En nyt tiedä missä määrin videoita on tarpeellista kommentoida, jääköön katsojille.
Olemmehan mekin tehneet roastausvideoita muiden setupeista. Jokainen omalla tyylillään.
---
Yleisellä tasolla, odotimme kyllä ennakkoon että aihe herättänee tunteita ja kommentteja varmasti tulee.
Se mikä nyt ehkä yllätti niin ilmeisesti joillain mennyt koko videon pointti ja lähtökohta täysin ohi. Kerroin mielestäni melko selkeästi, että minulla on omassa käytössä tietyt asiat joita teen ja kokeilen videolla Linuxia siltä pohjalta. Melko selvästi sanottiin myös, että tämä ei ole opasvideo.
Tarkoituksella en ennakkoon juurikaan asioita kartoittanut esim. distron osalta, että video olisi autenttinen unboksauksen tyylinen kokemus eikä asiat olisi jo kulissessa ennalta selvitetty ja videolla sitten "näytelty" ja esitetty jo tiedetyt asiat. Minulla ei ole mikään tarve esittää videoilla tietäväni kaikesta kaikkea, vaan niissä tapauksissa virheistä ja tekemällä oppii. Kun asiat tekee kameran edessä, niin se on hieman erilaista kuin ilman.
Jos joku ongelma minulle tulee vastaan, hyvin suurella todennäköisyydellä se voi tulla myös jollekin toiselle vastaan.
Videoita voi tehdä monella eri tavalla ja tätä on nyt katsottu yli 40000 kertaa, joten aihe on ainakin kiinnostanut ja uusia Linux-aiheisia videoita on luvassa.