Kryptovaluuttakeskustelua (Bitcoin, Ethereum, Litecoin ja altcoinit)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Oikea kysymys varmaan on että miksi vielä omistat bitcoineja? Eikö näillä kursseilla olisi jo aika myydä
Miksi? Joka päivähän tuo näyttää nousevan. Hölmöt myy ennen huippua, viisaat huipulla. BTW, sanoin jo aiemmin jossain ja sanon sen nyt uudestaan: sijoittakaa Moneroon jos haluatte kryptovaluutalla tuottoja. Pelkästään tänään +30% ja kyseessä on ainoa oikeasti anonyymi ja turvallinen kryptovaluutta, jota ei pysty jäljittämään. Itse omistan muutaman sata kappaletta näitä ja ei voi muuta kuin hymyillä :cigar:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
441
Miksi? Joka päivähän tuo näyttää nousevan. Hölmöt myy ennen huippua, viisaat huipulla. BTW, sanoin jo aiemmin jossain ja sanon sen nyt uudestaan: sijoittakaa Moneroon jos haluatte kryptovaluutalla tuottoja. Pelkästään tänään +30% ja kyseessä on ainoa oikeasti anonyymi ja turvallinen kryptovaluutta, jota ei pysty jäljittämään. Itse omistan muutaman sata kappaletta näitä ja ei voi muuta kuin hymyillä :cigar:
Milloin mahdetaan olla huipulla? Oma veikkaus on, että ei enää kovin kaukana olla seuraavasta kunnon dipistä.

Mitä taas altticoineihin tulee, niin siellä on kunnon ralli menossa (taas) kolikosta riippumatta. Sama oli pari vuotta sitten. Ensin bitcoin nousi pitkään ja sitten altin ampuvat ylös laajalla rintamalla. Tulivat myös alas ja kovaa huippujen jäätyä ja huiput noissa voivat jäädä todella lyhyiksi. Moneroita sai näemmä vuosi sitten taalalla ja hinta nyt $60. En ehkä ostaisi pitkäaikaiseen salkkuun tällä hetkellä :). Pikavoittoihin voi monilla noista päästä, jos pää kestää. 50% lähtee arvosta parissa tunnissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Milloin mahdetaan olla huipulla? Oma veikkaus on, että ei enää kovin kaukana olla seuraavasta kunnon dipistä.

Moneroita sai näemmä vuosi sitten taalalla ja hinta nyt $60. En ehkä ostaisi pitkäaikaiseen salkkuun tällä hetkellä :). Pikavoittoihin voi monilla noista päästä, jos pää kestää. 50% lähtee arvosta parissa tunnissa.
Joo, itsekin kyllä veikkaan ettei se bitcoin voi enää kauaa nousta. Niin paljon perusteellisia vikoja on tekniikassa, isoimpana ehkä se blocksize ja sitä myötä jäätäväksi kasvaneet siirtomaksut sekä - ajat.

Mitä altcoineihin tulee, niin toki on trendejä sekä pump and dumpeja. Monero ei vain ole sellainen. Sinä et ehkä ostaisi sitä nyt pitkäaikaiseen salkkuun, minä nimenomaan ostaisin ja ostankin. Lyhytaikaisesta shorttaamisesta taas en tiedä, kurssi voi liikkua mihin vain. En ota kantaa sijoittamisen kannattavuuteen viikon tai kuukauden tähtäimellä. Mutta nimenomaan se Moneron tekniikka on kaikkia muita kryptovaluuttoja valovuosia edellä turvallisuudessa sekä anonymiteetissä. Siksi minä ostin niitä muutaman sata kolikkoa $10 kappalehintaan ja siksi ostan niitä edelleen kuukausittain. Uskon tekniikkaan nimenomaan pitkällä tähtäimellä, ja Monerosta on ehdottomasti jopa Bitcoinin kilpailijaksi. Tähän asti ei ole tarvinnut katua omia ostoja, päin vastoin. Tuottoa on tullut ihan mukavasti. Katsotaan vaikka vuoden päästä kumpi oli oikeassa, olisiko kannattanut ostaa tähän (~$57) hintaan Moneroa vai ei? Sano minun sanoneen, että kyllä olisi kannattanut. Edelleen halpa ja täysin aliarvostettu hinta.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Miksi? Joka päivähän tuo näyttää nousevan. Hölmöt myy ennen huippua, viisaat huipulla. BTW, sanoin jo aiemmin jossain ja sanon sen nyt uudestaan: sijoittakaa Moneroon jos haluatte kryptovaluutalla tuottoja. Pelkästään tänään +30% ja kyseessä on ainoa oikeasti anonyymi ja turvallinen kryptovaluutta, jota ei pysty jäljittämään. Itse omistan muutaman sata kappaletta näitä ja ei voi muuta kuin hymyillä :cigar:
Joo eiköhän sieltä kohta rysähetä alas mutta kukin tyylillään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 946
Miten avaan vuoden 2012 original bitcoin client walletin nykyisin?
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Jaa'a. Omalla kohdallani minun piti ladata tietokonelompakkoni webbiin (Bitcoin Block Explorer - Blockchain) että sain kolikot sieltä talteen. Piti tehdä, koska koko ohjelmisto oli jumissa sen loputtoman blockchain replikoinnin vuoksi. Siihen löytyy ohjeistuksia netistä (toki yleensä aika paskoja) siitä miten tuo tapahtuu.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
107
Mikä on paras paikka myydä coineja. Bittimaatti vai bittiraha vai joku muu? Noin puoli koinia olen ostanut joskus ja nyt voisi myydä koska dippaa varmaan heti...
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
498
Mikä on paras paikka myydä coineja. Bittimaatti vai bittiraha vai joku muu? Noin puoli koinia olen ostanut joskus ja nyt voisi myydä koska dippaa varmaan heti...
Bitstamp ja Kraken on mulla toiminut hyvin. Nostotkin ovat tulleet saman päivän aikana Nordeaan. Nyt tosin ennemmin ostaisin kun vielä halvalla saa.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Halvalla? Verrattuna mihin? Kyllähän Bitcoin on puhtaasti kuplaantumassa. Markkinan käytös, euforinen ostobuumi, eksponentiaalinen hinnan nousukäyrä ja järkiargumenttien puute tuolle hinnan muodostukselle kertovat tästä.

