Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
20.04.2020
Viestejä
90
Onko jossain jotain info sivua ethermine pooliin?
Nyt aika lyhyen ajan sisällä tapahtunut parikin serveri kyykkäystä ETH puolella.
Eikä oikein mistään löydy mitään tietoa. Tai en ainakaan osaa löytää oikeita hakusanoja.
Nyt vaihtui aamulla epoch 407 ja heti perään yhteys katki pooliin. No hetken päästä heräsi takas eloon, mutta ethermine sivulla ETH puoli näyttää 0 kaikkeen.
T-Rex kyllä jauhaa tuossa ja shareja löytää, mutta seuranta yhteys on katki.
Itse huomasin saman, statistiikka näyttää nollaa vaikka Phoenixminer jauhaa entiseen malliin. Eilen illalla vielä oli kaikki ok. Missähän lie vika...
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 868
Mulla näyttää ethermine 0:aa, eikä rahat ole siirtyneet lompakkoon. Asiasta ei myöskään ole mitään ilmoitusta missään... Kiva jos nyt tekivät katoamistempun kun olisi pitänyt tulla isoin maksu ikinä.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
285
Ilmeisesti noin 30min olleet serverit alhaalla (tai mikä nyt ikinä onkaan syynä). Eli ei ihan vielä kannata huolestua sen enempää, mutta onhan nämä varmasti kuumottavia tilanteita, jos sinne on isompikin potti ehtinyt kertymään.
 
Liittynyt
09.04.2020
Viestejä
302
Tämä minun Asus Tuf Gaming RTX 3080 osoittautui aika kovaksi yksilöksi. Nyt kun laitoin sen Define r5 sisälle gaming x trion tilalle, niin 10MH/s parempi louhimaan. Memoryclock tapissa niin muistin lämmöt vain 90 astetta.

Pääseeköhän jollain nostamaan vielä tuon +1500 ylitse?
Aika hyvin, watit tosin vähän korkeet. Evga Precisionilla tais pystyä nostamaan yli +1500 MHz? Itellä alkaa muistit kaatuilla +1400 MHz paikkeilla.

Tässä omat loppuunhiotut asetukset. Coren kelloja pystyi laskemaan noin 1100 MHz asti ennen kuin alkoi vaikuttamaan hashrateen. Sai muutaman watin laskuttua kulutusta, kun pudotin 1300 MHz -> 1100 MHz.

miningsettings.png
 
Liittynyt
21.01.2019
Viestejä
494
sama juttu täällä, en vielä huolestuisi.
Juu en jaksa huolestua, kun ei näillä kahdella 1080 kortilla nyt niin kauheasti saa kerrytettyä :lol:
Mutta olisi kiva, jos heillä olisi jokin infosivu, jos ei nyt live tyylinen, mutta edes joku missä näkee mitä missä ja milloin on tapahtunut.
Noi Bitfly twitter päivitykset ei paljoa auta, kun ei siellä kuin satunnaisesti kerrota jotain ihan muuta.

Huomannut myös miten erilailla mainerien "tukisivut" auttaa.
T-Rexillä deviä näy juuri koskaan ja hyvin huonosti saa kysymyksiin vastauksia.
Phoenixminerilla taas yhteisö on jo niin iso, että jos ei tekijä vastaa niin muut hoitaa sen puolen mallikkaasti.
 
Liittynyt
21.01.2019
Viestejä
494
Melkone droppi EU serverillä käyny tässä aamulla.
Ei ihan webinterface nurin kuulosta ongelmalta tuossa.
edit. Olis sen hiiren voinu siirtää käppyrän pudotukselle, mutta tajusin vasta.
Ollut siis yli 100THs ja dropissa 93.4THs alimmillaan.
 

Liitteet

Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
116
Melkone droppi EU serverillä käyny tässä aamulla.
Ei ihan webinterface nurin kuulosta ongelmalta tuossa.
edit. Olis sen hiiren voinu siirtää käppyrän pudotukselle, mutta tajusin vasta.
Ollut siis yli 100THs ja dropissa 93.4THs alimmillaan.
Tämä oli jo toinen ongelma etherminessä lyhyellä ajalla, itse vaihdoin nyt poolia. en tiedä tekikö muut samaa?
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
116
Asiasta kivijalkaan Cortex coinin arvo noussut noin 60-80% ihan viikon sisällä ja tuottaa nyt paremmin kun etheri.
 
Liittynyt
20.04.2020
Viestejä
90
Omat silmät webisivu ei näytä mitään. mutta kaivuu rullaa =)
Itellä näkyy nyt myös statistiikat taas normaalisti dashboardissa.

Poolin vaihto on käynyt mielessä kyllä, mutta liekö muutkaan lopulta yhtään sen varmempia? 2minersia tuli ainakin kokeiltua ilman ongelmia jokunen kuukausi takaperin.
 
Liittynyt
21.01.2019
Viestejä
494
Bitfly Twitter päivitys
Ihan en kyllä usko tuota selitystä.
Epoch vaihtui juuri hetkeä aikaisemmin ja siitä hetki niin maineri huutaa yhteysvirhettä pooliin.
Kyllä se vain siinä vaiheessa vaikuttaa tuottoon jos mainerikaan ei saa yhteyttä pooliin.

Ehdotuksia poolista jos vaihtaisi?
Sattuisi olemaan vielä maksu vkl itsellä niin voisi hyvillä mielin siirtyä toisaalle.
Toisaalta hyvin tämäkin on toiminut. Pari hikkaa, mutta muuten aika vakaata.
Veikkaisin, että alkaa olla limitillä serverit. Eikös tuo ole suurin pooli?
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
116
Itellä näkyy nyt myös statistiikat taas normaalisti dashboardissa.

Poolin vaihto on käynyt mielessä kyllä, mutta liekö muutkaan lopulta yhtään sen varmempia? 2minersia tuli ainakin kokeiltua ilman ongelmia jokunen kuukausi takaperin.
Vaihdoin itse 2minersiin, juuri tuon takia että ei ole ollut ongelmia siellä. Tulin takaisin etherpoolin MEWin takia, mutta näyttäs olevan myös 2minerissa tuo.
 
Liittynyt
21.01.2019
Viestejä
494
Nyt joku muukin totesi tuolla twitterissä lainaten lausetta "Mining income was not affected by this incident" ja kuva perään missä worker on poissa :lol:
 
Liittynyt
21.01.2019
Viestejä
494
Käykää kurkkaamassa settingsit ethermine sivulla.
Joku huomautti että oli resetoitunut asetukset.
Mulla oli IP nollaantunut, mutta muuten oli siinä missä ennenkin.
Eipä siellä paljoa voi säädellä, mutta kuitenkin. Yksi tärkeä min payout suuruus.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 868
Käykää kurkkaamassa settingsit ethermine sivulla.
Joku huomautti että oli resetoitunut asetukset.
Mulla oli IP nollaantunut, mutta muuten oli siinä missä ennenkin.
Eipä siellä paljoa voi säädellä, mutta kuitenkin. Yksi tärkeä min payout suuruus.
Mulla oli maksurajaksi tullut 1. Myös pienin payout maksuraja on taas takaisin 14vrk eikä enää weekend :hmm: Melko puuhastelua tuo heidän hommansa
 
Liittynyt
10.02.2020
Viestejä
283
Onko jollain kokemusta kuinka hdmi-dummy palikka käyttäytyy ihan käyttökoneessa? Nythän joutuu 3060:n kanssa pitämään näyttöä koko ajan päällä jotta hashrate pysyy ylhäällä ja se vie sen ylimääräiset 20w vaikka ruutu muuten pimeänä. Vaikuttaako koneen käytettävyyteen muuten?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 868
Onko jollain kokemusta kuinka hdmi-dummy palikka käyttäytyy ihan käyttökoneessa? Nythän joutuu 3060:n kanssa pitämään näyttöä koko ajan päällä jotta hashrate pysyy ylhäällä ja se vie sen ylimääräiset 20w vaikka ruutu muuten pimeänä. Vaikuttaako koneen käytettävyyteen muuten?
Ei mulla ainakaan ole näyttö päällä. Eli ainaki oma aoc pysyy "yhdistettynä" vaikka on sleep modessa. Kiinni on DP kaapelilla
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
116
Ja palkkiot sitä myötä kuin ketunhäntä alas. edellinen 3pv 3060ti kortilla ETH: 4,97€/pv, cortex 2,87€/pv.
Montas Gps:sää tuosta 3060ti:stä irtoaa, itse kaivan wintoosalla niin pitää olla 10+ gigaa muistia kortissa että pystyy kaivamaan.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
Aika hyvin, watit tosin vähän korkeet. Evga Precisionilla tais pystyä nostamaan yli +1500 MHz? Itellä alkaa muistit kaatuilla +1400 MHz paikkeilla.

Tässä omat loppuunhiotut asetukset. Coren kelloja pystyi laskemaan noin 1100 MHz asti ennen kuin alkoi vaikuttamaan hashrateen. Sai muutaman watin laskuttua kulutusta, kun pudotin 1300 MHz -> 1100 MHz.

Joo pitää koittaa vielä säätää noita tarkemmin. Näillä meni yön yli 102.9 MH/s. Aika hyvä hashrate paljon pienemmällä memoryclockilla, voisi koittaa itsekin säätää vähän matalammalle, jos ei vaikuta hirveästi hashrateen.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Onko jollain kokemusta kuinka hdmi-dummy palikka käyttäytyy ihan käyttökoneessa? Nythän joutuu 3060:n kanssa pitämään näyttöä koko ajan päällä jotta hashrate pysyy ylhäällä ja se vie sen ylimääräiset 20w vaikka ruutu muuten pimeänä. Vaikuttaako koneen käytettävyyteen muuten?
Mulla HP:n monitori missä pari sisääntuloa, riittää että hdmi kaapeli on kiinni, vaikka monitori olisi sammuksissa tai source toisessa lähdössä.
Lisäksi on käytössä EDID-emulaattoreita joista saa läpivetona sen signaalin ja nappia painamalla oppii mitä resoa monitori käyttää ja emuloi sitten sitä monitoria kun kaapeli on irroitettu.
 
Liittynyt
27.12.2020
Viestejä
77
Mitä ei tarvitse odotella? 0.05ETH vaatii viikon odottelun aina. 0.1ETH tapahtuu 24h välein.
Mutta mulla 12 vahvistuksen jälkeen siirtyi etherminestä lompakkoon 3 aikaa yöllä.
Ensimmäinen sähköposti tuli 3.15 että homma aluillaan ja 3.17 homma valmis ja lompakossa kolikot.
Sitä siis tarkoitin että ei tarvitse odotella joka toiseen viikonloppuun kuten 0,01ETH kanssa, vähän huonosti kirjoitin asian. Semmonen 5000 block confirmaatiota omalla lähetyksellä etherscanin mukaan, eikä sitä ensimmäistä sähköpostia vieläkään tullut..
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
116
Minerstatissa saa valittua 3pv median listan järjestykseen jollon kertoo vähän enemmän kuin 24h piikit eri valuuttojen hinnoissa.
Niimpä näyttää, "current" ei vaan näytä tämän hetkistä parasta.
Onko mitään käryä mistä tuo laskee mediaanin? yritin sivulta katella mutta ei iskenyt silmään.
Ottaakohan rigeistä mitkä käyttää tuota minestatsia.

T:J
 
Liittynyt
27.12.2020
Viestejä
77
Mulla näyttää ethermine 0:aa, eikä rahat ole siirtyneet lompakkoon. Asiasta ei myöskään ole mitään ilmoitusta missään... Kiva jos nyt tekivät katoamistempun kun olisi pitänyt tulla isoin maksu ikinä.
Mulla on ollut viimeaikoina huono tuuri saada maksut juuri syvimpien dippien kohdalla, ja nyt payout tapahtui eilen lähellä ath, mutta ei näy mun lompakossa =D Kokemuksiini nojaten ennustan seuraavan dipin ensi viikolle jos saan silloin maksun haltuun, sitä ennen katson sivusta uusia ath-lukemia ja revin hiuksia päästä että missä mun massit on.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 868
Mulla on ollut viimeaikoina huono tuuri saada maksut juuri syvimpien dippien kohdalla, ja nyt payout tapahtui eilen lähellä ath, mutta ei näy mun lompakossa =D Kokemuksiini nojaten ennustan seuraavan dipin ensi viikolle jos saan silloin maksun haltuun, sitä ennen katson sivusta uusia ath-lukemia ja revin hiuksia päästä että missä mun massit on.
Itsellä on aivan sama homma. Puoli tuntia sitten tuli maksu, eli nyt ei onneksi osuttu ihan pohjimmasta pohjille -ehkä. Myin kuitenkin heti, kuten aina
 
