Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Lainoissa ollut ennenkin puhetta mutta jos olet pankista hakenut asuntolainan (vakuuksia) Niin rohkeasti vaan kysymään vakuudellista lainaa. Voi olla että tiettyjä ehtoja (minimi 20000€) tai vastaavia mutta voi olla todella kilpailukykyinen.

Haittana se että yleensä 12kk Euribor ja se muuttuu vuosittain.

Etuina sekin että auto on heti sinun oma.
Ei kyllä mitenkään saa ainakaan näille 1.99% -tarjouksille kilpailijaa pankista. Se on aina joku EB +marginaali. Ja ne nyt on kaikki noin 2.5% ja tohon joku muutama % ihan minimissäänkin päälle..
 
Ei varmasti uuteen autoon saakaan mutta jos vaihtoauto ja liikkeen oma "tarjous" niin saattaa vaikuttaa toteutuneeseen hintaan.

En ole nyt kysynyt mutta muutama vuosi sitten törmäsin tähän ilmiöön. Heti kun sanoin että ei tarvetta rahoitukselle oli kommentti että "Istupas alas katsotaan mitä saadaan aikaan"

Toki nyt olla se tilanne että kauppiaat myy väkisin jos kaupan saa aikaan.
 
Valmistajat eivät mielellään alenna autojen hintoja koska siitä tulee aivan helvetillinen haloo yleensä. Mutta rahoitusta ovat kyllä valmiita kompensoimaan. On sitten ihmisestä itsestään kiinni osaako neuvotella myyjän kanssa tuotteelle eri hinnan, jos rahoitus tulee muualta kuin valmistajalta.
 
Ei kyllä mitenkään saa ainakaan näille 1.99% -tarjouksille kilpailijaa pankista. Se on aina joku EB +marginaali. Ja ne nyt on kaikki noin 2.5% ja tohon joku muutama % ihan minimissäänkin päälle..

Pankkilainoissa sivukulut saattavat olla pienempiä, vaikka korko olisi isompi. Jos rahoitustarve on kohtuullisen pieni, niin nämä 500 euron tilinavausmaksut, mitä liikkeiden rahoituksiin on usein leivottu, nostavat kivasti todellista vuosikorkoa.
 
On sitten ihmisestä itsestään kiinni osaako neuvotella myyjän kanssa tuotteelle eri hinnan, jos rahoitus tulee muualta kuin valmistajalta.
Ainakaan omalla kohdalla ei ole ollut itsestä kiinni. Myyjä on suoraan kertonut, että korkotarjous tulee maahantuojalta tai valmistajalta ja myyntiorganisaatiolle on siten yhdentekevää ottaako rahoituksen vai ei. Tuo varmaankin se yleisin tilanne.

Vastaavasti mahdoton tilanne neuvotella on tuo "mistä tahansa x (esim 2000e +10k€ autoista) summa hyvitystä" ja jos sulla ei sitä romua ole sinne tuoda, et saa alennusta. Mutta ostamalla tori.fi:stä jonkun purkuauton, saat sillä tuon alennuksen. En tiedä mihin tuo perustuu, mutta suorastaan typerää ettei myyjä voi antaa tuota alennusta puhumalla -ilman sitä romua
 
Itse käytän oman Id.7 GTX:n 5 vuodessa "loppuun", eli maksan koko rahoituksen ja omassa päässäni annan arvon mennä nollaan. Sen jälkeen ajan ilmaisella autolla, joten arvon alenema ei juuri kiinnosta minua.

Myyn sitten joskus jämähintaan, kun auto alkaa olemaan joko liian vikaherkkä tai muuten loppuun ajettu, tai jos jostain syystä auto jää laadullisesti ajastaan merkittävästi jälkeen.
 
Itse käytän oman Id.7 GTX:n 5 vuodessa "loppuun", eli maksan koko rahoituksen ja omassa päässäni annan arvon mennä nollaan. Sen jälkeen ajan ilmaisella autolla, joten arvon alenema ei juuri kiinnosta minua.

Myyn sitten joskus jämähintaan, kun auto alkaa olemaan joko liian vikaherkkä tai muuten loppuun ajettu, tai jos jostain syystä auto jää laadullisesti ajastaan merkittävästi jälkeen.
Tää on mielestäni oikea ajattelutapa. Ajattelen itse että kun olen maksanut lainan pois, niin alkavat "ilmaiset" kilometrit. Tämä vaatii sen että autoa ei vaihdeta kolmen vuoden välein vaan pyritään pitämään ajossa niin pitkään kun se taloudellisesti suinkaan on kannattavaa. Vaatinee myös sen että elämä on mahdollisimman stabiilia eli tarpeet eivät muutu jotta sitä vaihtotarvetta ei syntyisi... noh jotkut tykkää vaihdella autoja ihan huvikseen/fiiliksen/autokuumeen takia.
 
Itse olen hillinnyt autokuumetta "köyhyydellä ja matematiikalla" :btooth:

Mutta sellainen vielä tähän rahoitukseen että jos olet kahden auton loukussa (meillä on pakko olla) niin itse olen miettinyt että "se laina minkä otat pitää pystyä maksamaan pois toinen auto myymällä" Tätä olen jotenkin perustellut omalla mielenrauhalla.

Tosin sähköauto on edelleenkin ostamatta. :btooth:
 
Vastaavasti mahdoton tilanne neuvotella on tuo "mistä tahansa x (esim 2000e +10k€ autoista) summa hyvitystä" ja jos sulla ei sitä romua ole sinne tuoda, et saa alennusta. Mutta ostamalla tori.fi:stä jonkun purkuauton, saat sillä tuon alennuksen. En tiedä mihin tuo perustuu, mutta suorastaan typerää ettei myyjä voi antaa tuota alennusta puhumalla -ilman sitä romua
Kyllä itse sain juurikin 2000 e alennuksen uudesta volkkarista puhumalla. Ensin hierottiin kauppoja vaihtoautosta mutta lopulta vaihdokin hinta ei millään noussut enää. Lopulta tultiin tulokseen että myyn autoni itse ja hän antaa uuden ID:n hinnasta 2000 e alennuksen jonka oli leiponut sisään vaihdokin hyvityshintaan.

Eivät nuo isot uusien autojen liikkeet useinkaan nettoa muutaman tonnin romuista mitään (ne menevät sieltä suoraan jollain ennalta määrätyllä halvalla hinnalla jobbareille), joten diili oli heille työajan säästöä. Minä puolestaan nettosin lopulta sen 2 k€, kun yksityinen ostaja maksoi saman mitä K-auto oli tarjonnut.

Toki riippuu varmaan miljoonasta asiasta (firma, auto/autot, ajankohta, myyjä, tähtien asento?) onnistuuko. Ja tästä keissistä on jo 4 v.
 
Kyllä itse sain juurikin 2000 e alennuksen uudesta volkkarista puhumalla. Ensin hierottiin kauppoja vaihtoautosta mutta lopulta vaihdokin hinta ei millään noussut enää. Lopulta tultiin tulokseen että myyn autoni itse ja hän antaa uuden ID:n hinnasta 2000 e alennuksen jonka oli leiponut sisään vaihdokin hyvityshintaan.

Eivät nuo isot uusien autojen liikkeet useinkaan nettoa muutaman tonnin romuista mitään (ne menevät sieltä suoraan jollain ennalta määrätyllä halvalla hinnalla jobbareille), joten diili oli heille työajan säästöä. Minä puolestaan nettosin lopulta sen 2 k€, kun yksityinen ostaja maksoi saman mitä K-auto oli tarjonnut.

Toki riippuu varmaan miljoonasta asiasta (firma, auto/autot, ajankohta, myyjä, tähtien asento?) onnistuuko. Ja tästä keissistä on jo 4 v.

Kaverille kävi samoin, kun osti reilun 20k€ käytetyn auton kaupasta, jossa oli 2k€ alennuskamppis autosta kuin autosta kunhan on katsastettu. Kun myyjälle selvisi mikä auto on vaihdossa tulossa, oli sanonut että saat sen 2k€ alennusta kunhan et haalaa sitä autoa tänne. :lol:

Kaveri sai sitten sen autonsa reilulla tonnilla Nettiauton kautta kaupaksi.

Olen kans siinä käsityksessä, että varsinkin merkkiliikkeet, joissa ei ole halvempia vaihtoautoja lainkaan, myyvät ne ns. jobbareille useiden autojen köntässä. Näille könttämyynneille on muistaakseni jokin huutokauppasivustokin olemassa.
 
Ei niitä nykyään enää juuri köntässä myydää. Autohuuto, tukkuautot ja ihan se vanha tuttu huutokaupat.com on portaaleja joissa noita jämäautoja kaupataan.
 
Lainaus on puoli vuotta vanha viesti toisesta ketjusta. Mutta tosiaan ID.7 GTX oli jo kesällä Suomessa aika edukkaasti hinnoiteltu suhteessa Keski-Eurooppaan, ja nythän noihin täällä tarjotaan ainakin vetokoukku ja saattaa olla jotain muutakin mitä ei aiemmin ollut vakiovarusteena. Sekä fastback että tourer gtx nyt saman hintaiset (64 900).

Kasailin vastaavasti varustellun auton Saksan volkkarin konfiguraattorilla ja hintaa tuli about 75 300 €. Saksassa saa 3570 € alennuksen ID-malleihin mutta sen jälkeenkin Suomen hinta 64 900 vs. Saksan ~71 700, aika harvinaista näin päin.

ID.4 GTX 75-juhlamalli näyttäisi olevan vastaavat 10 k€ halvempi suhteessa Saksan konfiguraattorin hintaan. Suomen hinta 56 990 vs. Saksan ~62 800 sikäläinen alennus huomioiden.

K-auton miinuksena on ollut rahoituksen hinta, sekin asia oli alkuvuodesta kunnossa 1,99 % korkokamppiksen myötä mutta se kamppis harmi kyllä päättyi juuri. Varmaan uusia kuitenkin tulee taas kevättä kohden.
Id7 GTX näkyy olevan Ruotsissa joku 5k€ halvempi kun tääl.
 
Id7 GTX näkyy olevan Ruotsissa joku 5k€ halvempi kun tääl.
Öö... ei ole? Vastaavasti varustellun GTX:n hinta 710 kSEK, joten ero on euroissa mitattuna 3 k€, ja se johtuu käytännössä Ruotsin kruunun heikkoudesta. Eli toki jos ostat euroilla sen Ruotsista niin saat sen 3 k€ halvemmalla kuin Suomesta euroilla ostettuna. Mutta eri valuutoissa olevia ostoja ei pidä ihan näin suoraan vertailla, ruotsalaisille tuo auto on ikään kuin kalliimpi kuin sinulle.

Ruotsin kruunu on ollut viimeiset pari vuotta 10-15 % "normaalitasoaan" heikompi, eli kun kuluttajien ulkomaisten tuotteiden ostoksia vertaillaan, niin paremman vertailun saa niin että tuohon 61,8 k€ hintaan lisää about kymmenyksen päälle.

SEK710000-EUR.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Nyt taisi alkaa Kiinalaisten myllytys. Jos pystyvät tuohon hintaan myymään uuttakin varastoa niin voi olla äkkiä vuoden ostetuin auto.
 
Katsoin että ajamaton MG4 Luxury 64kw akulla 29900€ tähän oli vielä joku rahoituskampanjakin. Nämähän alkaa lähestyä jo pienten Bensavehkeiden hintoja.

Sitä en tiedä mikä sitten tehdastilaus hinta uudelle.


 
Joka on Ruotsissa 0,5% Suomea matalampi. Eli normiauton hinnassa ei juuri mitään.
Juu. Mutta euroopassa on maita joissa alvi esim 19% kuten saksassa.

Ja jos nyt penniä viilataan Ruotsista hakemalla, niin kyllähän tuossakin jonkinlaisesta summasta puhutaan. Jotkut tuntuvat laskevan säästön kebab-aterian tarkkuudella.

Tosin onhan sitäkin ryhmää jotka hakee autoja ja omasta mielestään säästävät tuhansia kun omaa aikaa tai mitään kuluja ei lasketa 😝
 
Ei vissiin ihan hirveän hyvin ole menneet nuo MG:t kaupaksi kun jäänyt varastoon pyörimään 2023/2024 vuoden autoja. Olishan tollanen MG5 Luxury Long Range aika houkutteleva peli tavallaan, omaan käyttöön sopis aika hyvin tuollainen. Toki nyt on jo yksi sähkäri perheessä niin en tiedä viittiskö pitää kahta vai haluisko toisen pitää polttiksena lomareissuja jne varten.

Näköjään noihin vanhempiin saa halvemman koron (2,99%) kuin uudempiin varastoautoihin, nelosia näytti olevan samalla hinnalla mutta kalliimmalla korolla tämänvuotisiakin mutta vitoset taitaa kaikki olla 23 mallisia.
 


Tällainen tarjous tuli Hediniltä äsken.
Ei tuossa ole kuin kaksi red flagia: Hedin ja umpikiinalainen auto. Hinta on kyllä kilpailukykyinen ja tuossa autossa ilmeisesti on laatukin kohtalainen. Minusta jopa tyylikäs. Ainakin hyvä vaihtoehto halvalle bensapelille.

Ostaahan jengi Temultakin niin miksei.
 
Vetokyvyt saisi tyypittää kuntoon, ymmärrän tosin ettei koukkueinareita ole kuin pohjoismaissa joten sen suhteen markkinat olemattomat.

Onhan se vaan hankala saada se perus 750kg/1000kg edes lapuille.
 
Ei tuossa ole kuin kaksi red flagia: Hedin ja umpikiinalainen auto. Hinta on kyllä kilpailukykyinen ja tuossa autossa ilmeisesti on laatukin kohtalainen. Minusta jopa tyylikäs. Ainakin hyvä vaihtoehto halvalle bensapelille.

Ostaahan jengi Temultakin niin miksei.
Ilmeisesti Hedin myös huono?
Myyvätkö siis 2023 rekisteröityä autoa? Siinä tapauksessa pitääkin olla hieman halvempi hinta.

MG sen verran harvinainen kiinalainen, että ei tällä suunnalla ole niitä missään. En ole ajanut siis.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 412
Viestejä
4 592 625
Jäsenet
75 652
Uusin jäsen
Jakkehh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom