- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 8 697
Eurooppa on kuohittu. Mitään ei uskalleta tehdä vaikka käynnissä on hybridisota venäjää vastaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Joo, kyl näihin pitää alkaa vastaamaan. Uskon, että näin maan johdossaki ajatellaan. Ei voi perseillä vaa, koska "oli vahinko"."We know that they are lying, they know that they are lying, they even know that we know they are lying..."
Länsimaiden ja Venäjän, Kiinan sun muiden roskamaiden kommunikointi pähkinänkuoressa. Tihutyöt ja hybridisodankäynti tulee vain kiihtymään, jossain vaiheessa täytyy lähettää voimallinen signaali tai alistua kohtaloonsa.
Kiinan poliittisessa diskurssissa tällaiset Freudilaiset lipsahdukset on yllättävän yleisiä. Kiinan ulkopolitiikassa mahdollisimman nopea tuomitseminen ja ärähtely tuntuu olevan se perusresepti jolla mennään ja siinä hädässä sitten ei huomata mitä mentiin sanomaan.Hassua että Kiina kiistää kaapelin vaurioittamisen. Oliko siis alus Kiinan valtion omisteinen, kontrollissa ja takaama? Eli jos selviääkin että se alus ne kaapelit katkoi, niin myönsikö Kiina juuri että se mitä alus teki/ei tehnyt, oli Kiinan valtion toimintaa? Mukaanlukien sen rahti Venäjälle.
Joo, itse olen sitä mieltä että Euroopassa ei ole mitään poliittista mahdollisuutta oikein vastata tuohon. Ei uskalleta ja muutenkin isoa osaa euroopasta ei edes kiinnosta, vai kuinka paljon esim. Espanja ja Italia on tukenut Ukrainaa, lähettänyt kolme kypärää?Eurooppa on kuohittu. Mitään ei uskalleta tehdä vaikka käynnissä on hybridisota venäjää vastaan.
Mitä tarkoitat venäjä lavastaa Kiinan. Se että laiva rekisteröity Kiinaan ei vielä ihan lavastamista ole, eikä se että sen omistaa joku kiinalainen yhtiö. Mutta sinänsä rohkeaa sekoittaa siihen kuitenkin Kiinaa, Kiina kuitenkin venäjälle tärkeä.Olisi tosin ensin hyvä poissulkea se mahdollisuus että venäjä lavastaa Kiinasta syyllistä. Siihen kun on interessejä. Tosin aika olemattomalta näyttää mahis jos kerta paikannuskin kytketty pois juuri h-hetkellä.
Mahdollisesti. Tai sitten sylttytehdas on Kiinassa ja Venäjä on kätevä syntipukki.Putin haluaa viestittää että Kiina on heidän puolellaan käyttämällä Kiinalaisia perseilyihinsä. Kiinan johto näyttää sen verran munaton olevan että antaa tämän jatkua.
Meinaat että XI asettaa pakotteita, eikä enään sallisi myyntiä pohjoismaille.Sen verran aiheeseen pakko sanoa että jos kiinalaiset laivat ei Itämerelle pääse niin milläs pohjoismaiset yritykset sitten toimisi, kun valmistava teollisuus käyttää paljon kiinalaista materiaalia ja komponentteja. Loppuu monella tekeminen kokonaan tai lentorahdilla hinnat nousee pilviin.
Ihanko tosissaan luulet että kiinalaiset alukset kuljettaa kaiken rahdin eurooppaan? Voin sanoa että vaikka yhtään kiinalaisten tai ryssien alusta ei päästettäisi Itämerelle niin sillä ei olisi käytännössä mitään vaikutusta tavaroitten saatavuuteen.Sen verran aiheeseen pakko sanoa että jos kiinalaiset laivat ei Itämerelle pääse niin milläs pohjoismaiset yritykset sitten toimisi, kun valmistava teollisuus käyttää paljon kiinalaista materiaalia ja komponentteja. Loppuu monella tekeminen kokonaan tai lentorahdilla hinnat nousee pilviin.
