- Liittynyt
- 30.10.2016
- Viestejä
- 5 999
Ei näytä toimivanItsellä ainakin löytyy valikosta "Jätä käyttäjä huomioimatta (ignore)"-vaihtoehto.
Eikö se toimi tuon kohdalla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei näytä toimivanItsellä ainakin löytyy valikosta "Jätä käyttäjä huomioimatta (ignore)"-vaihtoehto.
Eikö se toimi tuon kohdalla?
Itsellä ainakin löytyy valikosta "Jätä käyttäjä huomioimatta (ignore)"-vaihtoehto.
Eikö se toimi tuon kohdalla?
Ei näytä toimivan
Saattaisiko olla, ettei "ylläpidon" jäsenten ignooraaminen onnistu peruskäyttäjiltä?Hmm pitäisi toimia, kokeilin juuri ja toimii. Voiko joku muu koittaa?
Tämä tuli myös itselle mieleen että tässä varmaan syy. Ei aukea edes tunnuksen painamisesta tietoja pikku ikkunaan.Saattaisiko olla, ettei "ylläpidon" jäsenten ignooraaminen onnistu peruskäyttäjiltä?
Hmm pitäisi toimia, kokeilin juuri ja toimii. Voiko joku muu koittaa?
Oliko tämä asia nyt sillä sitten käsitelty kerta tuo on ylläpito tunnus vai voiko siihen vielä vaikuttaa?Saattaisiko olla, ettei "ylläpidon" jäsenten ignooraaminen onnistu peruskäyttäjiltä?
Ainakin nyt pystyy ignoorata tuon mainos käyttäjän.Oliko tämä asia nyt sillä sitten käsitelty kerta tuo on ylläpito tunnus vai voiko siihen vielä vaikuttaa?
Joo näköjään pystyi kun puhelimella kävin täällä. Koneella ei antanut. Tiedä sitten olisko adblocker vaikuttanut aikaisemminkin tuohon.Ainakin nyt pystyy ignoorata tuon mainos käyttäjän.
LG:n jutut on olleet aika hyviä. Saa Juhat olla varpaillaan jos LG alkaa puskea puhelinmainoksia pihalle.
Miten hintavia nuo sisältömarkkinointijutut on?
Itse asiassa en ymmärrä. Tuo sinun kuvailemasi asia kuulostaa aivan samalta kuin Tekniikan Maailmassa oleva rengasmainos, missä todetaan renkaan voittaneen TM:n talvirengasvertailun. Ja testi on vielä samassa lehdessäkin kuin mainos eli siinä on täytynyt infota valmistajaa asiasta.Asus Zenfone 5. ''Toimituksen valinta''. Näin mainostetaan etusivulla, mainostajan maksamassa bannerissa.
1. Onko yleisellä tasolla journalistisen sisällön sekoittaminen mainontaan, jossa viitataan suoraan itse journalistiseen sisältöön, mielestänne puolueettomuusolettaman mukaista, mitä tulee valmistajien tasapuoliseen kohteluun tuotenäkyvyyden osalta?
2. Antaako valmistajan ilmaisema ''toimituksen valinta'', maksetussa mainoksessa, mielestänne muille valmistajille puolueettomat lähtökohdat, mitä tulee tuotevertailuihin ja -testeihin?
3. Sisältömarkkinointia esiintyy muuallakin. Tässä ei ole mitään väärää. Onko kuitenkin mielestänne eettistä yhdistää puolueeton testaustilanne ja tämän jälkeen sisältömarkkinointi, mitä tulee testin tuloksiin?
@Sampsa
Itse asiassa en ymmärrä. Tuo sinun kuvailemasi asia kuulostaa aivan samalta kuin Tekniikan Maailmassa oleva rengasmainos, missä todetaan renkaan voittaneen TM:n talvirengasvertailun. Ja testi on vielä samassa lehdessäkin kuin mainos eli siinä on täytynyt infota valmistajaa asiasta.
Mutta tuollaista se on ollut vuosikaudet eikä siinä ole lehden moraalia epäilty kuin niiden toimesta, jotka ajavat eri merkkisillä renkailla.
Eikö S&J Media Oy:n pitänyt, ainakin omien sanojensa mukaan, olla ”se parempi vaihtoehto” ilkeän Otavamedian tuotteille?
Asus Zenfone 5. ''Toimituksen valinta''. Näin mainostetaan etusivulla, mainostajan maksamassa bannerissa.
1. Onko yleisellä tasolla journalistisen sisällön sekoittaminen mainontaan, jossa viitataan suoraan itse journalistiseen sisältöön, mielestänne puolueettomuusolettaman mukaista, mitä tulee valmistajien tasapuoliseen kohteluun tuotenäkyvyyden osalta?
2. Antaako valmistajan ilmaisema ''toimituksen valinta'', maksetussa mainoksessa, mielestänne muille valmistajille puolueettomat lähtökohdat, mitä tulee tuotevertailuihin ja -testeihin?
3. Sisältömarkkinointia esiintyy muuallakin. Tässä ei ole mitään väärää. Onko kuitenkin mielestänne eettistä yhdistää puolueeton testaustilanne ja tämän jälkeen sisältömarkkinointi, mitä tulee testin tuloksiin?
@Sampsa
Ei se valinta ole mitenkään riippuvainen miinusten tai plussien määrästä. Me katsomme kuitenkin sitä kokonaisuutta ja sitä myös verrataan sitten siihen myyntihintaan.Miten noin pitkän miinuslistan tuote saa toimituksen valinta arvon (no rahallahan sen saa kuten mainoksista huomaa).
(Ei saa)Miten noin pitkän miinuslistan tuote saa toimituksen valinta arvon (no rahallahan sen saa kuten mainoksista huomaa).
Miten noin pitkän miinuslistan tuote saa toimituksen valinta arvon
Miinusta
- Molemmilta puolin lasinen kuorirakenne erityisen arka tiputuksille ja herkkä sormenjäljille
- Superlaajakulmakameran heikohko kuvanlaatu
- Kuumeneminen GFX Bench Manhattan -akkutestissä
- Ei virallista IP-suojausta
- Ei langatonta latausta lasisesta takakuoresta huolimatta
- Videokuvan laatu varauksin
- Ei uusinta Android-versiota
- ZenUI 5.0 –käyttöliittymän melko raskas kustomointi varauksin
Kyse on enemmänkin siitä, että testi tehdään kuluttajalle ja hän todennäköisesti lukee testin ennen ostopäätöstä. Joillekin saattaa helposti kriteerinä olla joku yksittäinen juttu joten olemme pyrkineet yhteenvedossa ja miinuksissa tuomaan esille kaikki mahdolliset meidän tekemät havainnot ja ominaisuustasolla olevat puutteet.Muokkasin sen paremmin lainauksessa näkyvään muotoon.
Lopputuloksena siis ainoastaan 1 miinus joka oikeasti on miinus. Tuntuu että tähän on kaivettu huonoja puolia että ei näytä liian ruusuiselta laitteelta.
- Ei miinus vaan ominaisuus josta monet maksaa jopa ekstraa
- on miinus jos jossain on tämä toteutettu paremmin, jos vain kiva olla ekstra joka vähän huonontaa laatua niin aika +/-0 ominaisuus
- tämä on miinus
- on aika 50/50 nykyluureissa. mutta laskettavissa miinuksiin
- Mielipide. En käytä sitä omissa puhelimissa joissa se on tuettu ja talossa on latausalusta.
- miinus varauksin
- Tässä on Oreo mutta ei 8.1 versiota jonka osa valmistajista vaikuttaa jättävän väliin koska 9 kulman takana. joten +/- 0 (Olettaen että Pie tulee puhelimelle tulevana syksynä/talvena)
- ominaisuus josta jotkut maksavat joillekin ihan sama ja joillekin miinus eli voisi olla myös plussissa.
Mainostajathan käyttävät näitä "testivoittaja titteleitä" varsin kattavasti jatkuvasti. Ei siinä pitäisi olla mitään erikoista, kun testit suoritetaan puolueettomasti. Joissain tapauksissa on jopa suotavaa, että mainostajat käyttäisivät mainoslauseiden tueksi puolueettomia lähteitä. Mielestäni lainattu kohta testistä on myös hyvä tapa, sillä mainostaja ei ainakaan pääsee vääristelemään alkuperäistä toteamusta.Asus Zenfone 5. ''Toimituksen valinta''. Näin mainostetaan etusivulla, mainostajan maksamassa bannerissa.
1. Onko yleisellä tasolla journalistisen sisällön sekoittaminen mainontaan, jossa viitataan suoraan itse journalistiseen sisältöön, mielestänne puolueettomuusolettaman mukaista, mitä tulee valmistajien tasapuoliseen kohteluun tuotenäkyvyyden osalta?
2. Antaako valmistajan ilmaisema ''toimituksen valinta'', maksetussa mainoksessa, mielestänne muille valmistajille puolueettomat lähtökohdat, mitä tulee tuotevertailuihin ja -testeihin?
3. Sisältömarkkinointia esiintyy muuallakin. Tässä ei ole mitään väärää. Onko kuitenkin mielestänne eettistä yhdistää puolueeton testaustilanne ja tämän jälkeen sisältömarkkinointi, mitä tulee testin tuloksiin?
@Sampsa
Mainostaja voi tyytyä toteamaan hyödykkeensä olevan testimenestyjä ja hän voi esittää testin tulokset mainoksessaan. Kunhan testit ja tutkimustulokset ovat asianmukaisia ja luotettavia, kuluttaja voi hyötyä niiden esittämästä informaatiosta...
...Hän ei saa myöskään käyttää sellaisia oman hyödykkeensä paremmuutta koskevia väitteitä, joita testin tekijä ei ole käyttänyt ja lisäksi hänen on pitäydyttävä niissä johtopäätöksissä, joihin testin toteuttaja on päätynyt.
Lisäksi ainakin Gigantti on käyttänyt io-techin "Toimituksen valinta" titteliä omilla sivuillaan. En näe tässäkään ongelmaa.Väitteen pitää perustua puolueettomiin ja luotettaviin selvityksiin, tutkimuksiin, tilastoihin, testeihin, mittauksiin yms. Jos tuotteita vertaillaan toisiinsa, on huolehdittava siitä, että vertailuryhmä on tarjontaan nähden edustava.
Tässäkin tapauksessa testi on suoritettu 13.7. ja mainostaja aloittanut kampanjan vasta 3.9. Minä en ainakaan näe tässä ongelmaa.Miten noin pitkän miinuslistan tuote saa toimituksen valinta arvon (no rahallahan sen saa kuten mainoksista huomaa).
Eiköhän se aika selväksi tule miksi tuote sai toimituksen valinnan, jos viitsit lukea artikkelin tai edes yhteenvedon. Kaikki miinukset eivät ole samanarvoisia - ne ovat vain tuotteesta tehtyjä huomioita. Miinusten määrä ei ole itsessään mikään indikaattori huonosta tuotteesta. ZenFone 5Z:n tapauksessa useimmat miinukset olivat painoarvoltaan varsin vähäisiä ja lisäksi osa niistä oli jo artikkelia kirjoittaessa luvattu korjata ohjelmistopäivityksellä, joka saapuikin lupausten mukaisesti.Miten noin pitkän miinuslistan tuote saa toimituksen valinta arvon (no rahallahan sen saa kuten mainoksista huomaa).
Kieltämättä piti laskea kymmeneen, kun eilisen artikkelin parissa yöhön asti venyneen 16 tuntisen työpäivän jälkeen tulin tänään aamulla silmät solmussa töihin ja sain ensimmäisenä lukea tällaistaMua sylettää Sampsan ja muun toimituksen puolesta tällaiset syytökset edes.
En ole varma osasinko tulkita kaikkia kysymyksiä oikein, mutta yritetään.
1. Me pyrimme uutisoimaan ja testaamaan meistä itsestä kiinnostavia tuotteista, jotka myös meidän lukijoita kiinnostaa noudattaen sisällöllistä punaista lankaa, joka on tietokoneissa ja mobiilissa. Paljon myös sisältöä tehdään lukijapalautteen pohjalta. Ei meille ei kukaan ulkopuolinen sanele mitä sivuillamme näkyy ja mitä ei, se on toimituksen päätös.
2. Lähtökohdat ovat puolueettomat sillä mahdollista mainontaa toteutetaan testin jälkeen, ei ennen testiä. Meille tarjotaan tuotteita testiin ja me pyydämme tuotteita itse testiin. Tuotetta ei saa testattavaksi suoraan ostamalla eikä Toimituksen valinta ei ole ostettavissa.
3. Mielestäni tuo yhden lauseen lainaus mainosbannerissa ei ole sisältömarkkinointia. Lisäksi me emme ole yhdistäneet mitään. Me olemme tehneet puolueettoman testauksen, Asus on tehnyt omalla tahollaan mainosbannerin, meillä ei ole sen toteutuksen kanssa mitään tekemistä. Kts. edellä, Toimituksen valinta ei ole ostettavissa.
Television osto-opas – mitä pitää miettiä ennen television ostoa - io-tech.fi
---
Varsin laajasti yritykset käyttävät näitä toimituksen valintoja tai lainauksia testeistä markkinoinnissaan. Siellä ne testissä sanotut asiat seisovat artikkelissa julkisesti kirjoitettuna tai sitten valmistajan mainoksessa. Esim:
Missäs on ne todisteet jostain manipuloinnista?Kaupallisuutta ei kannata viedä niin pitkälle, että tulee toistaneeksi toisten virheet. Tämä on jo nähty näissä surullisenkuuluisissa rengastesteissä...
Linkkaamasi linkit ovatkin juuri näitä Otavamedian tuotteita. Menneinä vuosina mm. rengastesteissä on ollut nimenomaan suuria ongelmia luotettavuuden kanssa. Tämä foorumi on syntynyt ja on olemassa Otavamedian huonojen käytäntöjen ja epäeettisen toiminnan vuoksi. Toivon todella ettei tätä pyritä toistamaan, edes osittain.
Kaupallisissa yhteistyöartikkeleissa tai sisältömarkkinoinnissa sinänsä ei ole mitään eturistiriitaa. Mielestäni tilanne on kuitenkin ongelmallinen, mikäli markkinointipotentiaali liittyy suoraan testin tulokseen. Tällöin tietyn merkin/tuotteen testivoitto luo molempia osapuolia taloudellisesti hyödyttävän mahdollisuuden, vaikkei mitään olisikaan sovittu etukäteen.
Voi olla että olen ainoa täällä joka ajattelee, että puolueettoman testin tulosten yhdistäminen tuotemarkkinointiin, luo vähintäänkin kysymyksiä. Ainakin mitä tulee ulospäin syntyvään kuvaan puolueettomuudesta, riippumatta siitä onko tosiasiallisesti minkäännäköistä suosimista tapahtunut.
Kaupallisuutta ei kannata viedä niin pitkälle, että tulee toistaneeksi toisten virheet. Tämä on jo nähty näissä surullisenkuuluisissa rengastesteissä...
Missäs on ne todisteet jostain manipuloinnista?
Lähinnä jotkut merkit ovat toimittaneet erikoisrenkaita, joita ei ole myynnissä ja jääneet siitä kiinni. Rengasmerkin mainetta se vie eikä suinkaan testien.
Linkkaamasi linkit ovatkin juuri näitä Otavamedian tuotteita. Menneinä vuosina mm. rengastesteissä on ollut nimenomaan suuria ongelmia luotettavuuden kanssa. Tämä foorumi on syntynyt ja on olemassa Otavamedian huonojen käytäntöjen ja epäeettisen toiminnan vuoksi. Toivon todella ettei tätä pyritä toistamaan, edes osittain.
Kaupallisuutta ei kannata viedä niin pitkälle, että tulee toistaneeksi toisten virheet. Tämä on jo nähty näissä surullisenkuuluisissa rengastesteissä...
kannattaa tulevaisuutta ajatellen todella myös valvoa, missä yhteyksissä io-tech mainitaan. Kasvua on luvassa ja on oletettavaa, että siteeraukset sitä myötä lisääntyvät, monissa eri yhteyksissä.
Mitenköhän sitä valvotaan, että missä yhteyksissä io-tech mainitaan? Jos joku siteeraa missä tahansa yhteydessä jotain artikkelia, niin se on täysin sallittua eikä sille voi kukaan mitään.
Ei tietenkään vääristeltyjä tietoja saa mainokseen laittaa. Siitä nyt älähtää muutkin kuin io-tech, jos tuon huomaavat.Mikäli siteeraukseen yhdistetään selvästi vääristeltyjä tietoja markkinointitarkoituksessa, vaikka jonkun valmistajan toimesta, niin kyseessä on tavaramerkin luvaton käyttö sopimattomassa yhteydessä, jos näkyvillä on esim. io-techin logo.
Ei tietenkään vääristeltyjä tietoja saa mainokseen laittaa. Siitä nyt älähtää muutkin kuin io-tech, jos tuon huomaavat.
Mutta jos artikkelissa lukee, että "Nuikkio Lotus on hintaluokkansa uusi merkkipaalu, joita kaikkia muita verrataan", niin kyseisen virkkeen saa laittaa mihin tahansa, jos joku haluaa muka todistella kyseisen laitteen hyvyyttä. Oli se sitten mainos, lehtijuttu, video jne.
Sitaattioikeus lienee edelleen voimassa.
Tottakai, mutta jos tutustuit edes tuohon Zenfonen mainokseen, jossa oli io-techin logo ja maininta ”toimituksen valinta”, niin huomasitko että puhelimen näytön reunukset oli pienennetty kuvankäsittelyllä? Lisäksi näytön yläreunan ”notch”, eli ulkonema oli saatu kokonaan häivytettyä...