Jäin miettimään power bank ratkaisua ja kyllähän sitä pystyisi itse rakentelemaan sellaisen DIY rakennelman.
-2x USB laturia (kaksi toisistaan erillään olevaa linjaa)
-PowerBank ilman virtakytkintä ("aina päällä")
-USB hubi
-USB male to male johto
Näistä yhden USB laturin kytkisi PowerBankille. Lähes kaikki virtapankit lopettaa virran syöttämisen ulospäin, kun niitä itseään aletaan ladata. Pankista ulos lähtevä USB male to male johto kiinni mahdollisimman tyhmään USB hubiin, jossa virta-johtimet jaettu keskenään. Tähän samaan USB hubiin kytkettäisiin myös toinen USB-latureista ja tietysti kamera.
Tällöin USB hubi saa virtaa laturista auton ollessa käynnissä, mutta auton sammuttua alkaa virtapankki syöttää tehoa. Kun auto taas käynnistetään, lopettaa virtapankki syöttämisen kun laturit alkavat ladata. Voi olla että joku hetkellinen "päällekkäinen" syöttötilanne voisi syntyä, mutta tuskin mitään vakavaa. 5v tuntumassa ne molemmat lähteet pyörisi.
En ota mitään vastuuta jos joku koittaa tällaista. Laturi, pankki, hubi tai kamera saattaisi hajota. Eli moni asia voisi mennä pieleen.
Itse voisin hyvinkin uhrata jonkun vanhan ebay virtapankin ja vanhan usb2 hubin, mutta tuo male-to-male johto puuttuu. Täytyy joko tilata jostain tai rakennella itse kun jaksaa.
Edit:
Kappas, yksi puoli-ilmainen ebay virtapankki puskeekin myös latausvirtaa suoraan läpi. Tuota voisi siis käyttää suoraan laturin ja kameran välissä. Täytyypä testata