Liittynyt
10.02.2020
Viestejä
283
Ei mulla ainakaan ole näyttö päällä. Eli ainaki oma aoc pysyy "yhdistettynä" vaikka on sleep modessa. Kiinni on DP kaapelilla
Kappas, mulla olikin ainoastaan musta näytönsäästäjä päällä ja sen takia näyttö ei mennyt valmiustilaan. Nyt virransäästöasutuksista näyttö pois muutaman minuutin viiveellä ja kaikki toimii hienosti.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 266
Minkäslaisia rigejä porukka on rakennellut, itellä suunnitelmissa tilailla vähän alumiiniprofiilia ja askarrella alustavasti tämä: PrusaPrinters
1618048767196.png
 
Liittynyt
19.03.2021
Viestejä
25
Minkäslaisia rigejä porukka on rakennellut, itellä suunnitelmissa tilailla vähän alumiiniprofiilia ja askarrella alustavasti tämä: PrusaPrinters
Ite rakensin motonetin 20e varastohyllystä ja parista jämäpuun pätkästä DIY meiningillä ku tuumasin et sillai saan halvalla ja nopeimmin rigin tulille.

Harkitsin myös alumiiniprofiilista rakentamista, mutta hylkäsin ajatuksen koska toimituksissa ja rakentamisessa olisi mennyt pidempään (kaikki viivästyminen on tulon menetystä)
IMG_20210401_154828.jpg
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
En oo kerenny yhtään vielä perehtymään tuohon 3060 korttiin. Joko se siis toimii ihan rigissä risereillä kuhan kaikissa on plugi kiinni?
PCIe v3 pitää löytyä ja 8x tai 16x väylä.. Eipä taida oikein olla hyvä kortti rigiin, mutta hyvää täytettä vanhoihin työasemiin..
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
346
Kuvan mukaisilla asetuksilla mining rigissä on identtiset MSI 3080 Suprim X -kortit. Asetuksiin hierottu maksimi OC:t mitä kortit kestää. Melko suuri ero korttien välillä. Kaikissa Suprim X -korteissa muistien lämmöt pyörivät siinä 96-98C. Auttaakohan thermal padien vaihto saamaan paremmat OC:t pienemmillä muistien lämmöillä?

Verrokkina pelikoneessa 3080 strix oc 106.2mh/s ja muistien lämmöt 86-88C.
Screenshot_20210410-132057.jpg
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
959
Huomannut myös miten erilailla mainerien "tukisivut" auttaa.
T-Rexillä deviä näy juuri koskaan ja hyvin huonosti saa kysymyksiin vastauksia.
Phoenixminerilla taas yhteisö on jo niin iso, että jos ei tekijä vastaa niin muut hoitaa sen puolen mallikkaasti.
Mitä sä niiltä kyselet?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
959
Reddit ja Twitter on usein paras lähde poolien postauksille ongelmista ja uusista featureista
Etherminen ongelmista:
 
Liittynyt
07.04.2021
Viestejä
4
Ihan yleinen kysymys näistä avoimista rigeistä, että kuinka pahasti ne pölyyntyy ja joudutteko putsaamaan niitä usein? Itse kun käyn paikanpäällä vain pari kertaa kuukaudessa, niin mietin kannattaako jatkossakin pysyä koteloiduissa koneissa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 424
Seuraatteko te 24/7 rigejänne vai miten 10min katkon edes huomaa? Sen verran vakaa rigi täällä että ei edes kaatuile omia aikojaan ja nanopool ei ole kertaakaan pettänyt, koskaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 424
Ihan yleinen kysymys näistä avoimista rigeistä, että kuinka pahasti ne pölyyntyy ja joudutteko putsaamaan niitä usein? Itse kun käyn paikanpäällä vain pari kertaa kuukaudessa, niin mietin kannattaako jatkossakin pysyä koteloiduissa koneissa.
Kotelo ei auta mitään. Pitäisi olla tyyliin sukitettu koko laitos. Toisaalta eipä ne nyt niin hirmusesti pölyynnykään. Itsellä semmonen jimmsiltäkin löytyvä pölypuhallin käytössä. Samalla lentää lähistönkin villakoirat paremmin imurin ulottuville :thumbsup:
 
Liittynyt
07.04.2021
Viestejä
4
Kotelo ei auta mitään. Pitäisi olla tyyliin sukitettu koko laitos.
Kotelossa toki suodattimet. Koskaan avointa tai suodatintonta ollut niin ei kokemusta miten nopeasti vaatii putsaamista. Empäs tiennytkään, että pölypuhaltimet on juttu, täytyykin perehtyä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
En oo kerenny yhtään vielä perehtymään tuohon 3060 korttiin. Joko se siis toimii ihan rigissä risereillä kuhan kaikissa on plugi kiinni?
8x luultavasti on se vaatimus. x8 -> x16 ainakin toimii.


Olisko esittää jotain faktaa tästä?
Helppohan nyt minkä tahansa nimetyn coinin arvoa on katsoa onko tuo mahdollista. Tuon arvo on kaksinkertaistunut lyhyessä ajassa.


 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
959
Helppohan nyt minkä tahansa nimetyn coinin arvoa on katsoa onko tuo mahdollista. Tuon arvo on kaksinkertaistunut lyhyessä ajassa.


Näyttäisi olevan tuottoisa vain osalla korteista. Ja kuten sprawl mainitsi, ei tuollaisten takia kannata farmiaan siirrellä.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Kotelossa toki suodattimet. Koskaan avointa tai suodatintonta ollut niin ei kokemusta miten nopeasti vaatii putsaamista. Empäs tiennytkään, että pölypuhaltimet on juttu, täytyykin perehtyä.
Meillä on kissa ja siitä lähtee karvaa. Ilman suodatinta oltaisiin aika ihmeessä. Kyllä vähintään kerran kuussa pitää suodatin putsata, just huomasin, miten lämpötilat lähti nousuun, kun koppatuulettimet taisteli tukkoisen suodattimen kanssa. Ajan PhoenixMinerilla tavoitelämpötilaa, joten tuo näkyi lähinnä tuulettimien kierroksissa, kun ne tipahti lähes 10 %-yksikköä.

Varastossa minerkone sen sijaan pärjää vähän avuttomammallakin suodatuksella, kun siellä ei juuri tollasta pölyä tai karvaa ole, varmaankin jotain hienojakoista kyllä, joka suodattimestakin menisi läpi. Ja toisaalta kärpäsiä yms. varten siinä kotelossa on sellasta reikälevyä, joka suodattaa isommat roskat. Asensin kopan pohjaan tuulettimen, jossa ei varsinaista paikkaa ollut ja siihen ostin sellasen neliömallisen tuuletinsuodattimen Jimmssistä. Hyvin pelittää sekin.

Otin siitä kopasta myös kyljen pois ja tein "hienon" suodattimen siihen suodatinkankaasta, naiset taitavat puhua "tyllikankaasta", kun sellasta tilasin :D
 
Liittynyt
21.01.2019
Viestejä
494
Mitä sä niiltä kyselet?
Ihan mitä tahansa mikä liittyy kyseiseen ohjelmaan. Vai täytyykö olla turpa kiinni ja ihmetellä mitä mikäkin tarkoittaa ja miten toimii?
T-Rexiinkin tuli viime päivityksessä muutamat lisäominaisuudet, mutta aika huonolla kerronnalla mitä ja miksi.
Myös jos maineri vetää erroria niin voi kysyä mitä kyseinen errori voi tarkoittaa, kun ei niistä juuri selvityksiä ole. Ympäripyöreää infoa errorissa, mutta sitten alkaa googlettelu jos jollain vastaavaa ollut.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
116
Näyttäisi olevan tuottoisa vain osalla korteista. Ja kuten sprawl mainitsi, ei tuollaisten takia kannata farmiaan siirrellä.
Vai kannattaako? jos on hodlannu ja myi tossa käressä on kuitannu koko mainaus ajalta paremman tuoton kun ethillä :p Mutta jossittelut sikseen itsellä yksi rigi missä on laidasta laitaan kortteja niin tykään vahtailla ja siirrellä, ison farmin kanssa tietty eri.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 519
Viestejä
4 202 284
Jäsenet
70 916
Uusin jäsen
Ketzu

Hinta.fi

Ylös Bottom