En luule että kaiken rahdin, mutta paljon kuitenkin. Ja on tässä muukin ulottuvuus kuin vain tuo tavaroiden liikkuvuus. Ei sitä niin vain yksipuolisesti kielletä asioita koska usein riippuvuus on molemmin puolista. Lopulta kysymys on siitä kenellä on eniten pelissä ja mitä intressejä halutaan ajaa.Ihanko tosissaan luulet että kiinalaiset alukset kuljettaa kaiken rahdin eurooppaan? Voin sanoa että vaikka yhtään kiinalaisten tai ryssien alusta ei päästettäisi Itämerelle niin sillä ei olisi käytännössä mitään vaikutusta tavaroitten saatavuuteen.
Se että tavarat valmistetaan Kiinassa ei tarkoita sitä että ne on kuljetettava maailmalle kiinalaisilla laivoilla ja niissäkin tapauksissa joissa käytetään kiinalaisia laivoja voidaan laivat edelleen purkaa Länsi-Norjassa, Länsi-Ruotsissa, Länsi-Tanskassa, Hollannissa yms. ja siirtää maarahtiin. Jos tämä nostaa rahdin hintaa eikä kiinalaiset toimittajat itse niele ylimääräisiä kustannuksia niin he sitten vapaamarkkinoiden kautta jäävät kakkoseksi kaikille muille laivaoperaattoreille.Sen verran aiheeseen pakko sanoa että jos kiinalaiset laivat ei Itämerelle pääse niin milläs pohjoismaiset yritykset sitten toimisi, kun valmistava teollisuus käyttää paljon kiinalaista materiaalia ja komponentteja. Loppuu monella tekeminen kokonaan tai lentorahdilla hinnat nousee pilviin.
Siinä samaa mieltä että hyvin korkea kynnys estää jonkin lipun alla laillisesti kulkevia laivoja liikkumasta. Mutta ramppaako noita kiinalaisia laivoja Suomen satamissa , tai Ruotsin itäisissä satamissa.En luule että kaiken rahdin, mutta paljon kuitenkin. Ja on tässä muukin ulottuvuus kuin vain tuo tavaroiden liikkuvuus. Ei sitä niin vain yksipuolisesti kielletä asioita koska usein riippuvuus on molemmin puolista. Lopulta kysymys on siitä kenellä on eniten pelissä ja mitä intressejä halutaan ajaa.
Tanskan yleisradioyhtiö DR kertoo, että kiinalaisalus Yi Peng 3 on ankkuroituna aivan Tanskan aluevesien ja Tanskan talousvyöhykkeen rajalle, kuitenkin DR:n mukaan vain satakunta metriä Tanskan talousvyöhykkeen puolelle.
Aluksen ankkuripaikalla on oleellinen merkitys, sillä viranomaisten toimivalta – muun muassa aluksen kulun pysäyttäminen tai alukseen nouseminen – on tyystin erilainen sen perusteella, onko alus aluevesillä vai talousvyöhykkeellä.
Nämä on taas näitä höpölakitieteilijöitä. Kyseessä ei ole mikään diplomaattikulkuneuvo. Mahdollinen rikos on tapahtunut ja laiva voidaan ottaa haltuun tutkinnan ajaksi, oli se alevesillä tai ei. Miettikää millaiset seuraukset sillä olisi, että aluevesien ulkopuolelle karanneelle ei voisi tehdä mitään? Sotilaat sinne laivalle heti.Täällä todetaan, kuinka kiinalaisalus on noin 100m Tanskan aluevesien ulkopuolella eli Tanskan talousvyöhykkeellä. Joten viranomaisilla on paljon suppeampi toimivalta toimia:
Kaapelirikkoihin yhdistetty kiinalaisalus on sata metriä kriittisen rajan toisella puolella – tämän vuoksi viranomaiset ovat voimattomia
Kaapelirikkoihin liitetty Yi Peng 3 on ankkuroitu juuri ja juuri Tanskan aluevesien ulkopuolelle, jonne lain kirjaimet eivät ulotu.www.is.fi
Youtubessa suomalaiselta kokeneelta merenkulkijalta hyvää analyysiä, mitä tuossa Yi Peng 3:n tapauksessa on todennäköisesti käynyt ja miksi laiva on käyttäytynyt noin kulkiessaan kaapelien yli ankkuri merenpohjaa laahaten: