• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Keskustelua Elon Muskista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DaKyy
  • Aloitettu Aloitettu
Ei pelastanut, firman brändi on yhä mennyttä niin kauan kun Musk on firman johdossa. Teslan Q1 myyntiluvut julkaisiin juuri ja ne alittivat kaikki odotukset. Se että firman kurssi nousee hetkellisesti ns. ääliörallin ansiosta ei merkkaa mitään.

Pahin protestiliike taitaa loppua tuosta, mutta Q1 oli paha ja väite siitä, että tuotannon konvertointi uutta Y mallia varten olisi vähentänyt valmistusta on aika hatara. Jos noin olisi käynyt, varastojen määrä olisi huventunut aika tavalla, mitä ei vaikuta tapahtuneen. Eli vaikuttaa olevan ihan kysyntä ongelma, josta kielii kiinan nopeat toimitukset ja 0% korkokin.

Kiina ja euroalue kusee, mutta jenkeissä tilanne voi vielä rauhoittuakkin kun hajurako Trump & Doge askeliin kasvaa. Tesla taitaa selvitä tulleistakin suhteessa kilpailijoihin aika hyvin. Silti parasta Teslalle olisi uusi johtaja ja hallituksen vaihto yes miehistä muihin.
 
Taitaa Muskille tulla oletettua nopeampi lähtö Dogesta.
Keskutelu ohjelmissa jotkut ennusti lyhyttä kuherruskuukautta, en varma sekoitanko mutta muistelen että mm Markku Ruotsila muutamaan kertaan ennustannut varsin lyhyttä .

Itse odotin ja odotan vielä suhteen säilyvän ja että Musk siellä kuvissa pomppii pitkään, suurimman innon laantuminen ei yllätys.

Mutta, koska tuolla liikkeet on nopeita, niin en siitäkään yllättyisi jos menisi toiseen laitaan ja alkaisi tulla omalla alustoilla kuittailua, oikeastaan voisi olla aika viihdyttävää ja saisi jänittää koska bännin nappi painuu.
 
Pahin protestiliike taitaa loppua tuosta, mutta Q1 oli paha ja väite siitä, että tuotannon konvertointi uutta Y mallia varten olisi vähentänyt valmistusta on aika hatara. Jos noin olisi käynyt, varastojen määrä olisi huventunut aika tavalla, mitä ei vaikuta tapahtuneen. Eli vaikuttaa olevan ihan kysyntä ongelma, josta kielii kiinan nopeat toimitukset ja 0% korkokin.

Kiina ja euroalue kusee, mutta jenkeissä tilanne voi vielä rauhoittuakkin kun hajurako Trump & Doge askeliin kasvaa. Tesla taitaa selvitä tulleistakin suhteessa kilpailijoihin aika hyvin. Silti parasta Teslalle olisi uusi johtaja ja hallituksen vaihto yes miehistä muihin.

Juu niillä on ilmeisesti alkaneet varastoitumaan autoja. Siitä alkaa katteen lasku, koska se pakottaa erilaisiin alennuskampanjoihin joita ihmiset sitten jäävät odottamaan ja alkaa valmistus-varastointi humppa.

Tuo markkinaosuuden pudotus on aivan sietämätön, yli puolet putosi EU alueen osuus. Vaikea uskoa mitään muuta syytä sille kuin johdon tahallinen sabotaasi. Kyllä hyvä johtaja olisi voinut paikata Y uudistuksen monin keinoin, jos hän aamulla vaan heräisi selväpäisenä ja Tesla paita päällä. Se on vain niitä keksintöjä joita TSLA osakkeenomistajat koittavat kehittää, onko siitä edes tehty mitään markkinatutkimustakaan?

Markkinaosuus ei ole koskaan ollut näin alhainen paitsi Ukrainan sodan aloittama shokkikvartaali 2022Q2 ja vain aivan hiuksenhienolla erolla. Näyttäisi siltä, että osuuksia on menetetty lähinnä Volkswagenille.

Tesla on mahdollisesti tässä kvartaalissa EU alueen pienin sähköautokonsortio, trendi on siihen.
 
Hypoteettinen ajatus
Mulla on yritys joka valmistaa hilavitkuttimia. Näitä on kallista varastoida. Nyt myynti sakkaa jolloin joudun joko maksamaan varastoinnista tai laskemaan hintaa. Tai pyytämään apua hämäräveikoilta ja keräämään vakuutusmassit
 
Ja tämä on totta koska maks23 tai Maks 24 näin kirjoittaa twitterissä blueskyssä???
BBC:tä tuo some-tili siteeraa, joten siltä pohjalta on aika helppo googlettaa, jos väittämä epäilyttää.

BBC:ltä löytyy ainakin tämä venäjänkielinen juttu eiliseltä, jossa samat asiat Putinin ihailusta esitetään ru -> en konekäännöksen mukaan:

 

Yle kertoo saksalaisesta paljastuskirjasta liittyen Telsaan, joka tietysti vahvasti henkilöityy Muskiin ja hänen kulttiinsa. Eipä tainnut mitään konkreettista tulla tässä kirjassa esille, ainakaan Ylen jutun perusteella, mutta kysymyksiä ja epäilyjä herää varmasti moneen suuntaan.

Itse pohdiskelen tätä paskaomelettia nimeltä autopilot. Tuntuu toisaalla olevan käsitys siitä, että sitä varten rikotuilla kananmunilla ei ole väliä. Riski olisi sen arvoinen. Karmiva ajatus ja sopisi hyvin Muskinkin yli-ihmis moraaliin.
 
Ei mitään uutta auringon alla.
Näin on aina ollut ja onhan tuota tuotu monesti esiin, että tietoja ei jaeta edes pakolla. Sen takia puuttuu kokonaan tämä avoimuus ja voidaan sanoa että asiat parantuivat nyt 10x.
 
Ei mitään uutta auringon alla.
Näin on aina ollut ja onhan tuota tuotu monesti esiin, että tietoja ei jaeta edes pakolla. Sen takia puuttuu kokonaan tämä avoimuus ja voidaan sanoa että asiat parantuivat nyt 10x.
Onnettomuustutkintalautakunnat uskovat Muskin sanaa tiedon puutteesta ja täten selvityspakko ei etene tuomioistuimiin asti, missä voitaisiin ponnistaa totuutta siitä miten juuri näissä tapauksisa ei ole tietoja saatavilla?
 
Onnettomuustutkintalautakunnat uskovat Muskin sanaa tiedon puutteesta ja täten selvityspakko ei etene tuomioistuimiin asti, missä voitaisiin ponnistaa totuutta siitä miten juuri näissä tapauksisa ei ole tietoja saatavilla?
Ehkä uskovat ja ehkä ei. Ei tämä ole ensimmäinen kerta kun on selvinnyt, että kyllä tietoa on vaikka sitä ei kerrota.

Kyllähän asioista vaaditaan raportointia mutta Tesla osaa kiertää näitä asioita. Kuten esimerkiksi FSD. Teslan mukaan l2 tason tuote ja täten sen törttöilyä ei tarvitse raportoida.
 
Teslaan ja Elon Muskiin läheisesti liittyvä uusi kirjajulkaisu. Ihmisiä kuolee hämärissä olosuhteissa Teslaa ajaessaan, tai oikeammin erittäin hyvissä sääolosuhteissa. Vaikka Tesla kerää autoistansa valtavat määrät dataa, ikinä näiden kuolemien selvittämiseen sitä dataa ei löydykään.


Lisäksi kirjassa perehdytään Elon Muskin persoonaan, vähemmän yllätteän narsistisia piirteitä häneltäkin löytyy. Kirja joka menee ostoon kunhan suomeksi/englanniksi tulee Suomen valikoimiin.
 
