- Liittynyt
- 13.10.2016
- Viestejä
- 12 974
Kuten etusivulta on jo saattanut huomata, julkaisimme tänään yhteistyössä Asuksen kanssa io-techin ensimmäisen sisältömarkkinointikampanjan. Kyseessä on kokeilu ja muutama samantyyppinen kampanja eri aiheista on luvassa lähiviikkojen aikana. Digitaalisen mainostamisen maailma on murroksessa ja sisältömarkkinointi on mainostusmuoto, jota mainostajat ja laitevalmistajat tahtovat kasvavissa määrin tehdä, joten haluamme tutkia ja kokeilla sen toimivuutta osana sivustomme ansaintamallia.
Olemme Juhan kanssa pohtineet varovasti ja harkiten sisältömarkkinoinnin toteutusmahdollisuuksia ja –tapoja jo sivuston perustamisesta lähtien. Päämääränä on ollut tehdä asioita sisältömarkkinoinnin suhteen alusta asti oikein ja lähteä mahdollisuuksien mukaan parantamaan konseptia eteenpäin lukijoiden ja yhteisön palautetta kuunnellen.
Tärkeimpinä seikkoina haluamme pitää sisältömarkkinoinnin mainosluonteisuudesta huolimatta relevanttina, hyödyllisenä ja informatiivisena lukijoille, emmekä myöskään halua lukijoiden sekoittavan sitä missään tilanteessa toimituksen tekemiin artikkeleihin tai muuhun sisältöön. Lukijat ja yhteisö ovat olleet saamamme palautteen perusteella erittäin tyytyväisiä io-techissä käytettyyn bannerimainontalinjaukseen ja olemme myös ylpeitä, että olemme saaneet konseptin toimimaan nykyisellä tavalla. Haluamme soveltaa samoja periaatteita myös sisältömarkkinoinnin puolella.
io-techissä julkaistava sisältömarkkinointi merkitään selkeästi omaksi erilliseksi sisällökseen, eikä se vaikuta tai tule myöskään tulevaisuudessa vaikuttamaan io-techin arvosteluihin millään tavalla, vaan sitä pyritään toteuttamaan samalla tavoin kuin bannerimainontaa tähänkin asti – relevantisti, hillitysti ja sivuston henkeen sopien sekä mahdollisimman hyvin lukijoita hyödyttäen.
Haluamme tarkastella ja kehittää sivustolla toteutettavan mainonnan toimivuutta ja höydyllisyyttä kaikkien osapuolien kannalta pitkällä tähtäimellä, joten kaikkien etuna on, jos saisimme esille sellaista sisältömarkkinointia, jota käyttäjät olisivat kiinnostuneita lukemaan ja josta olisi lukijalleen oikeaa hyötyä. Pitkässä juoksussa niin io-tech kuin mainostajakaan ei hyödy sisältömarkkinoinnista, jota kukaan ei halua lukea.
Kuulemme erittäin mieluusti yhteisön rakentavaa palautetta aiheeseen ja sen toteuttamiseen liittyen.
Ensimmäinen kokeilu:
Näin rakennat tehokkaan Wi-Fi-Mesh-verkon tavallisista reitittimistä - io-tech.fi
Olemme Juhan kanssa pohtineet varovasti ja harkiten sisältömarkkinoinnin toteutusmahdollisuuksia ja –tapoja jo sivuston perustamisesta lähtien. Päämääränä on ollut tehdä asioita sisältömarkkinoinnin suhteen alusta asti oikein ja lähteä mahdollisuuksien mukaan parantamaan konseptia eteenpäin lukijoiden ja yhteisön palautetta kuunnellen.
Tärkeimpinä seikkoina haluamme pitää sisältömarkkinoinnin mainosluonteisuudesta huolimatta relevanttina, hyödyllisenä ja informatiivisena lukijoille, emmekä myöskään halua lukijoiden sekoittavan sitä missään tilanteessa toimituksen tekemiin artikkeleihin tai muuhun sisältöön. Lukijat ja yhteisö ovat olleet saamamme palautteen perusteella erittäin tyytyväisiä io-techissä käytettyyn bannerimainontalinjaukseen ja olemme myös ylpeitä, että olemme saaneet konseptin toimimaan nykyisellä tavalla. Haluamme soveltaa samoja periaatteita myös sisältömarkkinoinnin puolella.
io-techissä julkaistava sisältömarkkinointi merkitään selkeästi omaksi erilliseksi sisällökseen, eikä se vaikuta tai tule myöskään tulevaisuudessa vaikuttamaan io-techin arvosteluihin millään tavalla, vaan sitä pyritään toteuttamaan samalla tavoin kuin bannerimainontaa tähänkin asti – relevantisti, hillitysti ja sivuston henkeen sopien sekä mahdollisimman hyvin lukijoita hyödyttäen.
Haluamme tarkastella ja kehittää sivustolla toteutettavan mainonnan toimivuutta ja höydyllisyyttä kaikkien osapuolien kannalta pitkällä tähtäimellä, joten kaikkien etuna on, jos saisimme esille sellaista sisältömarkkinointia, jota käyttäjät olisivat kiinnostuneita lukemaan ja josta olisi lukijalleen oikeaa hyötyä. Pitkässä juoksussa niin io-tech kuin mainostajakaan ei hyödy sisältömarkkinoinnista, jota kukaan ei halua lukea.
Kuulemme erittäin mieluusti yhteisön rakentavaa palautetta aiheeseen ja sen toteuttamiseen liittyen.
Ensimmäinen kokeilu:
Näin rakennat tehokkaan Wi-Fi-Mesh-verkon tavallisista reitittimistä - io-tech.fi