Keskustelua selainten mainos-, ja yksityisyysestoista

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Luonnollisesti puhelin rootataan ja asennetaan AdAway jolla lähtee mainokset sovelluksista ilman feikkivpn kikkailua huomattavasti tehokkaammin. Lisäksi selaimeen ublock origin ja noscript.
Ehkä se on sinulle luonnollista rootata puhelin, mutta itse en ole lähtenyt tekemään sitä työnantajan hankkimaan puhelimeen. Käsittääkseni roottaus saattaa aiheuttaa ongelmia mobiilipankkiappeissa ja minulle niiden toimiminen on tärkeämpää kuin mainokseton selailu. Samsungeissa tuo roottaus on käsittääkseni muutenkin vähän nihkeätä, kun se saattaa triggeröidä Knoxin, joka voi aiheuttaa muita ongelmia. Siinä mielessä tuo Adguard on ollut helppo ratkaisu talouden puhelimiin ilman suurempaa säätämistä.

Nuo selainlisäosat eivät poista mainoksia kuin siitä yhdestä selaimesta ja viimeisimpien uutisten mukaan Chromium-pohjaisista selaimista deprekoidaan webRequest API:n blokkausmahdollisuudet. Saattaa siis jatkossa vähän haitata uBlock Origin toimintaa.

Jokainen tietenkin tavallaan. Jollekin se on luonnollista asentaa kaikkiin selaimiin lisäosat, rakentaa kotiverkkoon jokin piHole-ratkaisu, rootata puhelimet tai sitten vain käyttää yhtä sovellusta kaikilla laitteilla. Näin perheellisenä olen nähnyt Adguardin asentamisen ja opettamisen helpompana ratkaisuna.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
569
Mistä saisi venäjän vpn:n ostoksen ajaksi?
Tämä, olen Freedomen asiakas, mutta eihän niiltä ole saatavissa Venäjän VPN:ä :/

Muutama ilmainen lisäosa Chromeen testattu, mutta kummassakaan ei ollut niin ikään Venäjä tuettuna.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Ehkä se on sinulle luonnollista rootata puhelin, mutta itse en ole lähtenyt tekemään sitä työnantajan hankkimaan puhelimeen. Käsittääkseni roottaus saattaa aiheuttaa ongelmia mobiilipankkiappeissa ja minulle niiden toimiminen on tärkeämpää kuin mainokseton selailu. Samsungeissa tuo roottaus on käsittääkseni muutenkin vähän nihkeätä, kun se saattaa triggeröidä Knoxin, joka voi aiheuttaa muita ongelmia. Siinä mielessä tuo Adguard on ollut helppo ratkaisu talouden puhelimiin ilman suurempaa säätämistä.

Nuo selainlisäosat eivät poista mainoksia kuin siitä yhdestä selaimesta ja viimeisimpien uutisten mukaan Chromium-pohjaisista selaimista deprekoidaan webRequest API:n blokkausmahdollisuudet. Saattaa siis jatkossa vähän haitata uBlock Origin toimintaa.

Jokainen tietenkin tavallaan. Jollekin se on luonnollista asentaa kaikkiin selaimiin lisäosat, rakentaa kotiverkkoon jokin piHole-ratkaisu, rootata puhelimet tai sitten vain käyttää yhtä sovellusta kaikilla laitteilla. Näin perheellisenä olen nähnyt Adguardin asentamisen ja opettamisen helpompana ratkaisuna.
Niin no luonnollisesti työkoneisiin ei voi asennella ihan mitä vain. Ja jos sinulla on roottaamaton työpuhelin niin työn lisäksi et toivottavasti muuta kuin nettiä selaile (jossa mainokset olisi ongelma) joten selaimen lisäosa toimii hyvin tuossa.

Mitä taas tulee helppouteen niin en näe että sen selaimen lisäosan asennus olisi haastavampaa kuin sen adguardin asentamisen, päin vastoin.

Mites muuten tuon adguardin kanssa toimiiko normaali toinen vpn lisäksi jos haluaa käyttää?

Edit. Tuli kanssa se mieleen, että jos sinulla on Samsungin kännykkä etkä halua rootata niin tutustu notSABS ja Adhell. Molemmat käyttävät puhelimen sisäisäistä knox palomuuria ja blokkaavat sillä tasolla yhteyksiä. Itse käytin notSabsia Note8 aikoina hyvällä menestyksellä. Hyvä puoli noissa, että käyttävät kaikkia muita vaihtoehtoja vähemmän akkua.
 
Viimeksi muokattu:

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 042

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Niin no luonnollisesti työkoneisiin ei voi asennella ihan mitä vain. Ja jos sinulla on roottaamaton työpuhelin niin työn lisäksi et toivottavasti muuta kuin nettiä selaile (jossa mainokset olisi ongelma) joten selaimen lisäosa toimii hyvin tuossa.

Mitä taas tulee helppouteen niin en näe että sen selaimen lisäosan asennus olisi haastavampaa kuin sen adguardin asentamisen, päin vastoin.

Mites muuten tuon adguardin kanssa toimiiko normaali toinen vpn lisäksi jos haluaa käyttää?

Edit. Tuli kanssa se mieleen, että jos sinulla on Samsungin kännykkä etkä halua rootata niin tutustu notSABS ja Adhell. Molemmat käyttävät puhelimen sisäisäistä knox palomuuria ja blokkaavat sillä tasolla yhteyksiä. Itse käytin notSabsia Note8 aikoina hyvällä menestyksellä. Hyvä puoli noissa, että käyttävät kaikkia muita vaihtoehtoja vähemmän akkua.
Tämä on nyt vähän turhaa vääntämistä. Kävi jo selväksi, että sinulle tuo roottaus ja selainlisäosat ovat luonnollisempi ratkaisu ja itse pidän tuollaista yhden sovelluksen ratkaisua yksinkertaisempana. Molemmissa toimintatavoissa on omat plussat ja minukset. Androidin Adguardilla ei voi käyttää toista VPN-yhteyttä samanaikaisesti ja taas rootatulla luurilla voi tulla ongelmia mobiilipankkien kanssa. Tietokoneella ei tietenkään ole mitään tuollaista VPN-rajoitusta.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 177
Tajusin siis justiinsa vasta tuon että tuo ylipäätään on mahdollista. Olispa siistiä muuten välttää julkiset vieraat wifi verkot ja käyttää omaa nettiä maailmalla. Jos olis ( muttakun ei ole vielä,kään ) pfsense asennettuna niin millä hakusanoilla tuota puhelin-koti-internet systeemiä voi etsiä ja tutkia ?

Mitä puhelimella täytyy tehdä että tuo yhteys onnistuu ?
Tuon voi toteuttaa vaikka Raspberry Pi:kin. OpenVPN pyörii vanhalla B-mallillakin siedettävästi ainakin yhdellä yhteydellä, AdGuard ei ole varmaan kovin raskas.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Ei sen maan VPN:ssä sitten väkisin putinstan tarvitse olla, itse ostin intian rupioilla vissiinkin tismalleen samaan venäjähintaan. Luultavasti muutkin vastaavat maat kelpaa, Brasiliat sun muut.

Itse tykästyin tähän AdGuardiin varsinkin puhelimessa. Tietokoneella uBlock Origin toimii käytännössä identtisesti yhtä selainta käytettässä mutta jos Google sen nyt rampauttaa niin AdGuard on erinomainen vaihtoehto.
 
V

Vauhtimursu

Vieras (tunnus poistettu)
Mä en nyt ihan ymmärrä tuota adguard hypetystä vaikka halpa onkin. Roottaamattomaan puhelimeen saa ladattua firefoxin & ublock origin (ilmainen) googlen storesta. Ja jos ei ublock riitä (haluaa laajemmin blokata mainoksia) voi ladata puhelimeen f-droid sovelluskaupan josta ladataan tuo blokada. (ilmainen tämäkin)

Sen takia f-droid koska googlen storessa "myydään" vain tuosta blokadasta googlen takia huonompaa (ominaisuuksia puuttuu) versiota ja f-droidista saa täyden mainosten blokkaaja version ja senkin ilmaiseksi.

Tietokoneellahan se nyt on sanomattakin selvää että ensimmäisenä käyttöön otetaan firefox ja ublock origin lisäosa + muut lisäosat.

Näin olen tehny muksujen puhelimilla ja tietokoneilla. Toimii. Se miksi mietin tuota pfsensesysteemiä niin ihan vain omaksi ajankuluksi että saa jotain puuhastelua ja jos se onnistuis joskus toimintaan saada niin toki sitten vois perheelle myös tarjota sitä keinoa estää mainoksia.


Edit: Niinnojoo, jos tietokoneella spotifyssä ym, tulee mainoksia niin sittenhän se tilanne on vähä eri. Ei vaan tullu mieleen kun en käytä spotifyä tms. koneella.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Tietokoneellahan se nyt on sanomattakin selvää että ensimmäisenä käyttöön otetaan firefox ja ublock origin lisäosa + muut lisäosat.
Eh, on missä on.:confused2: Itse en ole Firefoxia käyttänyt yli 10 vuoteen, Androidissa kokeilin, mutta oli sellainen kökkötraktori että. Pöytäkoneessa Vivaldi, kännyssä ollut jo pidempään Samsungin oma, yllättävän hyvä.

AdGuardin hienous on siinä, että on AdGuard ja sitten on ohjelmat joita haluat käyttää; AdGuard toimii niiden kaikkien kanssa (lukuunottamatta joitain harvinaisia poikkeuksia). Eli käytät mitä selainta käytät, AdGuard toimii.:tup:
 
V

Vauhtimursu

Vieras (tunnus poistettu)
Eh, on missä on.:confused2: Itse en ole Firefoxia käyttänyt yli 10 vuoteen, Androidissa kokeilin, mutta oli sellainen kökkötraktori että. Pöytäkoneessa Vivaldi, kännyssä ollut jo pidempään Samsungin oma, yllättävän hyvä.

AdGuardin hienous on siinä, että on AdGuard ja sitten on ohjelmat joita haluat käyttää; AdGuard toimii niiden kaikkien kanssa (lukuunottamatta joitain harvinaisia poikkeuksia). Eli käytät mitä selainta käytät, AdGuard toimii.:tup:
Käsitin että tuo blokada toimis ihan samoin tavoin kuin adguard ? Tosiaan en tiedä varmaksi niin en ala myöskään väittämään.

Selaimesta sen verran että , tarkistin perheen parissa tuota selainhommaa ja samsungin oma selain pohjautuu chromiumiin eli googleen. Wikipedia osas kertoa samsunsin selaimesta. (Voin olla toki väärässäkin, englannin kielen taito ei ole hyvä)...Olen pähkäilly noiden selaimien kanssa nyt varmaan vuoden verran että mitkä olis hyvät pari selainta omaan käyttöön ja joitain semmoisia mitkä ei tosiaan liittyisi millään tavalla googleen myöskään.

Suurin osa selaimista nykyään nojaa tuohon chromiumiin joten tästä syystä itsellä on jäänyt nyt käyttöön firefox & palemoon. Se on aivan sama minkänäköinen tai kuinka paska tuo firefoxi on , päädyin siihen tulokseen että se on ainut selain jota voi käyttää jos ei halua ties minne tietojaan surffailusta välittää. Onhan se yksinkertasin combinaatio firefox ja siihen riittää 1 lisäosa. Vertaa vaikka siihen chromiumin loputtomiin asetusten säätelyyn johon kyllästyin aika nopsaa.

Firefoxin oma selainmoottori + avoimuus on vaan ihan hyvä juttu tänä päivänä ja näitä sais olla enemmänkin vaihtoehtoina. Jopa microsoft hylkäs oman selaimensa ja tekee chromiumista korvaajan, niin täytyy kait siinäkin jotain hyvää olla kun siitä niin monia selaimia on periytynyt.

Eihän se toki siis ainut selain tosiaankaan, vivaldi on todella hyvännäköinen selain tekele mutta siinäkin oli joku juju miksi en sitä ottanut käyttöön. Oisko ollu että sekin nojaa chromiumiin tms. Tai ei ollu yhtä avointa koodia kuin firefox. Mutta jostain täältä (ehkä) pisti silmään jotain tämmöistä, että jokaisen vähäänkään omaa yksityisyyttään arvostavan ihmisen olis suotava käyttää jotain muuta selainta kuin chromea tai chromium johdannaisia selaimia...Ei todellakaan sanasta sanaan, mutta tuohon lauseeseen on aika helppo "yhtyä" tänä päivänä :) Ei se tainnu kyllä noin mennä sinnepäinkään, mutta ymmärrät kai mitä tarkoitan.

Ei haittaa jos käytät chromea, enkä sitä firefoxia yritä tuputtaa sinulle tässä vaan kerroin omat perustelut miksi valitsin mieluiten firefoxin kuin jonkun muun. Yritän tasapainotella tuon foliopipon kanssa, ettei se ole liian syvälle juurtunut päähän vaan silleen sopivasti korvat näkyvillä. Oot oikeassa, tuon androidin firefoxin kanssa onhan se vähä kökömpi mutta kyllä siihen tottuu :)

Samsung web browser (wikipedia) :
Samsung Internet Browser (or simply Samsung Internet) is a mobile web browser for smartphones and tablets developed by Samsung Electronics. It is based on the open-source Chromium project.
Samsung Internet - Wikipedia

Oho, se kopioi linkitkin.


Edit vielä kerran, menee puurot ja vellit vähä sekaisin nyt itsellä. Joo adguard:han toimii tietokoneella ja en tiedä onko blokadasta olemassa tietokoneversiota. Voi olla että se käykin vain pelkästään puhelimiin. Sori ! Menee nyt sekaisin kaikki mahdollinen itsellä. No mutta ei se mitään, ilmaisena toimii hyvin puhelimessa blokada ja tietokoneella on vaivaton asentaa firefoxi ja ublock :) Yritän kauheasta näitä asioita vasta opiskella niin korjaathan jos olen täysin väärässä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
V

Vauhtimursu

Vieras (tunnus poistettu)
@Vauhtimursu Hei, kaikki täällä kirjoitellaan ja opetellaan, ei niin vakavaa ole.:tup: Voi sitä väärinkäsitysten määrää, mitä ainakin itselläni on vuosien varrella takana. Pääasia on että oppii niistäkin, vaikka joskus myöhemmin edes.:)
Kiitos :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
594
Koneella Opera, Vivaldi (olisi ykkönen jos ei jotkut sivut pykisi) ja joskus harvoin Chrome. UBlockO oli käytössä vuosia, nyt piti kokeilla AdGuardia, kun Google ahneuksissaan suunnittelee pakkomainontaa. Olikin aivan pätevä vaihdos.
Kännyssä Kiwi ja Opera. Blokadan vaihdoin AG:hen ja olen tyytyväinen. Blokada päästi mainoksia joihinkin appeihin, voi johtua listoista mitä käytin.
Eikä se Firefox mikään pulmunen ole yksityisyyshommissa.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Onneksi Linux aika hyvä vaihtoehto 2019.
Niin no, vielä kun olisi ne tarvittavat ohjelmat siellä. Ja ei, ei niitä "aika lähelle samanlaisia, noin periaatteessa". :)

Täytyy yrittää jotenkin suojata Windows-kone edelleen, ja hyvin tässä on pärjätty maalaisjärjellä ja sopivilla softilla.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
594
Pari vuotta tuli vedettyä Manjarolla, eikä pahaa sanottavaa. Hieman piti perehtyä, että sain kaikki tarvitsemani toimimaan. Ongelmia lähinnä joissain urheilustriimauksissa ja siirroissa TV:hen.
Hommasin uuden käytetyn Dellin ja päätin kokeilla W10 Ent LTSC:tä ja tämähän toimii kuin unelma, kun on kaikki ylim. MS-roska poistettu.
 

skiip

올드보이
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
234
Käsitin että tuo blokada toimis ihan samoin tavoin kuin adguard ? Tosiaan en tiedä varmaksi niin en ala myöskään väittämään.
Blokada toimii ihan samalla periaatteella kuin AdGuard. Blokada on vain avointa lähdekoodia ja ilmainen. Olen käyttänyt nyt molempia, enkä ole huomannut juuri käytännön eroa niin mainoksien näkyvyydessä kuin akunkestossakaan. Ominaisuuksia löytyy AdGuardissa kuitenkin enemmän. AdGuardista löytyy mm. palomuuriominaisuus jota ei Blokadassa ole. Sanoisin vielä että tämän tason ohjelmasta kannattaa joko maksaa tai luottaa vain tunnettuun avoimen lähdekoodin projektiin, ettei mitään hämyisiä tiedonkeräyksiä taustalla tapahdu.

Edit vielä kerran, menee puurot ja vellit vähä sekaisin nyt itsellä. Joo adguard:han toimii tietokoneella ja en tiedä onko blokadasta olemassa tietokoneversiota. Voi olla että se käykin vain pelkästään puhelimiin.
Blokada on tosiaan tehty juuri Androidille.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 369
Hieman varauksella suhtautuisin ohjelmaan joka ei ole avointa koodia (osa AdGuardin sovelluksista) ja pääsee tutkimaan myös salattua liikennettäsi. Vai kiristääkö foliohattu liikaa? o_O
 

skiip

올드보이
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
234
Hieman varauksella suhtautuisin ohjelmaan joka ei ole avointa koodia (osa AdGuardin sovelluksista) ja pääsee tutkimaan myös salattua liikennettäsi. Vai kiristääkö foliohattu liikaa? o_O
Tämäpä se "ongelma" näissä on. AdGuard kuitenkin ottaa ohjelmastaan maksun, ja moisten kataluuksien paljastuminen romauttaisi sen rahaliikenteen täysin. Jos folio on tiukalla, niin Blokada on erinomainen valinta :tup:
 
V

Vauhtimursu

Vieras (tunnus poistettu)
Yksi esimerkki miksi uBlock Origin ei välttämättä (enää) ole oikeasti riittävä. Etenkin ei-teknnisten käyttäjien kohdalla.

Microsoft Windows 10 apps opens banner ads with fraudulent web pages | Born's Tech and Windows World
Eli adguard olis pätevä tuossa kohtaa ja tekisi ublock originin selaimessa käytännössä turhaksi ? Onko tietokoneelle olemasa helppoa työkalua adguardin kaltaista joka on avointa koodia ja ilmainen ? Joka kävis windows / android jne akselilla ? Tuommoinenhan olis melko kätevä...Niin no, on se pfsense mutta jokin semmoinen minkä käyttäminen onnistuu ihan "tavikselta" ?

Blokadalta kun tulis tietokoneelle ohjelma, niin kohta sais unohtaa selaimesta lisäosat ...

Tällä hetkellä windowssin asennus on melko työläshomma, ensiksi etsiä ja asentaa ajurit että ylipäätään koko kone toimii. Sitten alkaa ohjelmia asentamaan, firefox ja sen lisäosat. Vieläkään ei saa valmista vaan pitää win10privacy toolilla käyttää aikaa koko ilta että saa turhat roinat pois windowssista. Sitten alkaa se varsinaisten ohjelmien asennus esim adguard ja monet muut jonka jälkeen kohta se windows on taas niin solmussa ettei sillä teekkään mitään wordissä tai powerissa.. Unohdin ihan varmasti jotain mutta ah, miten täydellistä paskaa helvetin kalliista käyttöjärjestelmästä on onnistuttu tekemään. Oikeasti, maksat itsesi kipeäksi windowssista ja vielä pitäis sietää mainoksia siinä ?

Onneks on linux vaihtoehtoja. Niissä ei taideta paljo mainoksia nähdä..

Mites muuten, toimiiko tietokoneella adguardin kanssa toinen vpn ohjelma vai tuleeko sama homma kuin puhelimessa että kahta vpn palvelua ei voi käyttää rinnakkain päällä ?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Win10 natiiviäppien, Windows Storen ja Cortanan poistaminen + palomuuri on ihan normikonfiguraatio omassa Win10:ssa niin ei paljoa kuumottele tommoset mainokset.
 

skiip

올드보이
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
234
Onko kellään alkanu PC:llä AdGuardin asennuksen jälkeen nettisivujen lataus satunnaisesti stoppaamaan, kunnes sulkee selaimen ja käynnistää uudestaan? Voi toki myös johtua Firefoxista itsestään :hmm:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
512
Pistetään tännekin threadiin:

Huomasin juuri, että ruutu.fi ei toimi pfBlockerNG:n kanssa. Ei, vaikka whitelistaan ".ruutu.fi" ja vedän force reloadin. Apuja?

Edit: Tietokoneella, ei väliä onko Firefox, Chrome, tai Edge.
Itse itselleni vastaten, whitelistiin:
.ruutu.fi
7caa2.v.fwmrm.net # ruutu.fi needs this in browsers
g3.v.fwmrm.net # ruutu.fi needs this in browsers

Tässä voi olla vielä jumpattavaa, sillä tuo '7caa2.v.fwmrm.net' saattaa olla dynaaminen osoite ja vaihtua aina aika-ajoin. Mutta tällä hetkellä noilla saa ruutu.fi:n toimimaan pfSense + pfBlockerNG-devel -yhdistelmällä. Windows 10 käyttiksenä, jos sillä nyt tässä kohtaa mitään merkitystä on.

AndroidTV:n app toimii ilmankin noita whitelist -lisäyksiä.

Edit: Sain siivottua listan kolmeen riviin. Tuossa on vielä mahdollisuus, että whitelistaa '.v.fwmrm.net', mutta siinä saattaa päästää ylimääräistä läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.05.2019
Viestejä
48
Mä en nyt ihan ymmärrä tuota adguard hypetystä vaikka halpa onkin. Roottaamattomaan puhelimeen saa ladattua firefoxin & ublock origin (ilmainen) googlen storesta. Ja jos ei ublock riitä (haluaa laajemmin blokata mainoksia) voi ladata puhelimeen f-droid sovelluskaupan josta ladataan tuo blokada. (ilmainen tämäkin)

Sen takia f-droid koska googlen storessa "myydään" vain tuosta blokadasta googlen takia huonompaa (ominaisuuksia puuttuu) versiota ja f-droidista saa täyden mainosten blokkaaja version ja senkin ilmaiseksi.

Tietokoneellahan se nyt on sanomattakin selvää että ensimmäisenä käyttöön otetaan firefox ja ublock origin lisäosa + muut lisäosat.

Näin olen tehny muksujen puhelimilla ja tietokoneilla. Toimii. Se miksi mietin tuota pfsensesysteemiä niin ihan vain omaksi ajankuluksi että saa jotain puuhastelua ja jos se onnistuis joskus toimintaan saada niin toki sitten vois perheelle myös tarjota sitä keinoa estää mainoksia.


Edit: Niinnojoo, jos tietokoneella spotifyssä ym, tulee mainoksia niin sittenhän se tilanne on vähä eri. Ei vaan tullu mieleen kun en käytä spotifyä tms. koneella.
Miksi asentaa lisää roska-appeja kun Blocadan saa suoraan tekijän sivuilta ja on uusin versiokin: Blokada - the best ad blocker for Android, free and open source
Muut sovellukset sitten vaikka Apkmirrorista.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
338
Onko kellään alkanu PC:llä AdGuardin asennuksen jälkeen nettisivujen lataus satunnaisesti stoppaamaan, kunnes sulkee selaimen ja käynnistää uudestaan? Voi toki myös johtua Firefoxista itsestään :hmm:
Huomannut saman kun otin taas parin vuoden tauon jälkeen käyttöön myös androidilla sama ongelma tuntuu olevan jumittaa hetkeksi latailemaan.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
239
Ai Adguardistako tuo johtuu ettei nettisivut lataa Firefoxilla? o_O

Siirryin Firefoxiin Chromesta n. 3vk sitten ja oon kironnut kuinka paskasti Firefox toimii kun ei nettisivuja lataa. Oon kokeillu Mozillan sivuilta löytyviä ohjeitakin, mut eipä oo auttanu. Mulla ei kyllä ole edes Firefox Adguardissa valittuna suodatettavien ohjelmien listalla, mut täytyypi kokeilla sulkea koko Adguard jos auttas.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
189
Ublock Originissa tämä rivi estää artikkeleja näkymästä sivustolla lentodiilit.fi
Koodi:
##div[class*="ad-article"]
Osaako joku neuvoa miten teen poikkeuksen, joka poistaa tuon säännön vain tuolta kyseiseltä sivustolta? Logissa se näkyy keltaisella, ja se on DOM-elementti. Jostain syystä tuolle ei voi tehdä sääntöä loggerin kautta. Olen lukenut wikiä ja kokeillut, mutta ei onnaa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 177
Ublock Originissa tämä rivi estää artikkeleja näkymästä sivustolla lentodiilit.fi
Koodi:
##div[class*="ad-article"]
Osaako joku neuvoa miten teen poikkeuksen, joka poistaa tuon säännön vain tuolta kyseiseltä sivustolta? Logissa se näkyy keltaisella, ja se on DOM-elementti. Jostain syystä tuolle ei voi tehdä sääntöä loggerin kautta. Olen lukenut wikiä ja kokeillut, mutta ei onnaa.
lentodiilit.fi##div[class*="ad-article"] pitäisi toimia, tee vaikka My filtersin kautta asetuksista.
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Ublock Originissa tämä rivi estää artikkeleja näkymästä sivustolla lentodiilit.fi
Koodi:
##div[class*="ad-article"]
Osaako joku neuvoa miten teen poikkeuksen, joka poistaa tuon säännön vain tuolta kyseiseltä sivustolta? Logissa se näkyy keltaisella, ja se on DOM-elementti. Jostain syystä tuolle ei voi tehdä sääntöä loggerin kautta. Olen lukenut wikiä ja kokeillut, mutta ei onnaa.
Tarkennatko mitä tarkoitat?

Itsellä sivu näkyy näin (Ublock Origin + pfBlockerNG):

Diilit.JPG
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
189
Minulle sivu näkyy muuten kuten Leo_Gretan kuvassa, vain oikealla oleva listaus tuoreimmista tarjouksesta. Tuo osa missä tarjoukset on kuvineen, ei näy.

2973503.png
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Minulle sivu näkyy muuten kuten Leo_Gretan kuvassa, vain oikealla oleva listaus tuoreimmista tarjouksesta. Tuo osa missä tarjoukset on kuvineen, ei näy.

Sulla on silloin joku muu ongelma matkalla.

Kuten sanoin mulla on ensin palomuuri/reititin koneessa toi pfSenseen asennettu pfBlockerNG-paketti varsin kattavilla estoilla. Sen jälkeen on sitten tässä koneessa Firefox + Ublock Origin vakio asetuksilla, NoCoin ja Wintoosaan on asennettu Panda Free Antivir. Noi on ainoot jotka mulla suodattaa mainoksia/muuta skeidaa.

[edit] Kokeilin samaa osoitetta ilman että toi mun reititi/palomuuri on välissä ja saman tuloksen saan. Eli nyt on vaan Firefox + Ublock Origin käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 177
Luin väärin mitä halusit. Siis tuo sääntö muuten kaikilla sivuilla, paitsi lentodiilit.fi. ##div[class*="ad-article"]$domain=~lentodiilit.fi
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
189
Luin väärin mitä halusit. Siis tuo sääntö muuten kaikilla sivuilla, paitsi lentodiilit.fi. ##div[class*="ad-article"]$domain=~lentodiilit.fi
Aika merkillistä. Incognito-tilassa tuo sivu näkyy kunnolla vain, jos laittaa säännön laittaa kokonaan pois käytöstä eli huutomerkki eteen
Koodi:
!##div[class*="ad-article"]
Jos selain on normaalitilassa, sivu näkyy kokonaan vaikka en tekisi mitään muutoksia.

Kokeilin tuota sinun esimerkkiä laittamalla perään vielä ^$important, jos se olis ollut siitä kiinni, mutta ei. Ajattelin että jos joku toinen sääntö on ristiriidassa tuon kanssa, mutta jotain muuta tässä nyt on.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
239
Onko olemassa suomalaisille sivustoille listaa joka estää evästeilmoitukset?
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
93
Onko olemassa suomalaisille sivustoille listaa joka estää evästeilmoitukset?
Fanboy's cookie list estää myös suomalaisilta sivuilta. Ja hyvin estääkin. Jos tulee vastaan sivu, jolta ei estetä, niin raportoinnin kautta sekin saadaan estetyksi. Ublock Originissa tää lista löytyy valmiiksi "Harmit" -osastolta. Jos käytössä vaikka Adblock Plus, niin lisää tää osoite estolistan lähteeksi: https://easylist-downloads.adblockplus.org/fanboy-cookie.txt

Estämättömiä osoitteita voi raportoida tänne ryanbr/fanboy-adblock
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
239
Fanboy's cookie list estää myös suomalaisilta sivuilta. Ja hyvin estääkin. Jos tulee vastaan sivu, jolta ei estetä, niin raportoinnin kautta sekin saadaan estetyksi. Ublock Originissa tää lista löytyy valmiiksi "Harmit" -osastolta. Jos käytössä vaikka Adblock Plus, niin lisää tää osoite estolistan lähteeksi: https://easylist-downloads.adblockplus.org/fanboy-cookie.txt

Estämättömiä osoitteita voi raportoida tänne ryanbr/fanboy-adblock
Käytän Adguardia ja Fanboy's Cookiemonster list on kyllä käytössä. En sitten tiedä johtuuko listasta vai ohjelmasta jota käytän. Esimerkiksi Hesarin ja muilla Sanoman sivuilla ei estä. Estääkö sulla?
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
93
Käytän Adguardia ja Fanboy's Cookiemonster list on kyllä käytössä. En sitten tiedä johtuuko listasta vai ohjelmasta jota käytän. Esimerkiksi Hesarin ja muilla Sanoman sivuilla ei estä. Estääkö sulla?
Mulla estyy. Käytätkö listan vanhaa versiota? Tarkista itseltäsi, mikä on käyttämäsi listan päiväys. Itsekin joskus otin käyttöön listan vanhan version, joka oli jostain syystä julkisesti ja helposti saatavilla. Tuossa antamassani linkissä on ajantasainen versio.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 408
Viestejä
4 198 048
Jäsenet
70 903
Uusin jäsen
peeki7i

Hinta.fi

Ylös Bottom