Kokeillaanpas uudella aiheella näiden kahden yhdistelmää.
Mikä reititin minulle
Kodin yleiskaapelointi ja RJ45 läpi talon - keskustelua ja vinkkejä
Eli minulle on tulossa valokuitu (Valokuitunen), joka on jo kaivettu ja liitetty, mutta odottelee vielä lopullista kytkemistä ja liittymän tilaamista.
Nyt pitäisi sitten suunnitella miten kotiverkon toteuttaa, että saa täyden hyödyn irti kuidusta (1GB).
Kohde: Omakotitalo, ei aiempaa kaapelointia
Päätelaitteen sijainti: Varastossa
Verkkoon liitettävät laitteet:
Olen jotain tämän tyylistä ajatellut. (MH1 on varaston viereinen huone => MH2 => Olohuone.)
Miten kaapelointi kannattaisi toteuttaa, että pääsee mahdollisimman vähillä kaapelivedoilla? Vai onko kuitenkin järkevämpi vetää joka huoneeseen kaapeli varastosta asti verkkopistorasioille ja tehdä kaikki kytkennät yms. varastossa? Varastosta olohuoneen nurkkaan johon verkkopistorasia ajateltu on 11m
NAS:n ja Minecraft serverin sijoittaminen varastoon vähentäisi tietysti melua olohuoneesta.
Mikä reititin minulle
Kodin yleiskaapelointi ja RJ45 läpi talon - keskustelua ja vinkkejä
Eli minulle on tulossa valokuitu (Valokuitunen), joka on jo kaivettu ja liitetty, mutta odottelee vielä lopullista kytkemistä ja liittymän tilaamista.
Nyt pitäisi sitten suunnitella miten kotiverkon toteuttaa, että saa täyden hyödyn irti kuidusta (1GB).
Kohde: Omakotitalo, ei aiempaa kaapelointia
Päätelaitteen sijainti: Varastossa
Verkkoon liitettävät laitteet:
- Olohuone
- Pelitietokone
- NAS (tai varastoon)
- Minecraft serveri (tai varastoon)
- TV
- Pelikonsoli
- MH 1
- Pelitietokone
- MH 2
- Pelitietokone
- MH 3
- 2 läppäriä (kevyttä käyttöä)
- Kasvihuone
- Rasbi
- Varasto
- Minecraft serveri ?
- NAS ?
- Valvontakameroita ?
- Keittiöön ?
- Kodinhoitohuoneeseen ?
- Takkahuoneeseen ?
Olen jotain tämän tyylistä ajatellut. (MH1 on varaston viereinen huone => MH2 => Olohuone.)
Miten kaapelointi kannattaisi toteuttaa, että pääsee mahdollisimman vähillä kaapelivedoilla? Vai onko kuitenkin järkevämpi vetää joka huoneeseen kaapeli varastosta asti verkkopistorasioille ja tehdä kaikki kytkennät yms. varastossa? Varastosta olohuoneen nurkkaan johon verkkopistorasia ajateltu on 11m
NAS:n ja Minecraft serverin sijoittaminen varastoon vähentäisi tietysti melua olohuoneesta.