Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ruotsissa oli aiemmin vasemmanpuoleinen liikenne, joten ehkä tämä on jonkun elämäänsä kyllästyneen ruotsalaissuunnittelijan hiljainen protesti?Clash Ohlsonilla on nuo väärinpäin olevat liukuportaat tietääkseni joka kaupassa jossa ns. omat liukuportaat. Onneksi ei ole asiaa ollu ko. kiinakauppaan joten ei häiritse sinänsä.
En kyllä mitenkään ymmärrä. Siinähän ampuu itseäänkin jalkaan, kun joutuu odottelemaan sen edelläolijan selvittelyjä. Jos joskus sattuisin unohtamaan sen kapulan ostosteni perästä ja seuraava laskisi ostoksiaan tulemaan minun laskuuni, niin kiltisti maksaisin ne ja veisin kotiin, seuraava juoskoon sitten pitkin kauppaa keräilemässä ostoksiaan uudestaan.Sanoisin, että edelläoleva laittaa ostostensa jälkeen kapulan, koska seuraavan on vaikea lähte koukkimaan kapulaa. Jos edelläoleva ei laita kapulaa, enkä siihen helposti ylety, laitan ostokset silti hihnalle. Edelläoleva saa sitten setviä kassan kanssa, jos on epäselvyyksiä.
..tai ylipäätään sen kapulan laittaminen. Jos edellinen asiakas ei sitä tee, yleensä läimäytän sen silleen kuuluvasti hihnalle, ja yleensä sen viimeisen tuotteen päälle. Jep olen vittumainen noille kapulaperseilijöille.
Itse näen että kaikkein loogisinta se on laittaa ostosten latomisen jälkeen, ja se joka ei näin tee, on sama kusipää mulkku joka ei käytä vilkkua liikenteessä - varsinkaan liikenneympyrässä.
Toivottavasti ei oikeasti kumminkaan näin. Entisenä kassasetänä tiedän, että ärsyttää kun meet lukemaan ne yhteen pötköön (kun sitä kapulaa ei oo välissä) ja asiakas katsoo kymmenisen tuotetta ja sitten vasta saadaan suu auki "ei noi oo muun". Ei muutakun peruutusvaihde päälle ja kuitin korjausta ja muuta aikaavievää. Ihan sama ketä sen kapulan pistää (itse laitan ostosteni jälkeen) mutta laittakaa seVaimo työntää omat ostoksensa kiinni toisen ostoksiin jos joku ei tajua käyttää kapulaa, oppiipahan käyttämään.
Vaimo työntää omat ostoksensa kiinni toisen ostoksiin jos joku ei tajua käyttää kapulaa, oppiipahan käyttämään.
Vaimo työntää omat ostoksensa kiinni toisen ostoksiin jos joku ei tajua käyttää kapulaa, oppiipahan käyttämään.
Tää on hyvä. Noinhan se pitää toimiakin jos joku "solvaa" tööttäämällä. Oppii vähän hillitsemään itseään (tööttihän ei missään nimessä ole tuota varten) kun tuollaisen jälkeen tarkoituksella lähtee tavallista hitaammin jos mahdollista niin kannattaa vielä olla niin kauan että itse ehtii just vihreillä ja muut jää sinne taakse rauhoittumaan seuraaviin punaisiin.Tää kuulostaa vähän samalta kuin mitä mun isä harrastaa että jos joku tööttää perässä liikennevaloissa (kun ei reagoi tarpeeksi nopeasti) niin jää siihen nykimään paikalleen vielä niin pitkäksi aikaa että takana palaa hermot.
Tää on hyvä. Noinhan se pitää toimiakin jos joku "solvaa" tööttäämällä. Oppii vähän hillitsemään itseään (tööttihän ei missään nimessä ole tuota varten) kun tuollaisen jälkeen tarkoituksella lähtee tavallista hitaammin jos mahdollista niin kannattaa vielä olla niin kauan että itse ehtii just vihreillä ja muut jää sinne taakse rauhoittumaan seuraaviin punaisiin.
Tää on hyvä. Noinhan se pitää toimiakin jos joku "solvaa" tööttäämällä. Oppii vähän hillitsemään itseään (tööttihän ei missään nimessä ole tuota varten) kun tuollaisen jälkeen tarkoituksella lähtee tavallista hitaammin jos mahdollista niin kannattaa vielä olla niin kauan että itse ehtii just vihreillä ja muut jää sinne taakse rauhoittumaan seuraaviin punaisiin.
Tuommoinen saattaa joskus käydä oman terveyden päälle, kun väärä henkilä sattuu taakse.
Taakseni tulee keski-ikäinen nainen lapsensa kanssa ja hän iskee kapulan tuonne päätyyn ja alkaa laittamaan ostoksiaan hihnalle, vaikka minulla on vielä puolet ostoksista kärryssä.
Olin vastaavassa tilanteessa tosin toisena osapuolena: nainen ja mies seisovat noin puolivälissä hihnaa ja juttelivat keskenään tekemättä mitään ostoksiin liittyvää.
Katsoin että ne on vaan unohtaneet laittaa kapulan ja aloin mättämään ostoksia hihnalle jolloin nainen saa ahaa elämyksen että sillähän on vielä puoli kärryä laittamatta hihnalle ja se alkaa puskemaan mun ostoksia käsivarrella taaksepäin ja lappaamaan omia kamojaan sinne väliin.
Ei siinä mitään, pitelin sitten omia ostoksiani että se sai omansa lastattua mutta jäin ihmettelemään jälkeenpäin että miksi se oli mennyt puoleenväliin sitä hihnaa pakkaamaan ja miksi se oli jättänyt sen kesken?
Normaalistihan noin ei pääse käymään kun seisoo hihnan päässä niin muut ei mahdu edes laittamaan samaan aikaan.
Ihmiset varmaan yleisesti jättävät maksajalle sen verran tilaa kuin haluaisivat itselleen jätettävän vastaavassa tilanteessa.Kaupan kassat ovat vaikeita osa XVIII:
Edellä seisova noin 50v nainen tönöttää 2m päässä kassasta jossa häntä edeltävä on maksamassa omia ostoksiaan, itse juuri mahduin omat vähäiset kamat laittamaan hihnalle mutta takana olevalla ei juuri ole tilaa alkaa laittamaan omia kamojaan kärrystä hihnalle vaikka se on 2/3 tyhjää. Sanon edelläni olevalle naiselle että voisiko hän siirtyä ystävällisesti vähän eteenpäin että takana tulijat pääsee laittamaan ostoksiaan hihnalle. Ämmä kääntyy hitaasti katsomaan silmiin, pienten pyöreiden silmien katseesta paistaa melkoisen kirkkaasti sekä tyhmyys että vittumaisuus ja sanon hiljaa mielessäni että voi paska. "AJATTELIN NYT KUITENKIN ANTAA TILAA MAKSAA JOTEN OLE NYT IHAN RAUHALLISESTI SIINÄ" sanoo akka vähän vähemmän ystävällisellä äänensävyllä. Minä siihen että eiköhän se pysty maksamaan ihan hyvin vaikka vähän siirtyisit metrin eteenpäin, niin ei, akka jatkaa säksätystään eikä hievahdakkaan. Okei, pyöräytän silmiä päässä ja sanon sarkastisesti että selvä, anteeksi kun häiritsin.
Akka maksaa omat ostoksensa ja kun siirryn keräämään kamojani itsekkin maksettuani niin sitten se alkaa rähisemään jotain että mitä jos opettelisin pakkaamaan ja jotain muuta mikä menee ohi koska tässä vaiheessa alkoi palamaan hihat. Koitan vielä kerran selittää sille että siihen maksajan väliin ei tarvitse jättää kilometrin väliä täysin turhaan jonoa luomaan niin ämmä vastaa että ei tarvitse selittää yhtään mitään ja lähtee kävelemään pois.
Voi olla että sillä oli helvetin huono päivä menossa, mutta tuli kyllä aika harvinaisen selväksi ettei se joko tajunnut tai edes halunnut tajuta sitten yhtään mitä yritin sille sanoa, voi morjens. En minäkään reagoi kovinkaan positiivisesti jos ihan iholle tunkee joku samalla kun maksan varsinkin jos jotain pinniä pitäisi alkaa naputtelemaan, mutta voi vittu jos kaikki seisoisi hihnan toisessa päässä odottamassa edellisen maksamista niin kassajonojen varrelle voisi avata hyvin menestyviä kahviloita ja oluttupia.
Edit. Jaa se tyhjä kohta olikin naisen ja sinun välissä. Joka tapauksessa myyjä ehtii ajaa tyhjän pois maksutapahtumaa nopeammin.
Tämä kuulostaa hieman oudolta, miksi tuo kolmas ei pystynyt alkamaan latomaan ostoksiaan hihnalle kun sen tädin ostoksia luettiin? Blokkasitko sinä häneltä pääsyn hihnalle?Siihen hihnalle olisi mahtunut kolmen ihmisen ostokset, nyt siinä oli kahden ja kolmas seisoi kärryineen minun takanani eikä mahtunut laittamaan kamojaan hihnalle. Sitten kun se kolmas pääsi viimein kasaamaan niitä kamojaan niin se meni lähinnä suoraan kärrystä myyjän käsiin ja taas hänen takanaan oleva joutui odottamaan koko kärryjen tyhjennystä että pääsi itse kasaamaan kamojaan. En nyt kutsuisi kovinkaan ideaaliseksi toiminnaksi.
Tämä kuulostaa hieman oudolta, miksi tuo kolmas ei pystynyt alkamaan latomaan ostoksiaan hihnalle kun sen tädin ostoksia luettiin? Blokkasitko sinä häneltä pääsyn hihnalle?
Niin seisoi sen aikaa kun häntä edellinen asiakas maksoi. Mutta et missään maininnut että olisi yhä seisonut kassan takana kun hänen ostoksiaan luettiin. Eli nyt sinä voit ottaa askeleen eteenpäin ja sinun takana oleva kolmas voi alkaa latoa ostoksiaan. Edelleen hihnalla kahden ostokset joita ei vielä lueta.Luitko ollenkaan tuota tekstiäni vai kirjoitinko sen noin vaikeaselkoisesti? Kyllä blokkasin takana olevaa kun se älyn suurkalifi siinä edessäni seisoi valovuoden päässä kassasta.
Niin seisoi sen aikaa kun häntä edellinen asiakas maksoi. Mutta et missään maininnut että olisi yhä seisonut kassan takana kun hänen ostoksiaan luettiin. Eli nyt sinä voit ottaa askeleen eteenpäin ja sinun takana oleva kolmas voi alkaa latoa ostoksiaan. Edelleen hihnalla kahden ostokset joita ei vielä lueta.
Eli miten toi kolmas ei päässyt latomaan ostoksiaan kun sitten että menivät suoraan kassan piipattavaksi?
Sitä kapulaa laittaessa voisi kanssa miettiä, onko itse tyhmä kun ostaa kaikkea turhaa roinaa!Kapulakeskusteluun liittyen. Italiassa en ole vielä törmännyt keneenkään, joka sen kapulan laittaisi seuraavalle asiakkaalle. Itse sen kyllä laitan aina varulta, vaikka takana ei edes olisi ketään. En ymmärrä miten se ei tule automaattisesti kaikille mieleen...
Kyllä blokkasin takana olevaa kun se älyn suurkalifi siinä edessäni seisoi valovuoden päässä kassasta.
Jospa ne muistaa muinaiset ajat kun asioitiin perinteisessä kyläkaupassaJoillain vanhuksilla on ihme tapa käyttää omaa ostoskoria ja nostaa se semmoisenaan hihnalle ja antaa kassan purkaa ja kasata se kori uudestaan.
Onneksi itsepalvelukassat on keksitty, omassa lähikaupassa on kymmenkunta sellaista, niin pääsee käytännössä aina jonottamatta.
Vuoden aikana yksi pistokoe ja kun kaikki kassamyyjät tuntevat naaman, niin kuittaavat ikätarkastukset nopeasti kaljaa ostaessa.
Täällä S-marketissa on laitettu uudet punaiset viivakooditarrat vanhojen päälle niin saa nekin maksettua itsepalvelukassalla.Tulee lähimmästä S-marketista ostettua usein -30%-tuotteita ja täytyy silloin käyttää normaalia kassaa. Toivottavasti joskus kehittäisivät jonkun tavan niidenkin maksuun itsepalvelukassalla.
Täällä S-marketissa on laitettu uudet punaiset viivakooditarrat vanhojen päälle niin saa nekin maksettua itsepalvelukassalla.
Toi kori homma käy välillä hermoille. Etenkin jos jonottamisessa on menny aikaa.
Toinen on jos maksetaan jollakin maksusitoomuksella. Siinä menee aikaa