Bitcoin on kaikille muille kuin teknisesti lahjakkaille tietokoneharrastajille todella kömpelö ja turvattoman oloinen vaihdannan väline. Sen nykyiselle hinnan muodostukselle ei bitcoinin teknisten ongelmien edessä ole mitään kunnon perustetta, kuin spekulaatio ja "greater fool" treidaus.

Toki tämä on vain oma mielipiteeni, mutta tämä buumi todellakin muistuttaa kovasti erästäkin "tulppaanimaniaa".
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
498
Halvalla? Verrattuna mihin? Kyllähän Bitcoin on puhtaasti kuplaantumassa. Markkinan käytös, euforinen ostobuumi, eksponentiaalinen hinnan nousukäyrä ja järkiargumenttien puute tuolle hinnan muodostukselle kertovat tästä.
Halvalla verrattuna siihen mitä arvo tulee esimerkiksi vuonna 2020 todennäköisesti olemaan. Varmasti siinä välissä tulee pieniä kuplia ja korjausliikkeitä tapahtumaan.

Bitcoin on kaikille muille kuin teknisesti lahjakkaille tietokoneharrastajille todella kömpelö ja turvattoman oloinen vaihdannan väline.
Bitcoinin arvo ei piilekkään sen käytettävyydessä vaan sen hajautetussa hallinnassa, lohkoketjun läpinäkyvyydessä ja muuttumattomuudessa.
Se on oiva instrumentti vaurauden varastoimiseen ja suurien summien siirtämiseen juuri näiden ominaisuuksien ansiosta. Se, että Bitcoin yhä käy ja kukkuu on herättänyt luottamusta monenlaisissa sijoittajissa, ja tämä on varmasti yksi syy arvon nousuun.

Eiköhän noita vähemmän kömpelöitäkin sovelluksia ala ilmestyä lisää kunhan L2 tekniikat pääsevät vauhtiin.

Myönnettäköön, että tässä toukokuun aikana tapahtuneessa arvon nousussa on havaittavissa kuplan tunnusmerkkejä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
441
Halvalla verrattuna siihen mitä arvo tulee esimerkiksi vuonna 2020 todennäköisesti olemaan. Varmasti siinä välissä tulee pieniä kuplia ja korjausliikkeitä tapahtumaan.


Bitcoinin arvo ei piilekkään sen käytettävyydessä vaan sen hajautetussa hallinnassa, lohkoketjun läpinäkyvyydessä ja muuttumattomuudessa.
Se on oiva instrumentti vaurauden varastoimiseen ja suurien summien siirtämiseen juuri näiden ominaisuuksien ansiosta. Se, että Bitcoin yhä käy ja kukkuu on herättänyt luottamusta monenlaisissa sijoittajissa, ja tämä on varmasti yksi syy arvon nousuun.

Eiköhän noita vähemmän kömpelöitäkin sovelluksia ala ilmestyä lisää kunhan L2 tekniikat pääsevät vauhtiin.

Myönnettäköön, että tässä toukokuun aikana tapahtuneessa arvon nousussa on havaittavissa kuplan tunnusmerkkejä.
Bitcoinille on ihan normaalia, että hinta putoaa tuollaiset 60-80% huipuista. Viimeksi tultiin ainakin 80% alas reilusta tonnista. Näissä nousuissa ihmisistä tuntuu, että missaa rahantekojuhlat ja se on yksi keskeinen syy miksi kurssi nousee aivan järjettömästi. On hyvin epätodennäköistä, että nyt olisi hyvä ostopaikka lähitulevaisuuden osalta, ainakin riskit ovat ihan älyttömät. Omasta mielestä tässä on päällä jälleen kupla ja ehkä ensimmäiset dropit saatiin jo eilen. Se mitä hinta on 2020 on aivan arpapeliä.
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
498
Bitcoinille on ihan normaalia, että hinta putoaa tuollaiset 60-80% huipuista.
En usko, että huippua on vielä nähty. Uskon myös Bitcoinin arvon nousevan pitkällä tähtäimellä. Aika näyttää.

On hyvin epätodennäköistä, että nyt olisi hyvä ostopaikka lähitulevaisuuden osalta, ainakin riskit ovat ihan älyttömät.
Ehkä ei lähitulevaisuuden osalta. Bitcoiniin sijoittaminen on aina iso riski, ja riskin suuruus riippuu tietysti myös sijoitettavista summista suhteessa omaan talouteen. Ei kannata ikinä sijoittaa enempää kuin on vara menettää.
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Se on oiva instrumentti vaurauden varastoimiseen

Kyllä se on yhtä idioottimainen instrumentti kuin esim. kulta johonkin "vaurauden varastoimiseen". Tai no kullan kelpoisuudesta voi olla aika varma. Sillä on tuhansien vuosien track record, että se kelpaa maksuksi kaikkialla missä jonkinlaista tolkun ihmisyhdyskuntarakennetta esiintyy.

Mutta korkoa tai osinkoa kertyy huonosti ja siksi molemmat ovat umpipaskoja "vaurauden varastoimiseen".
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
441
Miksi? Joka päivähän tuo näyttää nousevan. Hölmöt myy ennen huippua, viisaat huipulla. BTW, sanoin jo aiemmin jossain ja sanon sen nyt uudestaan: sijoittakaa Moneroon jos haluatte kryptovaluutalla tuottoja. Pelkästään tänään +30% ja kyseessä on ainoa oikeasti anonyymi ja turvallinen kryptovaluutta, jota ei pysty jäljittämään. Itse omistan muutaman sata kappaletta näitä ja ei voi muuta kuin hymyillä :cigar:
Ja parin päivän aikana -50%, eli hinnan pitäis nousta 100% tullakseen takaisin huippuun. Kryptot ovat aloittaneet nähdäkseni laskun ja seuraavien päivien aikana tulee varmasti suuria liikkeitä molempiin suuntiin. Tiedän, että et ottanut kantaa kursseihin lyhyellä aikavälillä mutta tyhmä näitä on ostaa kun kurssi on räjähtänyt pilviin. Itse taas en ota pitkällä aikavälillä niin hirveästi kantaa.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
77
Jos saa ilmaista sähköä jostain niin sittenhän se kannattaa.
Bitcoinia ei kannata louhia näytönohjaimilla laisinkaan, vaikka sähkö olisikin ilmaista.

Bitcoinin mainaukseen pitää olla nykyään eri vehkeet ja nekin pitään olla Viimistä huutoa että on kannatavaa.
Itse lämmitin kesämökin talvella bitcoin mainarilla (joka ei ole sitä uusinta mallia). Eli kaikki coinit mitkä tuli meni sähkölaskuun, mutta se hyöty tästä oli mainarin tuottama lämpö mökkiin :)

Learn about Bitcoin mining hardware
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Mitenköhän mun bittirahoille on tapahtumassa. Laitoin siirron noin viikko sitten Rushwalletista toiseen lompakkoon. Ilmeisesti siirtomaksu 0.0002 btc on liian alhainen. Jääkö toi odottamaan siirtoa ikuisesti vai mitä käy? Noin 150 euron arvosta bittirahaa on jumissa.
Siirtyy sitten kun joku jaksaa sen louhia. Louhinta(poolien)softat varmaan yrittävät maksimoida siirtomaksut lohkoa tehdessään, joten siirto, jossa on pieni siirtomaksu + paljon dataa (esim. useita lähdeosoitteita) saa odottaa.

Tuolta voi katsoa tällä hetkellä vahvistamattomat siirrot:
blockchain.info/unconfirmed-transactions

Noin 97 000 siirtoa on tällä hetkellä jonossa, ja yhteen lohkoon näyttäisi mahtuvan noin 2000 siirtoa. On siinä vähän purkamista. :smoke:

Joissain lompakkosoftissa pystyy korottamaan siirtomaksua jälkikäteen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Tuolla saa boostattua ilmaseks: Transaction Accelerator - ViaBTC
Kannattaa kattoa tasatunnilla, aika nopeeta menee kaikki aina suoraan. Eli siis esim. klo 21:00 yrität, seuraavan klo 22:00 jne.
Muutaman ku noita teet niin pitäs siirtyä.
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Tälle touhulle (bittirahan louhinta a la oma mökki ja GPU ja muu vouhotus maailmanvalloituspläneineen) naureskellaan tulevaisuudessa vielä samaan malliin kuin ns. Hollannin tulppaanimanialle räkätetään nykyään.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
441
Tälle touhulle (bittirahan louhinta a la oma mökki ja GPU ja muu vouhotus maailmanvalloituspläneineen) naureskellaan tulevaisuudessa vielä samaan malliin kuin ns. Hollannin tulppaanimanialle räkätetään nykyään.
Ehkä, mutta riskille on saanut aika mojovan tuoton. Kun saat jollekin osakkeellesi 58 000% tuoton, kuten juuri kotiuttamalleni bitcoinille, niin ilmoittele.
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Ehkä, mutta riskille on saanut aika mojovan tuoton. Kun saat jollekin osakkeellesi 58 000% tuoton, kuten juuri kotiuttamalleni bitcoinille, niin ilmoittele.

Jöö, mää ilmottelemassa kun centtini muuttunut 5 euroksi 80 sentiksi. Saahan sillä melkein keittolounaan kun halvassa paikassa syö?
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Siirtyy sitten kun joku jaksaa sen louhia. Louhinta(poolien)softat varmaan yrittävät maksimoida siirtomaksut lohkoa tehdessään, joten siirto, jossa on pieni siirtomaksu + paljon dataa (esim. useita lähdeosoitteita) saa odottaa.

Tuolta voi katsoa tällä hetkellä vahvistamattomat siirrot:
blockchain.info/unconfirmed-transactions

Noin 97 000 siirtoa on tällä hetkellä jonossa, ja yhteen lohkoon näyttäisi mahtuvan noin 2000 siirtoa. On siinä vähän purkamista. :smoke:

Joissain lompakkosoftissa pystyy korottamaan siirtomaksua jälkikäteen.
Vähän on vielä hommassa kehittämistä...
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Vähän on vielä hommassa kehittämistä...
Juuri tuon nykyvolyymeilla sysipaskan siirtojen käsittelyn vuoksi ennustan, että ei mene kovin pitkään ennen kuin tuo järjestelmä on niin solmussa, että siellä ei liiku yhtään mitään ja koko kupla puhkeaa omaan toimimattomuuteensa. Samasta syystä on helppo nähdä, että kyseessä todellakin on treidarikupla.

Tästä eteenpäin kehittymällä varmasti saadaan jotakin mullistavaa aikaan. Mutta Bitcoin ei kyllä tämän hetken teknologialla pitkälle pötki, ja kiire olisi jo saada ratkaisuja aikaan, jos meinaavat homman jotenkin jatkuvan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Ja parin päivän aikana -50%, eli hinnan pitäis nousta 100% tullakseen takaisin huippuun. Kryptot ovat aloittaneet nähdäkseni laskun ja seuraavien päivien aikana tulee varmasti suuria liikkeitä molempiin suuntiin. Tiedän, että et ottanut kantaa kursseihin lyhyellä aikavälillä mutta tyhmä näitä on ostaa kun kurssi on räjähtänyt pilviin. Itse taas en ota pitkällä aikavälillä niin hirveästi kantaa.
Niin, aivan. Kuten sanoin, en ota kantaa näihin lyhyen aikavälin liikkeisiin ollenkaan. Minä sijoitan Moneroon, koska uskon vakaasti sen teknologiaan ylivoimaisesti parhaana ja turvallisimpana kryptovaluuttana tällä hetkellä. Mielestäni se on erittäin alihinnoiteltu ja tulen ostamaan kuukausittain lisää hinnasta riippumatta. Lisäksi olen mainannut Moneroa vuoden alusta asti ja voin sanoa, että viimeisen puolen vuoden kurssinousun avulla olen tehnyt silläkin hyvin tuottoa.

Sinä seuraat ilmeisesti varsin lyhytnäköisesti ja sen kyllä huomaa. "Tyhmä näitä on ostaa, kun kurssi on räjähtänyt pilviin" kertoo kaiken oleellisen. Mihin pilviin se oli räjähtänyt? Kuten sanoin, omasta näkökulmastani Monero on edelleen todella alihintainen teknologiaansa nähden ja uskon vakaasti, että esimerkiksi vuoden loppuun mennessä arvo voi jopa tuplaantua nykykurssista. Tai vielä enemmän, mistä sitä koskaan tietää milloin suurempi massa löytää tämän loistavan kryptovaluutan.

Joka tapauksessa, kurssi on jälleen noussut lähestulkoon niihin samoihin huippuihin missä se kävi edellisen viestini aikoihin. Sinä kutsut heitä typeräksi, jotka ostivat silloin - minä taas väitän, että erittäin hyvä päätös ostaa edelleen jos vain on mukana pitkällä tähtäimellä eikä hae mitään viikon tai kuukauden pikavoittoja.

 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
441
Niin, aivan. Kuten sanoin, en ota kantaa näihin lyhyen aikavälin liikkeisiin ollenkaan. Minä sijoitan Moneroon, koska uskon vakaasti sen teknologiaan ylivoimaisesti parhaana ja turvallisimpana kryptovaluuttana tällä hetkellä. Mielestäni se on erittäin alihinnoiteltu ja tulen ostamaan kuukausittain lisää hinnasta riippumatta. Lisäksi olen mainannut Moneroa vuoden alusta asti ja voin sanoa, että viimeisen puolen vuoden kurssinousun avulla olen tehnyt silläkin hyvin tuottoa.

Sinä seuraat ilmeisesti varsin lyhytnäköisesti ja sen kyllä huomaa. "Tyhmä näitä on ostaa, kun kurssi on räjähtänyt pilviin" kertoo kaiken oleellisen. Mihin pilviin se oli räjähtänyt? Kuten sanoin, omasta näkökulmastani Monero on edelleen todella alihintainen teknologiaansa nähden ja uskon vakaasti, että esimerkiksi vuoden loppuun mennessä arvo voi jopa tuplaantua nykykurssista. Tai vielä enemmän, mistä sitä koskaan tietää milloin suurempi massa löytää tämän loistavan kryptovaluutan.

Joka tapauksessa, kurssi on jälleen noussut lähestulkoon niihin samoihin huippuihin missä se kävi edellisen viestini aikoihin. Sinä kutsut heitä typeräksi, jotka ostivat silloin - minä taas väitän, että erittäin hyvä päätös ostaa edelleen jos vain on mukana pitkällä tähtäimellä eikä hae mitään viikon tai kuukauden pikavoittoja.
Olen omistanut bitcoineja ja monia muita kryptoja vuodesta 2011 lähtien ja kyllä, kurssit ovat räjähtäneet käsiin ja se koskee kaikki kryptoja. Olisit laittanut hieman pidemmältä ajalta tuota käppyrää ja vertaa sitten vaikka litecoiniin vuosilta 2013-2015. Olen siis elänyt näitä kuplia jo pari aiemmin ja veikkaan, että tässä käy samalla tavalla kuin edellisissä. Hurmasta romahdukseen ja varallisuuden noususta sen katoamiseen. Isoimmat coinit -80% ja monet pienemmät paljon enemmän. Useimmiten nuo hetkelliset romahdukset ovat ostopaikkoja ja niin on luultavasti seuraavakin. Katsotaan kuinka kauan lento tällä kertaa kestää. Noilla coineilla ei ole tienattu mitään niin pitkään kuin rahat ovat niissä kiinni.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Olen omistanut bitcoineja ja monia muita kryptoja vuodesta 2011 lähtien ja kyllä, kurssit ovat räjähtäneet käsiin ja se koskee kaikki kryptoja. Olisit laittanut hieman pidemmältä ajalta tuota käppyrää ja vertaa sitten vaikka litecoiniin vuosilta 2013-2015. Olen siis elänyt näitä kuplia jo pari aiemmin ja veikkaan, että tässä käy samalla tavalla kuin edellisissä. Hurmasta romahdukseen ja varallisuuden noususta sen katoamiseen. Isoimmat coinit -80% ja monet pienemmät paljon enemmän. Useimmiten nuo hetkelliset romahdukset ovat ostopaikkoja ja niin on luultavasti seuraavakin. Katsotaan kuinka kauan lento tällä kertaa kestää. Noilla coineilla ei ole tienattu mitään niin pitkään kuin rahat ovat niissä kiinni.
Ei kai? Olen itsekin tutustunut kryptoihin jo joskus 2011 ellen aiemminkin, eli kiitoksia vain tietopaketista. Missään en mielestäni ole sanonut, että olisin kryptovaluutoista yleisesti kuullut vasta tämän vuoden puolella? Omistan myös muutamia bitcoineja, mutta niitäkin olen hiljalleen vaihtanut Moneroiksi. Tällä hetkellä yli 90% "blockfoliostani" on Monerossa ja se on nimenomaan siksi, että uskon sen teknologiaan vakaasti. Mistään muusta minä en täällä ole tietääkseni puhunutkaan, yrittänyt vain tarjota muille käyttäjille mahdollisuutta tutustua Moneroon nyt kun se on vielä suhteellisen halpaa. Jos vaivaudut tutustumaan siihen Moneroon kunnolla ja lukemaan Cryptonote whitepaperin, saatat ymmärtää mikä sen teknologiassa on niin paljon edellä muita kryptovaluuttoja. Litecoinia on aivan naurettava edes verrata tähän, heillä ei ole koskaan ollut mitään ainutlaatuista ja kyseessä on pelkkä forkki bitcoinista. Nyt kurssi on saanut pienen elvytyksen Segwitin aktivoinnin ansiosta.

Ja kuinkakohan pitkältä aikaväliltä minun pitäisi sitä Moneron kurssia sitten katsella? Vuosi sitten kesäkuussa hinta oli alle kaksi dollaria. Nyt se on yli 50 dollaria. Mitään romahdusta ei Moneron kanssa ole tapahtunut, enkä usko tapahtuvankaan. Kryptovaluutat ovat nyt paljon laajemmin ymmärrettyjä, tunnettuja ja adaptoituja kuin silloin aikoinaan ison kuplan aikoihin. Rahaa virtaa sisään siihen tahtiin, että sitä on lähes mahdoton enää täysin romahduttaa. Fakta on se, että kryptovaluutassa on tulevaisuus ja jäljelle jää enää kysymys siitä, että mikä niistä kryptovaluutoista on oikeasti se paras, käytännöllisin, turvallisin ja ennen kaikkea - anonyymein. Ihmiset kun eivät lähtökohtaisesti halua paljastaa varallisuuttaan tai rahankäyttöään kenellekkään.

Eli vielä kertaalleen; en tarvitse mitään kryptovaluutan oppitunteja. Olen lukenut ihan kiitettävän määrän tietoa kymmenistä eri kryptovaluutoista ja tullut siihen tulokseen, että tällä hetkellä olemassaolevista kryptoista Monerossa on eniten potentiaalia. Toki olen myös valmis vaihtamaan, jos joku onnistuu turvallisemman ja paremman valuutan luomaan jonka tulevaisuuteen uskon enemmän siihen tutustuttuani. Palataan tähän keskusteluun vaikka vuoden välein ja katsotaan kuinka järkevä Monero-sijoitukseni on ollut. Sinä voit toki sijoittaa ihan mihin ikinä haluat. Minua ei isotkaan kuplat pelota, enkä myy Moneroitani vaikka hinta tipahtaisi takaisin vuoden takaiseen kahteen dollariin. Ostaisin vain lisää - aivan samoin tein aikoinaan bitcoinin "ison romahduksen" aikaan eikä ole tarvinnut katua, kuten tämän päivän kurssi osoittaa. Halpaa valuuttaa on aina mukava haalia lisää.

EDIT: Lisätään nyt vielä sen verran, että olen bitcoineja vaihtanut kyllä ihan FIATiksikin tässä vuosien varrella ja sijoittanut ne rahat edelleen osakkeisiin. Käytännössä nykyinen blockfolioni on ilmaista rahaa, vaikka kaikkien omistamieni valuuttojen arvo romahtaisi nollaan, olen silti tienannut jo nyt kryptovaluutoilla enemmän mitä olen sisään koskaan tunkenut. Kiitos niiden alle kymmenen dollarin bitcoinien, joita mainasin ja ostin satoja aikoinaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
441
Jos vaivaudut tutustumaan siihen Moneroon kunnolla ja lukemaan Cryptonote whitepaperin, saatat ymmärtää mikä sen teknologiassa on niin paljon edellä muita kryptovaluuttoja. Litecoinia on aivan naurettava edes verrata tähän, heillä ei ole koskaan ollut mitään ainutlaatuista ja kyseessä on pelkkä forkki bitcoinista. Nyt kurssi on saanut pienen elvytyksen Segwitin aktivoinnin ansiosta.
Eli näkemyseromme on lähinnä siinä, että minä veikkaa ihmisten panikoivan ja sinä arvelet heidä tajuavan ettei ole järkevää myydä, koska he ymmärtävät nykyään paremmin kryptovaluuttoja/ rahaa on markkinoilla enemmän. Minä taas uskon psykologian vievän voiton tälläkin kerralla mutta ei se tosiaan haittaa vaikka tuplaisivat arvonsa viikossa.

Onkohan tällä hetkellä juuri mitään kryptoa minkä kurssi ei ole saanut elvytystä. Viimeisin roska minkä koneeltani löysin on kuusinkertaistanut hintansa parissa päivässä päivässä.

Laitetaan tämä vielä tänne. Ehkä olimme juuri tuossa bear trapissa ja hinta nousee vielä vaikka kuinka paljon, sitä ei voi tietää. Tai ehkä romahdus alkoi juuri. Mielenkiintoisi aikoja joka tapauksessa.

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 411
Mites louhinnan verotus kannattaisi hoitaa? Sivutulo verokortti (~30% vero) ja tietenki koneen voi vähentää tulonhankinta kuluina. Voiko louhintaan kuluneen sähkön vähentää?

E: tai mitään sivutulokorttia tarvi kunhan ilmoittaa sivutuloina louhimis tulot :)

Kovasti houkuttelisi laittaa louhinta kone kasaan, jos näyttiksiä mistään yleensä saa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
23
Vaan oletteko kuulleet tästä?

https://www.wired.com/2017/02/ai-he...rency-make-wall-street-work-like-open-source/

Tämä on niin villi idea, että alkoi kiinnostamaan. Perusajatuksena on kytkeä hedgerahastojen ennusteidentekijät ryhmätyöhön palkitsemalla kaikki ennusteiden tekoon onnistuneista lopputuloksista. Näin pyritään siirtymään nollasummapelistä yhteistyön lisäarvon jakamiseen.

Kurssi raketoi heti, mutta kuinka käy kun ilmaisjakelussa olleet 12k tiedemiestä ehtivät realisoimaan osuuksiaan?

Numeraire (NMR) price, charts, market cap, and other metrics | CryptoCurrency Market Capitalizations
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Rinnalle pukkaa jotain uutta kilpailijaa kuin bitcoin cash. Kuulin itse vasta nyt tästä, pitäneepäs syventyä asiaan.

E: eli juuri tähän käsittely vauhtiin ei oltu tyytyväisiä ja tämä uusi pitäisi tuoda tähän muutoksia? Jos nyt mistään mitään ymmärsin

Bitcoin Cash: What you need to know about bitcoin's 'hard fork'
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Bitcoiniin tulee isompi päivitys, nopeuttaa siirtoja jne. Sit on nämä vastarannankiisket jotka ei halua tätä muutosta ja erottaa bitcoinista toisen kolikon. Periaatteessa tuo uus on vaan yks alt coini lisää. Arvo jää nähtäväksi, voi olla nollakin :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Mitäkähän Suomen valtion Bitcoineilla (1670 kpl) kuuluu? Viittaan uutiseen jossa kerrotaan huumekauppiaan tuomiosta:

"Korvauksia hänelle langetettiin maksettavaksi yli 500 000 euroa. Huumekaupassa valuuttana käytetyt bitcoinit tuomittiin valtiolle menetetyksi."

Itse uutinen: SK: Näin it-alan huumekauppaan vaihtanut Lasse, 30, jäi kiinni: ”Asuntooni rynnäköi 8 aseistautunutta poliisia”
Ilmeisesti tapana on vaihtaa ne mahdollisimman nopeasti tavalliseksi rahaksi. Jenkeissä harrastetaan myös huutokauppaa.

Bitcoin on poliisille arkipäivää - Yle: takavarikoitu jo 100 000 euron arvosta
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 067
Kappas! Tuossa on vain mielenkiintoista, että Bitcoinien arvo on tuplaantunut tutkinnan aikana. Rikoshyöty on tuomittu valtiolle, mutta mennäänkö tammikuun vai heinäkuun kurssilla. Hovioikeus päättää tästä eli vapautuuko velallisena vankilasta vai varakkaana.
Mitä merkitystä sillä on, että minkä päivän kurssilla mennään? Rikoshyöty on x määrä bitcoineja ja ne ovat kaikki valtion, kurssista riippumatta. Jos sinulta takavarikoidaan 10 kiloa kokaiinia, niin ei siinä mietitä mikä niiden arvo katukaupassa on tammikuussa tai heinäkuussa. Sama osakkeissa, asunnoissa, autoissa ym.

Edit: Ilmeisesti ajattelit, että bitcoinien arvo vähennetään tuosta 500k€:sta, mutta minä ymmärtäisin että 500k€ + bitcoinit.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
204
Mitä merkitystä sillä on, että minkä päivän kurssilla mennään? Rikoshyöty on x määrä bitcoineja ja ne ovat kaikki valtion, kurssista riippumatta.
Vain mikäli Lassen tietoturva oli retuperällä. Voin itse taata, ettei omaa bitcoin stashiani saa haltuunsa yhtikäs kukaan ilman jakoavain-decryptausta.

Lassenkin tapauksessa kakku loppuu aikanaan, mutta oikein varjellut bitcoinit pysyisivät, sanoi valtio asian suhteen mitä tahansa.

Tämä onkin kryptojen paras feature käteiseen tai pankkitileihin verrattuna.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Onko tuo $3,360.87 arvo mikä oli joitakin tunteja sitten kaikkien aikojen ennätys?

heh ei yhtään harmita kun itsekin joskus tutkin BTC asiaa kun arvo oli 50 USD mut en sit jaksanut vaivautua... olis pieni arvonnousu nyt tolle sijoitukselle :D
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 067
Eipä tuo ole kyllä ihan noin yksinkertaista, ainakaan oikeusoppineiden mielestä :D Mietihän vielä uudelleen. Oletetaan, että Lasse on saanut 2 miljoonan euron tulot huumeista tammikuussa ja hän sijoittaa rahat heti Finnairin osakkeisiin. Arvo on tuplaantunut esitutkinnan aikana. Joutuuko Lasse maksamaan 2 miljoonaa vai luopumaan Finnairin osakkeista arvoltaan 4 miljoonaa. Entäs jos arvo olisi pudonnut puoleen olisiko selvinnyt miljoonalla?

Eli nähdäänkö Bitcoinnit fiksuna sijoituksena vai käypänä valuuttana. Entäs jos arvo tosiaan olisi romahtanut?

No se on tosiaan selvää, että 500 000 euroa + rikoshyöty eli niitä bittirahoja
Mitäpä sillä on merkitystä kuinka tuottaviin osakkeisiin ne rahat on laittanut, kun niitä osakkeita ei olisi ostettu ilman rikosta? Jos ryöstän pankin ja laitan massit ruletissa punaiselle, niin saanko pitää voitot kun jään kiinni? En todellakaan saa. Ja jos häviän ruletissa kaiken, niin joudun silti maksamaan koko pöllityn summan.

Ja tässä nyt tosiaan oli kyseessä 500 000 € + 1670 kpl bitcoineja, eikä 500 000 € + x €:n verran bitcoineja.

Vain mikäli Lassen tietoturva oli retuperällä. Voin itse taata, ettei omaa bitcoin stashiani saa haltuunsa yhtikäs kukaan ilman jakoavain-decryptausta.

Lassenkin tapauksessa kakku loppuu aikanaan, mutta oikein varjellut bitcoinit pysyisivät, sanoi valtio asian suhteen mitä tahansa.

Tämä onkin kryptojen paras feature käteiseen tai pankkitileihin verrattuna.
Olet aivan oikeassa. Automaattisesti oletin että kolikot ovat jo valtiolla, mutta eihän näin tosiaan välttämättä ole.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
18
Ei kai? Olen itsekin tutustunut kryptoihin jo joskus 2011 ellen aiemminkin, eli kiitoksia vain tietopaketista. Missään en mielestäni ole sanonut, että olisin kryptovaluutoista yleisesti kuullut vasta tämän vuoden puolella? Omistan myös muutamia bitcoineja, mutta niitäkin olen hiljalleen vaihtanut Moneroiksi. Tällä hetkellä yli 90% "blockfoliostani" on Monerossa ja se on nimenomaan siksi, että uskon sen teknologiaan vakaasti. Mistään muusta minä en täällä ole tietääkseni puhunutkaan, yrittänyt vain tarjota muille käyttäjille mahdollisuutta tutustua Moneroon nyt kun se on vielä suhteellisen halpaa. Jos vaivaudut tutustumaan siihen Moneroon kunnolla ja lukemaan Cryptonote whitepaperin, saatat ymmärtää mikä sen teknologiassa on niin paljon edellä muita kryptovaluuttoja.
Moneron teknologiasta kiinnostuneiden kannattanee lukea whitepaperin lisäksi myös tämä:
https://steemit.com/cryptocurrency/@anonymint/is-monero-s-or-all-anonymity-broken
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Kannattaa kuitenkin muistaa se että tuskin olisit osannut odottaa näin pitkälle niiden kanssa.
No olis myynyt kun meni 500USD, tankannut lisää kun laski sit takas sinne 250USD tms jne.

Pelkkää jossitteluahan tämä on, mut on tällä ihan helposti jotkut tienannutkin
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 067
No olis myynyt kun meni 500USD, tankannut lisää kun laski sit takas sinne 250USD tms jne.

Pelkkää jossitteluahan tämä on, mut on tällä ihan helposti jotkut tienannutkin
Ihan samaa voi sanoa monista osakkeista, asunnoista ym. sijoituksista. Jälkikäteen näitä on ihan turha pohtia, mutta itse väittäisin ettei vieläkään ole myöhäistä. Bitcoin kehittyy edelleen ja kunhan teknisen puolen ongelmat saadaan ratkottua, uskon hinnan nousevan taivaisiin.
 
Liittynyt
07.08.2017
Viestejä
57
Itse ostelin aikoinani $2 useampia satoja ja myin n. $4:ssä. Ei näitä ole helppo ollut koskaan pitää mutta mitä aiemmin ymmärtää että touhu ei ole loppumaan päin niin uudelleen kyytiin. Liian myöhäistä ei ole vielä pitkään. Uuden teknologian myötä on todella iso kupla vielä tulossa, jonka jälkeen hintataso asettuu nähdäkseni. Tuossa vaiheessa moni saa siipeensä. Vielä kuitenkin nörttien touhua ainakin puoliksi.
 
Liittynyt
07.08.2017
Viestejä
57
Vaikka jossittelu on turhaa niin kyllähän tämä pahalta tuntuu. :nb:

Esim. 300:sta saisi juuri nyt lähemmäksi miljoonan.
Tjoo. mutta viimeistään siinä vaiheessa kun arvosta MtGoxin hajotessa katosi noin 80% ja sitä seurannut useamman vuoden lama, niin jos joku on kaiken sen yli pitänyt coineja niin tässä vaiheessa sietääkin olla monimiljönääri. Arvostan ainakin itse, koska ei se ole helppoa ellei ole vain unohtanut koko hommaa. Tuskin näitä henkilöitä on kovinkaan paljoa. Lisäksi monet ovat menettäneet paljon huijauksissa, hakkeroinnissa jo vuosia sitten joka tapauksessa, itsekin tiedän monia jotka katkeroituvat ja lopettivat leikin jo 2013. Kestävyyslaji tämä on vaikka hullulta ehkä kuulostaa.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
216
Litecoin näköjään lähtenyt nousuun, oli vähän pidempi tauko kun viimeksi seurannut hintojen kehitystä. Ostin pari litecoinia huvikseen, eihän sitä koskaan tiedä jos niidenkin arvo lähtisi hurjaan nousuun.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
On tää bitcoin vieläkin kyllä ihan turha muutakun jossakin lottovoitto arpana. Eihän tällä kannata mitään edes ostaa enää kun ei tiedetä yhtään arvosta. Mielestäni ihan täysin epäonnistunut hanke siihen mihin se on luotu vielä täs vaihees.

Jokainen firma joka hyväksyy bitcoinit on lähinnä casino kuin firma.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Jatkuvasti :D Käyttöön ne on tarkoitettu, joko nostan tilille tai ostan pelejä sun muuta oheiskrääsää.
 
Liittynyt
07.08.2017
Viestejä
57
Milloin ajattelitte muuttaa bittirahat euroiksi vai onko teillä mitään rajaa asetettu? Itse aattelin säilyttää 10 vuotta tai kunnes arvo on 100 000 euroa.
Mulla kanssa arvio luokkaa 100k-1milj mihin tuo loppujen lopuksi asettunee joskus. Eli ainakin siihen asti sijotuksena ja pyrin myös käyttämään heti kun joku hyväksyy bitcoineja suoraan, ilman mitään välikäsiä kuten bitpay. Se että bitcoinit muutetaan suoraan valuutaksi myyntitapahtuman yhteydessä ei mielestäni ole se juttu vaan sillon on järkevämpi maksaa kortilla.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 552
Viestejä
4 166 017
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom