Keskustelua työttömyydestä

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
64
No kyllä sekin on totta että ei sitä rahaa nyt loputtomasti ole kaikille mutta ei se täti sitä voi päättää.
Ei suoraan voi, mutta täti voi kirjata suunnitelmaan kaikenlaista pakkopuppaa ja määräyksiä. Senjälkeen kun työttömän suoriutuminen näistä määräyksistä ei miellytä tätiä niin täti voi kirjoittaa lappusen jonka pohjalta tuet sitten katkeavat.

Minä kun sanoin työkkärissä että oman alan duunien lisäksi olin etsinyt myös "rauhallisia ja stressittömiä" työpaikkoja kaikilta muiltakin aloilta mihin vaan pystyisi, se täti keksi että nyt tarvitaan lääkärintodistus että haittaako stressi niin paljon että saataisiin pakotettua hakija sairaslomalle samantien. Koitin argumentoida ettei tämä hyödytä ketään että täsmälleen sama summa rahaa tulee vaan eri tuen nimellä vähän aikaa niin se täti lähti urputtamaan "sitten kun saat sairaspäivärahaa niin saat tehdä ihan mitä haluat eikä meitä täällä enää kiinnosta" jne, että tämä olisi mulle hyvä juttu että TE-toimisto päästää irti.

Mulle oli aivan helvetin kova paikka lähteä lääkäriin hakemaan tuota lappusta, täydellistä alistamista ja nöyryytystä kun tukien menettämisen uhalla piti henkinen jaksaminen käydä arvioittamassa asiantuntijalla (ei, en ollut erikoislääkärin mielestä hoidon tarpeessa). Tähän vielä päälle se että uuden alan opettelu kiellettiin (taas tukien katkomisen uhalla, sivuhuomiona lisäten että voisin tehdä sitä sitten jos pääsen sairaslomalle) niin sitä voi itse kukin miettiä onko kyseisen puljun agendana a) työttömyystukien katkominen vai b) työnhakijan työllistymisen tukeminen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
256
lukitsen vaihtoehdon a).

Naapurin ukko (51v) joutui nyt vuodentaitteessa siihen 2000 henkilön koe-erään joille maksetaan perustuloa. sanoi ettei viimeisenä 1,5 vuonna saanut ainoatakaan työhön patistelua tai edes koulutus tms kurssi kutsua. tänään kun törmättiin postilaatikolla ja jauhettiin paskaa, näytti kädessään 2kpl te-toimiston kirjettä joissa toisessa oli vuokratyöhön yhteydenottopakotus ja toisessa ehdotus hakeutumisesta johonkin diipadaapa koulutukseen... eli taisi sekin kokeilu paljastaa karvansa, etteikö siinä nyt tehostetusti haeta kaunisteltuja tuloksia...
Siis nimenomaan tarkoituksena oli selvittää, motivoiko perustulo hakemaan mitä tahansa työtä. Oli se pätkätyötä tai mitä vaan. Tällähän se kätevästi selviää.

Nyt jos nämä työttömät eivät tee mitään töiden saamiseksi niin toivottavasti perustulo kuopataan kokonaan. Ja näiden loisijoiden tukia leikataan ja annetaan niitä oikeasti tarvitseville
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Siis nimenomaan tarkoituksena oli selvittää, motivoiko perustulo hakemaan mitä tahansa työtä. Oli se pätkätyötä tai mitä vaan. Tällähän se kätevästi selviää.

Nyt jos nämä työttömät eivät tee mitään töiden saamiseksi niin toivottavasti perustulo kuopataan kokonaan. Ja näiden loisijoiden tukia leikataan ja annetaan niitä oikeasti tarvitseville
Kait Sipilä aloittaa myös yksityisten vankiloiden rakentamisen jos "loisijoilta" aletaan tukia ottamaan pois...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
64
yhteydenottopakotus
Eihän se ole pakotus sitten enää kun kieltäytymisestä ei tule seurauksia, ja tämän pitäisi olla tilanne perustulokokeiluun osallistujille. Eikös vaan? Mutta onhan se jännää että nyt yhtäkkiä aletaan tarjota juttuja kun ei ole yritetty tehdä mitään puoleen vuoteen, voi hyvinkin olla seurausta kokeiluun pääsemisestä...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
64
tuosta en tiedä, onko kokeiluun osallistujat koskemattomia karenssien suhteen?
Hmmm.... Usein kysyttyä perustulosta

Jos kokeiluun osallistuva kieltäytyy TE-toimiston ehdottamista palveluista tai toimenpiteistä, hänelle voidaan asettaa karenssi tai velvoite. Kumpikaan ei vaikuta perustulon maksamiseen, mutta ne vaikuttavat työttömyysetuuteen sekä kokeilun aikana että sen jälkeen.
Eli TE-toimiston karenssit puree perustulokokeiluun osallistuvaan vain mikäli työttömyystuet ovat suuremmat kuin perustulo (esim. lapsilisän takia) tai mikäli hakija hakee myös toimeentulotukea (joka pienenee karenssin myötä). Mutta jos nämä eivät ole ongelma niin voi vaikka lopettaa työnhaun kokonaan ja poistua TE-toimiston palvelujen piiristä.

Sinänsä aneemista että tämä ei päde kaikkiin kokeiluun osallistujiin samallatapaa, ja joidenkin on pakko yhä juosta työkkärin pillin tahdissa jos on huoltovelvollisuuksia mitkä pitää hoitaa jne. Vääristää ehkä hitusen tuloksia, varsinkin jos työkkäri on yhtäkkiä käynyt aktiivisemmaksi kokeiluun valittuja kohtaan.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
128
On perustulon ideana myös vähentää sosiaaliturvan byrokratiaa ja sivukuluja. Jos se siis saataisiin toimimaan oikein, mikä tietysti voi vaatia paljonkin säätöä.

Sosiaalitanttojakin voi sitten laittaa työttömiksi, ja hiukan rahaa säästyy lisää. :) Ties vaikka veroja voisi myöhemmin alentaa, ja oikeita töitä syntyisi helpommin tilalle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
64
Haha, voin kuvitella tilanteen jossa äitin kanssa asuva täysi-ikäinen saamaton lökäpöksyinen pilvenpolttelija nahjus Malmilta/Korsosta on päässyt kokeiluun. sellaisellehan tuo on lottovoitto. paperit roskiin seuraavat 2 vuotta, lidlistä kaljaa ja känni päälle.
Ihankuin tuo olkinukke-nahjuksesi olisi työllistynyt paremmin karenssin uhan alla, mutta katsotaan nyt tällä työttömän karikatyyrillä sitä tositilannetta.

Työllisyyshän syntyy siitä että ihmiset tekevät asioita jossa muutkin kuin tekijä itse näkevät arvoa. Tämä on melkolailla riippumatonta siitä tuleeko te-toimistosta karenssia niskaan vaiko ei. Pikemminkin menee niinpäin että kun se pilvenpolttelija saa rauhassa ja antaumuksella keskittyä siihen pilven poltteluun, tämä saattaa omalla ajallaan väsätä niin hienon bongin tyhjistä kaljatölkeistä että joku toinen pilvenpolttelija-nahjus on siitä valmis maksamaan kympin tai pari. Tässävaiheessa on syntynyt jo yhteiskunnallista arvoa vaikkei se vielä missään paperilla näy, mutta jos jätkällä on taitoa tehdä jotain hyödyllistä niin ennenpitkää joku alan kauppa on valmis ottamaan tuotteita myyntiin ja sitten niistä tulee ainakin alvit maksettua.

Perustulohan on kannattavaa siinävaiheessa kun yksilön kontribuutio verotukseen ylittää saadun tuen, domino-efektit mukaanlukien. Nahjuksen tapauksessa rahojen kuluttaminen välittömästi kaljaan onkin siis vastuullinen teko, koska tällöin raha jatkaa matkaansa heti ja joku muu pääsee käyttämään ne samat rahat uudestaan. Mitä useamman kerran sama raha vaihtaa omistajaa, sitä isompi määrä veroja siitä yhteensä maksetaan, ja sitä paremmin yhteiskunnalla on varaa maksaa nahjukselle tukia.

Pahinta mitä nahjus voisi tehdä olisi pitää saadut tukirahat säästössä! Kulutus on se mikä työllistää muita ja pitää yhteiskunnan toiminnassa, joten totta helvetissä nahjuksen pitääkin kuluttaa kaikki tukirahat aina ja heti, ihan sama meneekö se kaljaan vai mihin kunhan siitä saadaan verot välistä ASAP, mielellään vielä kotimaassa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 375
Osaisiko joku avata minulle osa-aikatyön ja työttömyyden suhdetta parin teoreettisen esimerkin kautta:

1. Jos olen työttömänä ansiosidonnaisella ja saan 70% osa-aikatyön, jonka ajalta saan soviteltua ansiosidonnaista, niin kerryttääkö tuo osa-aikatyöajanjakso työssäoloehtoa?

2. Entä jos osa-aikatyön saamisen jälkeen ilmoitan liittoon, että kiitti hei, en tartte enää ansiosidonnaista ja lopetan työnhaun, kerryttääkö osa-aikatyöajanjakso työssäoloehtoa silloin?

Miten muuten työkkäri suhtautuu osa-aikaista työtä tekeviin työnhakijoihin, pitääkö pyöriä samoissa infoissa ja juttuhetkissä kuin muutkin?
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
134
Tuossa on yksi näkökulma työttömien todellisuuteen. Jutun ansioksi katson sen, että lopultakin työttömiä ruvetaan esittämään muuten kuin luusereiksi leimaamalla.

Kun näitä koulutettujen ihmisten esimerkkejä riittävästi nostetaan esiin, saatetaan joskus päästä siihen, että ruvetaan tekemään rakenteille jotain.

Syyllinen on työtön
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Tuossa on yksi näkökulma työttömien todellisuuteen. Jutun ansioksi katson sen, että lopultakin työttömiä ruvetaan esittämään muuten kuin luusereiksi leimaamalla.

Kun näitä koulutettujen ihmisten esimerkkejä riittävästi nostetaan esiin, saatetaan joskus päästä siihen, että ruvetaan tekemään rakenteille jotain.

Syyllinen on työtön
Juttu on maksumuurin takana.
 

-is2-

╭∩╮ʕ•ᴥ•ʔ╭∩╮
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
350
Niin näyttää olevan, päivällä ei vielä ollut. Jos joku tahtoo jutun yksityisviestillä, voin sen lähettää. Pitkän jutun postaaminen foorumille taitaisi rikkoa jotain lakeja.
Kiinnostaisi lukea jos se näin onnistuu, kiitos.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
733
Osaisiko joku avata minulle osa-aikatyön ja työttömyyden suhdetta parin teoreettisen esimerkin kautta:

1. Jos olen työttömänä ansiosidonnaisella ja saan 70% osa-aikatyön, jonka ajalta saan soviteltua ansiosidonnaista, niin kerryttääkö tuo osa-aikatyöajanjakso työssäoloehtoa?

2. Entä jos osa-aikatyön saamisen jälkeen ilmoitan liittoon, että kiitti hei, en tartte enää ansiosidonnaista ja lopetan työnhaun, kerryttääkö osa-aikatyöajanjakso työssäoloehtoa silloin?

Miten muuten työkkäri suhtautuu osa-aikaista työtä tekeviin työnhakijoihin, pitääkö pyöriä samoissa infoissa ja juttuhetkissä kuin muutkin?
1. Ansiosidonnaisesta en osaa sanoa, mutta ainakin työttömyysturvan kanssa osa-aikatöissä ollessani kerrytin työssäoloehtoa, että eiköhän se ansiosidonnaisellakin kerrytä.

2. Osa-aikatyöntekijänä et voi lopettaa työnhakua, jos haluat kerryttää työssäoloehtoa ja/tai jollet halua menettää työttömyystukia. Niitähän ei saa, jos ei ole työnhaku voimassa. Toki jos on niin hyvä palkka siinä osa-aikaisessa duunissa, että voit haistattaa pitkät TE-toimistolle, niin go for it! Mitä vähemmän sen paskalaitoksen kanssa joutuu olemaan tekemisissä, sen parempi.

Tekemällä osa-aikatyötä yli 18h/vko ja palkan ollessa TES:n mukaista, kerrytät työssäoloehtoon luettavia viikkoja
Työssäoloehto

Minun ei ainakaan tarvinnut pyöriä missään infoissa, tosin eipä ole tarttenut muutenkaan koskaan, vaikka olen ollut aika paljonkin työttömänä.

Osa-aikaisenakin pitäisi olla työmarkkinoiden käytettävissä, kun sinähän voit ottaa siihen jäljellejääviin "vapaa"päiviin sitten lisää töitä, jotta saat täyden työviikon. Tosin sitten pitää taas ottaa huomioon verotus yms.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 073
Not sure if sarcasm. Tämänsortin huumori ei hirveästi naurata.
Ei ole huumoria. Ihan totisinta totta.

Lainaan aikaisempaa viestiäni:

Miksi? Ts. mistä olet päätelly, että hakemusten lähettäminen on järkevää toimintaa? Minusta näyttää vahvasti silta, että tämä on hyvin tehoton ja epävarma tapa työllistyä.

Tuhat työhakemusta
Anne, 55: Yli 200 työhakemusta ja nolla työpaikkaa
214 työhakemusta, eikä tärppää – missä vika?
Sata työhakemusta - eikä töitä löydy
Minna, 47, on laittanut viisisataa hakemusta - töitä ei löydy

Muut keinot sen sijaan vaikuttavat hyvinkin tehokkaita:
Hakuvideo #KiraDuuniin toi työpaikan - Hyvä olo
Näin saat varmasti töitä alalta kuin alalta
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/t...tyollistyy-avointa-paikkaa-hakemalla/msn8ipGd


Ja jos ajattelee kontaktimääriä, niin 2-3 viikossa on ihan onneton määrä. Puhelimella tuon määrän yrityksiä käy läpi puolessa tunnissa.
Ja tämän Syyllinen on työtön voi nyt lisätä tuohon ylempään linkkilistaan jälleen yhdeksi esimerkiksi.
 

SuperEgo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
720
Noin tyhmä ei tarvitsisi olla. Ei hakemusspammilla ole mitään tekemistä työllistymisen kanssa. Tekisi jotain työllistymisensä eteen, eikä itkisi lehdissä.
Sinä ilmeisesti osaat ratkaista sen moneen kertaan mainitun matikkapähkinän?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
733
No kato kun ne työttömät ovat laiskoja vetelyksiä eivätkä pysty luomaan sitä työpaikkaa sinne yritykseen.
 

SuperEgo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
720
No kato kun ne työttömät ovat laiskoja vetelyksiä eivätkä pysty luomaan sitä työpaikkaa sinne yritykseen.
Itse loin dynaamisen kemikaalivananpoisto- ja foliohuoltopalvelun lähi-Prismaan. Minut ajettiin pois Jehovan todistajien lehtikojun tieltä, kiitos stabiiliutta palvovan Pilluminatin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
64
Ei ole huumoria. Ihan totisinta totta.
Joo. Olen varmaan maininnutkin tässä ketjussa. Ratkaisu on: talous on dynaamista.
Hei, mulla on idea, ostetaan hesarin etusivulle ilmoitus johon lätkäistään tuo sinun "talous on dynaamista"-ratkaisu niin yhtäkkiä satatuhatta suomalaista työllistyy heti. Voitais hakea valtiolta rahaa tämmöseen, tulee varmasti halvemmaksi kuin työttömyystukien maksaminen niin voidaan ostaa vaikka joka lehden etusivulle tämmönen ja käydä lätkimässä joka kunnan nurkille julisteita tästä työttömyyden ratkaisevasta iskulauseesta. Täähän olikin tosi yksinkertainen juttu, miksei tätä ole tehty jo?
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 121
Hei, mulla on idea, ostetaan hesarin etusivulle ilmoitus johon lätkäistään tuo sinun "talous on dynaamista"-ratkaisu niin yhtäkkiä satatuhatta suomalaista työllistyy heti. Voitais hakea valtiolta rahaa tämmöseen, tulee varmasti halvemmaksi kuin työttömyystukien maksaminen niin voidaan ostaa vaikka joka lehden etusivulle tämmönen ja käydä lätkimässä joka kunnan nurkille julisteita tästä työttömyyden ratkaisevasta iskulauseesta. Täähän olikin tosi yksinkertainen juttu, miksei tätä ole tehty jo?
Siksi kun ne oli kato ne työttömät jotka ei oikeesti halunnu töitä. ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 073
Miten se luodaan? Telotaan tälläinen yksi yero työkyvyttömäksi commandopipo päässä ja aamulla soitetaan työpaikkaan, että teillä olisi kuulema yksi paikka vapaana? :)
Ei tarvitse edes teloa, riittäisi, että soittaa. Vapaa paikka löytyy toki. Sopiva osaaminen pitää tietysti olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Itse luon työllisyyttä roskaamalla joka päivä riittävästi. Työtön niihin siivoustöihin tietenkin palkataan verorahoilla. Myös näiden trollien maksamilla pennosilla.
 
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
347
Tuossa on yksi näkökulma työttömien todellisuuteen. Jutun ansioksi katson sen, että lopultakin työttömiä ruvetaan esittämään muuten kuin luusereiksi leimaamalla.

Kun näitä koulutettujen ihmisten esimerkkejä riittävästi nostetaan esiin, saatetaan joskus päästä siihen, että ruvetaan tekemään rakenteille jotain.

Syyllinen on työtön
Tää on useimmille nykyisille aika uusi juttu, tuli vasta työttömyyden lisääntymisen myötä. Ennen ne harvat jotka työkkäriin joutu, siis kahdeksankymmentäluvulla, sai töitä sitten sieltä.
Orjuutta ei ollut.

Aiemmin oli, suomalaisiahan myi viikingit orjiksi ahkeraan, mutta itsenäisyyden aikana kesti ennenkuin vanhat rakenteet saivat voimaan.

Murossa oli "hauska" juttu, jos täällä muroa sopii mainita, kuinka kokkari haukkuu työttömiä ja sivustoa joka vastustaa palkattomia orjatöitä.
Hallitus laittaa työttömät "vapaaehtoistöihin" | sivu 18 | MuroBBS
>Tarina on se, että työkkäri pakotti jonkun tyypin hakemaan töitä yrityksestä ja yritys sanoi, että "palkkaa emme maksa ekalta kahelta kuulta". Aika selkeää orjatyötä.

Orjafirmat | Facebook
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 073
Jos olet työtön, niin miksi murehdit muita? Juuri sinä pystyt helposti erottautumaan sohvallamakaajien joukosta niin, että saat töitä.

Mutta laajemmin yhteiskunnalliselta kannalta: kyllä, suurempi aktiivisuus työttömillä aiheuttaisi talouden piristymisen. Lienee tullut jo selväksi, että suuremmalla aktiivisuudella en tarkoita hakemusspämmin lisäämistä, vaan aidosti toimenpiteitä tyydyttämättömän kysynnän löytämiseksi ja tyydyttämiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
649
Jos olet työtön, niin miksi murehdit muita? Juuri sinä pystyt helposti erottautumaan sohvallamakaajien joukosta niin, että saat töitä.

Mutta laajemmin yhteiskunnalliselta kannalta: kyllä, suurempi aktiivisuus työttömillä aiheuttaisi talouden piristymisen. Lienee tullut jo selväksi, että suuremmalla aktiivisuudella en tarkoita hakemusspämmin lisäämistä, vaan aidosti toimenpiteitä tyydyttämättömän kysynnän löytämiseksi ja tyydyttämiseksi.
Kerrotko nyt konkreettisesti miten työtön työnhakija voi tuohon boldattuun vaikuttaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 073
Kerrotko nyt konkreettisesti miten työtön työnhakija voi tuohon boldattuun vaikuttaa?
Näin:
- Miettisin, mitä voin yrityksille tarjota ja kokoaisin kohderyhmän mahdollisista työnantajista.
- Soittaisin ensiksi muutaman sata yritystä läpi. Jokaisessa puhelussa selvitän, mitä tarvetta yrityksellä on. Tässä todennäköisesti työllistyisi jo suoraan, mutta jos ei, niin oppisin todella paljon yritysten tarpeista.
- Oppimani pohjalta opettelisin niitä taitoja, mitä yritykset tarvitsevat. Opetetelun tekisin näkyväksi SOME:ssa, nettisivuilla, yms. ja ottaisin yritykset mukaan. Jos vaikka opettelisin laatoittamista, niin kävisin tapaamassa laatoitusalan yrityksiä. Samalla tulisi rakennettua verkostoa.

Lisäksi tietysti B2B-markkinoinnin perusteet kuntoon: nettisivut, verkkomainonta, verkostoituminen sosiaalisessa mediassa ja sen ulkopuolella esim. erilaisissa tapahtumissa,.

Itse tosin, jos töitä etsisin, tekisin tämän: Näin saat varmasti töitä alalta kuin alalta
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 272
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
128
Näin:
- Miettisin, mitä voin yrityksille tarjota ja kokoaisin kohderyhmän mahdollisista työnantajista.
- Soittaisin ensiksi muutaman sata yritystä läpi. Jokaisessa puhelussa selvitän, mitä tarvetta yrityksellä on. Tässä todennäköisesti työllistyisi jo suoraan, mutta jos ei, niin oppisin todella paljon yritysten tarpeista.
- Oppimani pohjalta opettelisin niitä taitoja, mitä yritykset tarvitsevat. Opetetelun tekisin näkyväksi SOME:ssa, nettisivuilla, yms. ja ottaisin yritykset mukaan. Jos vaikka opettelisin laatoittamista, niin kävisin tapaamassa laatoitusalan yrityksiä. Samalla tulisi rakennettua verkostoa.

Lisäksi tietysti B2B-markkinoinnin perusteet kuntoon: nettisivut, verkkomainonta, verkostoituminen sosiaalisessa mediassa ja sen ulkopuolella esim. erilaisissa tapahtumissa,.

Itse tosin, jos töitä etsisin, tekisin tämän: Näin saat varmasti töitä alalta kuin alalta
Jos saisit vallan antaa kerralla mahtikäskyn (joka toteutuisi) jokaiselle Suomen työttömälle ja piilotyöttömälle, niin mikä se olisi?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
98
Itse tosin, jos töitä etsisin, tekisin tämän: Näin saat varmasti töitä alalta kuin alalta
"...alalta kuin alalta". Kyllä se monilla aloilla on aika kovan työn takana hankkia riittävä osaaminen. Toisekseen tuo malli ei skaalaudu. Riittävän monen alkaessa harrastaa tuollaista taktiikkaa oppisivat (jos siis eivät muka osaa jo) loputkin työnantajat testaamaan paremmin todellista osaamista. Alalla kuin alalla.

Ps. Tiedättekö miten ratkaistaan minkä tahansa tapahtuman riittämätön parkkitila? Helppoa. Osallistujan pitää saapua riittävän aikaisin!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
556
Itse tosin, jos töitä etsisin, tekisin tämän: Näin saat varmasti töitä alalta kuin alalta
Milläs sen pomon saa hiljennettyä, ettei se kysele sinulta mitään? Tietenkin jos ei kiinnitä huomiota kysymyksiin ja heittää vaan itse kysymyksiä jatkuvasti, niin kai se tajuaa olla kysymättä jonkin ajan päästä. Melko erikoiselta kyllä kuulostaa että työ haastattelussa voisi käyttää kaiken ajan siihen että kyselee haastattelijalta firmasta. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 073
Jos saisit vallan antaa kerralla mahtikäskyn (joka toteutuisi) jokaiselle Suomen työttömälle ja piilotyöttömälle, niin mikä se olisi?
Jokaisesta en tiedä, kaikki mun ajatukset liittyy työkykyisten työn saantiin, vaajakuntoisten, vammaisten, mielenterveysongelmista kärsivien yms. työllistyminen on liian vaikea kysymys.

Yhdessä yrittäjille suunnatussa tilaisuudessa markkinointiin liittyen slogan on "Yrittäjä tee vittu jotain äläkä marise". Mun käsky olisi sama, toki yrittäjä-sanan tilalle työnhakija.

Toisekseen tuo malli ei skaalaudu.
Ei skaalaudu, tätähän käsiteltiin itse kirjoituksessakin. Se ei estäisi minua kokeilemasta. Olisin varmasti eka.

Sinänsä pidän aika epäviisaana tyrmätä mallia kokeilematta. Mä kokeilisin, jos olisin töitä hakemassa.

Melko erikoiselta kyllä kuulostaa että työ haastattelussa voisi käyttää kaiken ajan siihen että kyselee haastattelijalta firmasta. :)
Sulta meni pointti vähän ohi. Sä et mene hakemaan töitä, vaan oppimaan. Työpaikka tulee "sivuvaikutuksena".
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 433
Nämä on nyt aina vähän näitä juttuja. Jollain supliikkimiehellä saattaa hyvinkin natsata mutta vähän olen skeptinen.

Tämä on mielestäni hieno bloggaus kaverilta joka tosissaan opiskeli Googlen rekryä varten: Why I Studied Full-Time for 8 Months for a Google Interview

Ei saanut töitä:
I Didn't Get Hired.
Google, maailman halutuin työnantaja, ompa kumma ettei kaikki sinne pääse. Kun lukee täälläkin ihmisten asenteita niin ompa kumma jos ei työllisty, minäkään en palkkaisi tuollaisia marisijoita. Tiedetään että työpaikat ovat kivenalla ja työllistyminen haastavaa, mutta joku työttömien määrä ja prosenttien laskeminen ei auta yhtään mitään. En minäkään voi mitään säille mutta ulos on monesti silti mentävä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
98
Ei skaalaudu, tätähän käsiteltiin itse kirjoituksessakin. Se ei estäisi minua kokeilemasta. Olisin varmasti eka.

Sinänsä pidän aika epäviisaana tyrmätä mallia kokeilematta. Mä kokeilisin, jos olisin töitä hakemassa.
Eikä käsitelty.

Toki tuota mallia jossain pankkialalla ehkä kannattaa kokeilla. Monilla aloilla (kuten kaikki tekniset alat) on ensisijaisen tärkeää kehittää osaamista. En kiistä, että kannattaa kyllä olla yhteydessä työnantajiin, että oppii myymään osaamistaan. Siitä tulee tärkeää, jos paperit aiheuttavat kysymysmerkkejä työnantajille.

Epäilen kuitenkin monilla työnantajilla olevan vahva "kerran epäonnistuja, aina epäonnistuja" -asenne, joka haittaa merkittävästi myös hehkuttamasi itseään niskasta kiinni ottavan työllistymistä. Tällä haluan lähinnä korostaa, ettei sieltä kuopasta ole läheskään niin helppoa nousta kuin ylhäältä päin saattaa näyttää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
98
Google, maailman halutuin työnantaja, ompa kumma ettei kaikki sinne pääse. Kun lukee täälläkin ihmisten asenteita niin ompa kumma jos ei työllisty, minäkään en palkkaisi tuollaisia marisijoita. Tiedetään että työpaikat ovat kivenalla ja työllistyminen haastavaa, mutta joku työttömien määrä ja prosenttien laskeminen ei auta yhtään mitään. En minäkään voi mitään säille mutta ulos on monesti silti mentävä.
Se marinahan on ollut lähinnä vastareaktioita norsunluutornista heitetyille "ratkaisuille". Työtön on syyllinen ja sen on nieltävä kaikki epärealistinen ja vähintään rivien välistä syyllistävä paska.

"...mutta ulos on monesti silti mentävä". No älä saatana...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 073
Itse sain sen(kin) näppärästi parilla klikkauksella trollilistalle.
Olen useampaan otteeseen maininnut tässä ketjussa, että mulla on työpaikka tarjolla.

Kukaan, ei yksikään, tätä ketjua lukenut, ole ottanut yhteyttä ja kysynyt lisätietoja.

Tällä perusteella, on täysin perusteltua, eikä millään tavalla trollausta, sanoa, että sinä työtön, joka luet tätä, olet valinnut olla työtön.
 

SuperEgo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
720
Olen useampaan otteeseen maininnut tässä ketjussa, että mulla on työpaikka tarjolla.

Kukaan, ei yksikään, tätä ketjua lukenut, ole ottanut yhteyttä ja kysynyt lisätietoja.
Ottaisitko sinä asennevikaisen provotrollin töihin? Meinaan vaan, että vastaavaa valikointia saatetaan harrastaa myös potentiaalisten työnantajien kohdalla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
98
Toinen seikka on, että jotain perustietoja työstä ja sen vaatimuksista tarvitsisi olla mainittuna (en nyt muista sellaisia nähneeni). Vaikuttaa muuten lähinnä provolta ja osalle oman alan hommien saaminen on sen verran realistista, ettei kannata ihan mihin tahansa muuhun vielä ruveta.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 688
Näin:
- Miettisin, mitä voin yrityksille tarjota ja kokoaisin kohderyhmän mahdollisista työnantajista.
- Soittaisin ensiksi muutaman sata yritystä läpi. Jokaisessa puhelussa selvitän, mitä tarvetta yrityksellä on. Tässä todennäköisesti työllistyisi jo suoraan, mutta jos ei, niin oppisin todella paljon yritysten tarpeista.
Luultavasti noin muutama sata noista muutamasta sadasta yrityksestä ei päästä sinua keskusta/sihteeriä pidemmälle, vähän niin kuin firmaan kävelemällä et etene tuulikaappia pidemmälle jollei stoppi käy jo porteilla.
Tuo kuulostaa sellaiselta, mikä toimi vielä 80-luvulla, ehkä jopa 90-luvulla laman jälkeen, mutta ei ole toiminut enää vuosikausiin.
Jopa yritykset jotka erikseen hakevat (tai väittävät hakevansa) työvoimaa ilmoittavat nykyään hyvin suurella prosentilla ettei (puhelu)tiedusteluihin vastata.
- Oppimani pohjalta opettelisin niitä taitoja, mitä yritykset tarvitsevat. Opetetelun tekisin näkyväksi SOME:ssa, nettisivuilla, yms. ja ottaisin yritykset mukaan. Jos vaikka opettelisin laatoittamista, niin kävisin tapaamassa laatoitusalan yrityksiä. Samalla tulisi rakennettua verkostoa.
Miten ajattelit toteuttaa tämän oppimisen vähävaraisena työttömänä, etenkin kun työkkari voi katsoa että sähän opiskelet, et sä mikään työtön ole ja katkaista tuet?
Lisäksi tietysti B2B-markkinoinnin perusteet kuntoon: nettisivut, verkkomainonta, verkostoituminen sosiaalisessa mediassa ja sen ulkopuolella esim. erilaisissa tapahtumissa,.
Tämä toki olettaa, että olet luonteeltasi hyvinkin ulospäinsuuntautunut kaveri, puhumattakaan vaadituista resursseista niin henkisellä kuin rahallisellakin puolella.
Itse tosin, jos töitä etsisin, tekisin tämän: Näin saat varmasti töitä alalta kuin alalta
Hienoa että yhtä ihmistä on onnistanut viisi vuotta sitten, mutta väittäisin että "näin saat varmasti töitä alalta kuin alalta" on nykypäivänä todennäköisemmin "näin et tule ikinä saamaan töitä ja sinut mustalistataan puhelinterrorismista firma kerrallaan". Tai tietenkin jos et ikinä kerro nimeäsi ja käytät prepaid liittymää ennen kuin olet sen haastattelun saanut niin ehkä se voi onnistuakin. Mutta tuskin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 903
Näin:
- Miettisin, mitä voin yrityksille tarjota ja kokoaisin kohderyhmän mahdollisista työnantajista.
- Soittaisin ensiksi muutaman sata yritystä läpi. Jokaisessa puhelussa selvitän, mitä tarvetta yrityksellä on. Tässä todennäköisesti työllistyisi jo suoraan, mutta jos ei, niin oppisin todella paljon yritysten tarpeista.
- Oppimani pohjalta opettelisin niitä taitoja, mitä yritykset tarvitsevat. Opetetelun tekisin näkyväksi SOME:ssa, nettisivuilla, yms. ja ottaisin yritykset mukaan. Jos vaikka opettelisin laatoittamista, niin kävisin tapaamassa laatoitusalan yrityksiä. Samalla tulisi rakennettua verkostoa.

Lisäksi tietysti B2B-markkinoinnin perusteet kuntoon: nettisivut, verkkomainonta, verkostoituminen sosiaalisessa mediassa ja sen ulkopuolella esim. erilaisissa tapahtumissa,.

Itse tosin, jos töitä etsisin, tekisin tämän: Näin saat varmasti töitä alalta kuin alalta
Tästä muistuikin mieleeni ajat, jolloin olin töissä pienelektroniikkahuollossa. Pomon kanssa työhakemuksia selatessa tuli vastaan jonkun näitä oppeja seuraavan "superhakemus". Hakija oli selittänyt sivutolkulla, miten hän on purkanut kaikki kännykkänsä ja läppärinsä selvittääkseen niiden toimintaa. Tietysti mukana oli linkkejä youtubeen ja blogeihin.

Parin minuutin nauramisen jälkeen hakemus deletoitiin. Ei ollut kyseinen autisti tulossa haastatteluun :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 710
Viestejä
4 238 650
Jäsenet
71 242
Uusin jäsen
Miohe

Hinta.fi

Ylös Bottom