Kotiverkon jakaminen ei onnistu

Minulla on ongelmia kotiverkon käytössä. Minä laitan liitteessä kuvakaappauksia.

Yhteenvetona kuitenkin:
  • Minulla on kaksi konetta, jotka näkyvät nimillä Fujitsu-Desktop ja Lenovo-T490.
  • Kummassakin on Windows 11 Pro
  • Minä käytän reititintä ainoastaan mobiilidatalla
  • Yleensä, mutta ei aina – minä näen PC:llä kumpaankin suuntaan, että File Explorer tunnistaa koneen
  • Minulla on Huawei-reititin johon minä voin kirjoittautua kummallakin koneella
  • Minulla on myös TP-linkin MESH verkko 3kpl. Minä voin siis kirjoittautua verkkoon kahteen 2,4 GHz verkkoon ja kahteen 5 GHz verkkoon.
Minä korostan sitä, että mobiilireititin on ainoa mahdollisuuteni nettiyhteyteen. En voi tehdä edes mitään kokeiluja langallisella nettiyhteydellä.

Minä en tiedä miksi kone kysyy minulta ”Credentials” kun verkko ei ole salasanalla rajoitettu. Credentials Managerista ei ole hyötyä koska se ei näytä nykyisiä salasanoja. Ja minä kun en tiedä mitä vaihtoehtoa minun olisi tarpeen salasanakenttään kirjoittaa.

Minä tiedän, että nimenomaan Windows Credentials hämmentää ihan kansainvälisillä keskustelupalstoilla. Joku kertoo jostain onnenkantamoisesta miten keksi mitä käyttäjätunnusta ja salasanaa käyttää. Minulla ei ole ollut onni myötä.

Slide1.JPG

Slide2.JPG

Minulle ei vielä ihan auennut että mikä nykyisessä skenaariossa on ongelma? Mitä yrität tehdä ja sekö ei onnistu kun windows kysyy jossakin vaiheessa käyttäjätunnusta ja salasanaa joita et siis tiedä?

Minä näen toisen koneen File Explorerilla ja klikkaan päästäkseni toiseen käyttämään toisen koneen jaettuja kansioita. Minä saan kehotteen antaa Windows Credentials tai kuten tässä "Cannot...".
Minä en siis pääse käyttämään toisen koneen tiedostoja toisella koneella.
MInä toimin tavallaan takaperoisesti ja otin kuvakaappauksia asetuksista ym joita minulle minulle mahdollisesti annettaisiin vinkeiksi tai kysymyksiksi.
Jos nyt katsot liitteeni kuvia, niin missä minulla mahtaa mennä pieleen kun minä en keksi.

1772912919646.png

Yritätkö siis jakaa Internet-yhteyttä joka on kiinnitetty suoraan koneeseen A kotiverkkosi muille laitteille vai onko ongelmana pelkästään kotiverkon koneiden väliset verkkojaot? Ensimmäisessä ruutukaappauksessa kun mukana on myös jotain Internet-yhteyden jakamisen asetuksia joita ei tarvita pelkästään tiedostojen jakamiseen.

Jaettujen tiedostojen käyttöä voi yrittää myös suoraan jakavan koneen IP-osoitteella jos se toimisi. Tätä voi kokeilla ihan kirjoitamalla \\192.168.50.1 tiedostohallintaan tai run-komentoon (win+r). Vaihda vain IP-osoite oikeaan.

Just eilen tappelin kansion jakamisen kanssa pöytäkoneen ja läppärin välillä. Molemmissa Pro, ilmeisesti Home versiossa jakaminen helpompaa.

Rekisteriin piti lisätä pari juttua ja sitten alkoi toimimaan paremmin kuin koskaan..

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanWorkstation\Parameters

Add New DWORD (32-bit) Value, AllowInsecureGuestAuth, set the value to 1
Add New DWORD (32-bit) Value, RequireSecuritySignature, leave value to 0

Tubesta löysin ohjeen: Alussa höpöttää salasanalla suojatusta jakamisesta ja noin 8min jälkeen suojaamattomasta
Microsoft Broke File Sharing in Windows 11!
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=RyL2I_h2YOM

share.settings5.png

Statistiikka

Viestiketjuista
302 401
Jäsenet
82 138
Uusin jäsen
Haukis

Hinta.fi

Back