Kesärenkaat - yleisketju

Itse asiassa päinvastoin, yllättävän alhaisilla paineilla radalla mennään.

Goodyearin Asyt 3 ja 5 ollut alla ja olleet kaikin puolin parhaita mitä kohdalle sattunut.
Nythän kävi taas tuuri ja ja tasapainotusreissusta tuli pakollinen renkaidenvaihto, hyllystä sain Kormoran UHP 255/40 R19 alle. Onko näistä kokemuksia tai testejä jossain? Liikkeessä laittoivat 2,7bar näihin.
Yhdet Savat ei kestäneet 3bar painetta ja menivät kuukaudessa eli kuluivat keskeltä. Goodyearit toimi hyvin samoilla paineilla. Autossa oleva painetaulukko on alkuperäisille renkaille, omassa 225/55 R17. Eli jotain 2.2-2.4bar, olen kyllä kokeillut eikä tuntunut kivalta.
Outoa jos jo 3bar paineilla saa renkaan pilalle, on ollut itselläkin kaikkea 165-265 leveätä ja ikinä ei ole keskeltä kulunut selvästi vaikka on ollut monesti ~3bar kesäsissä painetta.
Rengasliikkeessä kun oli hommissa niin järjestään ne keskeltä kuluneet oli alle 2,5bar paineilla ja pieni "ylipaine" ei vaikuttanut koskaan aiheuttavan muuta kuin korkeintaan hieman korkeampaa melua ja karvan kovempaa kyytiä.

Joskus tuli kokeiltua jotain 3,5bar eikä sekään vielä tehnyt mitään 225/45R17 kokoiselle ainakaan, melkein uskaltaisin väittää että ainakin tuota seutua vaatii vähintään että nykyaikainen rengas voisi ylipaineen takia alkaa kulumaan epätasaisesti.

Itse asiassa päinvastoin, yllättävän alhaisilla paineilla radalla mennään.
Niinhän ne tykittää kolmeasataa alle kahden baarin paineilla. Mutta ratarenkaat on ratarenkaita. Siellä pyritään maksimoimaan kosketuspinta, jotta rengas jaksaa ahertaa siinä pidon rajoilla.

Tavallisiin renkaisiin tulee runkovikoja jos kovasti leivotaan liian alhaisilla paineilla.

Statistiikka

Viestiketjuista
306 960
Jäsenet
82 970
Uusin jäsen
Kake1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom