• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Keskustelua Suomen hyvinvointiyhteiskunnan rapistumisesta ja sen tulevaisuudesta

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Sekoomus peräänkuuluttaa jonkinsortin rotia mamutukseen, joka on sinänsä mielenkiintoista ottaen huomioon että Sekoomuksen pomo 1) kaupallisti maahanmuuton 2) jäi siitä kiinni ja 3) pääsi maan tapaan kuin koira veräjästä, joka tietysti räikeä esimerkki puhtaasta korruptiosta, ja joka näyttää olevan laillista tässä maassa. Ongelmaan ei myöskään voi liittyä mitenkään se, että tämä kopla "tienaa tällä."

Kun pidetään kova poru siitä, miten oireita muka voidaan hoitaa, saatetaan samalla jatkaa taudin aiheuttamista. Kaikki menee täydestä ja yhteiskunnan paskominen saa jatkua.

Tässähän siis jatkettaisiin "motiivien arviointi on rasismia" -Orpon tiellä, haittamokutuksen tapahtuessa vain eri tekosyyllä. Samalla päästään seuraavaan vaiheeseen eli haitallisen aineksen perseilyn aiheuttamaan pakkoon vedoten aletaan kiristää kantaväestön oloja, poistaa oikeuksia ja lisätä kontrollia.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 360
Tuolla oli Lisää kuolleita... otsakkeen alla Ninon tapaus, jossa mies ois voitu pelastaa oikealla hoidolla. Oisko tilausta omaa topiccia Terveydenhuollosta nykyään?

Tässä pieni oma tarinani:
Olo oli todella huono ja soitin 112:een ja yritin saada ambulanssin. Kerroin, että olen aiemmin joutunut teholle huonon vointini takia. Aiemmin olin menettänyt tajuntani, jolloin sain ulkopuolisten soittamana ambulanssin nyt tuntui ihan samalta. Puhelimessa kaiffari sanoi, että mene Terveysasemalle ja en saa ambulanssia. Oli perjantai ja mulla oli maanantaina verikokeet ja kirurginen operaatio. Ajattelin, että v*tut en lähde tuntitolkulla odotteleen lääkäriin pääsyä ja sieltä sitte keskussairaalaan tunneiksi jonottaan. Kärvistelin viikonlopun ja maanantaina kunto kesti kävellä 20m kerralla ja sit piti levähtää. Olin menossa operaatioon mut en jaksanut enään laittaa hoitovaatteita päälle, hoitaja joutui sukista lähtien riisumaan/pukemaan mut. Verikoe tulokset tuli ja hoitaja ilmoitti, että lähden teholle heti. 4 päivää taistelin hengestäni ja hoitajat eivät uskaltaneet sanoa selviänkö. Sit kun taju alkoi pikkuhiljaa palata kalloon, niin lääkäri tuumas, että 50% samassa tilassa olevat potilaat menehtyvät. Vielä kuittaili miksen aiemmin tullut hoitoon? olinhan mie yrittänyt. Sen vaan ajattelin tällä sanoa, että aika kipeä sun pitää olla sisäisesti, että saat ambulanssin. Luun murtumat ne ilmeisesti hakee aika kivuttomasti, jos ei pysty liikkumaan.

Tilasin lääkärille ajan 8 viikkoa sitte, ei ole vielä tullut ilmoitusta milloin sinne pääsen. Hammaslääkärille pääsee vuodessa hyvällä tuurilla.

Ei mulla muuta.
 
Liittynyt
15.07.2022
Viestejä
379
Tuolla oli Lisää kuolleita... otsakkeen alla Ninon tapaus, jossa mies ois voitu pelastaa oikealla hoidolla. Oisko tilausta omaa topiccia Terveydenhuollosta nykyään?

Tässä pieni oma tarinani:
Olo oli todella huono ja soitin 112:een ja yritin saada ambulanssin. Kerroin, että olen aiemmin joutunut teholle huonon vointini takia. Aiemmin olin menettänyt tajuntani, jolloin sain ulkopuolisten soittamana ambulanssin nyt tuntui ihan samalta. Puhelimessa kaiffari sanoi, että mene Terveysasemalle ja en saa ambulanssia. Oli perjantai ja mulla oli maanantaina verikokeet ja kirurginen operaatio. Ajattelin, että v*tut en lähde tuntitolkulla odotteleen lääkäriin pääsyä ja sieltä sitte keskussairaalaan tunneiksi jonottaan. Kärvistelin viikonlopun ja maanantaina kunto kesti kävellä 20m kerralla ja sit piti levähtää. Olin menossa operaatioon mut en jaksanut enään laittaa hoitovaatteita päälle, hoitaja joutui sukista lähtien riisumaan/pukemaan mut. Verikoe tulokset tuli ja hoitaja ilmoitti, että lähden teholle heti. 4 päivää taistelin hengestäni ja hoitajat eivät uskaltaneet sanoa selviänkö. Sit kun taju alkoi pikkuhiljaa palata kalloon, niin lääkäri tuumas, että 50% samassa tilassa olevat potilaat menehtyvät. Vielä kuittaili miksen aiemmin tullut hoitoon? olinhan mie yrittänyt. Sen vaan ajattelin tällä sanoa, että aika kipeä sun pitää olla sisäisesti, että saat ambulanssin. Luun murtumat ne ilmeisesti hakee aika kivuttomasti, jos ei pysty liikkumaan.

Tilasin lääkärille ajan 8 viikkoa sitte, ei ole vielä tullut ilmoitusta milloin sinne pääsen. Hammaslääkärille pääsee vuodessa hyvällä tuurilla.

Ei mulla muuta.
Ihan vinkkinä, jos tuntuu siltä, että tarvitset ambulanssikyytiä, valita rintakipuoiretta muiden vaivojen ohella. Tai jos olo on parempi, suunnista itse suoraan erkoissairaanhoidon päivystykseen ja valita siellä samaa oiretta.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 644
Ihan vinkkinä, jos tuntuu siltä, että tarvitset ambulanssikyytiä, valita rintakipuoiretta muiden vaivojen ohella. Tai jos olo on parempi, suunnista itse suoraan erkoissairaanhoidon päivystykseen ja valita siellä samaa oiretta.
En mä kyllä tuohon kannustaisi, mitä enemmän ihmiset tuota käyttää sitä todennäköisemmin oikea infarkti jää noutamatta.

Ongelma on se, että osa ihmisistä liioittelee niin valtavasti oireitaan, ja sitten ku se oikea tarve astetta rauhallisemmalla kaverilla onkin, se hukkuu sen kaiken paskan sekaan.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 360
Ihan vinkkinä, jos tuntuu siltä, että tarvitset ambulanssikyytiä, valita rintakipuoiretta muiden vaivojen ohella. Tai jos olo on parempi, suunnista itse suoraan erkoissairaanhoidon päivystykseen ja valita siellä samaa oiretta.
Mikä on tämä erikoissairaanhoito? Joku Hesan ylellisyys? Kuullutkaan koskaan tommosesta.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Mikä on tämä erikoissairaanhoito? Joku Hesan ylellisyys? Kuullutkaan koskaan tommosesta.
Yliopistollisen keskussairaalan päivystys. Samaa paskaa se on kaikkialla. Oikeasti hyvää hoitoa saa yksityisiltä ja kannattaa olla se vakuutus. Itse ainakin olen huomannut, että julkinen sairaanhoito on niin alemmuustilassa, ettei sinne kyllä tee mieli mennä ollenkaan. Ainostaan tän pikkukylän pieni terkkari toimii hyvin ja nopeasti ja jopa hammaslääkärillä pääsee viikossa. Mutta eiköhän tämä upea sote-uudistus pasko tämänkin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 361
Yliopistollisen keskussairaalan päivystys. Samaa paskaa se on kaikkialla. Oikeasti hyvää hoitoa saa yksityisiltä ja kannattaa olla se vakuutus. Itse ainakin olen huomannut, että julkinen sairaanhoito on niin alemmuustilassa, ettei sinne kyllä tee mieli mennä ollenkaan. Ainostaan tän pikkukylän pieni terkkari toimii hyvin ja nopeasti ja jopa hammaslääkärillä pääsee viikossa. Mutta eiköhän tämä upea sote-uudistus pasko tämänkin.
Mikäs vakuutus kannattais hankkia, että pääsis joka vaivasta yksityiselle ilman jättimäisiä laskuja?
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 783
Sairaskuluvakuutus nimellä taitaa kulkea.
Näissä on yleensä rajat joko tautikohtaisesti tai kokonaissumma. Jos menee yksityiselle leikkaukseen, tulee nämä rajat nopsaa vastaan. Lisäksi vakuutus ei korvaa olemassa olevia sairauksia ja kaikki vaivat laitetaan sen olemassa olevan sairauden piikkiin, etkä oikeasti saa mitään hyvää.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 361
On tää Suomi kyllä mennyt sekaisin kun joutuu miettimään vakuutuksia, koska ei voi enään terveydenhuoltoon luottaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 361
Näissä on yleensä rajat joko tautikohtaisesti tai kokonaissumma. Jos menee yksityiselle leikkaukseen, tulee nämä rajat nopsaa vastaan. Lisäksi vakuutus ei korvaa olemassa olevia sairauksia ja kaikki vaivat laitetaan sen olemassa olevan sairauden piikkiin, etkä oikeasti saa mitään hyvää.
Itselläni ei onneksi ole viellä perussairauksia, niin sen takia noita vakuutuksia varmaan vielä nytten kannattaa hankkia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 141
Tänään on Hesarissa juttu helsinkiläisestä pariskunnasta.
Aivan hyvät tulot, kohtuullinen vuokra ja rahaa jää käyttöön. Silti Hesari aloittaa jutun tähän tapaan:
Missäs olette viimeksi matkustaneet?
Kysymys saa sairaanhoitajapariskunnan Eva-Maria Asukkaan ja Herkko Miettisen purskahtamaan nauruun.
Ehkä Kanariansaarilla? Lisää naurua.
Tukholmassa? Hekotusta.
No varmaan Tallinnassa on tullut käytyä? Huutonaurua.
Selväksi tuli: tämä pariskunta ei matkusta ulkomailla.
En tiedä kuuluisiko tämä tuonne mediakeskusteluun vai tänne.
Mistä lähtien matka Kanariansaarille on tullut joksikin ihmisoikeudeksi? Mikä on riittävää tälle pariskunnalle? Eikö tässä maassa edes johtava sanomalehti ymmärrä "suu säkkiä myöten" -periaatetta?
Minä en näe tuon pariskunnan elämässä mitään erikoista jutun perusteella vaikka HS:n toimittaja Katri Kallionpää näkee. Pitäisikö ottaa vähän lisää valtiolle velkaa ja jakaa helikopterirahaa, jotta kaikilla olisi kivaa ja voisi lentää Kanariansaarille?
 
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 536
Tuolla oli Lisää kuolleita... otsakkeen alla Ninon tapaus, jossa mies ois voitu pelastaa oikealla hoidolla. Oisko tilausta omaa topiccia Terveydenhuollosta nykyään?

Tässä pieni oma tarinani:
Olo oli todella huono ja soitin 112:een ja yritin saada ambulanssin. Kerroin, että olen aiemmin joutunut teholle huonon vointini takia. Aiemmin olin menettänyt tajuntani, jolloin sain ulkopuolisten soittamana ambulanssin nyt tuntui ihan samalta. Puhelimessa kaiffari sanoi, että mene Terveysasemalle ja en saa ambulanssia. Oli perjantai ja mulla oli maanantaina verikokeet ja kirurginen operaatio. Ajattelin, että v*tut en lähde tuntitolkulla odotteleen lääkäriin pääsyä ja sieltä sitte keskussairaalaan tunneiksi jonottaan. Kärvistelin viikonlopun ja maanantaina kunto kesti kävellä 20m kerralla ja sit piti levähtää. Olin menossa operaatioon mut en jaksanut enään laittaa hoitovaatteita päälle, hoitaja joutui sukista lähtien riisumaan/pukemaan mut. Verikoe tulokset tuli ja hoitaja ilmoitti, että lähden teholle heti. 4 päivää taistelin hengestäni ja hoitajat eivät uskaltaneet sanoa selviänkö. Sit kun taju alkoi pikkuhiljaa palata kalloon, niin lääkäri tuumas, että 50% samassa tilassa olevat potilaat menehtyvät. Vielä kuittaili miksen aiemmin tullut hoitoon? olinhan mie yrittänyt. Sen vaan ajattelin tällä sanoa, että aika kipeä sun pitää olla sisäisesti, että saat ambulanssin. Luun murtumat ne ilmeisesti hakee aika kivuttomasti, jos ei pysty liikkumaan.

Tilasin lääkärille ajan 8 viikkoa sitte, ei ole vielä tullut ilmoitusta milloin sinne pääsen. Hammaslääkärille pääsee vuodessa hyvällä tuurilla.

Ei mulla muuta.
Suomen mielenterveyshuolto on ollut rikki jo vähintään 15 vuotta. Mutta homma on vain vaiettu eikä mitään konkreettista ole tehty.

Seurasin aikoinaan erään henkilön kamppailua mielenterveysongelmiensa kanssa. Työelämässä varsin hyvissä hommissa ollut mies, jolla erinäisten tapahtumien jälkeen lähti elämän hallinta aika nopealla vauhdilla käsistä. Kaveri pääsi hoitoon ainoastaan siten, että hän ryyppäsi pitkin päivää ja luukutti stereoita lujaa kerrostalossa. Homman jatkuessa yömyöhään poliisit korjasivat kaverin talteen ja toimittivat hoitoon.

Niin kutsuttu "hoitojakso" kesti maksimissaan 2-3 päivää. Heti kun kaveri näytti jotakuinkin normaalilta 20 metrin päästä katsottuna, passitettiin hänet pilleripurkkien kanssa kotiin. Ajattelin jo silloin, että ollaanko me oikeasti hyvinvointivaltiossa.

Sama meininki on ilmeisesti tullut sairaanhoitoon. Mutta tässä on mielestäni media kaalimaan vartijana. Median tulisi suoraan osoittaa poliitikkoja ja puolueita sormella ja kysyä, että miksi te ette tee mitään. Mutta tätä ei tapahdu.
 
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 536
Sairaanhoidosta ja julkisen sektorin tilanteesta vielä lisää.

Kävin pojan kanssa keskussairaalassa ei-kiireellisellä lääkärikäynnillä. Edelliseen käyntiin verrattuna sellaistan ihmisten määrä, jotka eivät tee konkreettista hoitotyötä, tuntui lisääntyneen selvästi. Tiskeillä oli paljon sairaanhoitajia, tiskillä istuvien takana oli lisää sairaanhoitajia. Sairaanhoitajia laahusti käytävällä kutsumalla ihmisiä sisään "uuden hienon asiakashallintajärjestelmän vuoksi". Muutos aiempaan oli huomattava.

Tuli väkisin mieleen, että onko Sote lisännyt turhaa byrokratiaa, over-engineerattuja asiakasjärjestelmiä ja turhien työntekijöiden määrää rajusti, minkä vuoksi oikeaa hoitotyötä tekeviä ihmisiä ei enää riitä mihinkään?

Mielestäni pitäisi puhua suuresta johtamisen ongelmasta, jos organisaation ihmisten ajasta valtaosasta menee johonkin muuhun kuin itse konkreettisen tehtävän suorittamiseen.
 
Viimeksi muokattu:

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Minun mielestä isoimmat haasteet Suomen tulevaisuudelle on terveydenhuollon tarveen kasvu liikalihavuuden ja liikkumattomuuden seurauksena, kiusaamisen ja muista syistä syrjäytyneiden nuorten miesten osallistumattomuus yhteiskunnan toimintaan sekä mielenterveysongelmien kasvu. Näiden lisäksi työllistämistoimet ovat täysin tehottomia, kalliita ja puhtaasti ideologisia. Tätä valtionvelkapaniikkikeskustelua on ollut surkea seurata kun ne oikeat pommit on siellä taustalla tulossa. Ratkaisuina on lähinnä ollut asetella palikoita eri järjestykseen ja ajatella että esim soteen pumpatun rahan tuottavuus jotenkin maagisesti paranee kun konsultti laskee excelissä sopivat luvut yhteen.

Matalan syntyvyyden takia ei olisi varaa menettää ketään pois työelämästä ja nyt ollaan tekemässä päätöksiä joilla tuo lähinnä varmistetaan kun ne vähäkin turvaverkot leikataan vielä isompireikäisiksi. Samalla tuodaan tänne lisää matalapalkkatyövoimaa jotta työn tuottavuus ei vaan pääsisi nousemaan. Tämän takia Suomen palkat on saatu jumittamaan liian alhaiselle tasolle, mikä tappaa talouden kehittymisen. Kun talous menee hyvään suuntaan ei palkkoja kannata nostaa, koska se tappaa kehityksen. Kun talous menee huonoon suuntaan, työntekijät joustaa.

Vasemmisto haluaa ratkaista kaikki ongelmat verotusta lisäämällä. Oikeisto epäsuorasti bottom 99%:ltä tuloprosentilta leikkaamalla. Missä on valtakunnallinen ohjelma ylipainon ja liikkumattomuuden kehityksen estämiseksi? Siinä olisi jo miljardeja rahaa vuodessa. Kannabiksen laillistamalla saadaan puoli miljardia. Työlllisyysohjelmien päivittämiseksi oikeasti palkkatyöhön tähtääväksi ja tulospohjaiseksi olisi vuodessa puoli miljardia jo pelkästään toimimattomiksi tiedettyjen räpellysten tappamisella. Kouluihin pitää saada valta takaisin opettajille. Konsultit juoksevat siellä rahakassien perässä ja koko paska on tulessa.

Mitään ei olla tekemässä näille asioille tällä hallituskaudella. Ei mitään. Kuvaavaa rappion tilasta on että yksikään puolue ei näitä asioita käytännössä aja millään tasolla. Kokoomus sai tehtyä vaaleista valtionvelkavaalit. Se oli fiksu populismia mutta senkin puolueen talousasiantuntemus on samaa tasoa kuin vihreiden luontoymmärrys. Ts. se on puhtaasti luotu imago.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
546
Tänään on Hesarissa juttu helsinkiläisestä pariskunnasta.
Aivan hyvät tulot, kohtuullinen vuokra ja rahaa jää käyttöön. Silti Hesari aloittaa jutun tähän tapaan:

En tiedä kuuluisiko tämä tuonne mediakeskusteluun vai tänne.
Mistä lähtien matka Kanariansaarille on tullut joksikin ihmisoikeudeksi? Mikä on riittävää tälle pariskunnalle? Eikö tässä maassa edes johtava sanomalehti ymmärrä "suu säkkiä myöten" -periaatetta?
Minä en näe tuon pariskunnan elämässä mitään erikoista jutun perusteella vaikka HS:n toimittaja Katri Kallionpää näkee. Pitäisikö ottaa vähän lisää valtiolle velkaa ja jakaa helikopterirahaa, jotta kaikilla olisi kivaa ja voisi lentää Kanariansaarille?
Ihmettelin samaa juttua.
Toihan on vissiin tehty läpällä toi juttu.
Noilla jää toista tonnia säästöön joka kuukausi.
Pakollisten menojen jälkeen "käyttörahaa" 415€ kk per lärvi.
Säästöön 500e, per lärvi.
"Huvit", 300€, per lärvi.
900€ ruokaan, talous ja ylläpito..
Noihan on erittäin hyvätuloinen pariskunta. :wtf:
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 360
Tilasin lääkärille ajan 8 viikkoa sitte, ei ole vielä tullut ilmoitusta milloin sinne pääsen.
Vihdoin sain lääkäri ajan, ei mennyt kuin 11 viikkoa. Onko hyväksyttävää? No ei ole, vanhat vaivat paranee ja liuta uusia vaivoja. Jos se sanoo, että aika ei riitä kaikkiin vaivojen tutkimiseen, varaa uus aika, käyn sen kurkkuun kiinni.

No en tietenkään käy vaan vaivun v*tutukseen. Toivottavasti uus hallitus keksii jotain taikoja.
 
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 536
Olen kirjoittanut siitä monesti aiemminkin, että mielenterveysongelmista kärsivät ihmiset on jätetty Suomessa täysin oman onnensa nojaan.

Suomen median väitetään olevan riippumaton, mutta silti se ei ole koskaan haastanut valtaapitäviä tässä suuressa ongelmassa. Mikään merkittävä media ei lyö mikrofonia Marinin, Saarikon, Orvon, Purran, Andessornin, Hendriksonin jne suuhun ja kysy etusivun otsikossa, että miten te sallitte tämän tapahtuvan? Miksi media ei hoida vallan vahtikoiran rooliaan?

Jasmin Voutilaisen tapaus on hyvin valittava, mutta ilmeisesti tällaisia tarvitaan useampia, ennen kuin asiat alkavat mennä oikeaan suuntaan. Voutilanen oli useasti yrittänyt saada itselleen apua ja oli myös yrittänyt saada itseään pakkohoitoon, siinä onnistumatta.

 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
1 244
Olen kirjoittanut siitä monesti aiemminkin, että mielenterveysongelmista kärsivät ihmiset on jätetty Suomessa täysin oman onnensa nojaan.

Suomen median väitetään olevan riippumaton, mutta silti se ei ole koskaan haastanut valtaapitäviä tässä suuressa ongelmassa. Mikään merkittävä media ei lyö mikrofonia Marinin, Saarikon, Orvon, Purran, Andessornin, Hendriksonin jne suuhun ja kysy etusivun otsikossa, että miten te sallitte tämän tapahtuvan? Miksi media ei hoida vallan vahtikoiran rooliaan?

Jasmin Voutilaisen tapaus on hyvin valittava, mutta ilmeisesti tällaisia tarvitaan useampia, ennen kuin asiat alkavat mennä oikeaan suuntaan. Voutilanen oli useasti yrittänyt saada itselleen apua ja oli myös yrittänyt saada itseään pakkohoitoon, siinä onnistumatta.

Aiheesta osuva pilakuva eiliseltä Villeltä


Liian tottahan tuo on ollut jo vuosikausia
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 487
Aiheesta osuva pilakuva eiliseltä Villeltä


Liian tottahan tuo on ollut jo vuosikausia
On se erikoista: meillä on eläkeläisiä enemmän kuin koskaan ja heillä on enimmäkseen hyvä elämä takana -> näiden vääjäämätöntä loppua kohti hiipuva elämä on romuttanut terveydenhoitojärjestelmän, kun väkisin venytetään ihmisikää kustannuksista välittämättä. Eikö vanhuksille tulisi tarjota kessua, läskiä, sokeria jne. Mitä vain elämää lyhentäviä keinoja, jotta lopun tulo kiihtyisi? Sen sijaan vanhukset lopettavat paheet, syövät terveellisemmin kuin koskaan ja lääkitään täyteen. +80-vuotiailta Kela-korvaus nolliin nyt alkuun ja hoitolaitoksissa lisäproteiinia reilusti ruokavalioon.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Tiukkaa faktaa taas Iltapaskasta: Vika on hyvävelijärjestöissä, eikä suinkaan siinä että oikeuslaitos on korruptoitu jo 30v sitten. :rolleyes:

No eikö tuossa osin viitattu juuri oikeuslaitoksen ongelmiin?
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Oikeuslaitoskin on nykyään ihan samalla tavalla kriisissä kuin terveydenhoito. Käsittelyajat ovat järkyttäviä ja käytännössä ainoastaan keskituloiselle tulee minkäänlaisia seuraamuksia rikoksista. Vähävaraiselle rikolliselle valtio maksaa kaiken ja vastaavasti rikollisen ei tarvitse koskaan maksaa mitään. Varakkaalle kymppitonni sinnetänne. Mutta keskituloinen maksaa itse kaiken. Uhrin asema on sentään tasa-arvoisempi, kaikissa tuloluokissa uhri maksaa itse kulunsa, pl. oikeudenkäyntikulut. Tuomarit ovat ylityöllistettyjä ja alalta halutaan pois.

Aivan samoin kuin mielenterveyspuolella, myös oikeuslaitos on ollut vuosikymmeniä rikki. Ja aivan samoista syistä. Mielenterveyspotilaita on pidetty pitkän aikaa vastenmielisinä, joten heillä ei ole ollut ketään puolustajaa. Sama asia vaivaa myös rikoksien uhreja. Jotainhan sitä on pitänyt väärin tehdä että joutuu uhriksi. "Ei voi tapahtua minulle". Onneksi mielenterveyden stigmasta ollaan pääsemässä eroon, vaikka paljon on siinäkin matkaa mentävänä. Paljon on vielä ihmisiä joille esimerkiksi masennus on vain laiskuutta.

Kai tämä oikeuslaitoksen kriisi jossain vaiheessa alkaa uutisissa näkymään.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 669
Sopinee tähän ketjuun parhaiten. Näitä viranomaistöppejä sattuu nykyään vähän turhan usein.


Mies toki töppäsi siinä kohtaa, kun ei malttanut vastailla hätäkeskuspäivystäjän kysymyksiin, mutta sen jälkeiset tapahtumat ovat kyllä mielenkiintoisia. Ensin ryssitään homma sen oikean potilaan kanssa, kun annettiin pudota autosta ulos ja sitten seuraavaksi ryssitään homma väärän potilaan kanssa kun keksitään jostain että saattajalla on selvästi psyykkisiä ongelmia, hänet pitää hakea kotoaan ja laittaa lepositeisiin.

Aamukahvit eivät kuitenkaan ehtineet valmistua, kun miehen pihaan ajoi poliisiauto ja kolme ambulanssia.
Oikein kunnon tuuhiointia viranomaisilta jos yhtä eläkeläismiestä tullaan hakemaan näin suurella joukolla. Turha sössöttää mistään resurssipulasta jos tällaiseen on varaa.



Ja sitten on näitä tapauksia, kun sitä apua ei sitten tule, vaikka tarve olisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Saattajaa ruvetaan sairaalassa ottamaan kiinni ja kun se ei onnistu, kosto- ja kurinpitomielessä haetaan kotoa kiusattavaksi. Poliisi antaa virka-apua simputukseen. Sehän meni melkein yhtä vahvasti kuin itse potilasvahinko.

En vertaa tätä holokaustiin, mutta... ;) Aika monta aikuista ihmistä tuossakin oli joko saapastyhmiä tai munattomia. Eiköhän tuo rikos olisi jäänyt tekemättä jos yksikin olisi uskaltanut kyseenalaistaa ja vaatia stunttia seis. Vai voiko tosiaan sekä sairaalan lääkintähenkilöstö, vartijat, sairaankuljettajat ja poliisit olla sitä mieltä, että moinen kidnappaus on ihan ok? Virkavelvollisuus vaatisi, ettei simputusmielessä tehty mielenterveyslähete johda mihinkään toimenpiteisiin. Lääkäri voisi sitten aikansa kiukutella keskenään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 669
Se kohta varsinkin, mikä tässä ei kestä päivänvaloa, on se, että jos mies olisi oikeasti käyttäytynyt paikan päällä uhkaavasti/itsetuhoisesti tms niin ei varmasti olisi päästetty lähtemään. Joku sairaalan henkilökunnasta ei selvästikään ole kyennyt nielemään ylpeyttään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Se kohta varsinkin, mikä tässä ei kestä päivänvaloa, on se, että jos mies olisi oikeasti käyttäytynyt paikan päällä uhkaavasti/itsetuhoisesti tms niin ei varmasti olisi päästetty lähtemään. Joku sairaalan henkilökunnasta ei selvästikään ole kyennyt nielemään ylpeyttään.
Ehkä nuori mies onnistui pieksemään hoitajat ja vartijat, eikä siksi kyetty estämään.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 669
Sukulaiseni ollut vähän vastaavassa tilanteessa, hengitystiet alkoi turvota kiinni ja ajoi vauhdilla kun tiesi, että kuolema korjaa ennen kuin lanssi saadaan paikalle, päivystäjän kanssa alkoi väittely, että miksei tullut lanssilla, lopulta sitten onneksi ymmärsi yskän. En tiedä juokseeko siellä jotain häirikköjä vai miksei noihin suhtauduta vakavasti.
Oma epäilys on, että kun moni ihminen menettää hätätilanteessa kyvyn ajatella tai tehdä mitään selkeästi, niin sitten niitäkään, joilla toimintakyky säilyy, ei haluta uskoa tai kuunnella. Tuo Peijaksen tapauskin vaikuttaa siltä, että mies oli hyvin tietoinen vaimonsa tilanteesta ja senkin jälkeen ymmärsi, että hän ei pysty sairaalassa tilanteessa sen enempää auttamaan, joten turha hänen on sinne jäädä.

Onhan niistäkin uutisoitu joskus, joissa esim. rikospaikalla poliisi on ensin ottanut teosta epäiltynä kiinni jonkun sivullisen tai todistajan ja perustellut myöhemmin asiaa sillä että kyseinen henkilö käyttäytyi tilanteessa epäilyttävän rauhallisesti tai loogisesti.

Se tuossa tilanteessa tosiaan ihmetyttää, että noita sokeita lampaita oli useita ja kukaan ei kyseenalaistanut että hetkinen, ampuukohan nyt vähän yli vaan noudatettiin vain todennäköisesti jonkun johtajalääkärin tms. käskyä. Ja tuo lepareihin laitto kuulostaa ja että jollakin petti harkintakyky ja pahasti.
 
Viimeksi muokattu:

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Taitaa olla niin etttä ihmisten normi jollekin tilanteessa käyttäytymiselle tulee joko omista kokemuksista tai sitten oletuksista. Jos ei omia kokemuksia ole niin se oletus voi tulla vaikka jostain hollywood-elokuvasta missä joku ylinäyttelijä huutaa kurkku suorana. Oikeassa elämässä ihmisten reaktiot voi olla hyvinkin monenkirjavia ja täysin päinvastaisia mitä voisi olettaa. Esimerkiksi väkivaltarikoksen uhri ei välttämättä ole hirveässä huutopaniikissa. Tai apua soittava henkilö voi olla itse vielä pahemmin tilanteesta paniikissa kuin autettava.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Se tuossa tilanteessa tosiaan ihmetyttää, että noita sokeita lampaita oli useita ja kukaan ei kyseenalaistanut että hetkinen, ampuukohan nyt vähän yli vaan noudatettiin vain todennäköisesti jonkun johtajalääkärin tms. käskyä. Ja tuo lepareihin laitto kuulostaa ja että jollakin petti harkintakyky ja pahasti.
Tämä. Sehän ei ole mitenkään outoa tai moitittavaa, jos ihminen muuttuu tuollaisen tilanteen edetessä vähän hermostuneeksi tai jopa aggressiiviseksi. Tuollainenhan on yllättävyydessään mahdollisesti järkyttävämpi tilanne kuin katujengin ryöstettäväksi joutuminen. Saattaa jopa alkaa epäillä järkeään, kun ihan selväpäiset hyvämaineisessa ammatissa ja virka-asemassa toimivat ihmiset ryhtyvät oikeudettomaan hyökkäykseen, vielä katujengin tavoin raukkamaisesti ylivoimalla ja yksissä tuumin, ilman että kukaan herää tähän todellisuuteen.

Taitaa olla niin etttä ihmisten normi jollekin tilanteessa käyttäytymiselle tulee joko omista kokemuksista tai sitten oletuksista. Jos ei omia kokemuksia ole niin se oletus voi tulla vaikka jostain hollywood-elokuvasta missä joku ylinäyttelijä huutaa kurkku suorana. Oikeassa elämässä ihmisten reaktiot voi olla hyvinkin monenkirjavia ja täysin päinvastaisia mitä voisi olettaa. Esimerkiksi väkivaltarikoksen uhri ei välttämättä ole hirveässä huutopaniikissa. Tai apua soittava henkilö voi olla itse vielä pahemmin tilanteesta paniikissa kuin autettava.
Joo. Ja kun tällaisen musta tuntuu -ajattelun perusteella aletaan tehdä virka-asemassa päätöksiä jotka loukkaavat toisen perusoikeuksia tai toisaalta johtavat laiminlyöntiin, ollaan todella syvässä mudassa. Koulutus on pahasti epäonnistunut jos tällaista pääsee tapahtumaan.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
694
Ensin ryssitään homma sen oikean potilaan kanssa, kun annettiin pudota autosta ulos ja sitten seuraavaksi ryssitään homma väärän potilaan kanssa kun keksitään jostain että saattajalla on selvästi psyykkisiä ongelmia, hänet pitää hakea kotoaan ja laittaa lepositeisiin.
Kannattaa näissä asioissa aina muistaa, että tiedot tapahtumista on täysin toisen osapuolen kertomuksen varassa kun hoitohenkilökunta ja poliisit ovat salassapitovelvollisia.

Edit: kun tuota kotoa hakua on ihmetelty, niin homma menee niin, että päätöksen tahdonvastaisesta psykiatriseen arvioon hakemisesta tekee aina lääkäri joka sitten tekee poliisille virka-apupyynnön ja koska arvioon haettava on terveystoimen asiakas, tulee hänet kuljettaa terveydenhuollon ammattihenkilön saattamana eli käytännössä ambulanssilla.

Siinä on poliisina tai ensihoitajana paha lähteä lääkärin päätöksen yli kävelemään kun lääkäri on tuollaisessa asiassa se korkein päättävä viranomainen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 669


Ulkomaiden suitsuttamisella ei valitettavasti laskuja maksella. Pieneen konservatiivisuuteen homma ei kaadu kun ei siihen ole kaatuneet Itä-Euroopan maatkaan, mutta talouspuoli onkin sitten toinen juttu.

Professori Matti Viren tviittaakin, että velkaantumisessa Suomi on Pohjoismaiden ykkönen.
– Ainoa missä Suomi pärjää on velanotto. Mutta ei tunnu olevan hallituksella huolen häivää.
Hyvin sanottu.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 557
Niin eihän vasemmisto ole kuin huutanut koska velkaa yritetään taittaa heidän jälkeensä. Ihan vittumaista kun oma "ei korkoja tarvi maksaa koskaan takaisin" onkin nyt konkretisoitumassa

MMT uskovaiset Mäkyset ja Saramot kyllä hyvin aivopesi kansaa, talousosaamiselta tyhmää kuin ovat. Miksi muuten joku äänestäisi vasemmistoa, joka on viemässä suomalaisia taloudelliseen perikatoon, jos ei ymmärrä äänestämänsä puolueen tekemiä poliittisia seuraamuksia?

Nyt näyttää siltä että myös Orpon hallitus saattaa ottaa hallituskauden aikana velkaa yhtä paljon kuin Marin. Tämä johtuu siitä että huoltosuhteen rahoittamiseen menee entistä enemmän rahaa ja Marinin hallituksen rakentamat HaistaVittu-alueet oli suunniteltu piikki auki eikä tehokkuus edellä. Myös kaikki rakenteelliset uudistukset jäivät tekemättä, paitsi HV-alueet, joka oli taloudellisilta vaikutuksiltaan negatiivinen Suomelle.

Nyt kun on hallituskriisiä taas pukkaamassa niin vasemmisto kategorisesti kieltäytyy tarjoamasta uskottavaa vaihtoehtoa menojen leikkaamiseen paitsi jos ne kohdistuvat yritystukiin ja rikkailta varastamiseen. Valitettavasti näilläkään toimenpiteillä ei saada taloutta tasapainoitettua. Yritystukiin menee 3 miljardia vuodessa ja rikkaita on hyvin pieni osa suomalaisista. Näillä ei mitenkään kateta nykyistä velkaantumistahtia joka on yli 10 miljardia euroa alijäämää joka vuosi! Sipilän hallituksen aikana lisävelkaantumista tuli muutamia satoja miljoonia. 4 vuodessa Rinteen/Marinin hallitus sai pahaa taloudellista jälkeä aikaan eikä sitä voi koronalla tai Ukrainan sodalla selittää.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
592
Moi oon vasemmalle kallellaan.
Minä myönnän että meillä on Suomessa ongelma, niin kuin kaikilla muillakin länsimaisilla valtioilla. Kukaan ei ole keksinyt siihen vielä ratkaisua.
Se on demografiassa tapahtuva ongelma ja kultastandardin poistamisesta kapitalismiin pohjautuva ongelma, joka taas liittyy meidän talousjärjestelmäämme joka perustuu ikuiseen kasvuun.

Käytännössä Suomen ja muiden maiden talouskasvu on perustunut väestönkasvuun. Nyt kun sitä ei tapahdu ja kaikki himmelit jotka siihen on kasattu päälle ovat myös sen varassa, niin ketjureaktio on ilmeinen. Esimerkkinä eläkejärjestelmä ja julkisen puolen kasanneet hoitokulut, joita ei saada rahoitettua pienemmällä verokertymällä joka johtuu kuluttajien ja veronmaksajien vähentymisestä.
Kukaan ei vaan halua myöntää sitä ongelmaa, vaan sitä tölkkiä potkitaan aina vuorotellen eteenpäin. Suomessa nyt oikeistohallituksen puolesta vähän eri tyylillä.
Kaikki perustuu velkaan.

Velkaan jota kukaan ei aio maksaa takaisin. Rahaan mitä ei ole liitetty mihinkään oikeaan arvoon. Rahaan mikä on käypää valuuttaa niin pitkään, kun kaikki uskovat sen arvoon.
Minä itseasiassa uskon, että koko länsimainen elämä niin kuin me tiedämme ja nämä kaikki eripurat, talouskurimukset ja polarisaatio liittyvät kaikki yhteen asiaan.

FIAT-järjestelmän kuolonkorahduksiin.
Kysymys kuuluukin, uskotaanko tähän FIAT rahapoliitiikkaan loppuun asti ja ruvetaan leikkaamaan vai otetaanko lisää velkaa?
En itse usko että tälläisillä leikkauksilla saadaan mitään korjattua. Rakenneuudistuksen pitäisi olla jäätävän iso, mutta se ei onnistu kun olemme sopimuksissa kiinni EU:n tasolla ja noudatamme sen porukan sääntöjä.

Eli osaan vain sanoa, että en tiedä oikeaa ratkaisua mutta olen aika varma ettie tämän hallituksen ratkaisu ole ratkaisu mihinkään. Eli kommenttini on täysin yhtä hyödyllinen kuin ongelmien esiin tuominen ilman mitään ratkaisuja yleensä on :D
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 190
On monta asiaa: Poliittinen päätöksenteko tuntuu olevan ihan mahdotonta juuri nyt. Julkinen sektori on tehton (ei kaikki siellä tomivat yksilöt mutta monet prosessit). Maahanmuutosta on haastavaa saada irti enemmän hyötyjä kuin haittoja.

Mutta tällä kertaa voisi erikseen nostaa esille sen että suomalaista tulee tyhmempiä. 1975 syntyneet ovat HS:n artikkelin mukaan se fiksuin ikäluokka ja siitä eteenpäin on porukka vaan tyhmentynyt. Ja vuodesta 2012 ammattikoululaisia yleensä täysi-ikäisiä harjoittelijoita työllistäneenä täytyy sanoa että sen muutoksen ihan näkee. 10 vuotta sitten nuoriso ei silloinkaan ollut kovin motivoitunutta usein, mutta nyt tuntuu että mitään ohjeita ei oikein ekalla ymmärretä tai jakseta jälkimmäistä lausetta enää kuunnella. Jos ajatellaan että nuorissa on tulevaisuus niin ei kovin lupaavalta näytä juuri nyt. Toki yksilöiden välillä on vaihtelua ja on skarppejakin nuoria. Mutta keskiarvo on siirtymässä aika huonoon suuntaan. Ja tässä omassa otannassa on vain kantasuomalaisia nuoria.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
923
On monta asiaa: Poliittinen päätöksenteko tuntuu olevan ihan mahdotonta juuri nyt. Julkinen sektori on tehton (ei kaikki siellä tomivat yksilöt mutta monet prosessit). Maahanmuutosta on haastavaa saada irti enemmän hyötyjä kuin haittoja.

Mutta tällä kertaa voisi erikseen nostaa esille sen että suomalaista tulee tyhmempiä. 1975 syntyneet ovat HS:n artikkelin mukaan se fiksuin ikäluokka ja siitä eteenpäin on porukka vaan tyhmentynyt. Ja vuodesta 2012 ammattikoululaisia yleensä täysi-ikäisiä harjoittelijoita työllistäneenä täytyy sanoa että sen muutoksen ihan näkee. 10 vuotta sitten nuoriso ei silloinkaan ollut kovin motivoitunutta usein, mutta nyt tuntuu että mitään ohjeita ei oikein ekalla ymmärretä tai jakseta jälkimmäistä lausetta enää kuunnella. Jos ajatellaan että nuorissa on tulevaisuus niin ei kovin lupaavalta näytä juuri nyt. Toki yksilöiden välillä on vaihtelua ja on skarppejakin nuoria. Mutta keskiarvo on siirtymässä aika huonoon suuntaan. Ja tässä omassa otannassa on vain kantasuomalaisia nuoria.
Näinhän se on. Ei mistään tulevasta sukupolvesta pitänyt tulla yhtään mitään ja kaikki romahtaa :D
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 190
Näinhän se on. Ei mistään tulevasta sukupolvesta pitänyt tulla yhtään mitään ja kaikki romahtaa :D
Mistä aiemmista sukupolvista on tutkimusdataa että osaaminen/älykkyys on sekä absoluuttisella tasolla että vertailussa muihin maihin laskenut verrattuna aiempaan sukupolveen samassa iässä? Itsellä on 3 teiniä ja toivon olevani väärässä todistuaineistosta huolimatta.
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Yksi iso muutos yhteiskunnassa liittyy mielestäni sosiaalietuuksiin ja siihen, miten niitä jaetaan. Aikaisemmin ajateltiin että sosiaalituet on sellainen turvaverkko, jolla estetään ihmisen painumisen yhteiskunnan ulkopuolelle. Tai esimerkiksi ansiosidonnaisen kohdalla, autetaan työttömäksi joutuneen taloudenpitoa niin, että ei putoa tyhjän päälle ja joudu myymään asuntoa.

Jotenkin oudosti tämä on nyt käännetty niin, että sosiaalituet ovatkin jollain tapaa ansaittuja etuja ja ne kuuluvat kaikille. Ne eivät enää ole turvaverkko vaan sellainen mukavuuspehmuste. Tämä näkyy selkeimmin viime talven sähköpaniikissa, ex-kansaedustajien suurissa kotonamakuutuskorvauksissa ja esimerkiksi kodinhoitotuessa ja lapsilisissä. Sossuntuet ovat enemmänkin asia, joka nykymaailmassa tuntuvat kuuluvan kaikille. Samaan aikaan valitetaan että verot nousee kun kermapersetukiaisia jaetaan joka suuntaan. Mutta "pitäähän niiden saada jotain takaisin jotka korkeimmat verot maksavat". Sossuntukina.

Viime talven sähköpaniikki olisi ollut hyvä paikka laittaa vähän tulta laiskempien persuksien alle. Ei ihmisen kuulu virittää omaa talouttaan niin, että pienikin kriisi kaataa talouden niin että valtion, eli veronmaksajien pitää olla heti auttamassa. Mielestäni isoa kuvaa pitäisi katsoa niin että sossun tuet olisivat vain todellista tarvetta varten. Näin sitä verotustakin voitaisiin laskea. Valitettavasti tämä tarkoittaisi että niitä sossuntukia pitäisi leikata juuri heiltä jotka sitä eivät tarvitse, mutta mielellään ottavat kaiken mitä saavat. Eli keskiluokka ja korkeatuloiset. Ei valtion varoilla elämisen pitäisi olla hyväksyttävää, vaan väliaikainen pakko.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 117
Yksi iso muutos yhteiskunnassa liittyy mielestäni sosiaalietuuksiin ja siihen, miten niitä jaetaan. Aikaisemmin ajateltiin että sosiaalituet on sellainen turvaverkko, jolla estetään ihmisen painumisen yhteiskunnan ulkopuolelle. Tai esimerkiksi ansiosidonnaisen kohdalla, autetaan työttömäksi joutuneen taloudenpitoa niin, että ei putoa tyhjän päälle ja joudu myymään asuntoa.

Jotenkin oudosti tämä on nyt käännetty niin, että sosiaalituet ovatkin jollain tapaa ansaittuja etuja ja ne kuuluvat kaikille. Ne eivät enää ole turvaverkko vaan sellainen mukavuuspehmuste. Tämä näkyy selkeimmin viime talven sähköpaniikissa, ex-kansaedustajien suurissa kotonamakuutuskorvauksissa ja esimerkiksi kodinhoitotuessa ja lapsilisissä. Sossuntuet ovat enemmänkin asia, joka nykymaailmassa tuntuvat kuuluvan kaikille. Samaan aikaan valitetaan että verot nousee kun kermapersetukiaisia jaetaan joka suuntaan. Mutta "pitäähän niiden saada jotain takaisin jotka korkeimmat verot maksavat". Sossuntukina.

Viime talven sähköpaniikki olisi ollut hyvä paikka laittaa vähän tulta laiskempien persuksien alle. Ei ihmisen kuulu virittää omaa talouttaan niin, että pienikin kriisi kaataa talouden niin että valtion, eli veronmaksajien pitää olla heti auttamassa. Mielestäni isoa kuvaa pitäisi katsoa niin että sossun tuet olisivat vain todellista tarvetta varten. Näin sitä verotustakin voitaisiin laskea. Valitettavasti tämä tarkoittaisi että niitä sossuntukia pitäisi leikata juuri heiltä jotka sitä eivät tarvitse, mutta mielellään ottavat kaiken mitä saavat. Eli keskiluokka ja korkeatuloiset. Ei valtion varoilla elämisen pitäisi olla hyväksyttävää, vaan väliaikainen pakko.
Kelan perustoimeentulotuki vaati että tili pistetään sileäksi kuukaudeksi, säästöjä ei saa olla. Inflaatio ja sähkönhinta, on lähinnä poliitikkojen ja ekp:n aikaansaamaa, joten siitä on vähän paha tukien varaisia rankaista.

Toimeentulotukien ongelma on se että ne ei voi olla kuin liian suuria, eli niillä elelee "ihmisarvoista elämää" tai ne on niin pienet niillä ei elä. Perustuslaki suojelee tuota ihmisarvoista kohtaa ilmeisesti, eli sen muutos vaatii Suomen/EUn konkurssin, joka on todennäköistä viimeistään kahdenkymmenen vuoden päästä.
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Kelan perustoimeentulotuki vaati että tili pistetään sileäksi kuukaudeksi, säästöjä ei saa olla. Inflaatio ja sähkönhinta, on lähinnä poliitikkojen ja ekp:n aikaansaamaa, joten siitä on vähän paha tukien varaisia rankaista.

Toimeentulotukien ongelma on se että ne ei voi olla kuin liian suuria, eli niillä elelee "ihmisarvoista elämää" tai ne on niin pienet niillä ei elä. Perustuslaki suojelee tuota ihmisarvoista kohtaa ilmeisesti, eli sen muutos vaatii Suomen/EUn konkurssin, joka on todennäköistä viimeistään kahdenkymmenen vuoden päästä.
Ei minulla heitä mitään vastaan olekaan, jotka tukia oikeasti tarvivat. Se että sossuntukina maksetaan kotiremontteja, auton ostamisia tai lapsilisiä sellaisille, jotka eivät niitärahoja tarvi johtaa vain hallitsemattomaan verojen nousuun. Esimerkiksi asumistuen hintoja nostavasta vaikutuksesta on huudettu ihan naurettavuuksiin asti. Mutta ei ole kodinhoitotuen vaikutuksesta tai siitä korkoavustuksesta, en muista edes sen nimeä samalla tavalla huudeltu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 536
Hesari tehnyt vaihteeksi ansiokkaan artikkelin, joka kertoo miten Suomessa kesiä viettävä saksalainen lääkäri joutui Juuan terveysasemalla tikkaamaan itse moottorisahan aiheuttaman haavan jalassaan. Lähin lääkäri olisi sijainnut 50 kilometrin päässä.

Kaksikymmentä vuotta kesiään Juuassa viettänyt Hoffmeyer kertoo, että aikanaan Juuan terveysasemalla oli laajasti palveluita aina röntgeniin asti. Palveluita on kuitenkin vuosi vuodelta supistettu.

Koska Suomessa aloitetaan pitkä julkinen keskustelu terveydenhuollon surkeasta nykytilasta? Miksi meillä esimerkiksi on noin 1000 lääkärin vaje, mutta lääketieteen sisäänottomääriä ei kasvateta?

En pidättele hengitystäni odotellessani YLE:n ottavan tässä vallan vahtikoiran roolia. Tällöinhän se joutuisi haastamaan vanhat konsensuspuolueet niiden tekemättä jättämisistä ja vääristä päätöksistä.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Hesari tehnyt vaihteeksi ansiokkaan artikkelin, joka kertoo miten Suomessa kesiä viettävä saksalainen lääkäri joutui Juuan terveysasemalla tikkaamaan itse moottorisahan aiheuttaman haavan jalassaan. Lähin lääkäri olisi sijainnut 50 kilometrin päässä.

Kaksikymmentä vuotta kesiään Juuassa viettänyt Hoffmeyer kertoo, että aikanaan Juuan terveysasemalla oli laajasti palveluita aina röntgeniin asti. Palveluita on kuitenkin vuosi vuodelta supistettu.

Koska Suomessa aloitetaan pitkä julkinen keskustelu terveydenhuollon surkeasta nykytilasta? Miksi meillä esimerkiksi on noin 1000 lääkärin vaje, mutta lääketieteen sisäänottomääriä ei kasvateta?

En pidättele hengitystäni odotellessani YLE:n ottavan tässä vallan vahtikoiran roolia. Tällöinhän se joutuisi haastamaan vanhat konsensuspuolueet niiden tekemättä jättämisistä ja vääristä päätöksistä.

Lähinnä ihmettelin ettei tässä alettu jollain teknillisyydellä estelemään(tai varmaan ruvettiinkin mutta ihmeen kautta järkipuhe auttoi). Samoin ihmettelen, ellei tästä sada vielä paskaa niskaan. Eihän nyt järkeä saa käyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 225
Lähinnähän tuo kertoo, että jotain Juuan terveysasemaa ei oikeasti olemassa (jos ei ole ketään joka osaa tai saa suorittaa perustoimenpiteitä), joten kannattaa varmaan lakkauttaa kaikki tuollaiset tyhjänpäiväiset terveysasemat joissa on muutama Pirkko teeskentelemässä että pulju on pystyssä. Sitten on esim. 100 km matka jollakin lähimmälle terveysasemalle, mutta onpahan edes hitusen selvempää.
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 346
En pidättele hengitystäni odotellessani YLE:n ottavan tässä vallan vahtikoiran roolia. Tällöinhän se joutuisi haastamaan vanhat konsensuspuolueet niiden tekemättä jättämisistä ja vääristä päätöksistä.







Voit taas hengittää rauhassa. Ei menny montaa sekunttia noide löytämiseen. Vaikutat aika rehelliseltä kirjoittajalta, jolla on neutraali suhtautuminen yleisradioon.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Suomessa kesiä viettävä saksalainen lääkäri joutui Juuan terveysasemalla tikkaamaan itse moottorisahan aiheuttaman haavan jalassaan. Lähin lääkäri olisi sijainnut 50 kilometrin päässä.

Kaksikymmentä vuotta kesiään Juuassa viettänyt Hoffmeyer kertoo, että aikanaan Juuan terveysasemalla oli laajasti palveluita aina röntgeniin asti. Palveluita on kuitenkin vuosi vuodelta supistettu.

Koska Suomessa aloitetaan pitkä julkinen keskustelu terveydenhuollon surkeasta nykytilasta?
Täällä tehtiin viime hallituskaudella historian suurin hallintouudistus juuri siksi, että vaikka Juuan kutistuva kourallinen veronmaksajia ei pysty ylläpitämään röntgeniä ja lääkärin vastaanottoa, niin kuntalainen pystyy kuitenkin saamaan tämän palvelun sieltä 50 kilometrin päästä ja saa tarvittaessa kyydin sinne.

Muistuttaisin, että vastustit tätä uudistusta, ja todennäköisimmin symppaamasi puolue lähti hyvinvointialuevaaleihin korjaamaan näitä terveydenhuollon ongelmia kärkiteemalla "pensan hinta"...

Koska Suomessa aloitetaan pitkä julkinen keskustelu terveydenhuollon surkeasta nykytilasta? Miksi meillä esimerkiksi on noin 1000 lääkärin vaje, mutta lääketieteen sisäänottomääriä ei kasvateta?

En pidättele hengitystäni odotellessani YLE:n ottavan tässä vallan vahtikoiran roolia.
Koska edellinen vastaaja linkkasi vain hoitajapulasta, niin tässä lääkäripulasta:


Missä vaiheessa alati toistuva "valtamedia ei kerro" performanssisi voidaan katsoa tahalliseksi disinformaation levittämiseksi?
 
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 536
Koska edellinen vastaaja linkkasi vain hoitajapulasta, niin tässä lääkäripulasta:


Missä vaiheessa alati toistuva "valtamedia ei kerro" performanssisi voidaan katsoa tahalliseksi disinformaation levittämiseksi?
Te @baggio ja @Rullis ette edelleenkään tajua, mitä vallan vahtikoira tarkoittaa. Tai mitä todennäköisimmin, te leikitte, ettette ymmärtäisi mitä se tarkoittaa.

Esimerkiksi lääkäriongelmasta puhuttaessa YLE:n ja HS:n olisi pitänyt tukkia mikrofoni pääministeri Marinin ja Sosiaali- ja terveysministeri Sarkkisen kurkkuun ja kysyä: "Suomessa ihmiset eivät pääse lääkäriin. Miksi te ette tee mitään?". Marinin ja Sarkkisen takeltelevia selityksiä olisi sitten näytetty viikko putkeen mm. YLE:n pääuutislähetyksessä. YLE:n olisi myös tullut järjestää A-studion kaltaisia keskusteluohjelmia, jossa oppositio pääsee grillaamaan edellä mainittuja ministereitä lääkäripulasta.

Mutta näinhän se ei ole koskaan mennyt. Terveydenhuollon kaltaisista ongelmista kerrotaan ympäripyöreästi, mutta syyttävä sormi ei osoita mihinkään. Asia jätetään kellumaan. On ongelma, mutta kukaan ei ole vastuussa. Kenenkään ei tarvitse reagoida.

Mutta appajee, kun on kyseessä natsismi tai rasismikohu. Yllättäen se mikrofoni löytyykin ties kenenkä kurkusta ja syyttävä sormi osoittaa joka puolelle pesukarhukravateista lähtien. Järjestetään lukuisia A-studio ja muita istuntoja, jossa Sofia Virrat, kommunistiasiantuntijat ja muut pääsevät ilta toisensa jälkeen hämmästelemään, että kuinka tällaista voi Suomen maassa tapahtua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 536
Täällä tehtiin viime hallituskaudella historian suurin hallintouudistus juuri siksi, että vaikka Juuan kutistuva kourallinen veronmaksajia ei pysty ylläpitämään röntgeniä ja lääkärin vastaanottoa, niin kuntalainen pystyy kuitenkin saamaan tämän palvelun sieltä 50 kilometrin päästä ja saa tarvittaessa kyydin sinne.

Muistuttaisin, että vastustit tätä uudistusta, ja todennäköisimmin symppaamasi puolue lähti hyvinvointialuevaaleihin korjaamaan näitä terveydenhuollon ongelmia kärkiteemalla "pensan hinta"...
Puhut luultavasti Sote-uudistuksesta.

Se mitä olen uutisista ja ihmisiltä kuulemalla huomannut, niin ko uudistus on mennyt perseelleen ja kasvattanut menoja. Mutta tunkeeko joku mikrofonia edellisen hallituksen, joka ajoi Soten maaliin, kurkkuun ja kysy vastauksia? No ei tietenkään.

Lainaan oheisesta uutisesta 35-vuotiaan terveysalan työntekijän kommenttia, johon luultavasti kulminoituu Soten ongelma: "Miten tämmöisessä sirkuksessa voi säästää, jos pelkkiä esimiehiä ja esimiehen esimiehiä ja niiden esimiehiä on palkattu tuhansia lisää? Ja nyt säästetään työntekijöissä"

Suomessa on se dilemma, että suuri osa ihmisistä haluaisi olla johtajia. Tämä on ongelma myös yksityissektorilla. Koska julkisella sektorilla ja vihervasemmistopuolueissa yleisesti ajatellaan, että valtion kassa on pohjaton, niin sitten niitä johtajavakansseja on perustettu niin että työntekijöiden tarpeet saadaan tyydytettyä. Sitten samaan yritetään "säästää" niistä ihmisistä, jotka tekevät sitä konkreettista hoitotyötä.

Huoh...

 
Viimeksi muokattu:

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 346
Jepjepjep
Kaikki muut on väärässä ja sä oikeessa. Yle ei uutisoi ja jos uutisoi niin mikkiä ei tungettu tarpeeksi syvälle marinin kurkkuun. Eihä se paska hallitus saanu edes kunnon sotea aikaseksi, vaikka vaan viis edellistä hallitusta sitä koitti tuhertaa ennen sitä. Nehän ei siitä mitään vastuuta vissii joudu kantamaan? Persut jos olisi saanu soten tehdä niin kaikki olisi hyvin ja jokainen hoitaja olisi isotissinen, valkoihoinen, sinisilmäinen blondi.

Sitten perus whadapaut natsit ja mäccärin neegerit. Sofia virta, a-studio, kommunistit, studio julmahuvi, vihervassarit, "mikä on rasismia" ja kaikki paha maailmassa. Onko nyt varmasti tarpeeksi avainsanoja?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 765
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom