Kohta saan varoitusta tai huomautuksen turhasta raportoinnista..
En laita nimimerkkiä tähän, mutta hän laittoi vähintään kolme kertaa viestiä, että "UPS lopettaa alkoholitoimitukset Suomeen. Tämä on fakta." . Siihen pyydettiin minun ja kanssakeskustelijoiden toimesta linkkiä, että missä sanotaan näin ja mistä tieto on peräisin? Sitä ei tullut ja toteutin uhkaukseni, ja raportoin viestin. Tai no.. misinformaatiota oli levitetty viidessä viestissä, niin raportoin kaikki.
Nähtävästi lähteenä oli ollut joku keskustelu jonkun lähetin tai UPS-palautuspisteen kanssa. Tämä selvisi, kun kävin hänen viestejään läpi (UPS-viestejä yli viikolta ja itse huomautin vasta kolmanteen, tms.). Se ei ole virallinen fakta ja sen paukuttaminen sellaisena mielestäni täyttää trollauksen tunnusmerkit. Eikä siihen tietenkään ole antaa linkkiä, kun se on tapahtunut kahden henkilön käymänä keskusteluna, eikä sitä saisi käyttää luotettavana lähteenä ja faktuaalisesti totena.
No, nähtävästi tämä meni sitten piikkiin "hsalonen vihaa tätä nimimerkkiä ja tekee turhia raportteja". Kiitos. En vihaa ketään, mutta yritin ylläpitää keskustelun tasoa.
Ei mulla muuta, annan jatkossa sitten vaan puhua omiaan koko ketjun täydeltä joka sivulla.
--
edit: ja juu, tämän voi myös nähdä niin, että hsalonen ei saanut pyytämäänsä faktalinkkiä niin raportoi kostoksi. Kyllä nyt vähintään kolmannessa viestissä, jossa jotain faktaksi väitetään, on se jollain tasolla pystyttävä todistamaan tai se on puhdasta trollausta. Varsinkin, kun aiheen tiimoilta on niin paljon epätietoisuutta ja tiedotus on ollut vähäistä, niin tullilta kuin multakin toimijoilta. Ja sen verran tarkistin, että UPS ei ole tiedottanut mitään.