Herranjestas, niin lokakuussa 2024 X oli arvostettu sijoitusyhtiöiden mukaan 10 miljardiin dollariin. Joulukuussa 2024 xAI 12 miljardin alkusijoituksella (2023-2024) pompsahtanut Muskin ja kavereiden mukaan 40 miljardiin ilman liikevaihtoa. Nyt X 45 miljardia, xAI 80 miljardia = 125 miljardin firma pelkällä X:n liikevaihdolla ja satojen miljoonien vuositappiolla. Toisaalta voisi tietenkin laskea että xAI tehnyt käytännössä tai unelmissa 103 miljardia (nykyinen "arvo" - alkusijoitus - X:n lokakuinen arvostus) voittoa. Kuinkahan kauan tämä kuvio voi jatkua?

edit. matematiikka
 
Viimeksi muokattu:
Herranjestas, niin lokakuussa 2024 X oli arvostettu sijoitusyhtiöiden mukaan 10 miljardiin dollariin. Joulukuussa 2024 xAI 12 miljardin alkusijoituksella (2023-2024) pompsahtanut Muskin ja kavereiden mukaan 40 miljardiin ilman liikevaihtoa. Nyt X 45 miljardia, xAI 80 miljardia = 125 miljardin firma pelkällä X:n liikevaihdolla ja satojen miljoonien vuositappiolla. Toisaalta voisi tietenkin laskea että xAI tehnyt käytännössä tai unelmissa 116 miljardia (nykyinen "arvo" - alkusijoitus - X:n lokakuinen arvostus) voittoa. Kuinkahan kauan tämä kuvio voi jatkua?
Ja seuraavaksi myydään koko roska Teslalle ja nostellaan vielä vähän mielikuvitusarvoa.
 
Jenkkien verottajan pääjärjestelmä perustuu COBOL:iin (esim. sosiaaliturvajärjestelmässä 60 miljoonaa riviä, tässä artikkelissa ei mainittu verottajan järjestelmästä) ja tietokannat hajautettu tietoisesti ympäri onprem datakeskuksia. Nyt DOGE järjestää 30 päivän "hackathonin" luodakseen rajapinnan järjestelmään ja kaikkiin sen tietoihin, jotta tietoja voisi käsitellä modernimman järjestelmän kautta. Mukana vahvasti Palantir, eli Muskin miljardöörikaveri Thiel:


Taas kaunis idea saada järjestelmiä modernisoitua, mutta vaikuttaa kiireeltä saada tiedot kavereille, ulkoistaa järjestelmä ja/tai rampauttaa se.
 
Jenkkien verottajan pääjärjestelmä perustuu COBOL:iin (esim. sosiaaliturvajärjestelmässä 60 miljoonaa riviä, tässä artikkelissa ei mainittu verottajan järjestelmästä) ja tietokannat hajautettu tietoisesti ympäri onprem datakeskuksia. Nyt DOGE järjestää 30 päivän "hackathonin" luodakseen rajapinnan järjestelmään ja kaikkiin sen tietoihin, jotta tietoja voisi käsitellä modernimman järjestelmän kautta. Mukana vahvasti Palantir, eli Muskin miljardöörikaveri Thiel:


Taas kaunis idea saada järjestelmiä modernisoitua, mutta vaikuttaa kiireeltä saada tiedot kavereille, ulkoistaa järjestelmä ja/tai rampauttaa se.
Sieltähän saadaan näppärästi henkilötiedot vaikkapa äänestämistä varten. Seuraavissa vaaleissa porkkanalla isompi kannatusprosentti kuin putlerilla tai likasankolla...
 
Jenkkien verottajan pääjärjestelmä perustuu COBOL:iin (esim. sosiaaliturvajärjestelmässä 60 miljoonaa riviä, tässä artikkelissa ei mainittu verottajan järjestelmästä) ja tietokannat hajautettu tietoisesti ympäri onprem datakeskuksia. Nyt DOGE järjestää 30 päivän "hackathonin" luodakseen rajapinnan järjestelmään ja kaikkiin sen tietoihin, jotta tietoja voisi käsitellä modernimman järjestelmän kautta. Mukana vahvasti Palantir, eli Muskin miljardöörikaveri Thiel:

Toi juttu on kuin jostain järjestelmäkehityksen painajaisunesta... Vedetään töpseli kaikista käynnissä olevista kehitysprojekteista, irtisanotaan asiantuntijat ja sitten tuodaan paikalle kasa jotain koodikeijoja ihmetteleen että mitähän vittua tämä järjestelmä oikein tekee ja miksi, ja unelmoidaan että pistetäänpä kantaan jollain helvetin hackathonilla API:t pystyyn ja sitten vaan modernimmat liittymät ja automaatiot päälle -> great success...

Tuo himmeli tuolla taustalla on meinaan niin saatanan monimutkainen että siinä saattaa äkkiä Starshippi muistuttaa duplosettiä...
 
Ensimmäinen ryppy rakkaudessa, tullit? Musk haukkui Trumpin tulliarkkitehtuuri Navarroa idiootiksi. "Pojat on poika", totesi Valkoinen talo.

Olikos tuo epäsuora kuitti Trumpillekin vai kuvittelenko vain?


Tsaari toimii erimielisten faktioiden tuomarina. Pajarit ovat erehtyväisiä, tsaari ei koskaan.

e. Ja Muskillekaan tuskin oli epäselvää Trumpin tullipolitiikka, koska se oli niitä asioita, joista Trump on puhunut systemaattisesti. Turha syyttää Navarroa.
 
e. Ja Muskillekaan tuskin oli epäselvää Trumpin tullipolitiikka, koska se oli niitä asioita, joista Trump on puhunut systemaattisesti. Turha syyttää Navarroa.

Ehkä sekin luuli että tää on jotain näiden tsaarien 4d-pulushakkia eikä se niitä oikeesti meinaa laittaa.
 
Ensimmäinen ryppy rakkaudessa, tullit? Musk haukkui Trumpin tulliarkkitehtuuri Navarroa idiootiksi. "Pojat on poika", totesi Valkoinen talo.

Olikos tuo epäsuora kuitti Trumpillekin vai kuvittelenko vain?

Musk varmaan yrittää hieman pelastaa tilannetta, mutta tuskin onnistuu siinä.

Miten tullit vaikuttavat jenkkien automarkkinoihin?
American Automotive Labeling Act (AALA) raportti 2025, missä osat valmistettu, missä auto koottu.
https://www.nhtsa.gov/sites/nhtsa.gov/files/2024-10/MY2025-AALA-Alphabetical-10.30.24.pdf

Mielenkiintoisia poimintoja:
-Tesla ja Honda kotimaisimmat jenkkiautot
-Perinteisten jenkkivalmistajien GM ja Ford alhainen kotimaisuusaste
Musk taisi suuttuakin, kun joku muu Trumpin hallinnosta sanoi, että Tesla ei ole kovin USAlainen auto. Musk siis yritti korjata tuota väärinymmärrystä.
 
Miten tullit vaikuttavat jenkkien automarkkinoihin?
American Automotive Labeling Act (AALA) raportti 2025, missä osat valmistettu, missä auto koottu.
https://www.nhtsa.gov/sites/nhtsa.gov/files/2024-10/MY2025-AALA-Alphabetical-10.30.24.pdf

Mielenkiintoisia poimintoja:
-Tesla ja Honda kotimaisimmat jenkkiautot
-Perinteisten jenkkivalmistajien GM ja Ford alhainen kotimaisuusaste
Melko yllättävä lista. Lisäksi nähtävästi Kanada/Yhdysvallat ovat niputettu yhteen, muu maailma sitten taas myöskin yhteen. Kertoo siitä kuinka läheistä yhteistyö Kanadan ja USA:n välillä on ollut. Listan yläpäässä lukee vuosiluku 2025 eli pitäisi olla ajantasaista tietoa. Muutama automerkki listattuna ja "amerikkalaisuusaste/kanadalaisaste" prosenteissa perässä.

  • Ford (useat mallit ) - n. 36-40%
  • Lincoln Aviator - 40%
  • Lincoln Nautilus -5%
  • Buick (useat mallit) 2-3%
  • Cadillac Escalade EV - 36%
  • Cadillac CT4 - 15
Myös Volkkari on joissain malleissa jotain 60% USA valmistettua, Toyota pääsee lähelle.
 
Musk pelistriimasi taas, ja vähemmän yllättäen joutui taas pilkatuksi.
Crawfordin mielestä on päivänselvää, että Musk ei ymmärrä pelistä läheskään niin paljoa kuin antaa ymmärtää. Musk on aiemmin väittänyt olevansa poikkeuksellisen taitava pelaaja.
Lisäksi häntä trollattiin koko suoran lähetyksen ajan. Musk sai jatkuvasti viestejä tileiltä, kuten ”Elon Musk on pedofiili” ja ”Elon Musk on säälittävä”. Viesteissä viitattiin muun muassa hänen transtyttäreensä, miten hänellä ei ole ystäviä ja kuinka Teslalla menee huonosti.
 
Melko yllättävä lista. Lisäksi nähtävästi Kanada/Yhdysvallat ovat niputettu yhteen, muu maailma sitten taas myöskin yhteen. Kertoo siitä kuinka läheistä yhteistyö Kanadan ja USA:n välillä on ollut.
Noista GM ja Ford kotimaisuusluvuista voisi luulla että globalisaatio ja NAFTA vieneet suurimman osan työpaikoista jenkeiltä, mutta mielestäni yllättävän pieni osuus työpaikoista siirtynyt Kanadaan ja Meksikoon
Canada, Mexico integral to US auto manufacturing for a century

North American labor counts​

General Motors currently employs about 120,000 people in North America. Of those, 90,000 work in the U.S., 23,000 work in Mexico, and 6,000 work in Canada.

Ford Motor Co. has approximately 71,974 employees in North America, as of estimates provided on the company's website for the third quarter of 2024. Of those, 5,480 are employed in Canada, and 7,000 in Mexico.

Stellantis has about 75,500 total North American employees, with 52,000 in the U.S., 8,600 in Canada and 14,900 in Mexico.

Musk taisi suuttuakin, kun joku muu Trumpin hallinnosta sanoi, että Tesla ei ole kovin USAlainen auto. Musk siis yritti korjata tuota väärinymmärrystä.
Tuo edellinen raportti vahvistaa Muskin viestin
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Kanadassa show jatkuu.
Tesla Kanada ei tehnyt kuulemma mitään väärää ja autoit joille haettiin tukia olivat aikaisemmin myytyjä joille vain nyt ennen tukia lakkaamista haettiin tuet.

Moni ei tätä asiaa silti niele, että Teslalla olisi jäänyt noin monesta myydystä autosta haetut tuet tekemättä juuri ennen tämän tuen lakkaamista. Eivät kuitenkaan osaa kertoa montako autoa tämän kuuluisan vkl aikana oli näitä. Mikä vain herättää enemmän kysymyksiä.
 
Tesla vaikeuksissa Muskin takia. Teslan tulos romahtanut, ensimmäisen vuosineljänneksen (Q1/25) tulokset ovat tulleet.

Siinä nyt on menossa Trumpilla ja Muskilla oikein klassinen poliittinen Amok-juoksu. Voi siinä Muskikin ajatella, että mihin tulikaan lähdettyä.
 
Ei ne myynnit ole tainnut siitä nousta tammikuun jälkeenkään? Vai mikä olisi parempi analyysi myynneistä?
Porukka odotti uutta Yta minkä takia tämä pieni notkahdus myynneissä.

Toki toistaiseksi ei ole sekaan nostanut myyntejä entiselle tässä kuussa.
 
Kilpailu on myös koventunut, eli ei Teslalla enää ole sellaista hinta/laatu/ominaisuudet etumatkaa kuin aiemmin.
Onko se oikeasti niin paljon koventunut? Näkisin että markkinalla, siis sähköautomarkkinalla on varaa kasvaa kokonaisuutena. Markkinassa on vielä tilaa muille valmistajille ja markkinamuutos suuntaa sähköautoihin. Se tila otetaan muilta käyttövoimilta. Edelleen näkisin, että tuo toimarin perseily on se suurin syy.
 
Onko se oikeasti niin paljon koventunut? Näkisin että markkinalla, siis sähköautomarkkinalla on varaa kasvaa kokonaisuutena. Markkinassa on vielä tilaa muille valmistajille ja markkinamuutos suuntaa sähköautoihin. Se tila otetaan muilta käyttövoimilta. Edelleen näkisin, että tuo toimarin perseily on se suurin syy.
Kyllä, brändiarvo on kuluttajabisneksessä äärimmäisen tärkeää ja Musk tuhoaa sitä kovaa vauhtia. Mutta kyllä kilpailu on kiristynyt ja kiristyy koko ajan. Teslan etumatka 10 vuotta sitten oli lähes ääretön, nyt sitä ei enää juuri ole.
 
Näyttäisi Elonin tuki Trumpille tuottavan tulosta.
Firma millä on eniten L2 tason avustimen autoja liikenteensä ei tarvitse enää raportoida kolareita tai muita. Vain jos avustimen taso on L4 esim. Waymon tulee raportoida.
Eiköhän Robotaksi palvelu myös merkata olevan L2 tason juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Dogen vaikutuksista Elonin talouteen on tullut jo arviota: https://www.hsgac.senate.gov/wp-con...rity-Staff-Memorandum-Elon-Musk-Conflicts.pdf

"While the $2.37 billion figure represents a credible, conservative estimate, it drastically understates the true benefit Mr. Musk may gain from legal risk avoidance alone as a result of his position in government. In addition to the 25 pending matters the Subcommittee has not yet been able to quantify, Mr. Musk and his companies could gain millions or even billions more simply by avoiding the time, legal fees, and risk of being ordered to undertake remediation efforts or change labor practices. This figure also does not include the many billions of dollars that Mr. Musk and his companies could gain in other ways, including through new contracts they may secure or the competitive advantage they may gain by collecting intelligence on competitors."
 
Dogen vaikutuksista Elonin talouteen on tullut jo arviota: https://www.hsgac.senate.gov/wp-con...rity-Staff-Memorandum-Elon-Musk-Conflicts.pdf

"While the $2.37 billion figure represents a credible, conservative estimate, it drastically understates the true benefit Mr. Musk may gain from legal risk avoidance alone as a result of his position in government. In addition to the 25 pending matters the Subcommittee has not yet been able to quantify, Mr. Musk and his companies could gain millions or even billions more simply by avoiding the time, legal fees, and risk of being ordered to undertake remediation efforts or change labor practices. This figure also does not include the many billions of dollars that Mr. Musk and his companies could gain in other ways, including through new contracts they may secure or the competitive advantage they may gain by collecting intelligence on competitors."
Pistikö Musk trumpin valintaan jotain 230M, niin hyvä diili...
 
Muskille huhutaan etsittävän jo seuraajaa Teslan johtoon.
Luultavasti tästäkin johtajasta tulisi samanlainen "johtaja" kuin Xitterin pääjohtajasta, joka on täysin hiljaa Muskin vetäessä edelleen showta.
Onko pörssiyhtiössä tiukemmat vastuut ja riskit?

Mieleen tuli pari tapausta joissa toimari on joutunut vankilaan, oli lääkejuttuja ja kryptoja jne mutta luultavasti vankila ei katso titteliä vaan tekoja
 
Onko pörssiyhtiössä tiukemmat vastuut ja riskit?

Mieleen tuli pari tapausta joissa toimari on joutunut vankilaan, oli lääkejuttuja ja kryptoja jne mutta luultavasti vankila ei katso titteliä vaan tekoja
Pörssiyhtiö joutuu raportoimaan asioista julkisesti ja muutaman kuukauden välein. Tuo nyt ainakin suurin ero. Voi sanoo mitä haluaa firman taloudesta.
 
Muskille huhutaan etsittävän jo seuraajaa Teslan johtoon.
Luultavasti tästäkin johtajasta tulisi samanlainen "johtaja" kuin Xitterin pääjohtajasta, joka on täysin hiljaa Muskin vetäessä edelleen showta.
Elon Musk omistaa vain pienen osan Teslan osakkeista. Tilanne on ihan toinen kuin X:n kohdalla.
 
Onko pörssiyhtiössä tiukemmat vastuut ja riskit?

Mieleen tuli pari tapausta joissa toimari on joutunut vankilaan, oli lääkejuttuja ja kryptoja jne mutta luultavasti vankila ei katso titteliä vaan tekoja
Toimari on suoraan töissä käytännössä yhtiön hallitukselle ja yhtiön hallituksen on valinneet osakkeenomistajat yhtiökokouksessa. Jos toimarin toiminta ei miellytä niin hallitus voi heivata sen menemään tosta vain.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 700
Viestejä
4 889 290
Jäsenet
78 863
Uusin jäsen
Darth Simius

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom