Kokemuksia domain-välittäjistä?

Ajatuksissa oli hankkia oma domain email-aliaksia varten - ainakin .fi mutta varmaan myös .com tai .net TLD:lla. Domain-välittäjiä on Suomessakin pilvin pimein, mutta Suncomet ja Xetnet vaikuttavat ainakin kohtuuhintaisilta ja DNS-hallintakin sisältyy ilman erillistä palvelumaksua, mikä olisi kyllä hyvä juttu.

Onko kokemuksia kummastakaan palveluntarjoajasta tai olisiko mahdollisesti muita suosituksia? Hinnan lisäksi mm. yhteydenoton helppous, palvelun ja hallintaportaalin laatu sekä laskutuskäytännöt kiinnostavat, esim. onko tullut positiivisia tai negatiivisia yllätyksiä?

Domainname.shop käytössä itselläni. Heillä on REST API jolla voi säätää A recordeja yms. domainin hallintaan liittyvää. Fi-domainin hinta jotain 15-20€ luokkaa vuodessa, en pikaisella haulla löytänyt viimeisintä maksusuoritetta.

Mainitsemistasi palveluntarjoajista en ole koskaan aiemmin kuullutkaan.

Tuossa muuten aiempi ketju aiheesta: Domainit ja niihin liittyvät palvelut / asetukset / jne.

Domainname.shop käytössä itselläni. Heillä on REST API jolla voi säätää A recordeja yms. domainin hallintaan liittyvää. Fi-domainin hinta jotain 15-20€ luokkaa vuodessa, en pikaisella haulla löytänyt viimeisintä maksusuoritetta.

Mainitsemistasi palveluntarjoajista en ole koskaan aiemmin kuullutkaan.

Tuossa muuten aiempi ketju aiheesta: Domainit ja niihin liittyvät palvelut / asetukset / jne.
Norjalainen ICANN-sertifioitu välittäjä tuo Domainname.shop näköjään. DNS-palvelu näyttäisi kuuluvan hintaan eikä hinnatkaan ole kuin 14 euroa vuodessa. Oletko heidän tuen kanssa ollut tekemisissä?

Xetnet oli mainittu linkkaamassasi ketjussa, vaikka lähinnä vain hintaa kommentoitu.

Norjalainen ICANN-sertifioitu välittäjä tuo Domainname.shop näköjään. DNS-palvelu näyttäisi kuuluvan hintaan eikä hinnatkaan ole kuin 14 euroa vuodessa. Oletko heidän tuen kanssa ollut tekemisissä?

Xetnet oli mainittu linkkaamassasi ketjussa, vaikka lähinnä vain hintaa kommentoitu.
14€/vuosi on sitten veroton hinta, eli tuohon tulee 25,5% päälle. Tuesta ei ole kokemusta, eli kaikki on toiminut ongelmitta näiden muutaman vuoden ajan kun olen heidän asiakkaana ollut. Toki en myöskään heiltä mitään muuta osta kuin domainin ja käytän siihen sisältyvää DNS.

Omat viisi senttiä; itse tukisin suomalaista yritystä tai jos ulkomaalaista, niin jotain isompaa nimeä. En välttämättä luottaisi kaikista halvimpiin ulkomaalaisiin firmoihin, paitsi ehkä sellaisten vähän pilipali-domainien hankinnan kanssa.

Isoista ulkomaalaisista toimijoista OVH:lla on suomenkielinen asiakaspalvelu. Joskin ainakin aikoinaan se tuntui vähän tylyltä.

Jos DNS ja pelkkä sähköpostien välitys riittää, niin Cloudflare Domains. Ainut vaan, että .fi domain on ostettava jostain muualta, itse olen ostanut suoraan Traficomilta mutta taitavat haluta pian eroon henkilöasiakkaista välittäjinä.

Statistiikka

Viestiketjuista
273 262
Jäsenet
77 011
Uusin jäsen
Hongankolistaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom