuuletin: 55-60%
Lämmöt: 70
Mainaus: 38Mh/s

Hiljainen moodi:
GPU: 1520 Mhz maksimi alikellotus WattManista, alivoltitus 1100mV
Muistit: 750 MHz
Tuuletin: 40-45% (tarpeeksi hiljainen mutta jos vielä saisi pienemmälle niin hyvä)
Lämmöt: 80 (liian kuuma!)
Mainaus: Vähän alle 30Mh/s (ei väliä vaikka laskisi vielä)

PS: Te varmasti osaatte hakea paremmat asetukset, en väitä että nämä ovat millään lailla optimaaliset. En ole koittanut viedä tätä äärirajoille. Vinkkejä toki otan vastaan.
Siis onko tämä jokin ei refu kortti, ihan tuosta 45% tuuletin profiilista päätellen. Jokatapauksessa vaihda suosiolla Cryptonight algoon. Vie lähtökohtaisesti vähemmän sähköä ja saa vielä enemmän tuottoa. Voltit voit suosiolla heittää sinne alle 900mV ja core kellot 1400Mhz. Muisteja voisit kokeilla kellottaa 950mhz jos kulkevat.

Ja jos välttämättä ETHta haluat louhia, niin sitten voi koittaa 800mv ja 1200mhz corelle.
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204
Siis onko tämä jokin ei refu kortti, ihan tuosta 45% tuuletin profiilista päätellen. Jokatapauksessa vaihda suosiolla Cryptonight algoon. Vie lähtökohtaisesti vähemmän sähköä ja saa vielä enemmän tuottoa.
Ihan refu Sapphire. Tuulettimen prosenttilukemat suoraan tosta louhinnan seurannasta. Niin Cryptonightilla mainataan moneroa ja electroneumia? Ainakin tuolla nanopoolissa mistä itsellä vaan kokemusta. Voisin kokeilla sen jälkeen kun seuraava payout limit tulee täyteen.

Voltit voit suosiolla heittää sinne alle 900mV ja core kellot 1400Mhz. Muisteja voisit kokeilla kellottaa 950mhz jos kulkevat.

Ja jos välttämättä ETHta haluat louhia, niin sitten voi koittaa 800mv ja 1200mhz corelle.
Jooh vähän parempi hiljainen profiili nyt... Lämpö 72 astetta, tuuletin hiljainen 45% ja silti 35 Mh/s :O Tänks :kippis:

Edit. Säädin tuuletinta vielä max 40%:iin ja lämpötila nousi vaan asteella 73:een. ETH louhinta pysyy 35 Mh/s:ssä. Nyt on muuten hiljainen!
 
Viimeksi muokattu:

shp

DEUS VULT
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
111
Viimepäivinä vähän ihmetyttäneet yhdessä rigissä olevat 2x 570. Modattu bios ja kellotetut muistit, jauhoivat alkuun 28+ Mh/s. Nyt jostain syystä tippunut 24Mh/s tasolle 90% ajasta ja aina välillä pompsahtaa takas tohon 28+. Louhintatehon muutos tapahtuu ilman että rigissä muuttaa mitään tai boottaa. Toisessa rigissä saman mallin kortit samoilla asetuksilla jauhavat 28+ 24/7.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
249
Eilen saapui 1/4 korteista. Pääsi itsekin säätämään mutta pitäisi saada custom bios korttiin. Kokeillut monia valmiita mutta kaataa kortin/tulee artifacteja heti kun alottaa mainauksen.

Nyt siirryin takaisin vakio biossiin mutta jostain syystä vaikka olen wattmanista asettanut 0.95v core jännitteeksi nousee se takaisin sinne 1,175v hetken kuluttua ja kulutus nousee +70w. Memory on 2000mhz eli vakiona ja corella 1150mhz.

Louhin nicehashilla ethereumia 22,4 mh/s joka on aika alhainen nopeus, käytössä blockchain beta ajurit. Korttina on siis Asuksen RX580 Strix OC 8GB

Edit. ainiin Hynixin muistipiirit tässä.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
249
Noniin, nyt sain biossin itse modattua. 30,1mh/s on nyt vakaana, muistit 2160mhz siitä jos nostaa alkaa artifaktit pyörimään ruudulla. Hetken jaksaa mennä 2250mhz jolloin nopeus oli yli 31mh/s mutta kaatuu aika pian. Täytyy olla tähän nyt tyytyväinen kun oletin että jos saan 28-29mh/s niin olen tyytyväinen mutta nyt yli 30mh/s niin kelpaa kyllä.

Nyt vaan odotellaan loppujen korttien toimitusta. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Noniin, nyt sain biossin itse modattua. 30,1mh/s on nyt vakaana, muistit 2160mhz siitä jos nostaa alkaa artifaktit pyörimään ruudulla. Hetken jaksaa mennä 2250mhz jolloin nopeus oli yli 31mh/s mutta kaatuu aika pian. Täytyy olla tähän nyt tyytyväinen kun oletin että jos saan 28-29mh/s niin olen tyytyväinen mutta nyt yli 30mh/s niin kelpaa kyllä.

Nyt vaan odotellaan loppujen korttien toimitusta. :)
Mulla on yksi Hynixillä oleva sapphire joka ei netistä löytyvällä biosilla toimi lainkaan - miten teit tuon oman modauksen / mistä ohjeita? Voisi kokeilla vähän saada edes paremmaksi.
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
413
Kun flässäilette niitä valmiita jonkun tekemiä bioseja, niin katsokaa ettei kortti ole kokoajan "kaasu pohjassa". Itsellä toinen kortti louhi yli 30Mh/s mutta esim. jännite ja muu oli voitu laskea alemmas, sillä se ei olisi vaikuttanut kuitenkaan paljoakaan louhinta nopeuteen, mutta lämmöt olivat liki 70 astetta. Laitoin vakio biosit takaisin ja kortit louhivat +24 Mh/s muisteja kellottamalla ja core nopeutta sekä jännitettä laskemalla ihan afterburnerilla. Lämmöt ovat MSI kortissa tällä hetkellä noin 50 astetta.

Saahan noilla bioseilla toki vauhtia lisää, mutta pitäisi myös virrankulutusta ja lämpöä pienentää. Turha on ruoskia hevosesta viimeisiä vauhteja pois, sillä laukka voi jäädä lyhyeksi. :)

Täytyy jossain vaiheessa itse alkaa tekemään biossia, jospa saisi paremman mitä tarjolla.

Mielestäni RX570/RX580 kortteihin sopiva nopeus ethereumin louhintaan voisi olla noin 27-28Mh/s, jolloin lämmötkään ei nouse turhan ylös.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
249
Saahan noilla bioseilla toki vauhtia lisää, mutta pitäisi myös virrankulutusta ja lämpöä pienentää. Turha on ruoskia hevosesta viimeisiä vauhteja pois, sillä laukka voi jäädä lyhyeksi. :)

Mielestäni RX570/RX580 kortteihin sopiva nopeus ethereumin louhintaan voisi olla noin 27-28Mh/s, jolloin lämmötkään ei nouse turhan ylös.

Vakiona sain kortista irti 22,4 Mh/s ja virtaa kokoonpano haukkasi 220w seinästä. Biossi modilla 30,1 Mh/s ja seinästä 178w. Yöllä 02.00-06.00 käytän custom fan asetuksia lämmöt 68c maks. ja aamusta taas automaatille jolloin pysyy 59-60.

Toistaiseksi käytän ihan normaalia koteloa mutta kunhan loput kortit tulee niin teen niille oman rigin ja siirrän toiseen huoneeseen jauhamaan niin ei lämmöt/ääni ole siellä haitaksi.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
249
Mulla on yksi Hynixillä oleva sapphire joka ei netistä löytyvällä biosilla toimi lainkaan - miten teit tuon oman modauksen / mistä ohjeita? Voisi kokeilla vähän saada edes paremmaksi.
Otat kortista GPU-Z:lla ensin talteen sen vakio bios ja tallenna vaikka kahteen eri paikkaan se. Sitten lataat ohjelman Polaris Bios Editor. Avaat ohjelman ja painat Open Bios nappia ja valitset sen vakio bios filun.

Sen jälkeen muutat kohdassa GPU nuo mhz ja mV arvot (esimerkiksi 1150mhz core ja 950 mV). Sen jälkeen oikeassa reunassa on one click timing patch josta painetaan, itselleni ainakin löysi "hynix Good" asetukset. Sen jälkeen tallennat muokatun biossin Save As ja nimeät tiedoston että erotat sen vakiosta.

Tämän jälkeen lataat AtiFlash sovelluksen jolla vaihdetaan kortin bios. (Huom. teet tämän omalla riskillä en ota vastuuta jos korttisi hajoaa, sain oman kortin jo kerran jumiin väärällä biossilla ettei suostunut antamaan kuvaa eikä saanut uutta biossia sisään. Onneksi lopulta kun vaihdoin eri version AtiFlash sovelluksesta niin sain sen toimimaan.)

Jos tämän jälkeen saat kortin windowsiin pitäisi nopeuden olla noussut huomattavasti (itsellä n.6mh/s), sen jälkeen tein itse afterburnerilla hienosäätöä muistikelloihin, jolloin sai vielä +2mh/s nopeutta lisää.
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
413
Vakiona sain kortista irti 22,4 Mh/s ja virtaa kokoonpano haukkasi 220w seinästä. Biossi modilla 30,1 Mh/s ja seinästä 178w. Yöllä 02.00-06.00 käytän custom fan asetuksia lämmöt 68c maks. ja aamusta taas automaatille jolloin pysyy 59-60.

Toistaiseksi käytän ihan normaalia koteloa mutta kunhan loput kortit tulee niin teen niille oman rigin ja siirrän toiseen huoneeseen jauhamaan niin ei lämmöt/ääni ole siellä haitaksi.

Jep. Sinulla on suunta oikea. Itse tosiaan latailin valmiiksi modattuja bioseja kokeeksi, niin monessa oli corekin kellotettu tappiin, vaikka Ethereumissa siitä ei ole juurikaan hyötyä.

Täytyy joku päivä itse modata biosit, niin saa sellaiset kuin haluaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Sanokaas miksi esim Sapphiren Trixx:llä tmv. tehdyt kellotustestailut ei näy käytännössä millään tavalla louhintanopeuden muutoksena ? Vasta biosflash näyttää tekevän jotain järkevää ja tämä kortti nyt ei oikein näytä toimivan mitenkään. Pelkkä good timing patch polarissa saa aikaan freezen tai ettei käynnisty lainkaan. Muistit Elpidaa niinkuin parissa muussakin kortissani...
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
75
Sanokaas miksi esim Sapphiren Trixx:llä tmv. tehdyt kellotustestailut ei näy käytännössä millään tavalla louhintanopeuden muutoksena ? Vasta biosflash näyttää tekevän jotain järkevää ja tämä kortti nyt ei oikein näytä toimivan mitenkään. Pelkkä good timing patch polarissa saa aikaan freezen tai ettei käynnisty lainkaan. Muistit Elpidaa niinkuin parissa muussakin kortissani...
Elpidat itelläkin ja tuo PBE good timing patch kilautti kortin myös. Käsisäädöillä mennään. Kun tietää kellot mitä haluaa käyttää, suosittelen tekemään muutokset suoraan biosiin. Ei jaksaa säätää noilla ohjelmillä niitä kokoaikaa, toimii miten sattuu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Elpidat itelläkin ja tuo PBE good timing patch kilautti kortin myös. Käsisäädöillä mennään. Kun tietää kellot mitä haluaa käyttää, suosittelen tekemään muutokset suoraan biosiin. Ei jaksaa säätää noilla ohjelmillä niitä kokoaikaa, toimii miten sattuu.
Ilmeisesti en siis ole ainoa jolla ei toimi. Onneksi tossa sapphiressa on dual firmis niin huolellisesti tehden saa palauteltua. Haluaisitko vinkata jotain suuntia paljonko laitoit kelloja? Tuntuu että noi ohjelmilla tehdyt muutokset ei vaikuta yhtään mitään (siis muistien kello 1750 vakiona -> 2000, ei mitään vaikutusta louhintanopeuteen).
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
75
Ilmeisesti en siis ole ainoa jolla ei toimi. Onneksi tossa sapphiressa on dual firmis niin huolellisesti tehden saa palauteltua. Haluaisitko vinkata jotain suuntia paljonko laitoit kelloja? Tuntuu että noi ohjelmilla tehdyt muutokset ei vaikuta yhtään mitään (siis muistien kello 1750 vakiona -> 2000, ei mitään vaikutusta louhintanopeuteen).
Kortit on 2x RX570, GPU 1125 ja muistit 1925. Kokoonpano vie kokonaisuudessaan 240w seinästä, yritän pitää lämmöt mahdollisimman matalalla.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
258
Kortit on 2x RX570, GPU 1125 ja muistit 1925. Kokoonpano vie kokonaisuudessaan 240w seinästä, yritän pitää lämmöt mahdollisimman matalalla.
Mihin lämpötilaan pyritte? Itellä RX 570 pysyy nyt alta 70 asteessa, liekkö liikaa?

Eilen vihdoin sain tuon kaivoksen siirettyä eteiseen joka on talvisin pidetty patterilla jossain 15 asteessa. Nyt kun patteri on pois päältä niin lämpö on mukavat 28 astetta. Kuivuupa kengän ja matot.. Pitää koiria useammin kusella käyttää niin saa pikkasen viileyttä.. :)
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
75
Mihin lämpötilaan pyritte? Itellä RX 570 pysyy nyt alta 70 asteessa, liekkö liikaa?

Eilen vihdoin sain tuon kaivoksen siirettyä eteiseen joka on talvisin pidetty patterilla jossain 15 asteessa. Nyt kun patteri on pois päältä niin lämpö on mukavat 28 astetta. Kuivuupa kengän ja matot.. Pitää koiria useammin kusella käyttää niin saa pikkasen viileyttä.. :)
Tyyliin alle 60'c :D Koska kopin lämpö nousee liikaa jos näyttiksen hohkaa punaisena. Ja jostain syystä, jos kortit lämpenee yli 60'c, ne muuttuvat epävakaiksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 192
Viestejä
4 215 340
Jäsenet
71 013
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom