Tompan tytärtä koitettu rikastaa ilmeisesti.
Ruokalähetti on kahdesti häiriköinyt Tom Sjöbergin teini-ikäistä tytärtä Helsingin Punavuoressa, kertovat sekä isä että tyttö itse.
www.iltalehti.fi
om Sjöberg juoksi maila kädessään kadulle – Kertoo, että ruokalähetti häiriköi hänen tytärtään
Ruokalähetti on kahdesti häiriköinyt Tom Sjöbergin teini-ikäistä tytärtä Helsingin Punavuoressa, kertovat sekä isä että tyttö itse.
0 seconds of 24 secondsVolume 0%
Katso video
Ruokalähetti lähti tytön perään selvittämään asiaa. TEINITYTÖN OTTAMA VIDEO
Petri Elonheimo
petri.elonheimo@iltalehti.fi
Tänään klo 7:07
Tytön mukaan ensimmäinen kerta oli kaksi viikkoa sitten, kun hän myöhään illalla palasi kaupasta. Mies oli huudellut hänelle ja lähtenyt perään.
Mies oli huudellut tyyliin: ”You are beautiful, I love you, you can run but can not hide!”.
Pelästynyt 16-vuotias juoksi kotitalonsa rappuun. Tytön onnistui vetää ovi kiinni miehen nenän edestä.
Toisen kerran sama iältään arviolta noin kolmekymppinen mies oli lähestynyt tyttöä maanantaiaamuna, kun tyttö oli lähdössä kouluun. Pelästynyt tyttö pelastautui isänsä seksiliikkeeseen, joka sijaitsee naapuritalossa.
Isänsä kaupan tiloista käsin tyttö kuvasi oheisen videon. Siinä näkyy, kuinka mies pysäköi pyöränsä kadulle ja tulee selittämään liikkeen ovelle puhuen englantia.
Selitykset jäivät lyhyeen, sillä nyt isä-Sjöberg puuttui tilanteeseen.
Tom Sjöberg on eläkkeellä, mutta pyörittää edelleen seksikauppaa Iso Roobertinkadulla. Kuva on vuodelta 2018. HENRI KÄRKKÄINEN
”Lähti polkemaan”
– Tyttö juoksi peloissaan sisälle lafkaan ja minä juoksin ulos. Karju lähti polkemaan kovaa vauhtia pyörällään, Sjöberg kuvailee.
– Huusin: Idiootti fuck you, you run after to young girl!
Äkäisten sanojensa tehosteena Sjöbergillä oli ollut kertomansa pesäpallomaila.
– Ei kolmekymppisen miehen tarvitse juosta pikkutyttöjen perässä ja kytätä, Sjöberg puhisee.
Hän epäilee, että sama mies mahdollisesti ahdistelee muitakin tyttöjä.
– Hoidan itse oman tonttini. Olen huolissani muiden puolesta.
Tyttö luottaa isäänsä
Sjöbergin tytär kertoo pelkäävänsä miestä. Kotinurkillaan hän kuitenkin uskaltaa liikkua, sillä luottaa isänsä suojaavan.
Poliisiasiaa tyttö ei halua tapauksista tehdä. Vielä vähemmän rikosilmoitusta on tekemässä hänen isänsä.
– Minä en poliisia auta, mutta Iltalehti voi auttaa. Ei sitä tiedä, onko poliisilla jo haussa tällaista tyyppiä. En usko, että minun tyttö on ainoa, mitä tämä ukkeli on häirinnyt.
Tom Sjöbergin mukaan ruokalähettejä pyörii koko joukko läheisen kahvilan luona. Lähetillä oli Woltin reppu. Sjöberg kertoo yrittäneensä soittaa Wolttiin, mutta ei ole saanut asiaansa hoidettua.