Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Jostain kumman syystä tulee aina noin 20 vuotta sitten kun digibokseja alettiin myymään niin silloin tuli kaikenlaisia uusia valmistajia markkinoille kuten nytkin sähköauto hurmoksessa.
 
Entinen SsangYong, Netin mukaan konkurssi uhkasi ja toinen osti pois. 1954 jo aloittanut.

Katoin testiäkin tästä Torres mallista niin saisivatpa nelivedon järkevällä hinnalla tähän pakettiin niin olisi aika houkutteleva.
 
Katoin testiäkin tästä Torres mallista niin saisivatpa nelivedon järkevällä hinnalla tähän pakettiin niin olisi aika houkutteleva.
Kävin koeajamassa auton ja taisin kirjoittaa siitä raportin sähköauto ketjuun. TL;DR: iso ratti ja hidas ohjaus, hyvät järkevät tilat, halpa sisustus, outoja feikkijuttuja siellä täällä (esim. takaoven varapyörän kotelo), ei appia, piipitti hitosti ilman avustimien poiskytkentää, hyvä maavara.

Käyn lähiaikoina kokeilemassa uudestaan kuinka pahasti sutii (etuveto) kun on vähän liukasta. Ensimmäiset autot toimitettiin asiakkaille vuoden lopussa joten eiköhän näistä pian kuulu käyttökokemuksia.
 
Kävin koeajamassa auton ja taisin kirjoittaa siitä raportin sähköauto ketjuun. TL;DR: iso ratti ja hidas ohjaus, hyvät järkevät tilat, halpa sisustus, outoja feikkijuttuja siellä täällä (esim. takaoven varapyörän kotelo), ei appia, piipitti hitosti ilman avustimien poiskytkentää, hyvä maavara.

Käyn lähiaikoina kokeilemassa uudestaan kuinka pahasti sutii (etuveto) kun on vähän liukasta. Ensimmäiset autot toimitettiin asiakkaille vuoden lopussa joten eiköhän näistä pian kuulu käyttökokemuksia.

Speksien mukaan tuossa on kuitenkin vain 17cm maavara. Eli sama kuin Teslan Model Y:ssä.

Model Y maavara 167mm

Torres maavara 169mm
 
Speksien mukaan tuossa on kuitenkin vain 17cm maavara. Eli sama kuin Teslan Model Y:ssä.
Hmm. Olen kyllä 99% varma että maavara on senttejä isompi (that’s what she said!) kuin Teslassa. En tiedä kumpi mitoista on väärässä tai mistä kohtaa on mitattu. Torresin pitkä takaylitys voi toki visuaalisesti hämätä…
 
Ford Credit -rahoitusta tarjolla liki koko mallistoon.

Kuga korottomalla ja kuluttomalla vajaavetoisiin tai 0,49% + kulut nelivetoon.

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Kuga Titanium PHEV, hinta 46 310,49 € (sis. toim. kulut), käsiraha 5 500,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 399,00 €, luoton määrä 40 810,49 €, viimeinen suurempi erä 17 269,49 €. Kuukausierä sisältää koron 0,00 %, perustamismaksun 0,00 € ja käsittelykulun 0,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 0,00 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 40 810,49 €, todellinen luottohinta 46 310,49 € ja todellinen vuosikorko 0,00 %.

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Kuga ST Line X PHEV, hinta 49 552,56 € (sis. toim. kulut), käsiraha 5 500,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 429,00 €, luoton määrä 44 052,56 €, viimeinen suurempi erä 18 741,56 €. Kuukausierä sisältää koron 0,00 %, perustamismaksun 0,00 € ja käsittelykulun 0,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 0,00 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 44 052,56 €, todellinen luottohinta 49 552,56 € ja todellinen vuosikorko 0,00 %.

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Kuga 2.5 Hybrid (HEV) 183hv AWD ST-Line, hinta 46 869,37 € (sis. toim. kulut), käsiraha 5 000,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 449,00 €, luoton määrä 41 869,37 €, viimeinen suurempi erä 17 291,87 €. Kuukausierä sisältää koron 0,49 %, perustamismaksun 299,00 € ja käsittelykulun 15,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 928,50 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 43 797,87 €, todellinen luottohinta 48 797,87 € ja todellinen vuosikorko 1,31 %.

Mustang Mach-E 0,49% + kulut.

* Kertaluoton rahoitusesimerkki: Mustang Mach-E RWD 73 kWh 269 hv automaatti, hinta 52 790,00 € (sis. toim. kulut), käsiraha 6 000,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 489,00 €, luoton määrä 46 790,00 €, viimeinen suurempi erä 19 945,38 €. Kuukausierä sisältää koron 0,49 %, perustamismaksun 299,00 € ja käsittelykulun 15,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 2 021,38 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 48 811,38 €, todellinen luottohinta 54 811,38 € ja todellinen vuosikorko 1,21 %.

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Mustang Mach-E Premium RWD 91 kWh 294 hv automaatti, hinta 58 790,00 € (sis. toim. kulut), käsiraha 6 000,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 549,00 €, luoton määrä 52 790,00 €, viimeinen suurempi erä 22 510,46 €. Kuukausierä sisältää koron 0,49 %, perustamismaksun 299,00 € ja käsittelykulun 15,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 2 126,46 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 54 916,46 €, todellinen luottohinta 60 916,46 € ja todellinen vuosikorko 1,13 %.

Puma (kevythybridi) 0,49% + kulut.

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Puma Titanium 1.0 EcoBoost Hybrid 125hv, hinta 30 104,62 € (sis. toim. kulut), ), käsiraha 4 000,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 279,00 €, luoton määrä 26 104,62 €, viimeinen suurempi erä 11 290,04 €. Kuukausierä sisältää koron 0,49 %, perustamismaksun 299,00 € ja käsittelykulun 15,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 661,42 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 27 766,04 €, todellinen luottohinta 31 766,04 € ja todellinen vuosikorko 1,78 %.

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Puma ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 125hv, hinta 33 869,57 € (sis. toim. kulut), käsiraha 4 000,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 319,00 €, luoton määrä 29 869,57 €, viimeinen suurempi erä 12 759,21 €. Kuukausierä sisältää koron 0,49 %, perustamismaksun 299,00 € ja käsittelykulun 15,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 725,64 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 31 595,21 €, todellinen luottohinta 35 595,21 € ja todellinen vuosikorko 1,62 %.

Focus 0,49% + kulut.

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Focus Titanium+ 1.0 EcoBoost Hybrid 125 hv M6 5-ov, hinta 29 986,32 € (sis. toim. kulut), käsiraha 4 000,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 279,00 €, luoton määrä 25 986,32 €, viimeinen suurempi erä 11 168,81 €. Kuukausierä sisältää koron 0,49 %, perustamismaksun 299,00 € ja käsittelykulun 15,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 658,49 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 27 644,81 €, todellinen luottohinta 31 644,81 € ja todellinen vuosikorko 1,79 %.

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Focus ST-Line Edition 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7 5-ov, hinta 34 967,77 € (sis. toim. kulut), käsiraha 4 000,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 339,00 €, luoton määrä 30 967,77 €, viimeinen suurempi erä 12 690,08 €. Kuukausierä sisältää koron 0,49 %, perustamismaksun 299,00 € ja käsittelykulun 15,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 738,31 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 32 706,08 €, todellinen luottohinta 36 706,08 € ja todellinen vuosikorko 1,60 %.

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Focus ST-Line Edition 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7 Wagon, hinta 36 643,11 € (sis. toim. kulut), käsiraha 4 500,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 339,00 €, luoton määrä 32 143,11 €, viimeinen suurempi erä 13 894,56 €. Kuukausierä sisältää koron 0,49 %, perustamismaksun 299,00 € ja käsittelykulun 15,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 767,45 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 33 910,56 €, todellinen luottohinta 38 410,56 € ja todellinen vuosikorko 1,54 %.

Capri 1,90% + kulut.

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Capri RWD Extended Range 77 kWh automaatti (210 kW / 286 hv), hinta 51 150,00 € (sis. toim. kulut), käsiraha 7 000,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 499,00 €, luoton määrä 44 150,00 €, viimeinen suurempi erä 18 920,18 €. Kuukausierä sisältää koron 1,90 %, perustamismaksun 299,00 € ja käsittelykulun 15,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 4 226,18 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 48 376,18 €, todellinen luottohinta 55 376,18 € ja todellinen vuosikorko 2,69 %.

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Capri RWD Standard Range 52 kWh automaatti (125 kW / 170 hv, hinta 46 250,00 € (sis. toim. kulut), käsiraha 6 000,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 449,00 €, luoton määrä 40 250,00 €, viimeinen suurempi erä 17 726,35 €. Kuukausierä sisältää koron 1,90 %, perustamismaksun 299,00 € ja käsittelykulun 15,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 3 982,35 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 44 232,35 €, todellinen luottohinta 50 232,35 € ja todellinen vuosikorko 2,76 %.

Explorer 1,90% + kulut.

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Explorer RWD Standard Range 52 kWh automaatti (125 kW / 170 hv), hinta 43 620,00 € (sis. toim. kulut), käsiraha 5 000,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 439,00 €, luoton määrä 38 620,00 €, viimeinen suurempi erä 16 552,94 €. Kuukausierä sisältää koron 1,90 %, perustamismaksun 299,00 € ja käsittelykulun 15,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 3 848,94 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 42 468,94 €, todellinen luottohinta 47 468,94 € ja todellinen vuosikorko 2,80 %.

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Explorer RWD Extended Range 77 kWh, hinta 48 820,00 € (sis. toim. kulut), käsiraha 6 000,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 499,00 €, luoton määrä 42 820,00 €, viimeinen suurempi erä 17 457,74 €. Kuukausierä sisältää koron 1,90 %, perustamismaksun 299,00 € ja käsittelykulun 15,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 4 093,74 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 46 913,74 €, todellinen luottohinta 52 913,74 € ja todellinen vuosikorko 2,73 %.

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Explorer AWD Extended Range 79 kWh, hinta 50 920,00 € (sis. toim. kulut), käsiraha 6 000,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 499,00 €, luoton määrä 44 920,00 €, viimeinen suurempi erä 19 766,85 €. Kuukausierä sisältää koron 1,90 %, perustamismaksun 299,00 € ja käsittelykulun 15,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 4 302,85 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 49 222,85 €, todellinen luottohinta 55 222,85 € ja todellinen vuosikorko 2,67 %.

Puma Gen-E 2,90% + kulut.

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Puma Gen-E Premium FWD Standard Range 43 kWh, hinta 34 990,00 € (sis. toim. kulut), käsiraha 4 500,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 369,00 €, luoton määrä 30 490,00 €, viimeinen suurempi erä 13 113,59 €. Kuukausierä sisältää koron 2,90 %, perustamismaksun 299,00 € ja käsittelykulun 15,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 4 409,59 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 34 899,59 €, todellinen luottohinta 39 399,59 € ja todellinen vuosikorko 4,07 %.

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Puma Gen-E Premium FWD Standard Range 43 kWh, hinta 37 290,00 € (sis. toim. kulut), käsiraha 4 500,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 399,00 €, luoton määrä 32 790,00 €, viimeinen suurempi erä 13 867,48 €. Kuukausierä sisältää koron 2,90 %, perustamismaksun 299,00 € ja käsittelykulun 15,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 4 633,48 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 37 423,48 €, todellinen luottohinta 41 923,48 € ja todellinen vuosikorko 4,00 %.

 
Bassadonella olisi Pösöjä omasta mielestä aika hyvällä tarjouksella, 8000 eur alennus ja 0,9% korko (+kulut):


Normihinnat onkin sitten vedetty aivan yli siitä mitä tuollaisesta autosta voisi maksaa. Mutta alennettuna ja rahoitustarjouksella tuo lienee tosiaan OK.
 
Normihinnat onkin sitten vedetty aivan yli siitä mitä tuollaisesta autosta voisi maksaa. Mutta alennettuna ja rahoitustarjouksella tuo lienee tosiaan OK.
no enpä tiedä, 54kwh sähkis pitäisi olla mieluummin alle 30k€, jos nuo huhut pitää paikkansa niin laskupaineita on eurooppalaisilla valmistajilla ja uudet tiheämmät akut on kulman takana, puhelimissa tämä akkukehitys ainakin on harpannut nyt kun alkaa olla 6000mah normi, jos siitä jotain johtopäätöksiä voi oikoa..
 
no enpä tiedä, 54kwh sähkis pitäisi olla mieluummin alle 30k€, jos nuo huhut pitää paikkansa niin laskupaineita on eurooppalaisilla valmistajilla ja uudet tiheämmät akut on kulman takana, puhelimissa tämä akkukehitys ainakin on harpannut nyt kun alkaa olla 6000mah normi, jos siitä jotain johtopäätöksiä voi oikoa..

Siitä voi keskustella, mitä hinnan pitäisi olla (ja mitä se tulee olemaan vuoden tai kahden kuluttua), mutta nyt alennuksen kanssa se on kuitenkin samaa tasoa esim. pieniakkuisen ID3:n kanssa (samalla kun Pösön varustelu on parempi). Siihen sitten kylkeen edullinen rahoitus, niin jonkinlainen tarjous tuo alkaa olla.
 
  • Tykkää
Reactions: mhj
no enpä tiedä, 54kwh sähkis pitäisi olla mieluummin alle 30k€, jos nuo huhut pitää paikkansa niin laskupaineita on eurooppalaisilla valmistajilla ja uudet tiheämmät akut on kulman takana, puhelimissa tämä akkukehitys ainakin on harpannut nyt kun alkaa olla 6000mah normi, jos siitä jotain johtopäätöksiä voi oikoa..
E-308 on hienon näköinen auto, mutta en itse oikein suosittelisi E-2008 kokemuksella tuota.

Perus pyörittelyyn menee ihan hyvin, mutta sähköautona ominaisuudet on hyvin alkeelliset.

Pösö 3008 ja 5008 olisi uudempaa suunnittelua ja pitäisi olla jo hieman parempia?

Akuista en osaa sanoa muuta, kuin että hinnat on tulleet jo oikein edulliselle tasolle? Kyllä tuo E-308 varmaan 30k€ hinnalla myisi enemmänkin, kuin vain 15kpl.

Siitä voi keskustella, mitä hinnan pitäisi olla (ja mitä se tulee olemaan vuoden tai kahden kuluttua), mutta nyt alennuksen kanssa se on kuitenkin samaa tasoa esim. pieniakkuisen ID3:n kanssa (samalla kun Pösön varustelu on parempi). Siihen sitten kylkeen edullinen rahoitus, niin jonkinlainen tarjous tuo alkaa olla.
Id3 hinta on laskenut Saksassa alle 30k€ luokkaan. Kovasti ylihintainen siis nyt tuo Suomihinta. Kannattaako odottaa? Sanoisin että ehkä.
 
E-308 on hienon näköinen auto, mutta en itse oikein suosittelisi E-2008 kokemuksella tuota.

Perus pyörittelyyn menee ihan hyvin, mutta sähköautona ominaisuudet on hyvin alkeelliset.

Pösö 3008 ja 5008 olisi uudempaa suunnittelua ja pitäisi olla jo hieman parempia?

Akuista en osaa sanoa muuta, kuin että hinnat on tulleet jo oikein edulliselle tasolle? Kyllä tuo E-308 varmaan 30k€ hinnalla myisi enemmänkin, kuin vain 15kpl.


Id3 hinta on laskenut Saksassa alle 30k€ luokkaan. Kovasti ylihintainen siis nyt tuo Suomihinta. Kannattaako odottaa? Sanoisin että ehkä.
Id.3 tosiaan saisi olla lähempänä Saksahintaa, mutta suomialehan on ilmeisesti siihen tullut jo. Olikohan se tonnin vai kaksi. Ja saisihan tuo pösökin olla alle 30k, mutta eihän ostajat tietty hintoja määrittele.

Itse odottelen vielä noita 25ke Epiq ja id.2 autoja. Vaan lieköhän nekin sitten yli 30k, kun tulevat joskus viimein
 
Id.3 tosiaan saisi olla lähempänä Saksahintaa, mutta suomialehan on ilmeisesti siihen tullut jo. Olikohan se tonnin vai kaksi. Ja saisihan tuo pösökin olla alle 30k, mutta eihän ostajat tietty hintoja määrittele.

Itse odottelen vielä noita 25ke Epiq ja id.2 autoja. Vaan lieköhän nekin sitten yli 30k, kun tulevat joskus viimein

Saksan pienempi ALV tosin pitää huomioida (ei toki selitä kuin pari tonnia), ja liekö noissa hinnat alkaen -malleissa millaisia eroja maiden välillä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 858
Viestejä
4 584 226
Jäsenet
75 511
Uusin jäsen
SleepyLion

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom