- Liittynyt
- 08.12.2017
- Viestejä
- 1 632
Käsittelemme henkilötietojasi esimerkiksi tunnistaaksemme ja analysoidaksemme asiakkuutesi, suorittaaksemme luottoarvioinnin, markkinoidaksemme ja kehittääksemme liiketoimintaamme. Saatamme myös siirtää tietojasi valituille osapuolille (kuten luottotietotoimistoille), jotka sijaitsevat mahdollisesti EU:n/EAA:n ulkopuolella.
Tuli tänään tällainen Klarna-ruutu edelleen vastaan. Joissain Klarna-kaupoissa ei vaadita pääsyä näihin tietoihin, joten oletin että tämä hulluus olisi jo loppunut, kun täällä 2020 vuoden artikkelissakin mainitaan:
"Alkuperäinen lupakysely osoittautui kuitenkin kuluttajapalautteen myötä liian laajaksi. Nyt sitä on rajattu niin, että enää pyydetään lupaa tilinumeroon ja joissakin tapauksissa tilin valuuttaan ja saldoon. Toisaalta joissakin tapauksissa Klarna ei pyydä mitään tietoja. Siihen vaikuttaa kulloisenkin pankin käyttämä tekniikka. Luvan voimassaoloa on lyhennetty yhteen päivään."
Valitettavasti ihan samat laajat valtuudet ja 3kk oli tänäänkin vastassa.
Onhan tuo aivan naurettava asetelma, jos ostaa parin euron nippeliä ja käyttötileillä on saldoa kymmeniä tuhansia ja transaktioita satoja, niin oletusarvo on tarkistaa luottotiedot ja antaa vielä pääsy 3 kuukaudeksi eteenpäin ja luvata vielä myydä tiedot eteenpäin. Riippuu varmaan miten persaukisesta tapauksesta on kyse, mutta kyllä monelle itseään kunnioittavalle kuluttajalle nuo tietojen antamiset ovat moninkerroin ostettavan tuotteen arvoisia. Ja eiköhän Klarnan kumppanit ole samaa mieltä.