Keskustelua Kiinasta tilattavista puhelimista

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 109
Onko kellään tullu Xiaomi-luurien kaa vastaan tilannetta, että esim VPN-softaa yhdistäessä tulee Connection request ja varoitellaan et ollaan luomassa vpn-yhteyttä blaablaa ja tähän pop-upiin joko Cancel tai OK ----> OK-nappia ei hyväksy, Cancelin kyllä ottaa.

Onko mulla joku esto nyt päällä? :O

edit: tän näkönen siis:
Oliko Freedome käytössä? Saattaa liittyä tähän:
Tai sitten kyseessä voi olla jokin MIUI romin häröily. Tässä tapauksessa tehdasresetti auttoi:
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
700
Ei oo Freedomea ja tehdasresettiä ei tietty huvittais tehdä kun kaikki häviää :/

EDIT: rebootti auttoi! Ihme homma mut hyvä näin...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
36
Tässä yksi syy, miksi kannattaa asentaa rom uusiksi turvallisesta lähteestä esimerkiksi Kiinasta tilatessa:
Etäisesti aiheeseen liittyen tai sen vierestä. Vaikkei verneen luurit listalla olleetkaan, niin on kiva havaita, että verneen omilta sivuilta ladattavista thorin päivityksistä toinen johtaa mega.nz ja toinen yandexin yadi.sk-palveluun. Ei valmistajan oma sivusto mikään tae laadusta tietenkään ole, mutta hieman epäilyttävää jakaa softapäivityksiä joistain random pilvipalveluista.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Onkos postitushommiin tullut jotain muutoksia kun esim. gearbest ja monet ali myyjät ei suostu lähettämään powerbankkeja Suomeen?
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 109
Onkos postitushommiin tullut jotain muutoksia kun esim. gearbest ja monet ali myyjät ei suostu lähettämään powerbankkeja Suomeen?
Postilla ei käsittäkseni ole mitään ongelmaa, kunhan akun kapasiteetti pysyy tietyissä rajoissa, mutta DHL ei ilmeisesti kuljeta irrallisia litium-akkuja (esim. power bankit).
IATA/ICAO on tehnyt päätöksen kieltää irrallisten litium-metalliakkujen kuljettamisen matkustajakoneissa 1. tammikuuta 2015 lähtien. Täten ei myöskään DHL Express voi hyväksyä kyseisiä akkuja verkostoonsa. IATA/ICAO -säännöksiä sovelletaan irrallisiin litium-metalliakkuihin (Section II, PI-968), kun taas laitteen kanssa samaan pakkaukseen pakatut litium-metalliakut (PI-969) tai laitteen sisältämät litium-metalliakut (PI-970) hyväksytään kuljetettavaksi kuten aiemminkin. Litium-ion akkuja koskevat säännökset pysyvät ennallaan.

Siirtymäaika uusille säännöksille päättyy 31. joulukuuta 2016. Lähettäjiä suositellaan aloittamaan käytäntö kuitenkin mahdollisimman pian.

ICAO/IATA on päivittänyt sääntöjään 1. huhtikuuta 2016 alkaen. Litium-ioniakkujen (UN3480, PI 965) kuljettaminen rahtina matkustajalentokoneissa kielletään toistaiseksi. Tästä johtuen palvelutarjontamme tiettyihin kohteisiin on rajoitettua. PI-965 Section II vaatii erillisen asiakasnumeron luvituksen. Saat lisätietoa tästä DHL:ltä. Laitteen mukaan pakattujen litium-ioniakkujen (PI-966) tai laitteeseen sisältyvien litium-ioniakkujen (PI-967) kuljettaminen on sallittua. Mikäli lähetyksen valmistelu kuitenkin vaatii erilaisia litium-akkutarroja, lähettäjän asiakasnumero tulee olla luvitettu.
DHL: Kielletyt artikkelit
Yksittäisen elektroniikkalaitteen, jossa akku on sisällä laitteessa voi lähettää DHL EXPRESS EASY -palvelulla. Näiden lähetysten valmistelussa kuljetukseen tulee huomioida kansainväliset ilmailuun ja rahdinkuljettamiseen sovellettavat säännöt ja määräykset (ICAO-TI/IATA DGR). Irrallisia akkuja, vara-akkuja tai ns. matkalatureita (power bank) ei voida kuljettaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
464
Pistetääs tännekin sama minkä laitoin Muronkin puolelle:

Eilen saapui Aliexpressistä Hong Kong Goldwaysta tilattu LeEco Le Max 2 X289 4/64GB, hintaa jäi seller's shipping methodilla (sisältyy alvit hintaan, ns. European Express) n. 230 euroa ja toimituksessa kesti 11 päivää Kiinasta kotiovelle.

Ensivaikutelmat ovat oikein positiiviset: Metallirunko on todella laadukkaan oloinen eikä mikään paikka nitise tai natise. Näyttö on kirkas ja tarkka (1440p), ainoa kauneushaitta LeEcon suosimat mustat reunat näytön ympärillä. Softana puhelimen sisällä oli LeEcon EUI global rom, josta löytyy Play-kauppa ja muut Googlen ohjelmat. EUI sisältää omasta mielestäni turhan paljon bloatwarea, joten flashasin TWRP:n ja asensin AOKP custom romin sisään, löytyy myös Nougat rommeja kuten Lineage OS, mutta niissä ei toimi kamera. AOKP:n asennuksen jälkeen löytyy suomen kieli ja turhia ohjelmia ei juuri ole.

Erityisesti huomita kannattaa kiinnittää siihen, että nämä "uudet" mallit Le Max 2:sta, ainakin Goldwayssa, ovat X289 USA/global mallia, josta puuttuu alkuperäiseen Kiinan malliin X820 verrattuna Band 20 eli 800 Mhz tuki 4G:lle, eli syrjäseuduilla ei välttämättä 4G kuulu.

Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen kyseiseen puhelimeen, erittäin laadukas rakenne ja softan vaihtamisen jälkeen kaikki pelittää oikein hyvin. Reilun 200 euron hintaan on vaikea saada yhtä kovaa hinta-laatusuhdetta, Snapdragon 820 ja 4/64GB on sen verran kova yhdistelmä tässä hintaluokassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
69
Onko kenelläkään ollut ongelmia Vernee Thorin puhelujen kanssa?

Mietin vain onko tuo "Enchanced 4G LTE mode" syypää pätkiviin ja katkeileviin puheluihin? Olen viime aikoina joutunut puhumaan paljonkin ja ongelmaa on esiintynyt sekä liikkuvassa ajoneuvossa että paikallaan ollessa, useammin kuitenkin ehkä liikkeessä. Tuo Enchanced 4G LTE ilmeisesti käyttää puheluihin sitten tuota 4G:tä, missä tuntuu olevan vielä hyvin vaihteleva verkko Suomessa.

Tarjoaako suomalaiset operaattorit tuota palvelua ja olisiko se syynä puheluiden pätkimiseen? Vai onko kukaan havainnut puhelimessa jotain muuta puheluihin vaikuttavaa vikaa?
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
914
Onko kenelläkään ollut ongelmia Vernee Thorin puhelujen kanssa?

Mietin vain onko tuo "Enchanced 4G LTE mode" syypää pätkiviin ja katkeileviin puheluihin? Olen viime aikoina joutunut puhumaan paljonkin ja ongelmaa on esiintynyt sekä liikkuvassa ajoneuvossa että paikallaan ollessa, useammin kuitenkin ehkä liikkeessä. Tuo Enchanced 4G LTE ilmeisesti käyttää puheluihin sitten tuota 4G:tä, missä tuntuu olevan vielä hyvin vaihteleva verkko Suomessa.

Tarjoaako suomalaiset operaattorit tuota palvelua ja olisiko se syynä puheluiden pätkimiseen? Vai onko kukaan havainnut puhelimessa jotain muuta puheluihin vaikuttavaa vikaa?
Itse olen elänyt siinä tiedossa, että Suomessa ei vielä käytetä 4G:tä puheluihin. Korjatkaa jos tämä on vanhaa tietoa.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
69
Itse olen elänyt siinä tiedossa, että Suomessa ei vielä käytetä 4G:tä puheluihin. Korjatkaa jos tämä on vanhaa tietoa.
Eikä tuolla asetuksella ollut vaikutustakaan eilisten testailujen perusteella. Joku tässä Thorissa on nyt vikana kun signaali on jatkuvasti katkeamisen partaalla.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 109
Eikä tuolla asetuksella ollut vaikutustakaan eilisten testailujen perusteella. Joku tässä Thorissa on nyt vikana kun signaali on jatkuvasti katkeamisen partaalla.
Perheestä löytyy tuo Vernee Thor ja se on toiminut ihan ongelmitta alun säätöjen jälkeen. Puhelin siis yhdistyy sinulla verkkoihin mutta toisinaan yhteys katkeaa puheluiden aikana? Oletko kokeillut asettaa SIM-korttia uudelleen paikalleen, jos se olisi jotenkin huonosti (tai peräti viallinen)? Jos tuosta ei löydy vikaa, niin ehkä voisi kokeilla 3G verkon asettamista ensisijaiseksi verkoksi. Jos puhelut ei pätki 3G:ssä, niin ehkä vika on jossain 4G:n siirtymisessä 3G:hen puheluiden aikana tms.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
145
Sanokaas konkarit mikä n.5.5" kiinanihme kannattaisi nyt tilata? Roottailisin sen vajavaisilla taidoillani sitten, joten sen helppous ja rommien saatavuus olisi myös tärkeää. Hinta parin sadan hujakoilla.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
94
Sanokaas konkarit mikä n.5.5" kiinanihme kannattaisi nyt tilata? Roottailisin sen vajavaisilla taidoillani sitten, joten sen helppous ja rommien saatavuus olisi myös tärkeää. Hinta parin sadan hujakoilla.
Redmi Note 4 olisi oma ehdotus ja siitä vielä international versio.

Itsellä Note 3 ollut reilun vuoden ja enemmän kuin tyytyväinen ollut. Rommeja löytyy runsaasti snapdragonin vuoksi. Eilen otin kokeiluun lineageOS:n, jonka asennus sujui ongelmitta. Ainut miinus on tuo Xiaomin bootloader politiikka, kun sitä joutuu anelemaan. Oman käsityksen mukaan lupa tulee tosin nopeammin kuin ennen.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Itse olen elänyt siinä tiedossa, että Suomessa ei vielä käytetä 4G:tä puheluihin. Korjatkaa jos tämä on vanhaa tietoa.
Elisa esimerkiksi on pienessä mittakaavassa muutamalla mallilla noita testaamassa. Vaatii erillisen liittymäpaketin ja tietyn puhelimen eli ei toimi kaikilla.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Sanokaas konkarit mikä n.5.5" kiinanihme kannattaisi nyt tilata? Roottailisin sen vajavaisilla taidoillani sitten, joten sen helppous ja rommien saatavuus olisi myös tärkeää. Hinta parin sadan hujakoilla.
Xiaomi Redmi Note 3 Forum on XDA Developers

Redmi Note 3 Qualcomm (kenzo) rom-tarjonta on luultavasti laajin 200€ luokassa. Perus kenzo version kanssa pääsee melko helpolla, international kate versio voi vaatia vähän enemmän virittelyä rommien kanssa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Onko kenelläkään ollut ongelmia Vernee Thorin puhelujen kanssa?

Mietin vain onko tuo "Enchanced 4G LTE mode" syypää pätkiviin ja katkeileviin puheluihin? Olen viime aikoina joutunut puhumaan paljonkin ja ongelmaa on esiintynyt sekä liikkuvassa ajoneuvossa että paikallaan ollessa, useammin kuitenkin ehkä liikkeessä. Tuo Enchanced 4G LTE ilmeisesti käyttää puheluihin sitten tuota 4G:tä, missä tuntuu olevan vielä hyvin vaihteleva verkko Suomessa.

Tarjoaako suomalaiset operaattorit tuota palvelua ja olisiko se syynä puheluiden pätkimiseen? Vai onko kukaan havainnut puhelimessa jotain muuta puheluihin vaikuttavaa vikaa?
Ei ole puheluiden kanssa ongelmia, mutta huonossa verkossa data ei kyllä meinaa liikkua mihinkään ja antenni on huonompi kuin "merkki" puhelimissa, eli heikossa kentässä hidastelee netti helpommin kuin esim Samsung joka toimii vielä ihan normaalisti.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
69
Perheestä löytyy tuo Vernee Thor ja se on toiminut ihan ongelmitta alun säätöjen jälkeen. Puhelin siis yhdistyy sinulla verkkoihin mutta toisinaan yhteys katkeaa puheluiden aikana? Oletko kokeillut asettaa SIM-korttia uudelleen paikalleen, jos se olisi jotenkin huonosti (tai peräti viallinen)? Jos tuosta ei löydy vikaa, niin ehkä voisi kokeilla 3G verkon asettamista ensisijaiseksi verkoksi. Jos puhelut ei pätki 3G:ssä, niin ehkä vika on jossain 4G:n siirtymisessä 3G:hen puheluiden aikana tms.
Puhelut tulee yleensä läpi ja joskus voi puhua ongelmitta. Puhelun aikana sitten alkaa pätkiminen (vastaanottaja ei kuule minua) ja joskus puhelu jopa katkeaa.

Olen kokeillut molempia SIM-korttipaikkoja eli olen asetellut korttia parikin kertaa uudelleen. SIM-kortti on pari kuukautta vanha eikä siinä ole juuri kulumisen jälkiä vielä. Toimii myös vanhassa S3:ssa moitteetta.

Kokeilin myös ensisijaisten verkkojen asettamista eri vaihtoehdoille, eikä auta. Kotona ei ole koskaan ennen ollut mitään ongelmia kuuluvuuden kanssa. Signaalin vahvuus heittelee puhelimen mukaan -90 - -115 dBm tässä kotosalla.

Ei ole puheluiden kanssa ongelmia, mutta huonossa verkossa data ei kyllä meinaa liikkua mihinkään ja antenni on huonompi kuin "merkki" puhelimissa, eli heikossa kentässä hidastelee netti helpommin kuin esim Samsung joka toimii vielä ihan normaalisti.
Minulla itseasiassa netti on toiminut yllättävän hyvin, mutta juuri puhelut on ongelma.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
145
Puhelut tulee yleensä läpi ja joskus voi puhua ongelmitta. Puhelun aikana sitten alkaa pätkiminen (vastaanottaja ei kuule minua) ja joskus puhelu jopa katkeaa.

Kokeilin myös ensisijaisten verkkojen asettamista eri vaihtoehdoille, eikä auta. Kotona ei ole koskaan ennen ollut mitään ongelmia kuuluvuuden kanssa. Signaalin vahvuus heittelee puhelimen mukaan -90 - -115 dBm tässä kotosalla.

Minulla itseasiassa netti on toiminut yllättävän hyvin, mutta juuri puhelut on ongelma.
Minulla oli aikanaan nexus 5x luurissa tärskyn jälkeen tismalleen samaa ongelmaa. Vika oli antennissa tai sen kiinnityksessä, kaikki toimi mutta herkkyys oli murto-osa aiemmasta. Kaikki vippaskonstit kokeilin mutta vasta korjaamoreissu auttoi. Vika oli silmään näkymätön, avasin laitteen ja ihmettelin turhaan.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
133
Mites tuolta Kiinasta tilatessa nuo tullimaksujen määrät menee puhelinten kanssa?
Alviahan tulee 24% päälle yli 22€ tilauksista, mutta entäs nuo tullausmaksut?
Ja jos oikein tulkitsin tullin sivuja niin vain yli 150€ tilauksesta tulee tullimaksuja?
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 109
Jaa niinkös se menee.. Ei tullin, eikä minkään muunkaan sivuilla selkeästi mainita ko. asiasta mitään. Tuohan onkin hyvä juttu.
Eli porukka pyrkii vaan noita alveja kiertämään? :kahvi:
Käyttöelektroniikasta ei tarvitse maksaa tullimaksua. Puhelimet ja tabletit luokitellaan samaan kategoriaan tietokoneiden kanssa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
145
Redmi Note 4 olisi oma ehdotus ja siitä vielä international versio.
Pistin tämän tilaukseen aliexpressistä. Maksoi vähäiset 152$ + verot varmaan aikanaan. Versio band 20:sta selviytyvä versio olisi ollut 40 taalaa kalliimpi, päätin selvitä ilman. seller's shipping methodia ja sopivaa luuria en saanut yhdestäkään kaupasta kimpassa, aina puuttui toinen. Nyt vain odotellaan kumpi tulee ensin, kesäsäät vai puhelin.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
49
Sanokaas konkarit mikä n.5.5" kiinanihme kannattaisi nyt tilata? Roottailisin sen vajavaisilla taidoillani sitten, joten sen helppous ja rommien saatavuus olisi myös tärkeää. Hinta parin sadan hujakoilla.
Vähän myöhään, mutta jos haluaa saada parhaan raudan niin Le Max 2 x820 löytyy 6 / 64 Gb versio Banggoodista halvalla koodin kanssa: LeTV LeEco Le Max 2 X820 5.7 inch 6GB RAM 64GB ROM Snapdragon 820 Quad core 4G Smartphone Sale - Banggood Mobile

Koodi:BGESLE664

Eli siis koodin kanssa kultaisen värinen puhelin maksaa 197,71€. Siihen hintaan siis saa Snapdragon 820, 6 gigaa RAMmia, 64 gigaa ROMmia (ei laajennettavissa), 5,7" QHD näyttö, 3100 mAh akku, 21 MP kamera ja 800 mHz taajuus löytyy. Audio jack puuttuu. Paketissa pitäisi olla silikonisuoja, kuulokkeet sun muut ja pikalaturikin.

Jos menee tullin ohi niin jää alle 200€, kun lähetyskulut sisältyy hintaan. Rommien saatavuus kannattaa tarkistaa etukäteen.

Snapdragin 820 6 gigan muistilla alle kahteen sataa on kyllä houkutteleva.

Pistin tämän tilaukseen aliexpressistä. Maksoi vähäiset 152$ + verot varmaan aikanaan. Versio band 20:sta selviytyvä versio olisi ollut 40 taalaa kalliimpi, päätin selvitä ilman. seller's shipping methodia ja sopivaa luuria en saanut yhdestäkään kaupasta kimpassa, aina puuttui toinen. Nyt vain odotellaan kumpi tulee ensin, kesäsäät vai puhelin.
Juuri kun postasin niin olit ostanut toisen. :D Jätän sen kuitenkin tohon jos joku muu kiinnostuu.

Itse tilasin pari päivää sitten Aliexpressistä Xiaomi MC Storesta Redmi Note 4 Global version (SD625, B20). Maksoi 146€ tarjouksesta ja se tarjous on vieläkin voimassa siellä. Kiinalaiseksi kaupaksi nopeaa toimintaa, kun vuorokauden sisään pistivät postiin. Nyt odotellaan koska tulee, viikossa parissa pitäisi tulla Aliexpressin lähetyksellä. Ei haittaa vaikka menisi tulliin, ei toi ALV ole kuin jotain 30€.

Ps. Jos oot juuri tilannut ja maksua ei ole vielä hyväksytty niin sen voi vielä peruuttaa. Jos ei ole Aliexpressin appilla ennen tilannut niin sen kautta tilatessa saa vielä 10$ alen ekasta tilauksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
145
Ps. Jos oot juuri tilannut ja maksua ei ole vielä hyväksytty niin sen voi vielä peruuttaa. Jos ei ole Aliexpressin appilla ennen tilannut niin sen kautta tilatessa saa vielä 10$ alen ekasta tilauksesta.
Hups! pyörät ehtivät pyörähtää ja maksu on mennyt. Kiitos silti suuresti avusta ja postista. Katsotaan nyt ensin miten käy tämän kanssa. Jos saan kaiken kuntoon ja rommit sisään niin tuskin menee kauaakaan kun alkaa taas poltella kiinanluurit. Olen luotettavasta lähteestä kuullut että näiden kanssa pelaamisesta passaa tulla tapa :vihellys:
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
49
Hups! pyörät ehtivät pyörähtää ja maksu on mennyt. Kiitos silti suuresti avusta ja postista. Katsotaan nyt ensin miten käy tämän kanssa. Jos saan kaiken kuntoon ja rommit sisään niin tuskin menee kauaakaan kun alkaa taas poltella kiinanluurit. Olen luotettavasta lähteestä kuullut että näiden kanssa pelaamisesta passaa tulla tapa :vihellys:
Juu ei se mitään. Pelkään kanssa että tästä alkaa tapa tulemaan, mutta harrastuksiahan pitää olla!

Jos joku muu on kiinnostunut niin tuolla on se puhelin: Aliexpress.com - Online Shopping for Electronics, Fashion, Home & Garden, Toys & Sports, Automobiles and more

Niiden tiedot on kopioita jostain muualta, kun ei siellä lue B20 800 mHz mitään. Mutta mulle vakuuttelivat, että se on siinä, eli juuri se Global malli, missä tulee laturit sun muut ja CE merkinnät (mikä lukee tuotteen otsikossakin). Koko ajan on Flash-salessa 145,82 €. Tilasin Aliexpressin appin kautta jossa saa alennusta ekaan tilaukseen. Juuri katoin luottokorttitiedoista niin maksoi alle 138 €.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Juu ei se mitään. Pelkään kanssa että tästä alkaa tapa tulemaan, mutta harrastuksiahan pitää olla!

Jos joku muu on kiinnostunut niin tuolla on se puhelin: Aliexpress.com - Online Shopping for Electronics, Fashion, Home & Garden, Toys & Sports, Automobiles and more

Niiden tiedot on kopioita jostain muualta, kun ei siellä lue B20 800 mHz mitään. Mutta mulle vakuuttelivat, että se on siinä, eli juuri se Global malli, missä tulee laturit sun muut ja CE merkinnät (mikä lukee tuotteen otsikossakin). Koko ajan on Flash-salessa 145,82 €. Tilasin Aliexpressin appin kautta jossa saa alennusta ekaan tilaukseen. Juuri katoin luottokorttitiedoista niin maksoi alle 138 €.
Tuli tilattua tuo sama B20 malli heräteostoksena :) Ennestään on Honor 6 ja Xiaomi Redmi note 3 32GB. Minkä värisen tilasit? Mä tiasin mustan, kun se näytti tyylikkäältä. En muista olenko tilannut aikaisemmin, mutta en saanut tuota alennusta vaikka yritin. 146.62€ tuli hinnaksi, joka nyt ei kauhean paljon ole. Ainakin Note 3 malli on ollut hyvä ja akku kestää pitkään myös. Maaseudun 4G puuttuu tuosta mun Note 3 versiosta. Nordea kysyi pankkitunnuksia, eli joku varmistus on tullut ainakin visa electron korttiin :)

Aiemmat kaksi tilausta on jääneet tulliin, eli ALV on mennyt niissä maksuun. Dealextremestä sai sitten ALV:n verran rahaa takaisin.
upload_2017-4-21_17-59-11.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
49
Tuli tilattua tuo sama B20 malli heräteostoksena :) Ennestään on Honor 6 ja Xiaomi Redmi note 3 32GB. Minkä värisen tilasit? Mä tiasin mustan, kun se näytti tyylikkäältä. En muista olenko tilannut aikaisemmin, mutta en saanut tuota alennusta vaikka yritin. 146.62€ tuli hinnaksi, joka nyt ei kauhean paljon ole. Ainakin Note 3 malli on ollut hyvä ja akku kestää pitkään myös. Maaseudun 4G puuttuu tuosta mun Note 3 versiosta. Nordea kysyi pankkitunnuksia, eli joku varmistus on tullut ainakin visa electron korttiin :)

Aiemmat kaksi tilausta on jääneet tulliin, eli ALV on mennyt niissä maksuun. Dealextremestä sai sitten ALV:n verran rahaa takaisin.
Mäkin pistin mustalla. Mä vaan diggaan mustasta. Toinen olisi tuo musta etupuoli harmaalla takaosalla. Ei mua noi vaaleemmat kiinnosta yhtään. Vaaleissa näkyy kaikki kamerat, sensorit sun muut ja Xiaomeissa on ne rumat mustat reunat, mitkä pomppaa silmille jos on vaalea etupuoli.

Mä eka kokeilin sillä appilla, niin se sano ettei se kuponki toiminut vaikka oli laskenut sen alennuksen pois hinnasta. Sitten sen keskeneräisen tilauksen viimeistelin koneella niin meni sen alennuksen kanssa. Otin jonku kalvon ja silikooni keissin mukaan niin yhteishinta n. 142 €. Laskin jo että jos alvi napsahtaa niin puhelimesta tulee about 170 € arvoinen kaikkinensa, niin ei paha.

Note 3:n verrattuna pitäisi potkua olla vähemmän, mutta sitä tuskin huomaa peruskäytössä. Akun kestossa taas SD625 pitäisi olla parempi.

Mulla on itsellä kiinan ihme HomTom HT17 Pro. Maksoin 80€ niin siihen nähden hyvä puhelin, mutta on täs kaikkee vikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Miten näissä tullihommat menee? Kuka tarkistaa ja miten mitä lähetys maksaa? Kaikkea pikku krääsää on tullut tilailtua ties mistä ja aina ne on tulleet postiluukusta normisti. Mutta mitä jos tilaa jotain kalliimpaa niin mistä tulli osaa sen napata sivuun niin että alvit pitää maksaa?
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
914
Miten näissä tullihommat menee? Kuka tarkistaa ja miten mitä lähetys maksaa? Kaikkea pikku krääsää on tullut tilailtua ties mistä ja aina ne on tulleet postiluukusta normisti. Mutta mitä jos tilaa jotain kalliimpaa niin mistä tulli osaa sen napata sivuun niin että alvit pitää maksaa?
I don't know but I have been told, että kuljetusfirma vaikuttaa tulliin jäämiseen, esim DHL, voi johtua että DHL yleensä maksaa joten kuskaakin arvokkaampaa... Paketin etiketissä on yleensä hinta, mutta ei tulli taida niitä uskoa. Jos maksat alvit väärän ostohinnan mukaan ja ne rupeaa tarkastaa nii esimerkiksi voivat pyytää kuittia ostoksesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
I don't know but I have been told, että kuljetusfirma vaikuttaa tulliin jäämiseen, esim DHL, voi johtua että DHL yleensä maksaa joten kuskaakin arvokkaampaa... Paketin etiketissä on yleensä hinta, mutta ei tulli taida niitä uskoa. Jos maksat alvit väärän ostohinnan mukaan ja ne rupeaa tarkastaa nii esimerkiksi voivat pyytää kuittia ostoksesta.
Olikin gearbestin omat tilaukset sivulla valokuva paketista ja siinähän näyttää hinta lukevan päällä 15 euroa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Miten näissä tullihommat menee? Kuka tarkistaa ja miten mitä lähetys maksaa? Kaikkea pikku krääsää on tullut tilailtua ties mistä ja aina ne on tulleet postiluukusta normisti. Mutta mitä jos tilaa jotain kalliimpaa niin mistä tulli osaa sen napata sivuun niin että alvit pitää maksaa?
Itsekään en tiedä minkä perusteella valitaan, että mitkä paketit jää tulliin. Ehkä koon perusteella sitten, koska pari pienempää kirjettä on tulleet postilaatikkoon. Toinen kirje oli Xiaomi 10 000mAh akku.

Jos paketti jää tulliin, niin itse se hinta syötetään sinne tullin sivuille. Periaatteessa hinnaksi voisi laittaa 50€ tai 100€ tai sitten kannattaa kumminkin laittaa se oikea hinta. Siitä hinnasta menee sitten maksuun ALV 24%. Tuossa mun paketissa ALV olisi 35.18€. Kokonaishinta taas 181.8€. Eli siis paketin kokonaishinta postikuluineen syötetään. Tullin nettisivut laskaa ALV osuuden jonka voi maksaa heti pois. Maksun jälkeen paketti vapautuu sieltä tullilta ja paketti tulee sitten postiin noudettavaksi. Eli tuo kaikki hoituu automaattisesti. Ei sitä siis kukaan henkilö normaalisti käsittele, muutakuin sen "keräilyn" että mitkä paketit sattuu jäämään tulliin. Yleensähän noissa paketeissa on joku väärä hinta, eli itse täytyy tietää sen kokonaishinnan ja paikan mistä paketti on lähtöisin. Se tieto kanssa syötetään sinne nettisivulle.

Joo niihin paketteihin on tosiaan lätkäisty joku väärä hinta. Eikä tulli usko että paketti oikeasti olisi aivan niin halpa :)

Mulla nuo kaksi maksettua pakettia tosiaan. Kummastakaan ei ole tarvinnut olla mitään kuittia. Pelkkä hinta pitäisi riittää.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Ihmisethän siellä tullissa on töissä ja läpivalaisukoneet todennäköisesti käytössä. Osaavat tunnistaa tarvittaessa tabletin, puhelimen tai vaikkapa puolen kuution pahvilaatikon. Hinnan ilmoittaminen ostajan vastuulla. Avattuja paketteja ei ole tullut koskaan vastaan.

DHL on siitä katala firma, että hoitaa kaikki paketit tullattavaksi ja perii joko palvelumaksun siitä, että tullaa tai palvelumaksun siitä, että ei tullaa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
145
Ihmisethän siellä tullissa on töissä ja läpivalaisukoneet todennäköisesti käytössä. Osaavat tunnistaa tarvittaessa tabletin, puhelimen tai vaikkapa puolen kuution pahvilaatikon.
Juuri näin. Juttelin tullin viestintätyypin kanssa joskus viisi vuotta sitten ja kysyin asiaa. Kuulemma sortataan ihan ihmisvoimin. Tavara on kuitenkin melko yhdenmukaista. Hihnojen risteyksessä seisoo tyyppejä jotka laittavat tullattavaksi ja tullin ohi ihan näppituntumalla: Luuri, luuri, tabletti, tarkempaan syyniin, luuri, varaosa, jotain johtoja, ei-osaa sanoa, luuri jne. Siinä ei pakkauksen printit paljoa paina kun näkee satoja puhelinlaatikoita päivässä. Niillä on sovittuna joku politiikka mitä millekin tavaralle tehdään, mutta inhimilliselle arviollekin on tilaa.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 109
Käyttöelektroniikasta ei tosiaan tarvitse maksaa tulliveroja mutta alvit tulevat maksuun, jos paketti jää tulliin ja lähetyksen hinta (tuotteen hinta + toimitusmaksut) ylittää 22€. Postin kautta tilatessa paketti jää tulliin omien empiiristen tutkimusten perusteella noin joka kolmas kerta. Sen sijaan DHL tullaa oman käsitykseni mukaan paketit käytännössä aina muutettuaan käytäntöjään.

Nykyään DHL perii tullauksesta eli huolintapalvelusta 5% alvien hinnasta tai vähintään 24,80€ (20€ + alv). Tullauksen voi tehdä myös itse nettituonti -palvelun kautta. Tämä oli ennen DHL:n kautta ilmaista mutta nykyään tarvittavien tullaustietojen saaminen DHL:ltä maksaa 49,60€ (40€ + alv) 24,80€ (20€ + alv). Eli käytännössä DHL pakottaa asiakkaan käyttämään heidän huolintapalvelua.

Hinnasto:
Lisäksi:
DHL:n huolintapalvelussa on tosin se hyvä puoli, että he käyttävät usein lähettäjän ilmoittamia hintatietoja. Kiinalaiset tosiaan laittavat hinnaksi milloin mitäkin. Sen sijaan nettituonti -palvelussa tullille ei kelpaa paketin päällä ilmoitettu hinta, vaan vaativat lisäksi kuittia tms. Lisäksi väärän hinnan ilmoittaminen on verorikos.

Henkilökohtaisesti en enään käytä DHL:n palveluita vaan tilaan paketit Kiinasta ns. normaalilla postilla ja pidemmällä toimitusajalla. Jos kyseessä on hieman kalliimpi tavara, niin saatan ottaa lisäpalveluna veroturvan, jossa myyjä maksaa mahdolliset alvit paketin jäädessä tulliin.

EDIT: Lisää keskustelua löytyy Kuriiripalvelut veloittavat paketin tullauksesta - miten toimia? -ketjusta.

Sellainen huomio vielä, että EU:n sisältä tilatessa mitään tullauksia ei tarvitse tehdä, joten silloin DHL:ää on ihan hyvä käyttää. Sama tilanne myös niissä "kierrätyspalveluissa", jossa tavara tilataan Kiinasta mutta toimitaan jotenkin EU:n kautta. Tällöin sen myyjän pitäisi maksaa verot EU:n sisälle tuodessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Käyttöelektroniikasta ei tosiaan tarvitse maksaa tulliveroja mutta alvit tulevat maksuun, jos paketti jää tulliin ja lähetyksen hinta (tuotteen hinta + toimitusmaksut) ylittää 22€. Postin kautta tilatessa paketti jää tulliin omien empiiristen tutkimusten perusteella noin joka kolmas kerta. Sen sijaan DHL tullaa oman käsitykseni mukaan paketit käytännössä aina muutettuaan käytäntöjään.

Nykyään DHL perii tullauksesta eli huolintapalvelusta 5% alvien hinnasta tai vähintään 24,80€ (20€ + alv). Tullauksen voi tehdä myös itse nettituonti -palvelun kautta. Tämä oli ennen DHL:n kautta ilmaista mutta nykyään tarvittavien tullaustietojen saaminen DHL:ltä maksaa 49,60€ (40€ + alv). Eli käytännössä DHL pakottaa asiakkaan käyttämään heidän huolintapalvelua.

Hinnasto:
Lisäksi:
DHL:n huolintapalvelussa on tosin se hyvä puoli, että he käyttävät usein lähettäjän ilmoittamia hintatietoja. Kiinalaiset tosiaan laittavat hinnaksi milloin mitäkin. Sen sijaan nettituonti -palvelussa tullille ei kelpaa paketin päällä ilmoitettu hinta, vaan vaativat lisäksi kuittia tms. Lisäksi väärän hinnan ilmoittaminen on verorikos.

Henkilökohtaisesti en enään käytä DHL:n palveluita vaan tilaan paketit Kiinasta ns. normaalilla postilla ja pidemmällä toimitusajalla. Jos kyseessä on hieman kalliimpi tavara, niin saatan ottaa lisäpalveluna veroturvan, jossa myyjä maksaa mahdolliset alvit paketin jäädessä tulliin.

EDIT: Lisää keskustelua löytyy Kuriiripalvelut veloittavat paketin tullauksesta - miten toimia? -ketjusta.

Sellainen huomio vielä, että EU:n sisältä tilatessa mitään tullauksia ei tarvitse tehdä, joten silloin DHL:ää on ihan hyvä käyttää. Sama tilanne myös niissä "kierrätyspalveluissa", jossa tavara tilataan Kiinasta mutta toimitaan jotenkin EU:n kautta. Tällöin sen myyjän pitäisi maksaa verot EU:n sisälle tuodessa.
Viimeksi kun sain DHL:ltä viestiä tullauksesta (vähän ennen joulua) niin viestissä luki kyllä, että itsetullaus maksaisi 20€. Kaikkialla oli kyllä silloinkin tietoa, että olisi 40€. Maksoin palvelusta silloin, että en koikeillut toimintaa.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 109
Viimeksi kun sain DHL:ltä viestiä tullauksesta (vähän ennen joulua) niin viestissä luki kyllä, että itsetullaus maksaisi 20€. Kaikkialla oli kyllä silloinkin tietoa, että olisi 40€. Maksoin palvelusta silloin, että en koikeillut toimintaa.
Onkohan tuohon sitten tullut jotain muutoksia viime aikoina? Hinnastossa on mainittu seuraavat palvelut:
  • Tullien ja verojen ennakkomaksu: 5% verojen arvosta, Vähintään 20.00 EUR/lähetys (+alv = 24,80€)
    • Tämä palvelu on tarkoitettu asiakkaille, joilla ei ole DHL Expressin asiakasnumeroa. DHL maksaa ennakkoon Tullille tullimaksuja tai veroja tulliselvitettävästä tuontilähetyksestä ja perii vastaavat maksut tullauspalvelun yhteydessä asiakkaalta.
  • Tullivakuuspalkkio: 5 % verojen arvosta, Vähintään 20.00 EUR per lähetys (+alv = 24,80€)
    • Vastaanottajan pyynnöstä tullausprosessissa voidaan käyttää DHL:n tullivakuuksia. Tullaus nopeutuu, kun DHL maksaa tullit ja verot asiakkaan puolesta ja veloittaa ne edelleen asiakkaalta.
  • Itsetullaus (Nettituonti): 20.00 EUR (+alv = 24,80€)
    • Asiakkaan pyynnöstä DHL voi hoitaa asiakkaan itse tekemään tulliselvitykseen tarvittavien tietojen valmistelun ja toimittamisen Tullin Nettituonti-palvelua varten.
  • Luovutus: 40.00 EUR (+alv = 49,60€)
    • Asiakkaan pyynnöstä DHL voi hoitaa tulliselvitykseen tarvittavien luovutusasiapaperien valmistelun ja toimittamisen. Tullauksen jälkeen lähetys toimitetaan vastaanottajalle. DHL ei vastaa vastaanottajan tai muun osapuolen suorittamista tullaustoimenpiteistä eikä niihin liittyvistä mahdollisista viiveistä.
Kaksi ylintä on se DHL:n tekemä tullaus ja kaksi alinta puolestaan asiakkaan itse tekemä. Tuo "Itsetullaus (Nettituonti)" on näköjään uusi palvelu eikä ollut vielä syyskuussa 2016 hinnastossa. Aiemmin joutui käyttämään tuota "Luovutus" palvelua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Sopivasti ehdin tilaamaan, koska nyt hinta oli pompannut 153.99 -> US $199.99 :) edit: nyt 179.99

Tosiaan ALV menee hinnan perusteella ja mitään tullimaksua ei ainakaan kännyköistä tule ollenkaan. Eikä kai mistään muusta elektroniikastakaan.

Täällä tullin kiinnijäämis prosentti on 100%. Jos nyt sattuisi menemään ohi, niin prosentti olisi 66% kiinni ja 33% läpi. Kaikki tilattu postin kautta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 650
Sony Xperia Z3 Compact alkaa olla tiensä päässä. Vastaavan kokoisia puhelimia on vähän huonosti tarjolla Suomessa. Löytyiskö Kiinan ihmeistä suosituksia korvaajaksi?

- Pitäis olla mielellään yhtä pieni tai hieman suurempi.
- Lompakkokotelo (ja mielellään suojalasi/-kalvo) pitäisi saada tilattua samaan pakettiin.
- Talletustilaa ei tarvitse olla mahottomana, mutta hyvä kamera saisi olla.
- Mikäli puhelin vaatii uuden Rommin niin olisi hyvä jos vaihtoehtoja olisi useampia. Toki joku perus-ROM riittää kunhan sen saa suomenkieliseksi.
- Tullikeskusteluista huolestuneena ei haittais yhtään, vaikka puhelimen voisi tilata jostain EU-maasta tai Kiinan kaupasta, jossa on "varman päälle"- vaihtoehto.
- Budjetti 100e-250e.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
49
Sony Xperia Z3 Compact alkaa olla tiensä päässä. Vastaavan kokoisia puhelimia on vähän huonosti tarjolla Suomessa. Löytyiskö Kiinan ihmeistä suosituksia korvaajaksi?

- Pitäis olla mielellään yhtä pieni tai hieman suurempi.
- Lompakkokotelo (ja mielellään suojalasi/-kalvo) pitäisi saada tilattua samaan pakettiin.
- Talletustilaa ei tarvitse olla mahottomana, mutta hyvä kamera saisi olla.
- Mikäli puhelin vaatii uuden Rommin niin olisi hyvä jos vaihtoehtoja olisi useampia. Toki joku perus-ROM riittää kunhan sen saa suomenkieliseksi.
- Tullikeskusteluista huolestuneena ei haittais yhtään, vaikka puhelimen voisi tilata jostain EU-maasta tai Kiinan kaupasta, jossa on "varman päälle"- vaihtoehto.
- Budjetti 100e-250e.
Kiinassa ei pieniä puhelimia ole vaan siellä on keskimäärin isompia puhelimia kuin länsimaissa. Sana MINI tarkoittaa siellä vähintään 5" näyttöä. Eli Sonyn compacteja, joitakin Samsungeja ja iPhoneja ja siinähän se.

Edit: tai siis on siellä alle 5" iskunkestäviä puhelimia, mutta jos pientä haluaa, niin iskunkestävä ei sellainen ole.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 109
Sony Xperia Z3 Compact alkaa olla tiensä päässä. Vastaavan kokoisia puhelimia on vähän huonosti tarjolla Suomessa. Löytyiskö Kiinan ihmeistä suosituksia korvaajaksi?

- Pitäis olla mielellään yhtä pieni tai hieman suurempi.
- Lompakkokotelo (ja mielellään suojalasi/-kalvo) pitäisi saada tilattua samaan pakettiin.
- Talletustilaa ei tarvitse olla mahottomana, mutta hyvä kamera saisi olla.
- Mikäli puhelin vaatii uuden Rommin niin olisi hyvä jos vaihtoehtoja olisi useampia. Toki joku perus-ROM riittää kunhan sen saa suomenkieliseksi.
- Tullikeskusteluista huolestuneena ei haittais yhtään, vaikka puhelimen voisi tilata jostain EU-maasta tai Kiinan kaupasta, jossa on "varman päälle"- vaihtoehto.
- Budjetti 100e-250e.
Pieniä puhelimia ei oikein ole tarjolla. Käytännössä ainoat nykyaikaiset vaihtoehdot ovat Xperia X Compact ja Galaxy A3 (2017). Pienet Android älypuhelimet -ketjussa olen yrittänyt kartoittaa eri vaihtoehtoja.

Hieman isommasta kokoluokasta (140 x 70 mm) löytyy sitten muutama vaihtoehto, joista Xiaomi Redmi 4X ja Mi4c ovat ihan potentiaalisia vaihtoehtoja. Tässä suorituskyky vertailua Z3 Compactiin:

Geekbench 4:
  • Mi4c (SD808): 1079/2062
  • Z3 Compact (SD801): 975/2553
  • Redmi 4X (SD435): 679/2055
Mi4c on hieman vanhempi puhelin kuin Redmi 4X. Siinä kuitenkin on tehokkaampi SD808 piiri mutta sd-korttipaikkaa ei ole eikä 800Mhz:n 4G yhteyttä. Muuten kyseessä on kuitenkin varsin hyvä puhelin ja custom romeja löytyy mukavasti. 2/16Gb mallin hinta lähtee noin 135€:sta ja 3/32Gb malli puolestaan noin 166€:sta.

Redmi 4X on ominaisuuksien puolesta enemmänkin downgrade Z3 Compactiin nähden mutta peruskäyttöön se on ihan hyvä kapula. 3/32Gb mallilla pitäisi pärjätä vielä ihan hyvin. Global mallista (alk. 145€) löytyy myös 800Mhz:n 4G. Mi4c luuriin nähden Redmi 4X:n etuja ovat parempi akun kesto ja sd-korttipaikka.

Xiaomi keskustelu -ketjusta löytyy lisää tietoa mm. custom romeista.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
208
Sony Xperia Z3 Compact alkaa olla tiensä päässä. Vastaavan kokoisia puhelimia on vähän huonosti tarjolla Suomessa. Löytyiskö Kiinan ihmeistä suosituksia korvaajaksi?

- Pitäis olla mielellään yhtä pieni tai hieman suurempi.
- Lompakkokotelo (ja mielellään suojalasi/-kalvo) pitäisi saada tilattua samaan pakettiin.
- Talletustilaa ei tarvitse olla mahottomana, mutta hyvä kamera saisi olla.
- Mikäli puhelin vaatii uuden Rommin niin olisi hyvä jos vaihtoehtoja olisi useampia. Toki joku perus-ROM riittää kunhan sen saa suomenkieliseksi.
- Tullikeskusteluista huolestuneena ei haittais yhtään, vaikka puhelimen voisi tilata jostain EU-maasta tai Kiinan kaupasta, jossa on "varman päälle"- vaihtoehto.
- Budjetti 100e-250e.
Xiaomi Mi 5s - Full phone specifications Menee yli budjetin, 300€ luokkaa hinta ilman alveja. 5.15" näyttö
Xiaomi Mi 5 - Full phone specifications 200-250€ ilman alveja, 5.15" näyttö
Lenovo ZUK Z2 - Full phone specifications 150-200€ ilman alveja, 5" näyttö
Xiaomi Redmi 4 Prime - Full phone specifications 150+€ ilman alveja, 5" näyttö

100€ + hyvä kamera = mahdoton yhtälö
200€ + hyvä kamera on vielä aika vaikea yhtälö
Jos kamerasta tinkii eli ottaa sellaisen peruskameran sisältävän luurin niin sitten valikoima kasvaa reilusti.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 109
Phonearenan sivulla vertailla puhelimien kokoa toisiinsa nähden visuaalisesti. Kannattaa huomioida, että näytön koko itsessään ei kerro vielä älyttömästi. Tuo ZUK2 on ominaisuuksiin nähden varsin hyvä myös (kts. lisää täältä).
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
208
Näytön kokoa voidaan pitää kohtuu hyvänä indikaattorina myös luurin koosta mielestäni. Sitten kun tulee enemmän Mi Mix tyylisiä luureja niin pitääkin olla tarkempana asian suhteen.

ZUK Z2 (ja plus malli, joka on kait sama luuri mutta 3/32 muisteilla) on tosiaan hintaansa nähden kova pakkaus. Tuon halvemmalla ei saa 820 SoC laitetta. Toki jostain ovat karsineet, että hinta on saatu raahattua niinkin alas. Kamera on hieman heikompi kun 200€+ luureissa ja veikkaan, että muistakin komponenteista on säästelty jossain määrin. Esim. ei ole Gorillaa lasina. 1 väri notification ledillä vain jne...
Itse laitoin moisen tilaukseen tovin aikaa sitten. Voin kertoa kokemuksia kun sen saan hyppysiin ja LOS14/13 on sisässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
603
Xiaomi Mi 5 - Full phone specifications 200-250€ ilman alveja, 5.15" näyttö


100€ + hyvä kamera = mahdoton yhtälö
200€ + hyvä kamera on vielä aika vaikea yhtälö
Jos kamerasta tinkii eli ottaa sellaisen peruskameran sisältävän luurin niin sitten valikoima kasvaa reilusti.
omasta kokemuksesta mi5 kamera ollut ainaki omaan käyttöön ihan vitun hyvä.. hämärässäkin onnistun napsimaan yllättävän hyviä kuvia(IOS).. oman kokemuksen perusteella aika samalla viivalla kuin lumia 930 kamera..
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
208
omasta kokemuksesta mi5 kamera ollut ainaki omaan käyttöön ihan vitun hyvä.. hämärässäkin onnistun napsimaan yllättävän hyviä kuvia(IOS).. oman kokemuksen perusteella aika samalla viivalla kuin lumia 930 kamera..
Onhan se ihan hyvä kamera. Eukolla on ko. luuri. Mutta ko. luuri maksaa tarjouksessa just ja just 200€ pintaan kinuskilassa ja siihen päälle vielä alvit joten --> 200€ + hyvä kamera on vielä aika vaikea yhtälö. Ei siis mahdoton mutta vaikea...
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 650
Hyviä ehdotuksia! Ehkä tuota Xiaomi mi5:sta vois harkita. Voi olla ettei vähän isompikaan puhelin ole haitaksi. Vähän sais olla tosiaan upgradea tähän Z3 Compactiin. Asun maaseudulla ja se 800mhz 4g olis kyllä hyvä löytyä.

Lisäksi semmonen, ettei alv:ta tarvisi erikseen pähkäillä/maksella vai onko se millanen projekti? Mitkä olis parhaita ja luotettavampia kauppoja? Gearbest ja AliExpress on tuttuja, mutten ole ikinä niistäkään tilannut.

Honor 8 myös harkinnassa Suomesta.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
914
Hyviä ehdotuksia! Ehkä tuota Xiaomi mi5:sta vois harkita. Voi olla ettei vähän isompikaan puhelin ole haitaksi. Vähän sais olla tosiaan upgradea tähän Z3 Compactiin. Asun maaseudulla ja se 800mhz 4g olis kyllä hyvä löytyä.

Lisäksi semmonen, ettei alv:ta tarvisi erikseen pähkäillä/maksella vai onko se millanen projekti? Mitkä olis parhaita ja luotettavampia kauppoja? Gearbest ja AliExpress on tuttuja, mutten ole ikinä niistäkään tilannut.

Honor 8 myös harkinnassa Suomesta.
Mi5:SSA ei ole 800mhz taajuutta. Vai onko siitä joku International version olemassa?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 652
Viestejä
4 197 379
Jäsenet
70 762
Uusin jäsen
JaffaTheNeste

Hinta.fi

Ylös Bottom