Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei kauheasti saanut kehuja multiframegen.
Ei kauheasti saanut kehuja multiframegen.
Ei kauheasti saanut kehuja multiframegen.
Tässä vähän erilainen näkemys:
Omat kokemukset 4090 kortilla kertoo että erilailla se rasittaa. Esim horizon: FW peli pyörii natiivina ilman framegeniä 90fps ja kortti kuluttaa 350W mutta framegenin kanssa kuluttaa 330W (60fps natiivi ja 60fps päälle framegenillä eli 120fps yhteensä). Eli pientä eroa tehonkulutuksessa. Kyllä se framegeni siis ihan todella syö sitä tensori-wattia.Mielenkiintoista olisi myös tietää, rasittaako tuo mfg eri tavalla korttia. Saako käytännössä kortin rasituksen pidettynä matalalla käyttämällä mfg:ta ja rajoittamalla fpssää.
Ei kauheasti saanut kehuja multiframegen.
En tiedä mikä tuo ristikko on, mutta se näkyy kyllä ihan vanhalla CNN ja natiiviresoluutiollakin.vähän tuo uusi transformer malli pilaa kuvanlaatua kun kamera liikkuu nopeasti. Tuo ristikko katoaa parin sekuntin kuluessa. Tuo oikealla oleva oksainen puu myös näyttää omaan silmään jotenkin kummalliselta.
Muuten kyllä näyttää hyvältä Performance presetilläkin, kun ennen 1440p resolla aiheutti näkyviä sahalaitoja liikkeessä.
GitHub - NVIDIAGameWorks/RayTracingDenoiser: NVIDIA Ray Tracing Denoiser (lähde The Complete List of PC Ray Traced Titles with Classification )Frame generation (FG) techniques boost FPS by interpolating between 2 last available frames. NRD works better when frame rate increases, because it gets more data per second. It's not the case for FG, because all rendering pipeline underlying passes (like, denoising) continue to work on the original non-boosted framerate. GetMaxAccumulatedFrameNum helper should get a real FPS, not a fake one.
joo niinpä näkyykin.En tiedä mikä tuo ristikko on, mutta se näkyy kyllä ihan vanhalla CNN ja natiiviresoluutiollakin.
joo niinpä näkyykin.
Jännä kun pelailin tarinan läpi quality presetillä eikä tuo pistänyt silmään ollenkaan.
Myös emulaattoreiden kanssa tuo mahtava, vain yksi klikkaus adrenalinista ja mieluiten laatu-asetuksella. Kokeillut Bloodbornia emulaattorilla, missä 60fps modi, ja AFMF 2.lla vielä 120 fps:aan saakka. Pelin alkuperäisestä 30 fps:n taajuudesta en nostaisi niin ylös koska näkyy jo liikaa laadussa, mutta 60fps:stä missä modit kuvan parantamiseen 120 fps on mainio. Riittävä tuolle pelille on 60 taajuuskin, mutta onhan tämä hämmästyttävää tekniikkaa joka lisäksi paranee koko ajan.Hiljattain RX 7000 sarjaan vaihtaneena olen nyt muutamassa pelissä kokeillut AFMF 2 ominaisuutta, sen saa siis ajurin paneelista päälle per peli.
Täytyy sanoa, että kokemus tähän asti on ollut positiivinen yllätys. Käyttänyt mm. The Outer Worlds, Unloved, The Division sekä Dark Souls Remastered ja Crash Bandicoot N.Sane trilogyssa.
Kahdessa jälkimmäisessä etuna on fps tuplaus 60 -> 120 pelejä modaamatta, kun molemmat toimii myös Freesyncin kanssa ja DS:R antaa valita virkistystaajuuden borderless window tilassa (fps tuplauksesta ei olisi hyötyä jos virkistystaajuus olisi pakotettu 60 Hz).
DS:R on näistä ainut peli, jossa olen nähnyt minkäänlaisia artefakteja ja siinäkin ne näkyvät vain kauempana taustalla olevassa geossa (=vähemmän yksityiskohtia ja liike nopeampaa kuin kameraa lähempänä oleva geossa).
Muissa peleissä, joissa jo natiivi fps on 80... 120+, en huomaa kuvavirheitä ja 240 Hz näytöllä tulee sulavuutta lisää mukavasti.
Crashissakaan en ainakaan vielä ole huomannut mitään artefakteja, mutta syynä hyvinkin olla kiinteä kamera ja suht verkkainen kameran liike.
AFMF voi käyttää yhdessä Chillin kanssa jos haluaa capata frame raten myös. Tällöin Anti-Lag ei ole käytettävissä tosin.
Myös emulaattoreiden kanssa tuo mahtava, vain yksi klikkaus adrenalinista ja mieluiten laatu-asetuksella. Kokeillut Bloodbornia emulaattorilla, missä 60fps modi, ja AFMF 2.lla vielä 120 fps:aan saakka. Pelin alkuperäisestä 30 fps:n taajuudesta en nostaisi niin ylös koska näkyy jo liikaa laadussa, mutta 60fps:stä missä modit kuvan parantamiseen 120 fps on mainio. Riittävä tuolle pelille on 60 taajuuskin, mutta onhan tämä hämmästyttävää tekniikkaa joka lisäksi paranee koko ajan.
Luonnollisesti tämä on paras hidastempoisille peleille vielä, kilpailullisissa kun merkitsee ne millisekuntien viiveet enemmän. Ja kunhan natiivikuva on laadukas ja fps on riittävän tasainen (60fps natiivi lukittuna) niin se lopputuloskin parempi, ihmeisiin kun ei tietenkään tuo pysty.
Tässä lyhyt videoklippi, nauhoittelin suorituskyky-ikkunan kanssa, allekirjoituksen koneella. Vaikea olisi pelata tuota enää 30fps:n kanssa. AFMF 2 ja laatuasetukset käytössä, UI:ssa eikä pelissä ei näy mainittavaa haamuilua. Minun on ainakin (ainakin pelkkää pelaamista ajatellen) enemmän ja enemmän vaikea ajatella yli tonnin näytönohjaimia, etenkin kun skaalaustekniikkaa kehittyy koko ajan. Tässä on vielä kaiken pohjana haastava playstation 4 emulointi, ja sen alkuperäinen 30 fps peli.