Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Nuo lisävaihtohyvityskampanjat on kyllä kerta toisensa jälkeen uskomattoman typeriä. Mikä idea on tarjota vaikk 3000e lisähyvitys (teslalla), kun sitten kuitenkin vähennetään tulossa olevan vaihtoauton hyvitysarvosta sama arvo? Vai onko tässä taas se, että tuulipuvut saadaan liikkeelle isoilla numeroilla ja kun ostohousut on vedetty kaulaan asti, niin järki ei enää sano että myyjä on suorittamassa suurta puhallusta (tonnin pommeilla kun harva ajaa, siis sellaisista jotka ostaisi autoja joista saa noita lisävaihtohyvityksiä. Yleensä tonnin pommeista siirrytään toiseen tonnin pommiin...)
Arvailen vain, mutta luulisin, että nykyään tällaisella foorumilla pyöriminen voi vähän vääristää sitä, millä tavalla ihmiset ostaa autoja. Eli siis täällä kun luonnollisesti ollaan valmiita jokainen kuluerä ja rengasehdokkaan potentiaalinen kuluminen lyömään Exceliin, niin ehkä tulee sitten yllätyksenä, kun näkee, että iso osa ihmisistä ostaa autoja ihan vaan sillä perusteella, mitä se kuukausierä tulee olemaan. Kaupan päälle sitten hyvä mieli hyvästä diilistä, oli diili oikeasti hyvä tai +-0.

Tietenkin sen verran toivoisi, että ihmiset ei ainakaan tietämättömyyttään osta autoja 20 000 euron loppuerällä, mutta muuten luulen monia uusien autojen ostajia kiinnostavan kulujen ennakoitavuus ja automallin sopiminen arkeen. Siihen päälle kun vielä lisätään ihmisten huonot kokemukset tai ennakkoluulot autoliikkeistä, kun ei tulla palvelemaan tai muuta sellaista, niin se vielä kaventaa sitä valintaa. Työkaverille voi sitten iloita, että sai kolme tonnia paremman hyvityksen vanhasta.

Eli siis täällä kun luonnollisesti ollaan valmiita jokainen kuluerä ja rengasehdokkaan potentiaalinen kuluminen lyömään Exceliin, niin ehkä tulee sitten yllätyksenä, kun näkee, että iso osa ihmisistä ostaa autoja ihan vaan sillä perusteella, mitä se kuukausierä tulee olemaan. Kaupan päälle sitten hyvä mieli hyvästä diilistä, oli diili oikeasti hyvä tai +-0.
Voihan se penninvenytys tuntua tyhmälle, mutta kyllä auton ja asunnon järkevällä valinnalla on iso vaikutus talouteen. Paljon suurempi vaikutus kuin jollain ykkössatasilla, tai prosenteilla palkassa verojen jälkeen. Säästetty euro, kun vastaa kahta tienattua Suomessa :D

Toinen jännä juttu oivaltaa on, että suurin osa Suomalaisista maksaa enemmän siitä, että saavat ajaa käytetyllä autolla ja kantavat itse korjausriskit. Itse olen tullut siihen tulokseen, että uusi tällaisella teslan nykyisellä kampanjalla, tai liisattuna esim. Polestarilta tulee paljon halvemmaksi kuin joku Kamuxin/Satan säästöpeli.

Jollain tonnin kärrillä toki pääsee vielä halvemmalla, jos osaa ja jaksaa laittaa, mutta se on ihan eri vertailukohta. Hyviä tarjouksia täällä on ollut ja tulee.

Arvailen vain, mutta luulisin, että nykyään tällaisella foorumilla pyöriminen voi vähän vääristää sitä, millä tavalla ihmiset ostaa autoja. Eli siis täällä kun luonnollisesti ollaan valmiita jokainen kuluerä ja rengasehdokkaan potentiaalinen kuluminen lyömään Exceliin, niin ehkä tulee sitten yllätyksenä, kun näkee, että iso osa ihmisistä ostaa autoja ihan vaan sillä perusteella, mitä se kuukausierä tulee olemaan. Kaupan päälle sitten hyvä mieli hyvästä diilistä, oli diili oikeasti hyvä tai +-0.

Tietenkin sen verran toivoisi, että ihmiset ei ainakaan tietämättömyyttään osta autoja 20 000 euron loppuerällä, mutta muuten luulen monia uusien autojen ostajia kiinnostavan kulujen ennakoitavuus ja automallin sopiminen arkeen. Siihen päälle kun vielä lisätään ihmisten huonot kokemukset tai ennakkoluulot autoliikkeistä, kun ei tulla palvelemaan tai muuta sellaista, niin se vielä kaventaa sitä valintaa. Työkaverille voi sitten iloita, että sai kolme tonnia paremman hyvityksen vanhasta.
kyllä se näin on, mitä olen automyyjiltäkin kuullut, ettei auton hinta kiinnosta vaan se, mitä se maksaa kuukaudessa. Itselleni juuri soitteli Teslan myyjä vaihtotarjouksesta ja jouduin toteamaan, ettei siinä ole mitään järkeä tehdä vaihtokauppaa kun tuo hyvitys on juurikin -3000€ normaalista hyvityksestä. Arveli myyjä, että kamppiksia tulee kamppisten perään joten ei sinällään kannata sokeasti pelätä, etteikö uusia tarjouksia tule. Hintakilpailu on ensi vuonna oletettavasti taas vähän tiukempaa kun tulee uutuuksia alle 30k€ luokkaan.

Tuossa Teslan tarjouksessa todellinen vuosikorko on 0,26 %. Eli lähes ilmaisesta rahasta kyse, vielä kun sijoittaa arvonaleneman verran rahaa kuukausittain niin inflaatio ja tuotot hoitavat loput. Tuollaisia tarjouksia täysin uusista, vastaavan teho- ja hintaluokan autoista ei ole. Esim. BMW: llä lähestulkoon aina matalin korko uusille tehdastilauksille on (2,99 - 3,99 %). K-autosta samoja kokemuksia.

Kyllä niitä nollakorkotarjouksia aina välillä on. Nissanin tarjouksen olen tainnut nähnyt viimeksi (ei sähkö) ja omasta KIA plugarista on vielä ensi syksyyn 0 kuluinen laina maksussa (loppuerä 0e). Tuo Teslan lainahinta on kyllä hyvä, mutta kyllä niitä lähes nollahintaisia on aina ajoittain. Mutta lähinnä tosiaan kannattaa kokonaiskulua katsoa kun noihin tulee usein jotain aloitusmaksua ja kuukausikulut ovst nousseet nykyään sen verran että nollakorkoinen on vähän niin ja näin. Sitten taas itse maksan ensin hivenen pohjalle että saan koron loppumaan viimeisen erän kohdalla nollaan. Sopii itselleni paremmin kun jos tuleekin joku pakottava tarve päästä autosta eroon (tai vaihtaa autoa) tai muu yllättävä tapahtuma niin ei tule mitään yllättävää lisälaskua.

Muutama kunnon kuplapoksahdus osakemarkkinoilla opettaa myös pieneen konservatismiin.

Statistiikka

Viestiketjuista
296 242
Jäsenet
81 114
Uusin jäsen
MunLeaA

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom