Keskustelua yliskaalaustekniikoista ja frame generaatiosta Nvidia Dlss, Amd Fsr, Intel Xess, Lossless Scaling

Käyttääkö joku Win11:sta? Itse ainakin venytän Win10 niin kauan kuin siinä henki pihisee. Vissiin tämän vuoden lopulla taisi virallinen päivitystuki loppua, harkitaan sitten että kannattaako päivittää vai ei.

Win11 poistaa hyviä ominaisuuksia, kuten vertikaalisen taskbaarin sekä poistaa kunnon ohjauspaneelin käytöstä ja varmaan paljon muutakin hyödyllistä. Vielä en ole keksinyt yhtään syytä päivittää Win11.
Kyllä itselläni ainakin win11 on ihan se perinteinen ohjauspaneeli vielä tallella. Mutta joo, en näe syytä olla päivittämättä win 11, kymppi kuitenkin kuolee ihan kohta.

Jälkikäteen voi sanoa että aika moka AMDlta että vasta FSR3.1 siirtyi DLL muotoon. On iso kasa FSR2.x pelejä joita devaajat ei koskaan jaksa päivittää uuteen. Pelituki on sen takia pienempi kuin mitä se voisi olla.

Samoin voi sanoa että turhan myöhään alettiin kehittää "AI" pohjaista skaalainta.

Kilpailutilanne olisi voinut parantua jo RDNA3 aikaan kun olisi otettu skaalaimet tosissaan. Jos tähän pystyi intel, olisi AMD pystynyt myös.

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan...
ne kaikki vanhat pelit toimii ilman ongelmia. vai pitääkö 6v vanhaan peliin saada 50000fps

ne kaikki vanhat pelit toimii ilman ongelmia. vai pitääkö 6v vanhaan peliin saada 50000fps
Vanhoilla en tarkoittanut mitään ikivanhoja, vaan tällä kertaa pelejä joissa on FSR2.x tuki parin viime vuoden ajalta. Sieltä löytyy varmasti kasa pelejä joilla ongelmia 4k natiiviresolla ajaa pelejä 60 fps, saati sitten yli 100 fps. Eli skaalaimille on käyttöä, esim. RDR2 jota pelaan nyt.

Nyt on virallinen tuki luvattu ilmeisesti FSR4 35 pelille, tämä on todella vähän, mutta modaajat pelastaa tilanteen optiscalerilla jolla sitten monet DLSS pelit saa toimimaan FSR4 kanssa.

DLSS takia en itse harkinnut edes AMD:n ostamista kun FSR4 ei ollut olemassa kun olin ostamassa näyttistä. Erittäin tärkeä ominaisuus jos tykkää pelata pelejä yli 100 fps 4k näytöllä.

Statistiikka

Viestiketjuista
270 647
Jäsenet
76 633
Uusin jäsen
Volmari^^

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom