Kokemuksia domain-välittäjistä?

Ajatuksissa oli hankkia oma domain email-aliaksia varten - ainakin .fi mutta varmaan myös .com tai .net TLD:lla. Domain-välittäjiä on Suomessakin pilvin pimein, mutta Suncomet ja Xetnet vaikuttavat ainakin kohtuuhintaisilta ja DNS-hallintakin sisältyy ilman erillistä palvelumaksua, mikä olisi kyllä hyvä juttu.

Onko kokemuksia kummastakaan palveluntarjoajasta tai olisiko mahdollisesti muita suosituksia? Hinnan lisäksi mm. yhteydenoton helppous, palvelun ja hallintaportaalin laatu sekä laskutuskäytännöt kiinnostavat, esim. onko tullut positiivisia tai negatiivisia yllätyksiä?

Domainname.shop käytössä itselläni. Heillä on REST API jolla voi säätää A recordeja yms. domainin hallintaan liittyvää. Fi-domainin hinta jotain 15-20€ luokkaa vuodessa, en pikaisella haulla löytänyt viimeisintä maksusuoritetta.

Mainitsemistasi palveluntarjoajista en ole koskaan aiemmin kuullutkaan.

Tuossa muuten aiempi ketju aiheesta: Domainit ja niihin liittyvät palvelut / asetukset / jne.

Domainname.shop käytössä itselläni. Heillä on REST API jolla voi säätää A recordeja yms. domainin hallintaan liittyvää. Fi-domainin hinta jotain 15-20€ luokkaa vuodessa, en pikaisella haulla löytänyt viimeisintä maksusuoritetta.

Mainitsemistasi palveluntarjoajista en ole koskaan aiemmin kuullutkaan.

Tuossa muuten aiempi ketju aiheesta: Domainit ja niihin liittyvät palvelut / asetukset / jne.
Norjalainen ICANN-sertifioitu välittäjä tuo Domainname.shop näköjään. DNS-palvelu näyttäisi kuuluvan hintaan eikä hinnatkaan ole kuin 14 euroa vuodessa. Oletko heidän tuen kanssa ollut tekemisissä?

Xetnet oli mainittu linkkaamassasi ketjussa, vaikka lähinnä vain hintaa kommentoitu.

Norjalainen ICANN-sertifioitu välittäjä tuo Domainname.shop näköjään. DNS-palvelu näyttäisi kuuluvan hintaan eikä hinnatkaan ole kuin 14 euroa vuodessa. Oletko heidän tuen kanssa ollut tekemisissä?

Xetnet oli mainittu linkkaamassasi ketjussa, vaikka lähinnä vain hintaa kommentoitu.
14€/vuosi on sitten veroton hinta, eli tuohon tulee 25,5% päälle. Tuesta ei ole kokemusta, eli kaikki on toiminut ongelmitta näiden muutaman vuoden ajan kun olen heidän asiakkaana ollut. Toki en myöskään heiltä mitään muuta osta kuin domainin ja käytän siihen sisältyvää DNS.

Omat viisi senttiä; itse tukisin suomalaista yritystä tai jos ulkomaalaista, niin jotain isompaa nimeä. En välttämättä luottaisi kaikista halvimpiin ulkomaalaisiin firmoihin, paitsi ehkä sellaisten vähän pilipali-domainien hankinnan kanssa.

Isoista ulkomaalaisista toimijoista OVH:lla on suomenkielinen asiakaspalvelu. Joskin ainakin aikoinaan se tuntui vähän tylyltä.

Jos DNS ja pelkkä sähköpostien välitys riittää, niin Cloudflare Domains. Ainut vaan, että .fi domain on ostettava jostain muualta, itse olen ostanut suoraan Traficomilta mutta taitavat haluta pian eroon henkilöasiakkaista välittäjinä.

Tuli lopulta hankittua domainit, ja ajattelin kirjoittaa välittäjistä, joihin olin yhteydessä.

Suncomet
  • Ainoa keino kontaktoida ennen asiakkuutta on yhteydenottolomake, joka oli rikki, kun ensimmäistä kertaa yritin ottaa yhteyttä. Löysin sähköpostiosoitteen Finderista ja lomake korjattiin. Oli kuulemma mennyt rikki päivityksen yhteydessä. Ihmetystä aiheutti, ettei sivustopäivityksen yhteydessä tehdä riittävää testausta - varsinkin kun se on ainoa yhteydenottokanava myyntiin.
  • Vastaukset sähköpostilla käydyissä keskusteluissa ovat nopeita ja vastattu on jopa pyhäpäivinä.
  • Asiakkaana hallintanäkymässä voi myös olla yhteydessä chatin kautta. Tosin aspa voi päättää sulkea chattikeskustelun eikä uutta voi aloittaa samana päivänä itse, joten jatkokeskustelut pitää taas aloittaa lomakkeella. Vastaukset tulevat silti nopeasti.
  • Puhelinaspaa ei ole.
  • Palvelu on pääosin ystävällistä ja asiallista (vain yksi "tietenkin pitää [tehdä näin ja näin]" -sävyinen viesti tullut).
  • DNS-hallinnassa tuli yhden domainin kanssa ongelmia, kun tietueet eivät tallentuneet. Tekninen ongelma, jonka Suncomet korjasi muutamassa tunnissa, kun oltiin ensin käyty läpi, ettei ongelma ollut minun puolellani.
  • Asiakaskokemus 4/5
Xetnet
  • Otin yhteyttä sähköpostilla. Ensimmäinen vastaus tuli vaikka oli viikonloppu - ei ihan niin nopeasti kuin Suncometilla mutta positiivinen yllätys silti.
  • Puhelinaspa on myös saatavilla (sekä chatbot).
  • Muutaman sähköpostin vaihtaneena, aloin saamaan hieman ympäripyöreitä tai omaan tietotasooni nähden riittämättömiä vastauksia. Kun tein tarkentavia/selventäviä kysymyksiä, viestiini ei enää vastattu.
  • Lähetin myöhemmin kysymykseni uudestaan siltä varalta, että edellinen oli jäänyt huomiotta vahingossa, mutta edelleenkään en saanut vastausta. Alkoi vaikuttaa, ettei asiakaspalvelu ole Xetnetin vahvuus.
  • Asiakaskokemus 2/5
Domainname.shop
  • ICANN-sertifioitu välittäjä.
  • Aluksi voi olla yhteydessä sähköpostitse ja puhelimitse. Asiakkaana saatavilla myös chat.
  • Viikonloppuna lähetettyyn sähköpostiin tuli vastaus seuraavana arkipäivänä.
  • Asiakaspalvelu oli informatiivista ja sävyltään asiallista. Pidempiä keskusteluja en käynyt.
  • Asiakaskokemus 3/5

Statistiikka

Viestiketjuista
279 673
Jäsenet
77 970
Uusin jäsen
Acedith

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom