Tuli lisää testailtua FG:n lisäämää latenssia. Testiin DLSS3 FG:tä CyberPunkissa ja Witcher 3:ssä ja FSR3 FG:tä Forspokenin demossa. Toki Immortals of aveum olisi ideaalinen, kun sinä on molemmat, mutta ei viittis 60€ maksaa paskasta vaan tuon takia.
Aiemmin kun testaili FSR3:FG latenssia niin tuli tyhmästi verrattuna FSR3 off VS FSR3 native AA/FG.
Nyt ajoin uudelleen vertailun FSR3 native AA/FG off VS FSR3 native AA/FG on. Ja FG lisäsi latenssia vain noin 6ms
Eli tulokset:
FSR 3 FG latenssi lisäys: n 6ms (Forspoken)
DLSS3 latenssi lisäys n 8ms. (Witcher 3, CP2077)
Eli FSR3 FG latenssi lisäys on pienempi ja vielä vähenisi varmaan tuosta, jos olisi Antilag+ kykenevä näyttis. Joku 7000 sarjalaisen omistaja voisi testailla.
Muuten DLSS3 FG toimii omasta mielestä kuitenkin paremmin, varsinkin jos base FPS on alhainen. Tähän varmaan vaikuttaa sekin, että VRR toimii DLSS3 FG:n kanssa, jolloin lopputulos on smoothimpi, jos ei päästä näytön herzeihin FPS:n osalta.
DLSS3 FG on omasta mielestä vielä hyvän näköinen ja tuntuinen, kun FG boostattu FPS on 90 tai korkeampi (eli base FPS on vähintään 45) ja viive ei ylitä 60ms. Tuosta kun mennään huonommaksi, niin alkaa tuntua ja näyttääkin vähän turhan tahmaiselle.
FSR3 FG tuntuu jo vähän tökkivälle, kun pudotaan alle 120:n FPS:n, vaikka input lagi onkin toki pienempi vs DLSS3@90FPS. Kuvan tökkiminen vaan näyttää jo sen verran häiritsevälle tuossa vaiheessa, että mieluummin otan sen FSR3 FG:n pois ja pelaan ilman FG:tä VRR:n kanssa.
Mielenkiinnolla jään kyllä odottelemaan, miten FSR3 FG tästä kehittyy. FMF:n osalta en oikein usko kovin dramaattisiin parannuksiin, koska ilman motion vectoreiden tuomaa tukea ei vaan oikein päästä yhtä hyvään lopputokseen. Toki voin olla väärässä ja AMD saa kehitettyä FMF:n lähelle FSR3 FG:tä, mikä olisi toki upea homma.
Edit: Tuli sittenkin vielä testattua tuo Immortals of aveum, kun tajusin, että stemissähän voi refundata, jos alle 2h pelattu.
Siinä olikin latennssin osalta sitten ihan eri ääni kellossa, mitä tuossa Forspkenissa. DLSS3 FG lisäsi latenssia noin 10ms eli vähän enemmän, kun CP:ssä ja Witcher 3:ssä.
FSR3 FG lisäsi latenssia sitten melkein 30ms, ja kokonaislatenssi huiteli jo yli 60:ssä, mikä alkaa jo itsellä vähän laiskana hiirenä tuntumaan. Lisäksi jopa FSR AA tilassa tuli aika ikävää häröä varsinkin liikkeessä. Toki se Antilag+ varmaan tuossa immortalsissa auttaisi tuohon hurjaan latennssin kasvuun, mutta ilman sitä on aika iso hyppy latenssissa. Muuten FSR3 FG näytti kyllä ihan hyvälle kun pohja FPS oli 90-100 tuntumassa.