Kompressori

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Harkitsen uuden PC-projektin aloittamista. Ajatus olisi 4 SLI ja Intel kokoonpanosta kompressorilla. Löytyykö markkinoilta kompressoreita, joilla voisi ko. systeemin jäähdyttää?
 
Varmaan se että kolme ja neljä korttia skaalaa surkeasti ja aiheuttaa valtavasti lisätyötä pelitukeen ja ajuriohjelmointiin. Kun kyse on 0.01% käyttäjäosuudesta niin tukea ei kannata ylläpitää.
 
Varmaan se että kolme ja neljä korttia skaalaa surkeasti ja aiheuttaa valtavasti lisätyötä pelitukeen ja ajuriohjelmointiin. Kun kyse on 0.01% käyttäjäosuudesta niin tukea ei kannata ylläpitää.

No, varmaan auttaa, jos Titan X:t (tai mitä vähän paremmat kortit nyt olisi) saisi syväjäähän.
 
No, varmaan auttaa, jos Titan X:t (tai mitä vähän paremmat kortit nyt olisi) saisi syväjäähän.

Ongelma on siis se että hyvin harva peli tukee yli kahta näytönohjainta, hyvin harvalla on enempää kuin kaksi näytönohjainta eivätkä valmistajat halua maksaa kuluja joita 3 tai 4 GPU:n tukemisesta tulee. Siksi tukea ei enää ole.

GTX 980 ajoilta vaikka arvostelu kolmen&neljän kortin setistä:

NVIDIA GTX 980 3-Way and 4-Way SLI Performance | PC Perspective
 
Alphacool julkaisi järeän Eiszeit 2000 Chiller -kompressorijäähdyttimen tuosta tilaukseen ja jos 1500 w ei riitä niin laittaa kaksi kappaletta.
Toi on ns. epäsuora kompura, eli jossa kompressorilla jäähdytetään vain vesijäähyn neste.

Sitten kun taas puhutaan oikeasta kompressorilla jäähdyttämisestä, eli ns. suorasta kompressori jäähystä niin tehokin on aivan toista luokkaa.

Itselle rakennettiin eka kompura jo vuonna 2003 jolloin aloitin näiden kompuroiden kanssa prossujen "jäädyttämisen". Nykyinen laite ollut jo reilu 5 vuotta, laitteet vaihtuvat vaan alla mutta samalla kamppeella mennään.

Itsellä on nykyään juuri toi sama unitti jonka Dessu linkittikin. Murosta ostin käytettynä tuolloin 5 vuotta sitten 400€ (posteineen). :)

Aiemmat Customina mulle rakennetut kompurat olivat tehokkaampia yksiköitä, jotka kumpikin tuli joskus myytyä kun milloin piti saada lisärahoitusta moottorikelkkaan ja toiste sitten tieliikenne crossi mönkkäriin.

Olin tuossa vuosikymmenen vaihteessa siis parisen vuotta vesijäähyllä, mutta eihän sillä vittu kellotella juurikaan ja se pirun litkujen kanssa leikkiminen riitti.

Suora kompura eli prossu jäihin niin voi antaa volttejakin ja kellottuu prossu kuin prossu yksilö sellaiset +4-500Mhz vrt. Custom-H2o-looppi.

Itselläkin ollut vain tämä yksi 7700K prossu ja kulkee tarvittaessa vakaasti @5500Mhz. Korkattuna tietysti.
 
@Hiikeri Mitenkäs oot torjunu tuon pakkasen tuoman kondenssivesi haitan? Rossun kanta täyteen rasvaa ja jotain muovailuvahaa laudan ympärille?:tdown:
 
Nykyinen paketti ollut juuri noin kasattuna reilut 1.5 vuotta.

6cbbbca9c4f8166735f2dd7c7556abfd.jpg


19b8b6eaa10cc3d2c61e2ee968c1d138.jpg


Edelliset ~5 vuotta ajelin ilman kannan rasvausta ja socketin ympäristön olin sinitarroittanut.
 
Nykyinen paketti ollut juuri noin kasattuna reilut 1.5 vuotta.

6cbbbca9c4f8166735f2dd7c7556abfd.jpg


19b8b6eaa10cc3d2c61e2ee968c1d138.jpg


Edelliset ~5 vuotta ajelin ilman kannan rasvausta ja socketin ympäristön olin sinitarroittanut.
Tää on kyl veikeen näköne setti ton muovailuvaha värioksennuksen myötä :D Ihan vaan vaselinilla rasvasit prossun kontaktipinnat ja socketista sit ton keskiön? Voiko tosta tulla mitää ongelmia kontaktin kanssa? Eli esimerkiks vaikka nyt ettei jotkut pinnit saa kunnolla kontaktia ton rasvan takia
 
Apteekista ostettua rasvaa joka on täysin (100% water-free) vedetöntä olen käyttänyt tuolla.

Rasvailut ei estä mitään kontaktia tapahtumasta.

Jotkut eivät kannan keskustaa rasvaa mutta itse aina sinnekkin laitan koska jäähän siihen pieni ilmatila ja ilmassa kun on aina kosteutta niin ei pääse vuosien käytön aikana sekään korroosioimaan socketin keskustaa.
 
Onkos noista kylmätekniikalla toimivista vedenjööhdyttimistä millaisia kokemuksia melutason, jäähdytyksen ja toimivuuden suhteen. Itseäni kiinnostaisi kovasti tuollainen härveli. Pöytäkoneen sisään ei tarvitsisi laittaa kuin blokit ja letkut ulos. Ja pitäis vissiin jäähtyä
 
Jos tarkoitus on saada nesteen lämmöt alle huoneen lämmön niin mikäpä jottei. Isolla ulkoisella jäähdyttimellä pääsee parin asteen päähän huoneen lämmöstä ja kokonaisuus on paljon energiatehokkaampi, hiljaisempi ja halvempi.
 
Toki jos mielenkiintoa on räpeltää ja saa tuon kompressorin tjsp härvelin johonkin fiksuun paikkaan missä melu ei häiritse niin antaa palaa vaan. Toki vaatii kondension huomioon ottamista, kuten esimerkiksi noista Hiikerin kuvista näkee. Eli sockettia rasvailemaan ja jotenkin eristämään se ympäristökin, se blokki/blokit hikoaa nimittäin aikamoisella kyydillä. En tiedä saako tuota mitenkään turvallisesti laitettua näyttiksiin kiinni, sillä kondensaation huomioon ottaminen niissä on huomattavasti kiperämpi ongelma mihin en itse ainakaan hetken miettimisellä keksinyt ratkaisua.

MO-RA tosiaan tekee tollasia ulkoisia radiaattoreita jotka on aika hillittömän kokoisia, niillä pääsee pienemmällä säädöllä ja kondensaatio ei ole ongelma, mutta toki vastapainona on se ettei vedä läheskään niin kylmäksi sitä vettä.
 
MO-RA tosiaan tekee tollasia ulkoisia radiaattoreita jotka on aika hillittömän kokoisia, niillä pääsee pienemmällä säädöllä ja kondensaatio ei ole ongelma, mutta toki vastapainona on se ettei vedä läheskään niin kylmäksi sitä vettä.
Ei pelkällä radilla, vaikka olisi seinän kokoinen, esim. 2m x 5m ja metri paksuutta voi saada nestettä "kylmäksi". On fysiikan lakien vastaista jos saisi nesteen alle huoneen eli ympäröivän ilman lämpöiseksi.

Toki jos vesi suihkutetaan sumuna voi päästä +-0 eroihin, isoilla laitteilla. Tietyn tyyppisten ydinreaktoreiden lämmennyt jäähdytysvesi jäähdytetään noin.

Kondensiota ei juurikaan tapahdu jos pysytään lämpötiloissa joissa nestekierron lämpötila ei mene 5-7c kylmemmäksi kuin ilman lämpötila.

Ilmankosteus on merkittävin vaikuttava tekijä jolloin kondensiota alkaa syntyä. Mitä kosteampi ilma, sitä pienempi saa lämpötila ero olla.

Normaali huoneistossa (+21C) ei pidä mennä alle +15 nesteen lämpöihin tai kosteus rupeaa tiivistymään viileisiin komponentteihin kuten letkuihin ja blockeihin.

Saunottaessa/suihkussa käydessä pidetään se ovi kiinni ettei ilmankosteus nouse huoneissa. :)
 
Jos tarkoitus on saada nesteen lämmöt alle huoneen lämmön niin mikäpä jottei. Isolla ulkoisella jäähdyttimellä pääsee parin asteen päähän huoneen lämmöstä ja kokonaisuus on paljon energiatehokkaampi, hiljaisempi ja halvempi.
Ei välttämättä. Suomen olosuhteissa tuollainen kompura on yhtä energiatehokas sähkölämmitteisessä kämpässä, kuin radi looppi, joskin koneen lämpötilat on matalammat.

Näyttiksen taas saa viileäksi niin kuin kulhoillakin eli VGA blokilla full coverin sijasta. Jos kotelo ei pääse tuhottomasti lämpenemään, niin ei tuo kortti tarvitse kovin kovaa aktiivista tuuletusta. Aktiivinen tuuletus tosin on suotavaa varsinkin kellotetuille korteille. Itselläni taitaa olla 500rpm eloop siinä sentin päässä. (ei tosin kompuraa, mutta idea sama).
 
Pari melko rankkaa skenaariota mielessä. Tuossa tuota 850kW VFD:tä ihmetellessä tuli parikin ajatusta mieleen seuraavaan prokkikseen. Tuossa muuntajille ja tyristoripaketeille ajetaan suoraan blokeilla jäähdytysnestettä ja konkkia jäähdytetään nesteellä välillisesti eli koko VFD sisäilmaa (niissä määrin mitä palo-osioihin eristetyssä asennuksessa voi) kiertää sis "suljettu sisäilman jäähdytys".

Jos sitä ostais hailean ja jättäis normi kennon normi käyttöön tulisi se dilema, että kenno itseasiassa vain "lämmittäisi" eli ottaisi kuumaa ilmaa ulkopuolelta ja puhaltaisi sen kylmän kennon läpi kotelon sisälle, näin siis kotelon sisäilma jäähtyisi huomattavasti, mutta samalla myös kastepiste laskisi, jollon kondenssiovettä ei pitäisi päästä muodostumaan myöskään? Toinen olisi toki se, että käyttäisi samanlaista systeemiä ja kotelo olisi täysin suljettu (ja siis eristetty), jollon käytännössä tuo kenno olisi elinehto komponenteille, mutta kondenssion ei myöskään pitäisi olla ongelma?

Muistan joku 10v sitten kun murossa oli isoilla pojilla lelut, eli arkkupakastin ja kompura ulkopuolella. kinaa oli, että voiko koneen asentaa pakastimeen "kun kondensoi", niin totta helvetissä sen voi asentaa jos pakastin on tiivis ja uutta kosteutta ei sinne pääse. Tämän joku tuntematoninsinööri todisti kuvien kera.. Toivottavasti jo seuraavan 5v aikana itsekkin pääsisi värkkäämään oman kompurakierron ja em systeemin ihan läpällään, jos ei muuten :)
 
Ihan kivaa mekkalaa pitää Kaskadissa oleva 2-vaiheen Rotary tyyppinen kompura

Varmaan 80-90dB.
 
Vaikka ei kellotus ja prossun jäähdytys ole itselleni mikään harrastus sinänsä (pojan konetta aio jäähyllä kellotellut ainoastaan), niin olen joskus leikkinyt idealla. Mitä jos prossun jäähdyttäisi olutjäähdyttäjällä? Tästä ketjusta selvisi että kyseessä olisi viisiinkin ns. epäsuora kompura/jäähdytys. Olutjäähdyttäjässä on vesiallas, jonka reunoja kiertää "höyrystin" (muutama kierros kupariputkea), höyrystimen ympärille tulee muutaman sentin paksuinen jääpankki jonka takia loput vedestä altaassa pysyy lähellä nollaa. Pumppu kierrättää tuota kylmää vettä eteenpäin letkuun (joka yleensä menee baaritiskillä olevaan oluthanastoon asti) ja takaisin altaaseen , tämän letkun voisi liittää helposti prossun jäähdytysblokkiin. En ole varmaankaan tätä koskaan toteuttamassa, kunhan leikin idealla.
 
Epäsuora kompura jäähy tuollainen juurikin olisi kun siinä jäähdytetään kiertävä neste, eli vesi.
 
Tilasin Kingpiniltä T-paidan.

No, toki jotain muutakin että on 'oikeutettu' paidan ylläpitämiseen eli tulossa on tämä härveli:

1_1024x1024.jpg


Eli emon takapuolelle asennettava socketin lämmitin Subzero jäähyihin. Ollut kummiskin vähitellen kondensiota takapuolen eristyksistä huolimatta milloin ei ole ollut kuormaa ollenkaan kuten työpöydällä ollessa.

Olen joutunut pyyhkimään ~30min välein taustalevyn jos kone idlaillut, vähänkin jtn. peliä eikä ole ollenkaan taka-kondensiota. Avoin iso kotelo mulla (sisältyy kompura pakettiin) ja ko. kohta on avoin, 10x10cm kolo kotelon taustalevyssä juuri socketin kohdalla.

KPC INFERNO Socket Heater

Pätevä laite kun automaattisesti lämmittää enemmän jos on tarve, esim. kulho sessioissa eli DryIce/LN2/He.
 
tällänen askare lähtis ensviikolla koeponnistukseen. purkasin tollasen kaupan kylmäaltaan missä 1.5kW kone ja nyt aluksi kotellaan jäähdyttä liki yhtä mittavaa chevroletin ilmastoinninkennoa josta kierto cpu blockille. huonostikin eristettynä masiina ei kauan huokassut kun saavutin kuvan pakkasasteet ja keskeytin koekäytön.cooleri.jpg IMG_20181025_120051.jpg
 
Kaupat joutuu alkaa vaihtamaan kylmälaitteitaan nyt R600:n? vai miksi tuo oli poistettu?
Teet työksesi em laitoksia?
Millä kylmäaineella tuo on ja millä painealueella pyörit?

Noista annetuista kuvista/tiedoista haistelisin, että em laitteen on oltava R404/417a väliltä jotain tai jopa vanhempia fluorivetyjä ja mahdollisesti jopa yli 3k määrillä. Melko tyyristä jos ei jostain säiliöstä pääse järjestelmää ilmaiseksi täyttelemään :D
 
2440 Watt

Ihan kivasti on ainakin ottotehoa. Ei ihan joka päiväiseen jäähdytykseen. :D

r404a kylmäaine eli painetta enemmän kuin r134a koneissa = Se kylmempi vaihtoehto.

Minkäkokoinen tuon kompura, 25cm3? Lieneekö rotary- vai mäntäkone?
 
kyllä se mulla tulee ihan arkikäyttöön, ei tietenkään pakkasella mennä kokoajan. eihän siitä mitään hukkaan mene kun lämpökin maksaa. mulla on toinen vastaava pystymalli missä olis koneikko paljon viisaammin pakettina mut sitä en ole ehtinyt purkaa vielä. kaupan mukana tuli tietysti myös runsaasti askartelutilaa, tein seinään läpiviennin kaapeleille jotta tietokone voi olla kokonaan kompurahuoneessa ja atk-pöydällä on vain ohjauspaneeli laitteille. voi olla että tänään tai huomenna saa tehtyä testiven kun posti piippas pakettia.
koneen mallista en osaa sanoa mutta ei se ainakaan narise, humina vain kuuluu.
 
kyllä se mulla tulee ihan arkikäyttöön, ei tietenkään pakkasella mennä kokoajan. eihän siitä mitään hukkaan mene kun lämpökin maksaa. mulla on toinen vastaava pystymalli missä olis koneikko paljon viisaammin pakettina mut sitä en ole ehtinyt purkaa vielä. kaupan mukana tuli tietysti myös runsaasti askartelutilaa, tein seinään läpiviennin kaapeleille jotta tietokone voi olla kokonaan kompurahuoneessa ja atk-pöydällä on vain ohjauspaneeli laitteille. voi olla että tänään tai huomenna saa tehtyä testiven kun posti piippas pakettia.
koneen mallista en osaa sanoa mutta ei se ainakaan narise, humina vain kuuluu.
Ai perkule, tuossa alkaa olla esimerkkiä loistavasta askarteluasenteesta :srock:
 
joo kyllä ainakin näin enshätään. mulla on chevroletin iso ilmastoinninkenno nesteelle laittaa uretaaniin ton viilennyselementin kaveriksi ja ainoastaan metrin eristetyt vedot kivelle.
 
No tulee ainakin kiitettävästi lämpökuormaa kestämään.
 
kellotteluhan tässä on tarkoituksena ja onhan se sit aika pro jäähy muutenkin
 
AAh, kuvittelin että itsket palasiksi ja kokoat sellaiseksi kuin tarttet & haluat. Ton voisi hyvin modifioida pelkkää expansion valvea vaihtamalla tarpeisiin sopivaksi ja sillon ei tarttis koko isoa höyrystintä... Vaatii toki kompurat ja pullot talteenottoon yms kaasukolvaus vehkeet.
 
nyt ei liikene enempää aikaa kuin stage ykköselle, katotaan nyt ensin kuinka kylmäksi menee näillä eväillä. piti tänään saada postista osat vaan ei onnistunu maksun perintä tietoliikennekatkon takia ja kehoitti palaamaan huomenna asiaan.
 
2440 Watt

Ihan kivasti on ainakin ottotehoa. Ei ihan joka päiväiseen jäähdytykseen. :D

r404a kylmäaine eli painetta enemmän kuin r134a koneissa = Se kylmempi vaihtoehto.

Minkäkokoinen tuon kompura, 25cm3? Lieneekö rotary- vai mäntäkone?

Eihän tuo kompura käy kuin sillon kun tarttee käydä? Riippuu siis resen koosta. Jos ajaa tolla evalla mikä tossa on jo ja sen eristää, niin eihän sinne tule jäähdytettävää kun se mitä kone kuluttaa.. Jotenkin en näe tuota yhtälöä siis ongelmana. Summasummarurum = Hyötysuhde näissä on se mikä todellisen kulutuksen (tuoton kun lämmittää kämppää) laskee. (Irrelevantti siis tässäkäytössä imo tuo ottoteho)

Itse olen ollut enemmän 4xx kanssa tekemisissä kuin 1xx, mutta mihin suuntaan säädökset on menossa, niin tuo 404han olisi huomattavasti parempi vaihtoehto muutenkin. Tässä on kaksi asiaa mitä toitotetaan. ODP ja GWP jotka ovat Ozone Depletion Potential eli kuinka paljon R22 verrattuna tuhoaa ozoonikerrosta ja Global Warming Potential, jonka perusteella ryöstetään kansa...

Danfossilla on hyviä appeja puhelimeen ja yks sellainen on noi entalpia sliderit eli "Danfoss Refrigerant slider"
Sieltä 1bar
-10 = R134A:lla
ja vastaavasti
-30 = R404A:lla

Varmaan jotenkin sotken ajatuksen tuohon "painetta enemmän / Kulmempi vaihtoehto" ajatukseen, jota en ole ikinä noin ajatellut..
 
Viimeksi muokattu:
Eihän tuo kompura käy kuin sillon kun tarttee käydä? Riippuu siis resen koosta. Jos ajaa tolla evalla mikä tossa on jo ja sen eristää, niin eihän sinne tule jäähdytettävää kun se mitä kone kuluttaa.. Jotenkin en näe tuota yhtälöä siis ongelmana. Summasummarurum = Hyötysuhde näissä on se mikä todellisen kulutuksen (tuoton kun lämmittää kämppää) laskee. (Irrelevantti siis tässäkäytössä imo tuo ottoteho)

Itse olen ollut enemmän 4xx kanssa tekemisissä kuin 1xx, mutta mihin suuntaan säädökset on menossa, niin tuo 404han olisi huomattavasti parempi vaihtoehto muutenkin. Tässä on kaksi asiaa mitä toitotetaan. ODP ja GWP jotka ovat Ozone Depletion Potential eli kuinka paljon R22 verrattuna tuhoaa ozoonikerrosta ja Global Warming Potential, jonka perusteella ryöstetään kansa...

Danfossilla on hyviä appeja puhelimeen ja yks sellainen on noi entalpia sliderit eli "Danfoss Refrigerant slider"
Sieltä 1bar
-10 = R134A:lla
ja vastaavasti
-30 = R404A:lla

Varmaan jotenkin sotken ajatuksen tuohon "painetta enemmän / Kulmempi vaihtoehto" ajatukseen, jota en ole ikinä noin ajatellut..
Vastasin tuon linkkaamasi vastauksen ennen kuin edes selvisi että hälle onkin tulossa epäsuoraan jäähdytykseen toi kompura. :btooth:
 
Mitäs sitten siihen koneen kiertoon on nesteeksi suunniteltu? Glykolia veden sekaan ettei jäädy?
 
joo siis pukkaan tän kuvan chevroletin ilmastoinninkennon radiksi jäähdyttimen kanssa kompaktiin finfoami/uretaanipakettiin. tuohon saa lvi kaupasta suoraan sopivat päät 12mm putkelle, kovalla kuparilla vedot ulos paketista, toiseen putkeen t-haara paisuntasäiliölle ja kumpaankiin sitten kuulaventtiilit päihin ettei askarrellessa tyhjene koko paketti aina. pehmeällä eristetyllä putkella sitten loppuvedot blockille mikä nyt alkuun on phobyan intel extreme kun odottelen kiinasta paria juotettua kuparista täysvedoille. sisään ajattelin ostaa pari pönttöä ihan perus valmiiksi sotkettua punasta jäähdytinnestettä ettei paukahda jäihin. kyllä uskoisin että viilenee vaikkei nyt haetakaan mitään ennätyslukemia ja tosiaan käyttötarkoitus on jatkuva maltillisilla kylmyyksillä ja joskus koittaa vähän irroitella kellojakin.

radi.jpg
 
Aika riskaabeliä. Alumiini kenno ja kuparilla sitten loput? Vaikka seassa olisikin glykolia, niin väittäisin vähintään mielenkiintoseks komboks. Katso, ettei lootan sisälle jää yhtään akryyliä ainakaan, ettei kun vuoto sattuu satu sitten kotelossa. Itse olisin tyytynyt krimppaamaan ihan vain kuparia kierukalle sinne jäähdyttimen viereen. Niin toimii esim nuo "water chillerit" eli toinen kenno ei ole mitenkään välttämätön.

Hiikeriltä varmaan vinkit sitten siihen emon eristämiseen... Voisin kuvitella, ettei mikrobit ainakaan ole ongelma jos virtaavan nesteen lämpötila on -45 astetta :D

Mutta kiitokset vinkistä, tuolla torissa näyttää laitteita olevan ihan kiitettävästi myynnissä. Taidan jonkun jostain kauempaakin käydä satasella hakemassa (R404 ruuvikompuralla) ja lainailla nuo kompurat ja vehkeet kotiin niin, että pääsisi itsekkin itseään toteuttamaan :)
 
Viimeksi muokattu:
materiaalien sotkemisessa ei kyllä ole pienintäkään riskiä, rikkana rokassa on vielä alumiinin ja kuparin välissä messinkiset liittimet :) kyseinen radi nyt valikoitui sen mukaan mitä on varastossa ja uskon sen olevan riittävä tarkoitukseensa. lueskelinkin noita juttuja ja sockettiin on jo rasvatuubi ym ja emo on (neurootikolla)ylösalaisin että jos vuotaa niin astiaan. tämä nyt on ensimmäinen vedos ja katselen sitten miten innostun kun puran tuon toisen kylmäkoneen että mitä sitten siihen askartelen. mutta nyt turinoista toimiin eli hakemaan puuttuvat nippelit ja neste.
 
materiaalien sotkemisessa ei kyllä ole pienintäkään riskiä.

Vaan kyllä on. Ei niille palikoille välttämättä mitään tapahdu muutaman kuukauden käytöllä, ja jos käytät pelkästään autokäyttöön suunniteltua (laimentamatonta) glykolia niin se varmasti myös hidastaa kemiallisia prosesseja. Kuitenkaan, luonnonlakeja ei taida vielä kukaan pystyä muuttamaan tai kiertämään.
 
aika tuhnu, 1.5kW tuo alpha. tuohon kemialliseen prosessiin en viiti edes kirjoittaa :)
 
Eikait tuo alpha tuhnu ole, helvetin kovaääninen vain käsittääkseni. Noi tarjoiluautomaatit ja ilmalämpöpumput tms on "siedettäviä" näihin nähden. Tästä johtuen en ole esim haileaan sekaantunut. Kyllä tuollaisella hailealla tai alphalla vehkeet viileäksi saa..
 
juu toki, oli vaan sellanen heitto kun kusti ei saa perille blockeja että pääsee ajaan :)
 
Hitto, tekis melkein mieli pistää itselle joululahjaksi tulemaan tuo alphacooli. Jos ei ole jouluun mennessä joku sitä ostanut, niin ostan pois (en jaksa selvittää miksi on B-Stock).
 
Halpahan tuo olisi kun puoleen hintaan tota kappaletta myyvät, on siis asiakaspalautus.

Ei tolla kyllä kylmäksi saisi kun alin säädettävä lämpötila on vain +20C eli ihan turha laite.

Eli Hailean chilleriä kuka vedet tarttee viileäksi.

Tai sitten jostain tori.fi:tä joku 500L arkkupakastin 100-300€, 100L pakkasnestettä 1:4 sekoitus suhteella tekee 500L ja kestää nesteet jo hieman pakkastakin.
 
Viimeksi muokattu:
paikallinen lvi mesta löys sovitteet 1/2 to 10mm. pitäsköhän mun tehdä tälle jutulle oma threadi kun vien tämän loppuun asti monilla tavoilla ?

sopivat liittimet.jpg
 
Kerta kompura avusteinen jäähy tulossa niin anna olla vaan tässä samassa aiheessa.

Itselle tuli eilen uusi prossu ja tänään emo eli pitäisi aloittaa noi aikaa vievät asennus toimet vkon loppuna. Jos sitä jo jotain saisi aikaa huomenna...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 201
Viestejä
4 489 439
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom