- Liittynyt
- 21.10.2016
- Viestejä
- 2 475
Jotenkin on kutina, että tämä ei ole vielä kunnolla alkanutkaan, kuten ei talvikaan.
Jos jotakin alkaa kunnolla, niin toivottavasti tämä potenssiin kymmenen:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Jotenkin on kutina, että tämä ei ole vielä kunnolla alkanutkaan, kuten ei talvikaan.
Parturikampaaja-ala on kokonaisuudessaan hieman outo ja moninainen.[821406[/URL]
Migri taas vauhdissa. Johan edellisestä vastaavanlaisesta runsaasti julkisuutta saaneesta tapauksesta onkin kulunut vuoden verran.
[art-2000009259076.html[/URL]
Ei ole ilmeisesti uusi ylijohtaja saanut puhdistettua virastoa epäkelvoista virkailijoista
Ei hivo lähellekään... Ja tuollaista rahaa on jo typerää edes palkkana nostaa kokonaisuudessaan.Vuonna 2022 Diyarin yrityksen liikevaihto oli 149 884 euroa. Kuukaudessa hänellä on noin kahdeksansataa asiakasta, kuukausipalkka hipoo 8000 euroa.
jatketaan sen verran, että tekee 65 tuntista viikkoa eli 4*65 = 260h eli 8000e/260h = 30.7e tuntipalkka. Asiakkailta pitäis kaiketi jotain 50-60e/h saada, että kattaa muutki kulut. Kummia lukuja kieltämättä. On tossa toki toi tuotteiden myynti ja vissii vuokrapenkki, mitenköhä ne menee?Parturikampaaja-ala on kokonaisuudessaan hieman outo ja moninainen.
Uutisessa tehdään sama "virhe" (tämä on tarkoituksellista sotkemista) kuin Wolt-uutisoinnisakin, elikkä:
Ei hivo lähellekään... Ja tuollaista rahaa on jo typerää edes palkkana nostaa kokonaisuudessaan.
Muutenkin kummallinen homma... 800 asiakasta -> "kuukausipalkka" 8000€ -> 10€/asiakas? Realismia?
Noh, otetaan sen verran "realismia", että sovitaan 800 asiakasta olevan 12 kk / vuosi -> 9600 asiakasta. (11kk vuodessa olis 8800.)
Liikevaihto jaettuna asiakkaiden määrällä on siis 15,61€/asiakas. (17,03€/asiakas).
Näiden perusteella ainakaan niiden hiustuotteiden myynti ei ole kovin kannattava homma.
Haluaako joku ottaa sen realismin mukaan myös tän uutisen taivasteluun?
Onneksi Orposta huokuu suunnaton päättäväisyys ja lujuus, kaveri on kuin jostain kummelin sketsistä.
Onneksi näissä EU-päätöksissä ei ole koskaan kestänyt, tullut aina kuin apteekin hyllyltä...
Ei kai tässä voi kun nauraa.![]()
Liikevaihtoon luetaan myyntituotot, joten tuosta aiemmin mainitsemastani voidaan laskea keskimääräinen kuukausituotto:jatketaan sen verran, että tekee 65 tuntista viikkoa eli 4*65 = 260h eli 8000e/260h = 30.7e tuntipalkka. Asiakkailta pitäis kaiketi jotain 50-60e/h saada, että kattaa muutki kulut. Kummia lukuja kieltämättä. On tossa toki toi tuotteiden myynti ja vissii vuokrapenkki, mitenköhä ne menee?
Mitvit? Artikkelissa oli toi 8000e palkka mainittu ja 65 tunnin työviikot. Liikevaihdosta en mitää puhunu.Liikevaihtoon luetaan myyntituotot, joten tuosta aiemmin mainitsemastani voidaan laskea keskimääräinen kuukausituotto:
149884/12 = 12490,33
Montako niitä asiakkaita olikaan? Onko meillä nyt taas vähän "lapin lisää" tässä jutussa mukana?
Ymmärrätkö mitä liikevaihto tarkoittaa? Mitä jokin vuokrapenkki tekee liikevaihdolle?
Et siis lukenut sitä mitä kommentoit?Mitvit? Artikkelissa oli toi 8000e palkka mainittu ja 65 tunnin työviikot. Liikevaihdosta mitää puhunu.
Toinen tärkeä kriteeri yrittäjän oleskelulupaa hakiessa on, että yritystoiminnan on oltava kannattavaa. Toimeentulon on oltava turvattu yritystoiminnasta saamilla tuloilla. Alaraja kuukaudessa on noin 1300 euroa, nykyisen hallituksen myötä raja noussee 1600 euroon.
Vuonna 2022 Diyarin yrityksen liikevaihto oli 149 884 euroa. Kuukaudessa hänellä on noin kahdeksansataa asiakasta, kuukausipalkka hipoo 8000 euroa.
Se on valtava liikevaihto. Finnveran asiakasyrityksistä vuonna 2020 kerätyn tiedon perusteella yhden työntekijän tuoma mediaaniliikevaihto alalla on noin 56 000 euroa vuodessa.
Diyarin kielteisen yrittäjän oleskeluluvan taustalla onkin aina sama syy: liikaa tuloja.
MTV Uutiset on nähnyt Diyarin tilitiedot, ELY-keskuksen ja hallinto-oikeuden päätökset yrittäjän oleskeluluvasta sekä Verohallinnon todistuksen verojen maksamisesta.
Tilitiedoista näkyy, kuinka yrityksen liikevaihto on kasvanut vuosien varrella tasaiseen tahtiin. Erityisesti kasvua on ollut vuodesta 2019 alkaen.
Vuona 2022 suurimpia menoja olivat toimitilavuokrat, kone- ja kalustohankinnat ja yrittäjän eläkemaksu eli YEL-maksu.
Tämä kyllä sikäli liittyy ketjun aiheeseen, että tässä avataan tätä Suomen yritysverotusta hieman näiden "8000€ kuukausipalkka"-uutisten suhteen. Ehkäpä ainakin minä olen jatkossa hiljaa... Paha kai tuohon aiempaan on mitään kovin kärkästä kommentoida.Voitteko mennä vaikka matikka ketjuun?
Kaikenkaikkiaan sellainen farssi että nyt kansa saa todellakin sitä mitä on tilannut.Onko tämä nyt sitten punaiseen kallellaan olevan henkilön mielipide vai eikö se Lindtmaninkin kovasti kehuma edellisen hallituksen lainsäädäntö mennytkään nappiin:
![]()
Eduskunnassa pohditaan rajamenettelylakiin muutosta – seuranta on päättynyt
Kokosimme tähän artikkeliin itärajan tilanteeseen liittyviä tapahtumia. Artikkelin seuranta on toistaiseksi päättynyt.yle.fi
Onko tämä nyt sitten punaiseen kallellaan olevan apulaisoikeuskanslerin mielipide vai eikö se Lindtmaninkin kovasti kehuma edellisen hallituksen lainsäädäntö mennytkään nappiin:
Ylen tiedot: Apulaisoikeuskansleri pysäytti hallituksen uudet rajoitustoimet, turvapaikanhakua ei turvattu riittävästi
![]()
Eduskunnassa pohditaan rajamenettelylakiin muutosta – seuranta on päättynyt
Kokosimme tähän artikkeliin itärajan tilanteeseen liittyviä tapahtumia. Artikkelin seuranta on toistaiseksi päättynyt.yle.fi
On se kumma, jos joka suuntaan pitää olla portti auki kaikissa tilanteissa. Sotatilako tässä pitää julistaa, että saa rajan kiinni.
Edit: Poikkeustila varmaan riittää, kun sen pohjalta koronankin kanssa pystyi sulkemaan about kaiken, maan sisälläkin. Ei muuta kuin julistusta kehiin.
On kyllä melkoista pelleilyä.Onko tämä nyt sitten punaiseen kallellaan olevan apulaisoikeuskanslerin mielipide vai eikö se Lindtmaninkin kovasti kehuma edellisen hallituksen lainsäädäntö mennytkään nappiin:
Ylen tiedot: Apulaisoikeuskansleri pysäytti hallituksen uudet rajoitustoimet, turvapaikanhakua ei turvattu riittävästi
![]()
Eduskunnassa pohditaan rajamenettelylakiin muutosta – seuranta on päättynyt
Kokosimme tähän artikkeliin itärajan tilanteeseen liittyviä tapahtumia. Artikkelin seuranta on toistaiseksi päättynyt.yle.fi
On se kumma, jos joka suuntaan pitää olla portti auki kaikissa tilanteissa. Sotatilako tässä pitää julistaa, että saa rajan kiinni.
Edit: Poikkeustila varmaan riittää, kun sen pohjalta koronankin kanssa pystyi sulkemaan about kaiken, maan sisälläkin. Ei muuta kuin julistusta kehiin.
Kieltämättä ei kyllä liikene ymmärrystä sille, että oikeuskansleri tulkitsee lakia täysin ideologisesti - ei tietty yllättävää kyseiselle henkilölle - ja hallituksesta ei näköjään ole haastamaan tätä tulkintaa. Tulkinnastahan tässä on täysin kyse - missään lakipykälässä tai sopimuksessa ei vaadita juuri Venäjän rajalla ottamaan vastaan yhtään turvapaikanhakijaa, ja muutenkaan niitä ei tarvitsisi ottaa vastaan kansainvälisen tulkinnan mukaan turvallisesta maasta. Suora käännytys vaan ei toimi tällä hetkellä, kun Venäjä ei päästä takaisin, mutta rajan täysi sulkeminen ajaisi saman asian. Tämä näköjään kilpistyy valtakunnan ylimpään Führeriin eli apulaisoikeuskansleriin.Suomen pitäisi viitata kintaalla muiden maiden kansalaisten ihmisoikeuksille aina kun ne ovat ristiriidassa suomalaisten turvallisuuden kanssa. Ihmeellistä munattomuutta hallitukselta antaa jonkun oikeuskanslerin hyppiä silmille.
Koitin tuossa piruuttani katsoa, niin en kyllä onnistunut löytämään oikeuskanslerin toiminnalle mitään valvovaa tahoa tai mihin kyseisen viranomaisen toiminnasta voisi valittaa. Onko tässä nyt sitten ihan oikeasti se ylin päättävä taho tässä yhteiskunnassa nykylainsäädännöllä.Onhan tämä aika karua, että yksi mies voi omaa ideologian pohjalta torpata hallituksen toimet ja vaarantaa näin Suomen turvallisuuden.
Toisaalta on hyvä, että tämä homma kanssa nyt tarvotaan tervassa, niin nähdään mitenkä helvetin monimutkainen prosessi tämä rajojen sulkeminen on tälläiselle "by the book"-maalle kuin Suomi.
Eli jatkoa ajatellen hallituksen muistivihkoon ylös päivitetty toimintasuunnitelma: "1)Pyydä presidenttiä erottamaan oikeuskansleri ja kumpp. 2) Sulje rajat"
Oikeuskansleri ei päätä mitään, hän vain antaa lausuntoja. Se on sitten hallituksen munattomuudesta kiinni jos noudattavat näitä lausuntoja.Onko tässä nyt sitten ihan oikeasti se ylin päättävä taho tässä yhteiskunnassa nykylainsäädännöllä.
Voi vaan kuvitella sen remakan Ivanan ylemmän komentoketjun vodkanhuuruisilla iltamilla, kun tämä uusin päätös on tullut julkisuuteen.
”Toverit, ette IKINÄ arvaa, mitä ne zuhnat nyt keksi!”
Valitettavasti oikeuskanslerilla on valtuudet aloittaa jatkotoimenpiteet, jos lausuntoja ei noudateta eli käytännössä ne lausunnot ovat go - no-go tyylisiä päätöksiä nykysysteemissä. En sano, etteikö lausuntoja pitäisi haastaa ja vaikkapa kysyä varsinaisen oikeuskanslerin kantaa apulaisen sijaan, mutta jos uhataan oikeuskanslerin toimesta virkasyytteellä, minkä kyseinen henkilö voi myös nostaa, niin siinä voi vähän alkaa mietityttämään lähteekö kokeilemaan tuleeko myös tuomio.Oikeuskansleri ei päätä mitään, hän vain antaa lausuntoja. Se on sitten hallituksen munattomuudesta kiinni jos noudattavat näitä lausuntoja.
Tällä kertaa ongelma taitaa olla se, että pätevää lakia Venäjän rajan täyteen sulkemiseen ei pysty tekemään, jos apulaisoikeuskansleri antaa lausuntoja ideologialasit silmillä ts. mikään laki mitenkään muotoiltuna, mikä sulkee rajan täysin ei kelpaa.Sääli että taas ollaan tässä tyypillisessä samassa tilanteessa kuin toissahallituskaudella, että kokoomus ja persut ei pysty tuottamaan lakitekstiä joka ei olisi laitonta, vaikka nyt on koko kansankin tuki. No, ei heitetä kirvestä vielä kaivoon, ei muuta kuin uusi yritys, tsemppiä, tsemppiä, hei, hei!
Eikö meidän pitäisi ihan itse käydä hakemassa ja pakolaiset tänne Jemenistä ja Somaliasta ja Gazasta. Mikä tosiasiallinen mahdollisuus se on hakea turvapaikkaa suurimmalle osalle, jos pitää raijata itsensä ensin johonkin Pohjois-Venäjälle. Suomellahan on velvollisuus sellainen järjestää.Tällä kertaa ongelma taitaa olla se, että pätevää lakia Venäjän rajan täyteen sulkemiseen ei pysty tekemään, jos apulaisoikeuskansleri antaa lausuntoja ideologialasit silmillä ts. mikään laki mitenkään muotoiltuna, mikä sulkee rajan täysin ei kelpaa.
Ideologiavinkkelistä kun tuskin kelpaa myöskään kikkakolmoset, joissa esim. avataan joku ihan jorpakossa oleva Venäjän vastainen raja-asema 5 minuutiksi päivässä.
Edit: Toivottavasti joku ratkaisu tähän kuitenkin löytyy, joka rajan sulkee. Tiedä mitä lehmänkauppoja ja vääntöjä kulisseissa on menossa.
Koitin tuossa piruuttani katsoa, niin en kyllä onnistunut löytämään oikeuskanslerin toiminnalle mitään valvovaa tahoa tai mihin kyseisen viranomaisen toiminnasta voisi valittaa. Onko tässä nyt sitten ihan oikeasti se ylin päättävä taho tässä yhteiskunnassa nykylainsäädännöllä.
Siinä onkin mielenkiintoista, että jos eduskunta päättäisi vaikka säätää perustuslain säätämisjärjestyksellä poikkeuslain pikana 5/6 enemmistöllä suoraan Venäjän rajan sulkemiseksi, niin oikeuskansleri teoriassa voisi edelleen ideologiapäissään tulkita teelehdistä, että eipäs onnistu sittenkään eikä asialle voisi mitään.
Samaa mieltä.Eikö meidän pitäisi ihan itse käydä hakemassa ja pakolaiset tänne Jemenistä ja Somaliasta ja Gazasta. Mikä tosiasiallinen mahdollisuus se on hakea turvapaikkaa se on suurimmalle jos pitää raijata itsensä ensin johonkin Pohjois-Venäjälle. Suomellahan on velvollisuus sellainen järjestää.
Valitettavasti oikeuskanslerilla on valtuudet aloittaa jatkotoimenpiteet, jos lausuntoja ei noudateta eli käytännössä ne lausunnot ovat go - no-go tyylisiä päätöksiä nykysysteemissä. En sano, etteikö lausuntoja pitäisi haastaa ja vaikkapa kysyä varsinaisen oikeuskanslerin kantaa apulaisen sijaan, mutta jos uhataan oikeuskanslerin toimesta virkasyytteellä, minkä kyseinen henkilö voi myös nostaa, niin siinä voi vähän alkaa mietityttämään lähteekö kokeilemaan tuleeko myös tuomio.
Ettei tämäkin disinformaatio jäisi korjaamatta niin nyt tulkittu laki on edellisen SANNA MARINin hallituksen VIHREÄN sisäministerin Mikkosen koordinoima ja sinne jätettiin vaatimus, että turvapaikkaa on aina pystyttävä hakemaan.Sääli että taas ollaan tässä tyypillisessä samassa tilanteessa kuin toissahallituskaudella, että kokoomus ja persut ei pysty tuottamaan lakitekstiä joka ei olisi laitonta, vaikka nyt on koko kansankin tuki. No, ei heitetä kirvestä vielä kaivoon, ei muuta kuin uusi yritys, tsemppiä, tsemppiä, hei, hei!
Ettei tämäkin disinformaatio jäisi korjaamatta niin nyt tulkittu laki on edellisen SANNA MARINin hallituksen VIHREÄN sisäministerin Mikkosen koordinoima ja sinne jätettiin vaatimus, että turvapaikkaa on aina pystyttävä hakemaan.
Seuraukset nähdään nyt.
Taipuuko muuten nykyinen laki siihen, että rajavartijat voisivat ampua laittomat tulijat ennenkuin ehtivät hakea turvapaikkaa? Miten laki tuon tarkalleen määrittää, että mitä toimenpiteitä ja ehtoja pitää täyttyä ennenkuin voi ampua? Sitä vartenhan rajavartijoilla aseet on, että niillä tarvittaessa tunkeutujat pysäytetään. Tuli mieleen tuosta Vahteran pohdinnasta, että kun ampuisi pari ensimmäistä malliksi, niin eiköhän loput lakkaisi yrittämästä. Olisi ihan mielenkiintoista tietää voisiko noin oikeasti toimia.
Taipuuko muuten nykyinen laki siihen, että rajavartijat voisivat ampua laittomat tulijat ennenkuin ehtivät hakea turvapaikkaa? Miten laki tuon tarkalleen määrittää, että mitä toimenpiteitä ja ehtoja pitää täyttyä ennenkuin voi ampua? Sitä vartenhan rajavartijoilla aseet on, että niillä tarvittaessa tunkeutujat pysäytetään. Tuli mieleen tuosta Vahteran pohdinnasta, että kun ampuisi pari ensimmäistä malliksi, niin eiköhän loput lakkaisi yrittämästä. Olisi ihan mielenkiintoista tietää voisiko noin oikeasti toimia.
Ihanko oikeasti kuvittelette että tuolla annettaisiin matujen paleltua kuoliaaksi vaikka olisi miten rajat kiinni ja hätätilat päällä.Eipä siellä tarvitsisi kerään ampua, kun ei vaan päästäisi maahan. Ei se pakkasessa hengailu jossain Venäjän rajalla ole niistä tulijoista se kiva juttu.
Mutta se pitää ihan paikkansa, että länsi suorittaa kulttuurista itsemurhaa vasemmiston johdolla.
Ihanko oikeasti kuvittelette että tuolla annettaisiin matujen paleltua kuoliaaksi vaikka olisi miten rajat kiinni ja hätätilat päällä.
Taipuuko muuten nykyinen laki siihen, että rajavartijat voisivat ampua laittomat tulijat ennenkuin ehtivät hakea turvapaikkaa? Miten laki tuon tarkalleen määrittää, että mitä toimenpiteitä ja ehtoja pitää täyttyä ennenkuin voi ampua? Sitä vartenhan rajavartijoilla aseet on, että niillä tarvittaessa tunkeutujat pysäytetään. Tuli mieleen tuosta Vahteran pohdinnasta, että kun ampuisi pari ensimmäistä malliksi, niin eiköhän loput lakkaisi yrittämästä. Olisi ihan mielenkiintoista tietää voisiko noin oikeasti toimia.
No eikä ole, vaan siitä lainsäädännön lainmukaisuudesta viimeisen sanan antaa edelleen perustuslakivaliokunta, ja sen jälkeen vielä eduskunta. Oikeuskansleri ei myöskään haasta lakeja valmistelevia virkamiehiä oikeuteen, eikä edes lakeja esitteleviä ministereitä minkään lakiesitysten takia.Valitettavasti oikeuskanslerilla on valtuudet aloittaa jatkotoimenpiteet, jos lausuntoja ei noudateta eli käytännössä ne lausunnot ovat go - no-go tyylisiä päätöksiä nykysysteemissä. En sano, etteikö lausuntoja pitäisi haastaa ja vaikkapa kysyä varsinaisen oikeuskanslerin kantaa apulaisen sijaan, mutta jos uhataan oikeuskanslerin toimesta virkasyytteellä, minkä kyseinen henkilö voi myös nostaa, niin siinä voi vähän alkaa mietityttämään lähteekö kokeilemaan tuleeko myös tuomio.
Meinaatko, että Wagneritkin vois vaan tulla fillarilla suomen puolelle ja tilanteeseen ei reagoitaisi millään tavalla, ennen kun alkavat tällä puolella tulittamaan? Jotain järkeä näihin juttuihin.Sen enempää lakia tuntevana ja maallikon ajatelmana arvailisin, että Suomen laissa se on niin, että tulijan pitää ampua ensin ennen kuin Suomen puolelta voidaan ampua.
Joten fillaroivat reppumatkailijat voivat surffailla jatkossakin notkuvien lihapöytien ääreen...
Toki toivoisin olevani tässä väärässä jollain tasolla.
Meinaatko, että Wagneritkin vois vaan tulla fillarilla suomen puolelle ja tilanteeseen ei reagoitaisi millään tavalla, ennen kun alkavat tällä puolella tulittamaan? Jotain järkeä näihin juttuihin.
Näin arvailisin, koska laeissa tuskin erotellaan miltä Wagnerilaiset näyttää ja millä perustein niitä kohti voisi siten tulen avata aiemmien kuin muita kohti.Meinaatko, että Wagneritkin vois vaan tulla fillarilla suomen puolelle ja tilanteeseen ei reagoitaisi millään tavalla, ennen kun alkavat tällä puolella tulittamaan? Jotain järkeä näihin juttuihin.
Ongelma on, että valtioneuvoston päätökset tuonkin jälkeen menevät (apulais)oikeuskanslerin tarkasteluun, joka voi edellen tulkita, että sen uuden lain soveltaminen vaatii syystä xyz turvapaikanhakumahdollisuuden jättämisen Venäjän rajalle, koska esim. perustuslakiin on jätetty miina kansainvälisten ihmisoikeusvelvoitteiden noudattamisesta. (pirullista sabotointia muuten, kuka tuon sitten on aikoinaan tehnytkin Suomen perustuslakiin - jätetty avoin koukku, mihin voi linkittää suunnilleen mitä vain tulkinnanvaraista ihmisoikeusliitännäistä Suomen oman lainsäädännön ulkopuolelta)Taitaa olla niin, että on monta eri henkilöä jotka pystyy sanomaan "ei" hyvinkin monelle asialle, minkä takia on vaikea saada mitään aikaan.
Mutta 5/6 enemmistöllä ei taitaisi sentään oikeuskanslerinkaan valta tuohon riittää.
Tuo taitaa onnistua nytkin, valtakunnanoikeus voi käsitellä oikeuskanslerin rikkomukset, jos sen sinne jotenkin saa vain syytteeseenEduskunta voi tarvittaessa säätää lain, jolla oikeuskansleri laitetaan tiilenpäitä lukemaan maanpetoksesta.
Tuossa on edelleen ongelmana se perustuslain miina myös valmiuslain osalta, mutta josko oikeuskanslerinvirastokin tuossa vaiheessa sitten ymmärtäisi hiljentyä tulkintojensa kanssa, kun valmiuslain yhteydessä asia on vielä enemmän epäselvä sen suhteen painaako ne ihmisoikeudet vai ei.Valmiuslain nostaminen poikkeusolo-tilanteeseen mahdollistaa tarvittaessa myös ampumisen rajalle, siihen kai nuo nyt pyrkivät, sillä saadaan ohitettua oikeuskanslerit yms.
Edit: Jos oikein olen ymmärtänyt niin siihen haetaan vielä mandaattia eurooppaneuvostosta yms.
Tässähän ei puhuttu lainvalmistelusta vaan päätöksestä sulkea raja täysin jo säädettyyn lakiin perustuen, mihin apulaisoikeuskansleri tulkitsi, että ei ole lainmukaista. Jos tästä huolimatta asiassa edettäisiin, voisi apulaisoikeuskansleri tehdä jatkotoimia - vaikka sitten nostaa syytteen, jos rikkomus on mielestään tarpeeksi iso.No eikä ole, vaan siitä lainsäädännön lainmukaisuudesta viimeisen sanan antaa edelleen perustuslakivaliokunta, ja sen jälkeen vielä eduskunta. Oikeuskansleri ei myöskään haasta lakeja valmistelevia virkamiehiä oikeuteen, eikä edes lakeja esitteleviä ministereitä minkään lakiesitysten takia.
Kaikkien taustat tiedetään, paitsi että tässä syksyllä taas löytyi yksi wagner johtaja ihan Suomesta... Ai niin, mutta näitä sotapäälliköitä sun muita terroristeja näyttää löytyvän pitkin Eurooppaa vähän väliä.Näin arvailisin, koska laeissa tuskin erotellaan miltä Wagnerilaiset näyttää ja millä perustein niitä kohti voisi siten tulen avata aiemmien kuin muita kohti.
Toivottasti sulla on parempi vastaus tilanteeseen?
Täähän se on ja Wagner toiminut vuosikausia Afrikassa, joten kuinka paljon sieltä rekrytty toimimaan "pakolaisina" kolmanteen maahan?Kaikkien taustat tiedetään, paitsi että tässä syksyllä taas löytyi yksi wagner johtaja ihan Suomesta... Ai niin, mutta näitä sotapäälliköitä sun muita terroristeja näyttää löytyvän pitkin Eurooppaa vähän väliä.
Meinaatko, että Wagneritkin vois vaan tulla fillarilla suomen puolelle ja tilanteeseen ei reagoitaisi millään tavalla, ennen kun alkavat tällä puolella tulittamaan? Jotain järkeä näihin juttuihin.
Voisiko kaikki ne, jotka kirjoittavat sitä roskaa, että Suomi ei voi kieltäytyä ottamasta turvapaikanhakijoita vastaan, selittää miksi muut EU-maat kuten Viro ja Latvia voivat, mutta Suomi ei.
Ei tota rajaa mitenkään (nykysäännöillä, jos millään) pysty sulkemaan, jos Venäläiset liikkumista tukevat omalla puolellaan ja rikolliset + hyväsydämelliset täällä.Ottavat nekin maat turvapaikanhakijoita ja hakemuksia vastaan, mutta ei ne siinä Venäjän vastaisella rajalla ota niitä vaan työntävät ne laitonta rajanylitystä yrittävät takaisin Venäjälle. Sama koskee Puolaa Valko-Venäjän suuntaan ja Espanjassa sen maan Marokon vastaista maarajaa.
Suomessa ollaan sen verran hölmöläisten kansaa, että täällä lakia tulkitaan aina niin että siitä aiheutuu mahdollisimman paljon vahinkoa suomalaisille itselleen. Muualla samoja EU-lakeja, Euroopan ihmisoikeussopimusta ja Geneven pakolaissopimusta ja niin edelleen osataan tulkita niin ettei tuhota kuitenkaan niillä omaa maata totaalisesti.
Esimerkiksi Suomessa ei saatu ikinä 2015 vuonna kiinni edes sitä Suomen ja Ruotsin välistä rajaa, koska "kansainväliset sopimukset". Kuitenkin esimerkiksi Tanskassa, Ruotsissa ja Ranskassa se onnistui hyvin. Esimerkiksi Italiasta Ranskaan yrittäneet turvapaikanhakijalaumat pistettiin kääntymään takaisin Italiaan ja käskettiin hakemaan turvapaikkaa sieltä. Jos pääsivät pidemmälle Ranskaan, niin ne otettiin kiinni ja vietiin Italiaan samantien. Suomessa olisivat hyvin voineet tehdä saman maan satamissa ja esimerkiksi Haaparannan vastaisella Ruotsin rajalla.
Oma veikkaus on, että jos Suomi ei saa kiinni Venäjän vastaista rajaa Putinin turvapaikkaturisteilta, niin juhannukseen 2024 mennessä Suomessa on jo ensimmäinen miljoona turvapaikanhakijaa. Ja ne ei Suomesta mihinkään lähde kun Ruotsi, Norja, Viro, Tanska ja Saksa pistää omat rajansa niiltä Suomen suuntaan kiinni. Ehkä juhannukseen 2025 mennessä päästään jo komeaan kymmenen miljoonan turvapaikanhakijan lukuun Suomessa. Sitä en tiedä missä vaiheessa joku mahdollisesti ymmärtää, että ei se ilmiö ja Venäjän lähettämät turvapaikkahakijat sillä tavalla lopu Suomen ja Venäjän rajalla että kaikki otetaan maahan jotka sinne rajalla vain saapuvat sanomaan taikasanan.
Selvää on, että suomalainen yhteiskunta siinä muodossa kuin me sen tunnemme romahtaa totaalisesti tuota ennen rahojen loputtua. Ei enää rahat riitä esimerkiksi suomalaisten terveydenhuoltoon, maksuttomaan koulutukseen, eläkkeisiin ja niin edelleen ja jostakin asumistuesta tai työttömyyskorvauksesta voi vain haaveilla. Rikollisuus myös raketoi taivaisiin kun jostakin se pitää maassa olevien rosvota se leipänsä jos meinaa hengissä pysyä.
EU-taakanjako toiminee niin, että Ruotsi ottaa niistä miljoonista Suomessa olevista turvapaikanhakijoista ehkä 300 Ruotsiin, Saksa 120 ja joku Viro 50 sekä Norja 60. Loput jäävät sitten suomalaisten rikkaudeksi pysyvästi.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.