• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Keskustelua Elon Muskista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DaKyy
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä tarkoittaa demokraattilarppaaminen ja osaatko nimetä hyvin toimivan maan jossa on yksipuoluejärjestelmä, jota vihjaat toivovasi?
Minulle se tarkoittaa pohjoismaisten vasemmistopuolueiden toimintaa, jossa he kopioivat ongelmia, puheenaiheita ja tyylejä puhua demokraateilta.

Ei tuollaisessa kahden tai yhden puolueen systeemissä mielestäni ole kauheasti järkeä. En minä kyllä vihjannut toivovani yksipuoluejärjestelmää. Tämä ei liity Elon Muskiin mitenkään, offtopikki loppukoot tähän.

Minulle se tarkoittaa pohjoismaisten vasemmistopuolueiden toimintaa, jossa he kopioivat ongelmia, puheenaiheita ja tyylejä puhua demokraateilta.

Ei tuollaisessa kahden tai yhden puolueen systeemissä mielestäni ole kauheasti järkeä. En minä kyllä vihjannut toivovani yksipuoluejärjestelmää. Tämä ei liity Elon Muskiin mitenkään, offtopikki loppukoot tähän.
Puhutaan mielummin teslojen markkinaosuuksista. Sinähän aiemmin sanoit varmana tietona että kohta ne nousee jyrkästi kun uusi Y tulee jne?

Mitä tarkoittaa demokraattilarppaaminen ja osaatko nimetä hyvin toimivan maan jossa on yksipuoluejärjestelmä, jota vihjaat toivovasi?
[känniavautuminen]
Tais tarkottaa sitä että Suomen media (Yle ja HS) toistavat pelkästään Demokraattien uutisia, yleensä jopa yrittävät sopeuttaa ne Suomeen. Kauniisti sanottuna siitä seuraa se, että lukijat saavat väärän kuvan tapahtumista ja tulevat toimimaan sen mukaan. Heille tulee yllätyksenä Kamala Harriksen häviö tai että Rittenhouse paljastuu syyttömäksi. Oon miettiny jo pidemmän aikaa, että Venäjä tai kuka tahansa vihamielinen valtio yksinkertaisesti vain akseleroi vasemmistoa ja se on lähtenyt totaalisesti käsistä.

Tuo vialliseen informaatioon uskominen koskee varsinkin oppineita ja luotettavina pidettyjä ihmisiä.

Fakta: Amerikassa on kaksi puoluetta ja Suomi näyttää niistä vain toisen. Tuolta pohjalta normaali ihminen voi kuvitella, ettei tässä ole kaikki ja haluan tietää lisää, koska selvästi kaikkea ei kerrota.

Sitten on vielä tämä Vasemmiston harjoittama cancelointi, jota ei ole olemassa... Tai no nyt on kun Kirkin salamurhasta ilkkujat saavat potkuja! :D :D

Miksi ei voisi puhua ja väitellä asioista, kuinka kovasti pelkäät olevasi väärässä? Ajatusten vaihto olisi se oikeasti yhteiskuntaa eteenpäin vievää juttu jossa voisi oppia uutta!! "Joo en puhu sen rasistin kanssa" on ehkä kaikista eniten orjamentaliteetin omistaja olion kommentti. Nyt Yle & HS valitsee enemmän tietynlaisia tyyppejä mielipidekirjoituksiinsa, ja uutisiinsa tietyistä aiheista. Ylen Jälkiviisaista lähti vasta protestina pois se yks ku Timo Soini tuli samaan pöytään! HAHAHHAHAHA! En halua nuin heikkoja ihmisiä omalle puolelle. Vastapuolellekaan ei oikein sitä toivoisi, mutta kun näyttävät olevan niin sekaisin, niin antaa mennä vaan! Voitatte varmasti seuraavat vaalit.

Loppukevennys puolen tunnin video keväältä 2025 Demokraattien virallisesta kokoontumisesta.

Jatkakaa samaan malliin. Olette oikeassa ja hyviä ihmisiä, se piilottaa teihin sisäänrakennetun heikkouden, sen ettette kykene tekemään ikäviä päätöksiä.

(Toki voin olla väärässä! Ihan perus jannu olen. Todistakaa minut vääräksi ja olen innolla "hyvien" puolella.)
[/känniavautuminen]

[känniavautuminen]
Tais tarkottaa sitä että Suomen media (Yle ja HS) toistavat pelkästään Demokraattien uutisia, yleensä jopa yrittävät sopeuttaa ne Suomeen. Kauniisti sanottuna siitä seuraa se, että lukijat saavat väärän kuvan tapahtumista ja tulevat toimimaan sen mukaan. Heille tulee yllätyksenä Kamala Harriksen häviö tai että Rittenhouse paljastuu syyttömäksi. Oon miettiny jo pidemmän aikaa, että Venäjä tai kuka tahansa vihamielinen valtio yksinkertaisesti vain akseleroi vasemmistoa ja se on lähtenyt totaalisesti käsistä.

Tuo vialliseen informaatioon uskominen koskee varsinkin oppineita ja luotettavina pidettyjä ihmisiä.

Fakta: Amerikassa on kaksi puoluetta ja Suomi näyttää niistä vain toisen. Tuolta pohjalta normaali ihminen voi kuvitella, ettei tässä ole kaikki ja haluan tietää lisää, koska selvästi kaikkea ei kerrota.

Sitten on vielä tämä Vasemmiston harjoittama cancelointi, jota ei ole olemassa... Tai no nyt on kun Kirkin salamurhasta ilkkujat saavat potkuja! :D :D

Miksi ei voisi puhua ja väitellä asioista, kuinka kovasti pelkäät olevasi väärässä? Ajatusten vaihto olisi se oikeasti yhteiskuntaa eteenpäin vievää juttu jossa voisi oppia uutta!! "Joo en puhu sen rasistin kanssa" on ehkä kaikista eniten orjamentaliteetin omistaja olion kommentti. Nyt Yle & HS valitsee enemmän tietynlaisia tyyppejä mielipidekirjoituksiinsa, ja uutisiinsa tietyistä aiheista. Ylen Jälkiviisaista lähti vasta protestina pois se yks ku Timo Soini tuli samaan pöytään! HAHAHHAHAHA! En halua nuin heikkoja ihmisiä omalle puolelle. Vastapuolellekaan ei oikein sitä toivoisi, mutta kun näyttävät olevan niin sekaisin, niin antaa mennä vaan! Voitatte varmasti seuraavat vaalit.

Loppukevennys puolen tunnin video keväältä 2025 Demokraattien virallisesta kokoontumisesta.

Jatkakaa samaan malliin. Olette oikeassa ja hyviä ihmisiä, se piilottaa teihin sisäänrakennetun heikkouden, sen ettette kykene tekemään ikäviä päätöksiä.

(Toki voin olla väärässä! Ihan perus jannu olen. Todistakaa minut vääräksi ja olen innolla "hyvien" puolella.)
[/känniavautuminen]

Olipas älytön avautuminen. Tässä ketjussa keskustellaan Elon Muskista ja jos Musk twiittaa jälleen "totuuksia" ilman mitään todisteita, se ei liity mitenkään hänen poliittiseen taustaansa. Ja se, että hänen sokeimmat tukijansa haluavat aina kääntää sen kritisoinnin joksikin vasemmisto-oikeisto-väännöksi on juuri se keino millä hän on opettaa seuraajiaan sivuuttamaan kaiken, aiheellisenkin, kritiikin.

Olipas älytön avautuminen. Tässä ketjussa keskustellaan Elon Muskista ja jos Musk twiittaa jälleen "totuuksia" ilman mitään todisteita, se ei liity mitenkään hänen poliittiseen taustaansa. Ja se, että hänen sokeimmat tukijansa haluavat aina kääntää sen kritisoinnin joksikin vasemmisto-oikeisto-väännöksi on juuri se keino millä hän on opettaa seuraajiaan sivuuttamaan kaiken, aiheellisenkin, kritiikin.
Minusta demokraatit ovat ihan onnistuneesti itse todistaneet tuon väitteen oikeaksi, juhlimalla tuota murhaa avoimesta internetissä. Jopa Suomi-Linkkarissa vassarit tekee julkaisuja (koska niin on tehtävä aatteen puolesta) avoimesti omalla nimellään, joissa ihmetellään tuollaisen rasistifasistipaskan kuoleman suremista ja kerrotaan, että hän oli todella paha ihminen. En ite haluaisi kyllä olla osana tuollaista porukkaa.

Minusta demokraatit ovat ihan onnistuneesti itse todistaneet tuon väitteen oikeaksi, juhlimalla tuota murhaa avoimesta internetissä. Jopa Suomi-Linkkarissa vassarit tekee julkaisuja (koska niin on tehtävä aatteen puolesta) avoimesti omalla nimellään, joissa ihmetellään tuollaisen rasistifasistipaskan kuoleman suremista ja kerrotaan, että hän oli todella paha ihminen. En ite haluaisi kyllä olla osana tuollaista porukkaa.
Missäs demarit on tätä juhlinut? Lähinnä nähnyt poliittista väkivaltaa tuomitsevia kommentteja. Toki jotkut viestit aina tekee noita juhlimista, mutta en osaa sanoa, onko ne demareita.

Mutta esim Paul Pelosin tapauksessa aika vaikutusvaltaiset reppulit ainakin väänsi hommasta vitsiä. Tuo kuitenkin olisi se ryhmä, johon voisit kuulua? Tai edellisessä poliittisessa murhassa, aika vähän kuului GOP tyypeiltä mitään tuomitsemisia. Nyt jopa Loomer haluaa tuomita väkivallalla vitsiä vääntävät, joten pitäiskö aloittaa Trumpin pojasta? Muistaakseni Musk oli myös näissä mukana Pelosin tapauksessa.

Muistaakseni Musk oli myös näissä mukana Pelosin tapauksessa.
Olihan hän. Postasi linkin jonkun neropatin uutiseen jonka mukaan kyseessä oli homorakastavaisten riita. Mutta koska ei uskaltanut sitoutua tuohon teoriaan laittoi saatesanoiksi ”jutussa saattaa olla jotain muutakin”. Missä tahansa jutussa saattaa olla jotain muutakin, se ei tarkoita mitään

En muista yhdenkään, edes someanonyymin, peruneen sanojaan kun video pahoinpitelystä tuli julki.

Laitan nyt vielä tähän vaikka Musk-ketju onkin että DT juniorin vitsi halloween-asusta oli kalsarit ja vasara

Jopa Suomi-Linkkarissa vassarit tekee julkaisuja (koska niin on tehtävä aatteen puolesta) avoimesti omalla nimellään, joissa ihmetellään tuollaisen rasistifasistipaskan kuoleman suremista ja kerrotaan, että hän oli todella paha ihminen. En ite haluaisi kyllä olla osana tuollaista porukkaa.
Mitä heidän pitäisi tehdä, valehdella että kyseessä oli hieno mies? Se että pitää tyypin mielipiteitä vastenmielisinä ja tämän toimia vahingollisena amerikkalaisen yhteiskunnan kannalta ei vertaudu mitenkään siihen että juhlisi tämän kuolemalla.

Minä ainakin haluan olla osana tuollaista porukkaa kuin tuon tyypin valkopesua suorittavan porukan.

Mutu ei todista mitään ja miten se oikeuttaa Muskin täyteen spekulaatioon perustuvat twiitit? Tää on perinteistä whataboutismia mikä kuuluisi mun silmään omaan ketjuunsa jenkkidemokraattien ylilyönneistä.

Viimeksi muokattu:
Mitä heidän pitäisi tehdä, valehdella että kyseessä oli hieno mies? Se että pitää tyypin mielipiteitä vastenmielisinä ja tämän toimia vahingollisena amerikkalaisen yhteiskunnan kannalta ei vertaudu mitenkään siihen että juhlisi tämän kuolemalla.

Minä ainakin haluan olla osana tuollaista porukkaa kuin tuon tyypin valkopesua suorittavan porukan.
Oudointa tässä on, että tämä pitää kertoa aikuisille ihmisille. Mutta kun joku kuolee, ollaan hiljaa tai otetaan osaa. Sinun porukalle tuo ei selvästi käy, vaan pitää päästä kertomaan, että nyt ei pidä vuodattaa kyyneliä, oli paska tyyppi, vain koska oli eri mieltä kuin he itse. Omasta ryhmästä siis poliittisia pisteitä kalastellaan sillä, että kehtaa mahdollisimman avoimesti ilkkua tämän kuolleen mielipiteille. Se on sama asia, kuin nauraisi kuolemalle, jos sen tekee tässä kohtaa. Ei anneta sureville ihmisille oikeutta surra rauhassa. Ja se on mielestäni yksinkertaisesti pahan ja seonneen ihmisen teko, eikä tämmöiselle toiminnalle pidä antaa mitään tilaa. Se on kuvottavaa ja tämän toiminnan myötä on helppo erotella seonneet ihmiset niistä, joilla on vielä toivoa eheytyä.

Tämä ei ole myöskään Tesla-lanka. Voit avata tuosta taas uuden keskustelun sinne.

En huomannut heti että tämä on ilmeisesti demokraatti-lanka. Vai liittyykö Elon enemmän demokraatteihin kuin teslaan mielestäsi?

Oudointa tässä on, että tämä pitää kertoa aikuisille ihmisille. Mutta kun joku kuolee, ollaan hiljaa tai otetaan osaa. Sinun porukalle tuo ei selvästi käy, vaan pitää päästä kertomaan, että nyt ei pidä vuodattaa kyyneliä, oli paska tyyppi, vain koska oli eri mieltä kuin he itse. Omasta ryhmästä siis poliittisia pisteitä kalastellaan sillä, että kehtaa mahdollisimman avoimesti ilkkua tämän kuolleen mielipiteille. Se on sama asia, kuin nauraisi kuolemalle, jos sen tekee tässä kohtaa. Ei anneta sureville ihmisille oikeutta surra rauhassa. Ja se on mielestäni yksinkertaisesti pahan ja seonneen ihmisen teko, eikä tämmöiselle toiminnalle pidä antaa mitään tilaa. Se on kuvottavaa ja tämän toiminnan myötä on helppo erotella seonneet ihmiset niistä, joilla on vielä toivoa eheytyä.
Siis kuka demokraatti Suomessa on tuollaista juhlinut?

Siis kuka demokraatti Suomessa on tuollaista juhlinut? Aiemmin mainitsit pohjoismaiset vasemmistopuolueet. Aika vahva Teemu Selänne fiilis tulee nyt.

Siis kuka demokraatti Suomessa on tuollaista juhlinut? Aiemmin mainitsit pohjoismaiset vasemmistopuolueet. Aika vahva Teemu Selänne fiilis tulee nyt.
En kyllä nyt tiedä mistä suomalaisista demokraateista puhut. Kyllä, käy vaan henkilökohtaisuuksin, sillähän saat viestillesi sitä kaivattua voimaa... :)

En kyllä nyt tiedä mistä suomalaisista demokraateista puhut.
Niin puhuit pohjoismaisista vasemmistopuolueista, hekö tuolla kuolemalla ovat juhlineet, vai kuka? Muistat varmaan kuinka maga jengi juhli, kun BLM Floyd kuoli. Jenkeissä nuo kaikki puolueet on sekaisin. Mutta en näe miksi yrität vetää jotain yhtäläisyyttä Suomeen tai pohjoismaihin. Mainitsin Selänteen, koska hänellä on täysin samoja ulostuloja aiheesta.

Viimeksi muokattu:
Aika huvittava video Muskin Boring Companyn "tunneliTeslatakseista" Las Vegasissa:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=VPjODKUxV5g

Eli summauksena, alkuperäisten lupasten mukaan tuon olisi pitänyt tässä vaiheessa kattaa about 55 asemaa ja lähes koko Vegas Stripin alue.
Teslojen piti kulkea suljetussa järjestelmässä yli sadan mailin vauhdilla ja olla täysin itseajavia.

Todellisuudessa tällä hetkellä siihen kuuluu 8 asemaa (joista puolet Vegasin messukeskuksen sisällä), autot lukevat muutaman kymmenen mailin nopeudella, niissä on kuljettajat, autoja on naurettavan vähän käytössä, joka aiheuttaa pitkät odotusajat (kyseisellä tyypillä 20 minuuttia kun oli vain kaksi autoa ajossa joista toinen oli koulutuskäytössä). Uudet hotellien yhteyteen rakennetut "asemat" ovat todella karuja ja syrjässä. Lisäksi suljetun järjestelmän sijaan nuo Teslat joutuvat tietyissä kohdissa käyttämään yleisiä teitä.

Teslan entinen työntekijä eronnut koska kyllästyi Muskin valehteluun ja tämä on haitaksi yhtiön tehtävälle.

Kohta free speech absolutisti Musk varmaan rahoittaa oikeusjuttuja kaikille jotka on saaneet potkut somepostausten takia Kirkiin liittyen! Eihän voi olla että olisi mitenkään partisaaniasia tämä.

1000034895.jpg

Statistiikka

Viestiketjuista
286 906
Jäsenet
79 266
Uusin jäsen
Lira

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom