Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Lainoissa ollut ennenkin puhetta mutta jos olet pankista hakenut asuntolainan (vakuuksia) Niin rohkeasti vaan kysymään vakuudellista lainaa. Voi olla että tiettyjä ehtoja (minimi 20000€) tai vastaavia mutta voi olla todella kilpailukykyinen.

Haittana se että yleensä 12kk Euribor ja se muuttuu vuosittain.

Etuina sekin että auto on heti sinun oma.
Ei kyllä mitenkään saa ainakaan näille 1.99% -tarjouksille kilpailijaa pankista. Se on aina joku EB +marginaali. Ja ne nyt on kaikki noin 2.5% ja tohon joku muutama % ihan minimissäänkin päälle..

Ei varmasti uuteen autoon saakaan mutta jos vaihtoauto ja liikkeen oma "tarjous" niin saattaa vaikuttaa toteutuneeseen hintaan.

En ole nyt kysynyt mutta muutama vuosi sitten törmäsin tähän ilmiöön. Heti kun sanoin että ei tarvetta rahoitukselle oli kommentti että "Istupas alas katsotaan mitä saadaan aikaan"

Toki nyt olla se tilanne että kauppiaat myy väkisin jos kaupan saa aikaan.

Valmistajat eivät mielellään alenna autojen hintoja koska siitä tulee aivan helvetillinen haloo yleensä. Mutta rahoitusta ovat kyllä valmiita kompensoimaan. On sitten ihmisestä itsestään kiinni osaako neuvotella myyjän kanssa tuotteelle eri hinnan, jos rahoitus tulee muualta kuin valmistajalta.

Ei kyllä mitenkään saa ainakaan näille 1.99% -tarjouksille kilpailijaa pankista. Se on aina joku EB +marginaali. Ja ne nyt on kaikki noin 2.5% ja tohon joku muutama % ihan minimissäänkin päälle..

Pankkilainoissa sivukulut saattavat olla pienempiä, vaikka korko olisi isompi. Jos rahoitustarve on kohtuullisen pieni, niin nämä 500 euron tilinavausmaksut, mitä liikkeiden rahoituksiin on usein leivottu, nostavat kivasti todellista vuosikorkoa.

• Tykkää
Reactions: mhj
On sitten ihmisestä itsestään kiinni osaako neuvotella myyjän kanssa tuotteelle eri hinnan, jos rahoitus tulee muualta kuin valmistajalta.
Ainakaan omalla kohdalla ei ole ollut itsestä kiinni. Myyjä on suoraan kertonut, että korkotarjous tulee maahantuojalta tai valmistajalta ja myyntiorganisaatiolle on siten yhdentekevää ottaako rahoituksen vai ei. Tuo varmaankin se yleisin tilanne.

Vastaavasti mahdoton tilanne neuvotella on tuo "mistä tahansa x (esim 2000e +10k€ autoista) summa hyvitystä" ja jos sulla ei sitä romua ole sinne tuoda, et saa alennusta. Mutta ostamalla tori.fi:stä jonkun purkuauton, saat sillä tuon alennuksen. En tiedä mihin tuo perustuu, mutta suorastaan typerää ettei myyjä voi antaa tuota alennusta puhumalla -ilman sitä romua

Itse käytän oman Id.7 GTX:n 5 vuodessa "loppuun", eli maksan koko rahoituksen ja omassa päässäni annan arvon mennä nollaan. Sen jälkeen ajan ilmaisella autolla, joten arvon alenema ei juuri kiinnosta minua.

Myyn sitten joskus jämähintaan, kun auto alkaa olemaan joko liian vikaherkkä tai muuten loppuun ajettu, tai jos jostain syystä auto jää laadullisesti ajastaan merkittävästi jälkeen.

Itse käytän oman Id.7 GTX:n 5 vuodessa "loppuun", eli maksan koko rahoituksen ja omassa päässäni annan arvon mennä nollaan. Sen jälkeen ajan ilmaisella autolla, joten arvon alenema ei juuri kiinnosta minua.

Myyn sitten joskus jämähintaan, kun auto alkaa olemaan joko liian vikaherkkä tai muuten loppuun ajettu, tai jos jostain syystä auto jää laadullisesti ajastaan merkittävästi jälkeen.
Tää on mielestäni oikea ajattelutapa. Ajattelen itse että kun olen maksanut lainan pois, niin alkavat "ilmaiset" kilometrit. Tämä vaatii sen että autoa ei vaihdeta kolmen vuoden välein vaan pyritään pitämään ajossa niin pitkään kun se taloudellisesti suinkaan on kannattavaa. Vaatinee myös sen että elämä on mahdollisimman stabiilia eli tarpeet eivät muutu jotta sitä vaihtotarvetta ei syntyisi... noh jotkut tykkää vaihdella autoja ihan huvikseen/fiiliksen/autokuumeen takia.

Itse olen hillinnyt autokuumetta "köyhyydellä ja matematiikalla" :btooth:

Mutta sellainen vielä tähän rahoitukseen että jos olet kahden auton loukussa (meillä on pakko olla) niin itse olen miettinyt että "se laina minkä otat pitää pystyä maksamaan pois toinen auto myymällä" Tätä olen jotenkin perustellut omalla mielenrauhalla.

Tosin sähköauto on edelleenkin ostamatta. :btooth:

Vastaavasti mahdoton tilanne neuvotella on tuo "mistä tahansa x (esim 2000e +10k€ autoista) summa hyvitystä" ja jos sulla ei sitä romua ole sinne tuoda, et saa alennusta. Mutta ostamalla tori.fi:stä jonkun purkuauton, saat sillä tuon alennuksen. En tiedä mihin tuo perustuu, mutta suorastaan typerää ettei myyjä voi antaa tuota alennusta puhumalla -ilman sitä romua
Kyllä itse sain juurikin 2000 e alennuksen uudesta volkkarista puhumalla. Ensin hierottiin kauppoja vaihtoautosta mutta lopulta vaihdokin hinta ei millään noussut enää. Lopulta tultiin tulokseen että myyn autoni itse ja hän antaa uuden ID:n hinnasta 2000 e alennuksen jonka oli leiponut sisään vaihdokin hyvityshintaan.

Eivät nuo isot uusien autojen liikkeet useinkaan nettoa muutaman tonnin romuista mitään (ne menevät sieltä suoraan jollain ennalta määrätyllä halvalla hinnalla jobbareille), joten diili oli heille työajan säästöä. Minä puolestaan nettosin lopulta sen 2 k€, kun yksityinen ostaja maksoi saman mitä K-auto oli tarjonnut.

Toki riippuu varmaan miljoonasta asiasta (firma, auto/autot, ajankohta, myyjä, tähtien asento?) onnistuuko. Ja tästä keissistä on jo 4 v.

Statistiikka

Viestiketjuista
265 280
Jäsenet
75 616
Uusin jäsen
DNS90324L2KW093SDNNH09JS0

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom