Kiinalaiset Eber/Webasto/Planar diesel-lämmittimien kopiot (kokemukset, asennukset ym)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Pistetäänpä tälläinen topic pystyyn - en ainakaan vastaavaa löytänyt...

Tuli hommattua moinen lämmitin peloitteluista (Kiinalaiset lämmittimet verrattuna alkuperäisiin) huolimatta. No, en tiedä onko kyseisen maahantuojan osalta jotain protektionismia havaittavissa, mutta enpä näiltä ihan huippulaatua odotakkaan.

Hankintapaikka oli eBay, ja lähti tsekeistä matkaan 150€ hintaan, (5000W Air diesel Heater LCD Display 5KW 12V For Truck Remote Silencer 865472845807 | eBay ) näin välttyi tulleilta, ja hintaakaan ei mahdottomasti tullut lisää verrattuna Kiinasta tilaamiseen.

En tiedä mikä lämmittimen varsinainen esikuva on, mutta Planarin lämmitin muistuttaa tuota ulkoisesti eniten. Ja tuo Planar taitaa olla noiden saksalaisten versioiden venäläinen kopio. Kyseessä siis Venäläisen kopion Kiinalainen kopio? Mikä voisi mennä pieleen...

Jonkin verran tuli koluttua aihetta läpi ennen hankintaa. YouTubesta löytyy runsaasti aihetta käsitteleviä videoita
esim.
Osa näistä on ihan positiivisia ja (pienempi) osa negatiivista. Kestävyys ja toleranssit näissä ei varmastikaan esikuviensa tasolle yllä, mutta itse hommasin tämän pieneen vierasmökkiin jossa käyttöä tulee arviolta alle 10 kertaa vuodessa.

Asennus on melko yksinkertainen, joskin mukana tulevilla ohjeilla saa lähinnä suuntaa antavia vinkkejä siitä mitä pitäisi tehdä. YouTubesta löytyy tähänkin apuja.
Pähkinänkuoressa:
- sähköpuoli on valmiiden liittimien yhdistämistä toisiinsa, sekä + ja - johtojen liittäminen akustoon.
- polttoaineletku asennetaan tankkiin, tankin ja koneen väliin suodatin ja pumppu.
- pakoputki ja imuletku klemmareilla kiinni, ja lämpöputken vetäminen lämmitettävään tilaan.

Oma kappaleeni lähti suuremmitta mukinoitta toimimaan kuten pitikin. Tuuletin otti kiinni runkoon, mutta pienen säädön jälkeen sekin oli kunnossa. Suurin meteli tuli polttoainepumpusta, joka tikittää melko kovaäänisesti. Se kannattaakin viritellä ilmaan nippusiteillä, jotta tikitys ei kantaudu runkorakenteita pitkin eteenpäin.

Voin tänne tuuppailla myöhemmin kuvia ja videota asennuksesta, mutta lähinnä halusin avata keskustelua aiheesta. Turvallisuus / kestävyys / ym kokemukset vehkeistä. Sen verran varovainen minäkin olin, että palo- ja häkävaroittimet oli toiminnassa kun ensimmäistä yötä lämpimässä mökissä nukuttiin. Vielä olemme elossa, eikä mökkikään palanut.
 
Väitän airtop 2000 kopioksi.

Paljon mahdollista.


Tänään tuli postissa Afterburner-niminen open source (kehittäjä siis avannut koodin kaikkien käyttöön) kontrolleri tuon lämmittimen mukana tulevan tilalle. Home
Vakiolla toki pärjää, mutta tähän on myöhemmin tulossa suora tuki mqtt-komennoille, ja sitä pystyy myös suoraan gpio-pinnien kautta ohjailemaan päälle ja pois jos niin haluaa. Lisäksi termostaatti-moodi on toimivampi kuin laitteen mukana tulevassa ohjaimessa, ja hystereesiä pystyy itse säätämään.


Tässä oman lämmittimen testailua.

Myöhemmin näytti tältä kun pistettiin mökkiin maalit.
IMG_20190824_162200.jpg

Läpivienti vaatii vielä tuunausta...
 
Viimeksi muokattu:
Mulla vastaava vehje mökillä, yhden talven ollu käytössä ja toiminut moitteettomasti.
 
Paljon nuo ottaa virtaa?
Hehkun päällä ollessa aurinkopaneelin lataussäädin näyttää kuormaksi noin 8-9A. Kun hehkutusvaihe loppuu (muutama minuutti), kulutus on jossain 800mA:n kieppeillä. Tuo riippuu tietysti siitä mitenkä kovin tuuletin pyörii. Mutta minimiasetuksilla tuo vajaa ampeeri on se mitä se kuluttaa. Tämä 12V järjestelmällä siis.
 
Tälläinen oli viime talvena pakussa kiinni. Toimi oikein mainiosti, varsinkin sillä tyhmimmällä ohjainlaitteella, jossa oli pelkät on/off nappulat ja termostaatti. Muutaman kerran meni vikatilaan, kun laski lämpöpyyntiä roimasti. Herjasi polttoainepumppua, saattaa olla ihan bugikin laitteen softassa.

Ostin myös paremman ohjainlaitteen kaukosäädöllä, mutta en saanut sitä ikinä toimimaan.

Mielestäni tämän on tosiaan kopio jostain 2kW vehkeestä, jota kiinalaiset myy 5kW laitteena ja nyt hurjimmat myy sitä jo 7kW vehkeenä :)

Ja niin, mukana tuleen datalehtisen mukana kulutus on "0,2l - 0,5l Oyster Sauce per hour". :-)
 
Noita tosiaan on 2 ja 5kw versioina, 2kw vehe on fyysisesti paljon pienempi. Tuo 7kw taitaa olla mainostusta.
 
Tuli asennettua tuo Afterburner, jota jo aiemmin mainostin. Home

Asennus/käyttöönotto oli suhteellisen helppoa mukana tuleen ohjekirjasen kanssa (englanniksi). Oli vielä astetta edistyneempi mitä kuvittelin. Se hakee vakio kontrollerista asetukset ensimmäisellä käyttökerralla. Sen jälkeen vanhaa kontrolleria ei enää tarvita.

IMG_20190914_174943.jpg


Erilaisia termostaattimoodeja on 3-4. Itse tuli käytettyä lineaarista hz-moodia ±1 asteen hystereesillä. Tässä kontrolleri säätää polttoainepumpun toimintanopeutta, pitäen sisälämpötilan pyyntialueella. Oli hyvinkin miellyttävät olot mökissä. Lämpötila pysyi asteen sisällä pyynnistä, eikä lämmitin käynyt täydellä nopeudella kuin alussa kun tavoiteltiin tavoitelämpötilaa.

IMG_20190914_175642.jpg


Uuden kontrollerin saa suoraan kiinni mökin wlaniin, joten lämmittimeen pääsee myös etänä kiinni netin yli. Lisäksi löytyy GPIO-pinnit joiden kautta lämmitintä pystyy ohjaamaan, myös MQTT-tuki löytyy.

IMG_20190914_175056.jpg


Vehje myös soitti kotiin kun yhdistin sen nettiin ja laitoin OTA-päivitykset päälle. Päivitti firmwaren uusimpaan, jonka mukana tuli mm. tuo MQTT-tuki.

Screenshot_20190914_175824_com.android.chrome.jpg


Web-pohjainen käyttöliittymä ei kauhean pramea ole, mutta ihan riittävän käyttökelpoinen. Tarvittavat asetukset löytyy. Lisäksi laitetta voi kontrolloida bt:n yli Android-softalla, mutta eipä sille juuri tarvetta ollut.
 
@DaKyy paljon tolle kontrollerille tuli hintaa? Tilasitko tuon mistä, tekijältä suoraan?
Suoraan tekijältä tilasin, pistin mailia tuonne sivuilla olevaan email-osoitteeseen. Noiden hinnat vaihtelee ominaisuuksien mukaan. Omassa oli Gpio-pinneillä ylösvetovastukset valmiina. 106 AUD maksoi + alvit. Halvin malli ilman koteloa oli rahteineen 80 AUD.
 
Ok, laitoinkin jo sähköpostia tuonne. Tänään pistin lämmittimen tilaukseen, ajatuksena oli saada mökille netin yli ohjattava lämmitin. Asennus jäänee ensi kevääseen. Eipähän tämä nyt hirmu kallis kokeilu tule olemaan mutta toivottavasti toimisi edes muutaman vuoden.
 
Onko nämä kiinalaiset laitteet olleet kuinka luotettavia? Tarvitsisin nopeasti lämmittimen planarin hajottua ja vaihtoehtoina olisi uusi planar tai tälläinen kiinalämmitin.
Tiedän että suoraan kiinasta saisi laitteen halvemmalla mutta tarjolla olisi tälläinen : Tehokas 5kw diesel lämmitin. kun myyjä lupasi että voi tulla vaikka viikonlopun aikana noutamaan.

Uskaltaako tälläisen asentaa matkailuvaunuun vai onko todennäköistä että laite polttaa koko kiulun?
 
Näköjään trokarit on haistaneet markkinaraon kun tuota ja torin tarjontaa tarkastelee :eek: Kate ainakin kohdillaan.

Toki jos paikallinen pulju siihen antaa takuun ja käyttötukea, niin onhan tuossa hintaeroa vielä Planariin. Toivoa myös sopii että paikallinen jälleenmyyjä on itse testannut toimivuuden, eikä luukuta suoraan Kiinasta tullutta pakettia eteenpäin.

En usko että purkki heti palaa ainakaan, häkä- ja palovaroittimen kuitenkin hommaisin :) Tuossa Facebookin kinukki-lämmitin ryhmässä ei ole toistaiseksi tullut vastaan tulipalon aiheuttaneita yksilöitä. Pari pakoputken läheltä sulanutta muovikoppaa olen nähnyt. Näitä myydään muuten ilmeisesti alumiinikuorillakin varustettuina.
 
Makuasioita kaiketi, mutta ainakin itse laittaisin edes jonkinlaisen palosuojauksen tuohon lämmittimen ja rakennuksen väliin. Etenkin jos siellä on tarkoitus majoittaa ihmisiä. Riippumatta lämmittimen merkistä tai valmistusmaasta.
 
No niin nyt on vähän kokemuksia lämmittimestä ja Afterburner-ohjaimesta, vaikuttaa aivan loistavalta yhdistelmä mökkilämmittimeksi.
Ohjainta pääsee kontrolloimaan samassa wlan-verkossa hyvin simppelisti nettiselaimella tai vaihtoehtoisesti bluetoothilla, johon löytyy valmis sovellus.
Kokeilin myös yliverkon ohjausta mutta en saanut tarvittavia porttiohjauksia tehtyä jotta homma olisi toiminut saati ollut milläänlailla tietoturvallinen.
Onneksi ohjaimen saa rakennettua etäohjattavaksi Mqtt:tä käyttämällä, eli riittää kunhan ohjaimen saa kytkettyä nettin. Anroidille saa ladattua IoT Mqtt Panel ohjelman johon saa lämmittimen ohjaukseen tarvittavat vivut sekä lämmittimen tilasta infoa reaaliajassa myös takaisinpäin.
Mulla on mökillä aurinkosähköt joten 12V on tarjolla suoraan lämmittimelle sekä 4G-modeemille, 50M rinnakkaisliittymä taitaa maksaa tällä hetkellä 4.90€/kk.

Alla kuva puhelimen käyttöliittymästä
Screenshot_20191022-114235.png
 
Onko näitä kiinalaisia sellaista mallia mikä lämmittää vettä? Olen etsinyt jotain halpaa webaston korvaajaa työkoneen lämmittämiseen. Halvin mitä olen löytänyt on Binar, mutta sekin maksaa sen reilu 600 euroa.

Käyttö koneella on todella vähäistä talvella, mutta sen noin viisi kertaa mitä käyttöä tulee olisi mukava saada konetta vähän esilämmitettyä. Koneessa on polttoaineena polttoöljy ja tilaa laitteen asentamiseen on kohtuu reilusti.
 
Onko näitä kiinalaisia sellaista mallia mikä lämmittää vettä? Olen etsinyt jotain halpaa webaston korvaajaa työkoneen lämmittämiseen. Halvin mitä olen löytänyt on Binar, mutta sekin maksaa sen reilu 600 euroa.

Käyttö koneella on todella vähäistä talvella, mutta sen noin viisi kertaa mitä käyttöä tulee olisi mukava saada konetta vähän esilämmitettyä. Koneessa on polttoaineena polttoöljy ja tilaa laitteen asentamiseen on kohtuu reilusti.
Muistan kyllä nähneeni moottoritilaan asennettavia eberin kopioita mitkä lämmittää vettä ja taisi ne myös ohjaamon lämmittää. Enkä tarkoita noita mitä mökkeihin on laitettu vaan ulkonäön puolesta se näytti ihan eberiltä, muttei ollut sitä kuitenkaan.
 
Eberin kopio olisi ensisijaisesti haussa, mutta jos sellaista ei löydy pistän tilaukseen linkatun vesi+ilma version. Siinä ilmeisesti säätö puhaltimen nopeudelle, niin sen säätämällä minimille luulisi myös veden lämpiävän kohtullisesti.

Käyttö on tässä tapauksessa niin vähäistä, että taloudellisuudella ei ole merkitystä. Koneessa ei ole mitään kohdetta mitä lämmittää ilman puhalluksella, mutta voi sen tietysti johtaa putkella vaikka syylarille ettei se mene kokonaan hukkaan.
 
En mene tuosta mallista takuuseen, mutta puhallusnopeuden muutos näissä ilmaversioissa myös tiputtaa polttoainepumpun nopeutta, koska puhaltimen nopeus määrittää myös polttopuolelle menevän ilman määrää.
 
Onko näitä kiinalaisia sellaista mallia mikä lämmittää vettä? Olen etsinyt jotain halpaa webaston korvaajaa työkoneen lämmittämiseen. Halvin mitä olen löytänyt on Binar, mutta sekin maksaa sen reilu 600 euroa.

Käyttö koneella on todella vähäistä talvella, mutta sen noin viisi kertaa mitä käyttöä tulee olisi mukava saada konetta vähän esilämmitettyä. Koneessa on polttoaineena polttoöljy ja tilaa laitteen asentamiseen on kohtuu reilusti.
US $324.6 40% OFF|High quality 30 KW 24V water liquid parking heater Webasto type for gas and diesel bus of 46 seats. Webasto Yj q30.-in Heating & Fans from Automobiles & Motorcycles on AliExpress - 11.11_Double 11_Singles' Day
US $179.75 9% OFF|High Quality Automobile Preheater Diesel Heater Water Heating Car Heater Parking Heater Combustion Chamber Oil Pipeline-in Magnetic Induction Heaters from Tools on AliExpress - 11.11_Double 11_Singles' Day

Kyllähän noita on, maksavat vajaan 300e, mutta kun ottaa huomioon että noista näyttäisi puuttuvan polttoaine- ja kiertovesipumput, niin ei nuo enää niin älyttömästi Binarin alle jää.

E: taitaa noissa sittenkin olla pumput mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Onko näitä kiinalaisia sellaista mallia mikä lämmittää vettä? Olen etsinyt jotain halpaa webaston korvaajaa työkoneen lämmittämiseen. Halvin mitä olen löytänyt on Binar, mutta sekin maksaa sen reilu 600 euroa.

Käyttö koneella on todella vähäistä talvella, mutta sen noin viisi kertaa mitä käyttöä tulee olisi mukava saada konetta vähän esilämmitettyä. Koneessa on polttoaineena polttoöljy ja tilaa laitteen asentamiseen on kohtuu reilusti.

Jos käyttö on noin vähäistä, itse laittaisin --> http://tervacross.kuvat.fi/t/termi.htm
Vaatii toki kaasupullon ja letkun roudaamisen koneen viereen.
 
Katselin pakuun tämmöstä: 12V 5000W Air diesel Fuel Heater 5KW PLANAR for Trucks Bus Boats Car ee 865472440699 | eBay
Sitten vastaan tulikin tälläinen: 5KW 12V Air Diesel Heizung Standheizung Integration Luftheizung Heater Schalter | eBay
ja tämä: UK 5000W 12V Air Diesel Heater 5KW 1-Hole for Trucks Motor-home Boat Bus Van ee 849505488292 | eBay

Ns. vaihtoehtoja on tuntunut viime aikoina tulevan lisää. Jokin aika sitten kaikki myytävät lämppärit oli mustia, nyt on punaisia ja valkoisia jossain hehkutettiin metallikuortakin. 2Kw mallit näytti kadonneen kokonaan, nyt kaikki on joko 5 tai 8Kw. Välittämättä sen enempää mainostetuista kilowateista, onkohan jossain tullut vastaan jotain vertailua miten tunnistaa "paras" malli? Varmaan ohjainlaitteen perusteella se kannattaisi tehdä?

Nuo metallikuoriin kasatut lämppärit on myös mielenkiintoisia, hintaa itse kotelolle ei paljoa tule. Vaikuttaisi hyvältä ratkaisulta väliaikaiseen tarpeeseen, tai vaikkapa mökille jos sitä ei halua jättää paikanpäälle ympärivuotisesti.
 
Kaikissa noissa "samat" sisuskalut on, ja noita koteloituja malleja on pidempäänkin ollut myynnissä. Nyt on myös muovisia koteloita kaupan jotka muistuttaa jotain genua tai polttoainekanisteria. Kaikissa käytännössä sama ohjauselektroniikka muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Tuo kontrolleri vaihtelee, monien mielestä uudemmat siniset tai punaiset kontrollerit on parhaita, mutta tuskimpa niissä isoja eroja on. Tehoeroja ei kontrollerilla saa aikaiseksi.

Monet noita aitoja 2kW malleja etsii, sopii paremmin auton sisätiloja lämmittämään kuin tuo 5kw malli, ja on fyysisesti pienempi. Noita 5kW malleja myydään 2kW malleinakin, eli varmuudella ei välttämättä saa sitä mitä tilaa. 8kW mallit on noita 5kW malleja, eli siinä on hattiwateja mukana.
 
Näyttäis että kiinalaisiin saa kaikenlaisia varaosia edullisesti ebaysta hakusanalla esim. chinese diesel air heater.
Itse asensin punaisen 5kw mallin transporter t4 2.4 retkiautoon, jossa on parannettu eristeitä ja auki ohjaamoon saakka. Tehoa riittää, pikkupakkasilla pyyntö vaikka 14 astetta niin toteutunut pienimmällä teholla, jolla ottaa pihtimittarilla mitattuna virtaa akusta 0,4A, joku 22 astetta. Noin niinkuin viileämpiä kesäöitä ajatellen voipi pitää auton niin kuumana että tuskaisaa nukkua. Diesel otettu auton tankista sieltä polttoaine suodattimen päältä t-kappaleella. Lämmittimen suodatin ja pumppu myös konehuoneessa nippusiteellä kiinni, jolloin pumpun ääni ei kuulu salongin puolelle. Silloin kun toimii pienimmällä teholla, kuten tänä talvena aina, ei lämmittimestä kuulu mitään ääntä. Laitan lämmittimen aamulla ajastimella päälle ja sammutan vasta illalla eli lämmin auto koko päivän. Dieseliä kuluu edelleenkin 8 ja risat sadalla kilometrillä. Näyttäis että ajastimen ohjelmointi toimii vasta kun on kunnolla sammunut eli jälkijäähdytys pysähtynyt. En ole käyttänyt vielä viimeksi ennen sammutusta täysteho loppu karstanpoistoa, ehkä tarttis noin niinkuin pitkäikäisyyttä ajatellen. Ensalkuun kyllä käytin täysillä muutaman päivän pitkiä pätkiä että varastorasvat palaa pois eikä anna hajua sisätiloihin. Ensin käyttöpaneeli näytti hertsejä pyynnölle, en tykännyt, sammutettuna kun painaa yhtäaikaa vas ylhäällä ratasnappia ja oik ylhäällä nuoli ylös niin saa asteet pyynnölle. Muuten olen oikein tyytyväinen, vain kesäkäyttö mietityttää. 2 viikkoa käytössä, kolme yötä nukuttu.
 
Nyt on mökki etäyhteydellä laitettavissa päälle, MQTT:n kautta.

Screenshot_20200509_125025_org.mozilla.firefox.jpg
 
Olkaahan nyt varovaisia noiden kanssa. Itse en uskaltaisi valvomatta noita kiinalaisia käyttää ellei sitten ole kunnolla koteloitu ettei pääse polttamaan koko tienoota. Suurimpia eroja eberiin/webastoon tulee kun näissä kiinalaisissa ei ole kunnollisia turvarajoja. Täydellisessä maailmassa toki toimivat varmasti yhtä hyvin kun "aidot" mutta jos jotain sattuu niin laite ei välttämättä osaa kytkeä itseään pois päältä ja saattaa aiheuttaa vahinkoa. En siis sano että kaikki ne on saatanasta ja polttaa kaikkien talot ja autot mutta tietty riski aina piilee kun halvinta ratkaisua haetaan. Esim kuinka hyvin noi muovirungot kestää? alkaako muutaman talven jälkeen vääntyillä aiheuttaa ongelmia? Tai murentua tai mitä nyt eri muoveille voikaan käydä. Eikä ne kalliimmatkaan laitteet tietenkään aivan 100% varmoja ole.
 
Hankin Air Heater All in one 8kw lämmittimen joka toimi vähän aikaa, sammui ja ilmoittaa vikakoodia E01 joka on virran vähyys. Täydellä akulla näyttää samaa. Pitääköhän vikakoodi kuitata pois ja jos niin kuinkahan tehdään. En ole ohjetta ainakaan löytäny
 
Muuten olen oikein tyytyväinen, vain kesäkäyttö mietityttää. 2 viikkoa käytössä, kolme yötä nukuttu.
Sulla on liian isotehoinen lämmitin. 5kW on hurja teho tuollaisen kopin lämmittäiseen. Menisikö tilalle lähes heittämällä 2kW-versio? Yleensä lämmittimen teho kannattaa valita siten, että käy mahdollisimman paljon täysillä.
 
Sulla on liian isotehoinen lämmitin. 5kW on hurja teho tuollaisen kopin lämmittäiseen. Menisikö tilalle lähes heittämällä 2kW-versio? Yleensä lämmittimen teho kannattaa valita siten, että käy mahdollisimman paljon täysillä.
Noita kiinalaisia alumiinirunkoisia hommattiin aika läjä. Muuten samoja kuin noi perus muoviset, mutta kotelo vaan alumiinia ja hiukan eri vain tehonsäädön sisältävään ominaisuuksiltaan karsittu lcd-ohjain ja sille sopiva kortti sisällä. Osaan vaihdeltu korttia ja ohjainta jotta pääsee kaikkiin asetuksiin kiinni. Eli ne kellot/ajastimet ja asetus pin-koodin takaa puhaltimen, pumpun jne. min/max asetukset joilla säädetään seossuhdekin samalla. Jos tosiaan on kelloton/termostaatiton lcd-ohjain niin pitää ostaa kellollisen/termostaattisen ohjaimen lisäksi piirilevy koneeseen. Muuten tulee virheilmoitusta joka ei pidä paikkaansa vaikka ohjain näyttääkin samalta. Tuon erottaa siitä ettei kelloa ilmesty eikä saa pulssitilasta vaihdettua termostaatti tilaan. Myös lcd-näytössä reiästä pilkistävä lämpötila-anturi puuttuu.

Kaikki nämä saman tyyppiset 8kW kiinavehkeet ovat todellisuudessa 5kW runkoja vedettynä asetukset maksimiin. Puhallinkin täysin sama ettei sitäkään ole vaihdettu tehokkaampaan. Jotku 5kW vehkeet saattaa puolestaan olla todellisuudessa 2kW runkoja. Varsinainen 2kW runko on 5kW runkoa pienempi. Mutta samoihin minimi tehoihin molemmilla rungoilla päästään riippuen ohjaimesta.

Toi mikä on mihinkin parasta. Jos mahdollisimman tasaista lämpöä haluaa niin kokoaika käyvä. Jos akkua haluaa rasittaa vähiten ja tila ei ihan heti menetä lämpöään niin isointa mitä löytyy. Mutta sen 5kW versionkin voi saada yhtä pienellä käymään kuin 2kW vehkeen. En ole ihan varma siitä oliko niissä jopa sama piirilevy sisässä kun ei ole kovin montaa 2kW runkoa käsitellyt.
 
Viimeksi muokattu:
Varsinainen 2kW runko on 5kW runkoa pienempi. Mutta samoihin minimi tehoihin molemmilla rungoilla päästään riippuen ohjaimesta.
Voidaan saada toimimaan isompi lämmitin yhtä pienellä teholla kuin pieni, mutta silloin nokeentuu ja luotettavuus ei ole kunnossa, eli ilo ei ole pitkä.
 
Hankin Air Heater All in one 8kw lämmittimen joka toimi vähän aikaa, sammui ja ilmoittaa vikakoodia E01 joka on virran vähyys. Täydellä akulla näyttää samaa. Pitääköhän vikakoodi kuitata pois ja jos niin kuinkahan tehdään. En ole ohjetta ainakaan löytäny

Käytä virtajohto irti akusta, tai ota virtajohdon sulake hetkeksi irti, niin vikakoodit nollaantuvat.

Sulla on liian isotehoinen lämmitin. 5kW on hurja teho tuollaisen kopin lämmittäiseen. Menisikö tilalle lähes heittämällä 2kW-versio? Yleensä lämmittimen teho kannattaa valita siten, että käy mahdollisimman paljon täysillä.

Itse hankin T5:een tällaisen 2kw lämmittimen, juurikin siksi, että pelkäsin 5kw lämmittimen vetävän lämmöt pienessä pakettiautossa turhan korkealle. 2kw mallin etuna on myös se, että mahtuu hyvin T5 penkin alle.
 
Onko joku tuota vesilämmitintä laittanut autoon?

En piru keksi miten tuosta saa puhaltimelle otettua herätteen? Näytölle tulee plus, miinus ja ohjainpiuha.

Kytkemättä jää keltainen ja vihreä/valkoinen. Toiseen tulee noin +12v, mutta se varmaan kiertää jostain, kun se ei jaksa edes relettä vetää ja toiseen joku +2v.

IMG20221117183550.jpg
 
Onko joku tuota vesilämmitintä laittanut autoon?

En piru keksi miten tuosta saa puhaltimelle otettua herätteen? Näytölle tulee plus, miinus ja ohjainpiuha.

Kytkemättä jää keltainen ja vihreä/valkoinen. Toiseen tulee noin +12v, mutta se varmaan kiertää jostain, kun se ei jaksa edes relettä vetää ja toiseen joku +2v.

IMG20221117183550.jpg
Saitko pelaamaan? Entä tuuletinohjaus? Kiinnostaisi itseänikin erityisesti halvan hinnan takia.
 
Eihän kellään sattuisi olemaan ylimääräistä kiinan diesel lämmittimen polttoainepumppua? Meni rikki ja pitäisi saada uusi, kiinasta tilattu tulee joskus sitten keväällä.

Joku tämmönen:
229957738_max.jpg
 
Jos on kiire niin käy paikallisesta autovaraosaputkasta ostamassa.
 
Jos on kiire niin käy paikallisesta autovaraosaputkasta ostamassa.

Jos tarkoitat perinteistä matalapaine siirtopumppua, niin se tuskin käy … jos löytää eberin tai webaston pumpun niin sillä toki voi toimia, toki polttoaineen määrä per pumpun sykäys voi silti olla pielessä.
 
Ei liity sinällään tähän mutta tullut pari vuotta käytettyä hiljaista pumppuversiota, kun mökissä tuo tikitys kuuluu ulkoa sisälle saakka.

 
Jos tarkoitat perinteistä matalapaine siirtopumppua, niin se tuskin käy … jos löytää eberin tai webaston pumpun niin sillä toki voi toimia, toki polttoaineen määrä per pumpun sykäys voi silti olla pielessä.
Joo, nimenomaan polttoainelämmittimelle tarkoitettu siirtopumppu. Ja tietysti täytyy olla se ml/sykäys arvo vastaava.
 
Tuo näköjään ilmoitetaankin usein esim 22ml/1000 impulssia. Olin jo tulossa aukomaan päätäni, kun yleensä se ilmoitetaan vain esim 22ml, eikä tosiaan 0,022ml.
 
Mistä löytyisi 8kW lämmittimen uudemmalle siniselle lcd näytölle, ja kaukosäätimelle käyttöohjeet?
Suomenkielinen paras, mutta jos sellaista ei ole niin englanti myös ok.
Lämppärin mukana tullut ihan onneton...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 131
Viestejä
4 530 042
Jäsenet
74 763
Uusin jäsen
Bes01

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom