Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Tähän se tyssäsi itselläkin Tesla model Y:n hankinta. "Nollakorkoa" tyrkytetään, mutta kun listahintaan on pumpattu viitisen tonnia lisää, niin todellinen alennus vuoden takaiseen onkin joitakin satasia, mikä ei kyllä ole lähellekään tarpeeksi että viitsisi faceliftin alta väistyvää mallia alkaa ostamaan.
Rohkenisin kyllä väittää, että Model Yn hinta ei ole noussut vuoden takaiseen verrattuna
 
Rohkenisin kyllä väittää, että Model Yn hinta ei ole noussut vuoden takaiseen verrattuna

No, teknisesti ottaen olet oikeassa, koska listahinta ei ole juuri muuttunut, mutta viime syksynä sai varastoautoja sen viitisen tonnia tämän hetkistä listahintaa halvemmalla (ja niitä oli tarjolla paljon), eli karvan päälle viidelläkympillä. Samaan aikaan oli myös 2.99% korkotarjous, mikä tekee kokonaishinnasta (riippuen vähän rahoituksen määrästä ja kestosta) about saman kuin tämän hetken "nollakorolla".
 
Hyundai Ioniq 5 ja 6 on myös autot joissa "nollakorko" hukkuu hintaan.

Näitä tyrkytetty mainoksissa minulle pitkin syksyä. Pari Hyundaita Talossa niin koittavat saada siirtymään sähköön. :rofl:
 
Huihai/Kia molemmilla sama, että koittavat saada vanhat sähöt varastosta mäkeen kun ens vuonna puskee uutta (itseasiassa jo nyt) linjalta ulos.
 
No, teknisesti ottaen olet oikeassa, koska listahinta ei ole juuri muuttunut, mutta viime syksynä sai varastoautoja sen viitisen tonnia tämän hetkistä listahintaa halvemmalla (ja niitä oli tarjolla paljon), eli karvan päälle viidelläkympillä. Samaan aikaan oli myös 2.99% korkotarjous, mikä tekee kokonaishinnasta (riippuen vähän rahoituksen määrästä ja kestosta) about saman kuin tämän hetken "nollakorolla".
Hyvä huomio, no ALV on noussut, ja kiina tullit vähän poistanut hintakisaa.
Mutta viimesyksyn jälkeen odottaisi että sähkisten hinnat lasketelleet, mutta taitaa olla isoja malli ja merkki eroja hintakehityksessä.

Mutta olet toki asian ytimessä, hinnasto hintaa kannattaa pitää koholla, luo arvokkaampaa kuvaa, ja kun asiakkaalle tekee sen vaihto ja tai rahoitus tarjouksen niin ehkä saa nyhdettyä tonnin pari enemmän, vs hinnasto hinnat tiukkoja. Rahoituksessa korko, vaihtarista todellinen hyvitys.
 
Huihai/Kia molemmilla sama, että koittavat saada vanhat sähöt varastosta mäkeen kun ens vuonna puskee uutta (itseasiassa jo nyt) linjalta ulos.

Eipä heillä tosin ainakaan tähän mennessä ole mitään ihan hirveetä hinkua tuntunut olevan noista varastoautoista päästä eroon. Olin kiinnostunut Kian EV6:sta nelikkona, mutta kun hinnat menee koukun ja talvirenkaiden kanssa pitkälle päälle 60 tonnin ja myyjillä ei tunnu mitään erityistä kiinnostusta todellisiin hintaneuvotteluihin, niin ei kyllä ole mikään ihme, että nuo samat varastoautot on seisoneet tuolla kuukausitolkulla. Korkoakin ovat vaan nostaneet. :D

Huihai taas on alun alkaenkin niin totaalisen epärealistisesti hinnoiteltu (takapotku karvalakki saman hintainen kuin EV6 nelikko lol) ja pre-faceliftissä pahempia puutteita/ongelmia kuin EV6:ssa, niin eipä ole tullut edes harkittua.
 
Huihai taas on alun alkaenkin niin totaalisen epärealistisesti hinnoiteltu (takapotku karvalakki saman hintainen kuin EV6 nelikko lol) ja pre-faceliftissä pahempia puutteita/ongelmia kuin EV6:ssa, niin eipä ole tullut edes harkittua.
Kia on laskenut hintoja, sen takia tuo on noin. EV6 oli alkujaan paljon kalliimpi. Ainakin hynyllä on lisäksi merkittävästi halvempi business-hinnasto, jota vähemmän yllättäen ei saa nollakoron kanssa. Tinkivaraahan noissa on, kun pistää kaksi myyjää kilpailemaan keskenään ja ottaa pari kierrosta. Vähintään 5% pitäisi irrota sis. toiset renkaat hinnasta.

Hynyn uusitut 2025 mallit ei kuulemma tule kuin ensi vuoden jälkimmäisellä puoliskolla. Sen verran hyviä ja tarpeellisia päivityksiä, että en lähtis tässä kohtaa ostamaan vanhaa mallia ellei ole ns. pakko.

e: Aika pitkälle samoja päänsärkyjä noista molemmista (ev6/Ioniq5) löytyy, sisarmalleja kun ovat niin hyvässä kuin pahassa.
 
e: Aika pitkälle samoja päänsärkyjä noista molemmista (ev6/Ioniq5) löytyy, sisarmalleja kun ovat niin hyvässä kuin pahassa.

Joo, vissiin samat ICCU-ongelmat molemmissa, mutta olen käsittänyt että EV6:ssa ei perän hieman erilaisen muodon vuoksi takalasin pyyhkijän puute ole ihan niin iso ongelma.
 
Joo, vissiin samat ICCU-ongelmat molemmissa, mutta olen käsittänyt että EV6:ssa ei perän hieman erilaisen muodon vuoksi takalasin pyyhkijän puute ole ihan niin iso ongelma.
Ei ole ollenkaan ongelma. Meni 3kk ilman minkäänlaista pesua ja yhtä hyvin näki kuin sivuikkunoistakin.
 
Opel Corsaa saisi reilun parin prosentin todellisella vuosikorolla. Mielestäni ok ainakin tuo halvin, jos tarvii ainoastaan auton - käsiraha pari tonnia ja peräti 7 vuoden rahoitus. (Toki Mazda 2 Hybrid lienee edelleen parempi diili - automaatti, enemmän tehoa, luultavasti pienempi kulutus, todennäköisesti parempi jälleenmyyntiarvo ja kokonaishinta melkein sama.)


Alkaen 184 €/kk tai 21 541 €

Korko 0,9 % +kulut
BENSIINI

75 manuaali 125 v. Edition

184 €/kk tai 21 541 €

ETUSI 2 275 €
HYBRIDI

Hybrid 100 automaatti 125 v. Edition

223 €/kk tai 26 572

ETUSI 3 171 €

Rahoitusesimerkit:​

Corsa 75 manuaali 125 v. Edition hinta toimituskuluineen 21 541 €, vaihtoauto/käsiraha 2 154 €, rahoitettava osuus 19 732 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 84 kk, korko 0,9 %, poikkeava viimeinen erä 6 462 €, kk-erä yhteensä 183,87 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2,59 %. Korko sopimusajalta 829,25 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 21 737,15 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 23 891,25 €.


Corsa Hybrid 100 Automaatti 125 v. Edition hinta toimituskuluineen 26 572 €, vaihtoauto/käsiraha 2 657 €, rahoitettava osuus 24 260 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 84 kk, korko 0,9 %, poikkeava viimeinen erä 7 972 €, kk-erä yhteensä 222,54 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2,27 %. Korko sopimusajalta 1 020,36 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 26 456,16 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 29 113,36 €.


Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein. Tarjous voimassa 31.12.2024 asti tai niin kauan kun autoja riittää.
 
Opel Corsaa saisi reilun parin prosentin todellisella vuosikorolla. Mielestäni ok ainakin tuo halvin, jos tarvii ainoastaan auton - käsiraha pari tonnia ja peräti 7 vuoden rahoitus. (Toki Mazda 2 Hybrid lienee edelleen parempi diili - automaatti, enemmän tehoa, luultavasti pienempi kulutus, todennäköisesti parempi jälleenmyyntiarvo ja kokonaishinta melkein sama.)

Eipä noihin tarttee käsirahaakaan antaa, jos vain tulopuoli on kunnossa. Tuolla korolla ei oikein ole järkeäkään maksaa yhtään ylimääräistä etukäteen.
 
Opel Corsaa saisi reilun parin prosentin todellisella vuosikorolla. Mielestäni ok ainakin tuo halvin, jos tarvii ainoastaan auton - käsiraha pari tonnia ja peräti 7 vuoden rahoitus. (Toki Mazda 2 Hybrid lienee edelleen parempi diili - automaatti, enemmän tehoa, luultavasti pienempi kulutus, todennäköisesti parempi jälleenmyyntiarvo ja kokonaishinta melkein sama.)

On kyllä noissakin "perus" pikkuautoissa noussut hinnat. 4v sitten Clio bensamanuaalina about kaikilla varusteilla oli 18,6k tms.
 
Onko osunut silmiin välipäivätarjouksia tms?

Autobassadonessa on valikoituihin vaihtoautoihin korko 2,99 + kulut

Autolähde korko 0,99 + Kulut. Losäksi joulukori (voimassa 21.12 asti)

Paras mitä olen nähnyt oli että autoliike lahjoittaa autokaupoista 100€ valitsemaasi hyväntekeväisyyteen
 
Viimeksi muokattu:
Kia EV6:sen valot 💩

Screenshot_20241222_110907_E-library.jpg
 
Se oli tiedossa (tosin en tiedä kuinka laajasti) että vanhemman mallin EV6:n valot olivat heikot. Siksi Björn Nyland testasi juuri vastikään tuon faceliftin valot ja ne ovatkin paljon paremmat kuin vanhat. Sitten jos edellä mainittu kuvaaja on refresh mallin (2025) niin sitten ne edelliset ovatkin olleet jo harvinaisen surkeat. Ko. lainauksista en mallivuotta ainakaan heti löydä.
 
Onko osunut silmiin välipäivätarjouksia tms?

PP-Auton mainos osui silmiin.


Välipäivämarkkinat 4.1.2025 asti KAIKKIIN VAIHTOAUTOIHIN KORKO TASAERIN 1,99% +kulut

Ilman käsirahaa!
Maksuaikaa 72 kk.
Rahoitus jopa 100 000 € asti.

Auton hinta 19.990 € (sis. toim. kulut), Sopimusaika 72 kk, kk-erä 189 €, Luoton määrä yht. 20.389 € (sis. perustamismaksun 399 €) Kuukausierä sisältää koron 1,99 %, perustamismaksun 399 € jakäsittelykulun 15 €/kk. Luottokustannukset yht. 2.737,31, todellinen luottohinta 22.727,31 € ja todellinen vuosikorko 4,41 %. Rahoituksen tarjoaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki.
Rahoitus edellyttää myönteisaen luottopäätöksen. sekä rahoitus- ja kaskovakuutuksen.

Googlaamalla löytyi Käyttöautoltakin, vaan onkohan tämänvuotinen?


Käyttöauton VÄLIPÄIVÄMARKKINAT 27.12.-4.1.​

1 000 €:n lahjakortti kaupan päälle erään vaihtoautoja​

Autokaupalla aurinkoon! Tarjoamme valikoituun erään vaihtoautoja tuhannen euron Aurinkomatkojen lahjakortin kaupan päälle. Katso kampanjan autot alta ja kysy lisää myyjiltämme.

Rahoituskorko alk. 2,99 % + kulut​

Välipäivillä on tarjolla myös huippuvalikoima uusia ja esittelyautoja 16 automerkiltä juuri oikeaan hintaan – myös nopeaan toimitukseen. Hyödynnä edullinen rahoitustarjous!

Tervetuloa kannattaville autokaupoille Käyttöautoon!
 
kaikkiaan aika ohuet tarjoukset kun ei kuitenkaan uusien autojen myynti olla kovin vilkasta..
Laihaa on tosiaan, ja varsinkin käytetyissä autoissa. Mutta kun korkotaso on mitä on niin eiväthän rahoitusyhtiötkään voi rahan asiakashintoja mielin määrin laskea, vaikka kuinka olisi haluakin siihen.

Siihen olen kyllä kiinnittänyt huomiota, että kiinteät piilokustannukset ovat kovasti kasvaneet viimeisen 15 vuoden aikana. Ei se paljon ostajaa lämmitä, että tarjotaan 3% korkoa, jos todellinen korko sitten onkin 8.5%. Toki korkotaso noiden kiinteiden kulujen osalta suhteessa pienenee mikäli velkaa otetaan useita kymppitonneja. Mutta ei sillä ole käytännössä juuri merkitystä, koska sen hintaluokan hankinnassa muut pääomakulut ovat niin tolkuttomalla tasolla kuitenkin - ihan sama vaikkei joutuisi korkoa maksamaan lainkaan.
 

Arjalaista lähtee kulutta/korotta.

+0€ talvirengas paketti. Aika kova tarjous mielestäni jos Ariyaa on harkinnut. Vai oliko tuo talvirengas setti +koroton ja kuluton eri jälleenmyyjän tarjous sitten.
 
Laihaa on tosiaan, ja varsinkin käytetyissä autoissa. Mutta kun korkotaso on mitä on niin eiväthän rahoitusyhtiötkään voi rahan asiakashintoja mielin määrin laskea, vaikka kuinka olisi haluakin siihen.
Rahoitusyhtiö tuskin rahoittaa noita halpoja korkoja vaan autoliike maksaa välin. Autoliike rahoittaa tämän todennäköisesti nostamalla hieman myyntihintoja.
 
+0€ talvirengas paketti. Aika kova tarjous mielestäni jos Ariyaa on harkinnut. Vai oliko tuo talvirengas setti +koroton ja kuluton eri jälleenmyyjän tarjous sitten.

Mistä sinä tuon talvirengastarjouksen bongasit?

Mutta niin, onhan noita Ariyoita kaikki neljä kappaletta myynnissä jos nyt oikein katson...

Eipä siinä, pirun mukavasti kulkeva konstailematon sähkis, jonka itsellä tiputti hankinnoista vähän heikko softa (johon ei kannata ehkä hirveästi päivityksiä odottaa kun katsoo Nissanin talousvaikeuksia), suorastaan surkeat tavaratilat ja lataushäröilyt (kehnohko pikalatauskäyrä ja latausta ei voi ohjelmallisesti rajoittaa esim. 80%). Ennen kaikkea sen tiputti kuitenkin pois laskuista aivan liian kova hinta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 640
Viestejä
4 552 933
Jäsenet
75 038
Uusin jäsen
Kieroliero

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom