Kesärenkaat - yleisketju

Itse asiassa päinvastoin, yllättävän alhaisilla paineilla radalla mennään.

Goodyearin Asyt 3 ja 5 ollut alla ja olleet kaikin puolin parhaita mitä kohdalle sattunut.
Nythän kävi taas tuuri ja ja tasapainotusreissusta tuli pakollinen renkaidenvaihto, hyllystä sain Kormoran UHP 255/40 R19 alle. Onko näistä kokemuksia tai testejä jossain? Liikkeessä laittoivat 2,7bar näihin.
Yhdet Savat ei kestäneet 3bar painetta ja menivät kuukaudessa eli kuluivat keskeltä. Goodyearit toimi hyvin samoilla paineilla. Autossa oleva painetaulukko on alkuperäisille renkaille, omassa 225/55 R17. Eli jotain 2.2-2.4bar, olen kyllä kokeillut eikä tuntunut kivalta.
Outoa jos jo 3bar paineilla saa renkaan pilalle, on ollut itselläkin kaikkea 165-265 leveätä ja ikinä ei ole keskeltä kulunut selvästi vaikka on ollut monesti ~3bar kesäsissä painetta.
Rengasliikkeessä kun oli hommissa niin järjestään ne keskeltä kuluneet oli alle 2,5bar paineilla ja pieni "ylipaine" ei vaikuttanut koskaan aiheuttavan muuta kuin korkeintaan hieman korkeampaa melua ja karvan kovempaa kyytiä.

Joskus tuli kokeiltua jotain 3,5bar eikä sekään vielä tehnyt mitään 225/45R17 kokoiselle ainakaan, melkein uskaltaisin väittää että ainakin tuota seutua vaatii vähintään että nykyaikainen rengas voisi ylipaineen takia alkaa kulumaan epätasaisesti.
 
Itse asiassa päinvastoin, yllättävän alhaisilla paineilla radalla mennään.
Niinhän ne tykittää kolmeasataa alle kahden baarin paineilla. Mutta ratarenkaat on ratarenkaita. Siellä pyritään maksimoimaan kosketuspinta, jotta rengas jaksaa ahertaa siinä pidon rajoilla.

Tavallisiin renkaisiin tulee runkovikoja jos kovasti leivotaan liian alhaisilla paineilla.
 
Onko se soiva sivumelu siis vähän saman kuuloinen kuin tyhjään lasipulloon puhaltaisi (tai terävämpi metallimainen resonoiva "sointi") ja oliko se jatkuva vai tien pinnan mukaan vaihteleva?
Jatkuva sointi, vähän pulloon puhaltamisen kuuloinen ehkä. Taajuudeltaan muuttumaton, voimakkuudeltaan nopeuden mukaan muuttuva. Vasta alle 20 km/h nopeuksissa oli niin vaimea, ettei sitä yleensä enää kuullut.
 
Itse olen yleensä katsonut auton ovesta kuormatulle paineet ja laskenut siitä kymmenyksen alaspäin. Kian ensiasennusrenkaat kestivät neljä vuotta ja 100000km (josta varmaan talvirenkailla kolmasosa ehkä?) olisivatko noi olleet misukat. Aavistuksen pehmeämmät ne olivat kuin talvirenkaat ja menivät kauden lopussa vaihtoon kun katsastuksessa totesivat että oli sisäreunassa vaurioita molemmilla takarenkailla. Autona on suht painava plugari joten takapäässä on kyllä reilusti painoa. Olinko sitten ajanut liian kovaa johonkin hidastustöyssyyn ja olivat ottaneet osumaa vai hajosivatko jo iän/käytön puolesta (3 milliä taisi olla pintaa että vaihtoon ne siis olisivat menneet muutenkin mutta sakkorenkaat eivät olleet vielä). Contit taitavat olla talvirenkaina ja vaikka noilla vielä yhden kauden saattaisi ajella niin taitaa mennä Nokian uutukainen testiin kun tekee pahaa tuo nastakuluma mutta metsäautoteitä joutuu talvellakin käymään ja pito auton takapainoisuuden takia huono niin renkaat saisi olla hyvät.
 
Hieman kokemusta baltian rengaista. Tulipa tilattua nakit alle Liettualaisesta Erenkaat.fi kaupasta. Vieläpä "Demo" merkinnällä olevat bridgestonet. 2kpl kyllä ihan hyvän näköiset ovat, varmasti vain muutamia kilometrejä ajetut. Mutta kaksi muuta olivatkin sitten selvästi enemmän ajetut. Pinta selvästi kulunut oli molemmissa ja hetihän sitä mittailla piti. Urasyvyys n. 0.4-0.6 pienempi oli kuin uuden veroisissa kappaleissa. Joten tuhansia noilla ajettu selvästi. Tosi matalathan näissä premiumeissa pinnat nykyään näyttää olevan myös.

Pistin reklamaatiotiota niin nopeasti tuli englanniksi että bridgestonelle laittoivat kyselyn ja seuraavana päivänä tuli vastaus että 6.400mm on valmistajan speksin mukaiset urat uutena. Ehdottivat että 50% alennus noista kahdesta tai sitten palautus ja rahat takaisin. Korvaavia ei löytynyt kun loput kaksi viimeistä samoilla urasyvyyksillä.

Päädyin pitämään kumit ja paikallisessa hyväksi todetussa liikkeessa kävin alle laitatuttamassa. Ei pahaa sanottavaa ainakaan asentajalla ollut. Vielä kortille palautusta odottelen erenkailta.

Nopea toimitus ja kommunikointi firmassa. Saahan noissa demoissa selvästi tarkkana olla ja tietenkin kyseenalaista demona myydä näin kuluneita. Sivuilla ei kyllä missään taida lukea että mitä "demo" merkintä heistä on, mutta ei tietenkään näin paljon kuluneita voi olla.
 
Hieman kokemusta baltian rengaista. Tulipa tilattua nakit alle Liettualaisesta Erenkaat.fi kaupasta. Vieläpä "Demo" merkinnällä olevat bridgestonet. 2kpl kyllä ihan hyvän näköiset ovat, varmasti vain muutamia kilometrejä ajetut. Mutta kaksi muuta olivatkin sitten selvästi enemmän ajetut. Pinta selvästi kulunut oli molemmissa ja hetihän sitä mittailla piti. Urasyvyys n. 0.4-0.6 pienempi oli kuin uuden veroisissa kappaleissa. Joten tuhansia noilla ajettu selvästi. Tosi matalathan näissä premiumeissa pinnat nykyään näyttää olevan myös.

Pistin reklamaatiotiota niin nopeasti tuli englanniksi että bridgestonelle laittoivat kyselyn ja seuraavana päivänä tuli vastaus että 6.400mm on valmistajan speksin mukaiset urat uutena. Ehdottivat että 50% alennus noista kahdesta tai sitten palautus ja rahat takaisin. Korvaavia ei löytynyt kun loput kaksi viimeistä samoilla urasyvyyksillä.

Päädyin pitämään kumit ja paikallisessa hyväksi todetussa liikkeessa kävin alle laitatuttamassa. Ei pahaa sanottavaa ainakaan asentajalla ollut. Vielä kortille palautusta odottelen erenkailta.

Nopea toimitus ja kommunikointi firmassa. Saahan noissa demoissa selvästi tarkkana olla ja tietenkin kyseenalaista demona myydä näin kuluneita. Sivuilla ei kyllä missään taida lukea että mitä "demo" merkintä heistä on, mutta ei tietenkään näin paljon kuluneita voi olla.
Noissa demoissa on aina se riski, ettei tiedä mitä saa. Mä oon kuullu et moni myy niitä vähän kuluneita uuden veroisina, mut toi on kyl aika törkeet et urasyvyys eroaa noin paljon. Hyvä että sait edes alennusta, mut ois kai se pitäny mainita selkeemmin ettei oo ihan uusia. Miten noi Bridgestonet muutenn toimii? Oon ite aina ollu vähän skeptinen noiden demo-ostosten suhteen.
 
Noissa demoissa on aina se riski, ettei tiedä mitä saa. Mä oon kuullu et moni myy niitä vähän kuluneita uuden veroisina, mut toi on kyl aika törkeet et urasyvyys eroaa noin paljon. Hyvä että sait edes alennusta, mut ois kai se pitäny mainita selkeemmin ettei oo ihan uusia. Miten noi Bridgestonet muutenn toimii? Oon ite aina ollu vähän skeptinen noiden demo-ostosten suhteen.
Ei vielä ole montaa kilometriä noilla ajettuna niin en mene mitään vielä äänekkyydestä tai muustakaan sanomaan. Hiljaisiksihan näitä on kehuttu niin toivon mukaan hiukkasen entisiä goodyearin (vm -22) nakkeja hiljaisemmat olisivat niin tyytyväinen olisin.

Ensimmäistä kertaa nyt demoja kokeilin. Säästö mielessä tietenkin kun kyllähän nämä 20tuumaiset aika hunajaa maksaa.
 
Michelin Primacy 5 ollut hyvä rengas. Misukka on ollut aina sellainen varma valinta kesärenkaaksi ja niin oli nyt tuo uusinkin malli.

Meni keväällä renkaanvaihto vähän pitkäksi kun en saanut aikaiseksi varata ajoissa aikaa rengashotelliin ja siellä oli sitten viikon jono siinä vaihessa kun varasin. Niinpä ajelin kitkoilla sen viikon yli 10C kelissä ja pitää ihmetellä, miten kukaan viitsii ajella kitkoilla kesän läpi. Vaikka olisi täysin piittaamaton kitkarenkaiden huonoista turvallisuusominaisuuksista kesäkelissä, niin onhan niiden tuntumakin todella epämiellyttävän löllöinen lämpimällä ja luulisi sen häiritsevän autoilijaa todella paljon. Alle +10C oli vielä ihan siedettävä ajaa vaikka toki huonompi kuin kesärenkailla.
 
Niinpä ajelin kitkoilla sen viikon yli 10C kelissä ja pitää ihmetellä, miten kukaan viitsii ajella kitkoilla kesän läpi. Vaikka olisi täysin piittaamaton kitkarenkaiden huonoista turvallisuusominaisuuksista kesäkelissä, niin onhan niiden tuntumakin todella epämiellyttävän löllöinen lämpimällä ja luulisi sen häiritsevän autoilijaa todella paljon. Alle +10C oli vielä ihan siedettävä ajaa vaikka toki huonompi kuin kesärenkailla.
Sama fiilis täälläkin, aikaisempina keväänä venynyt tuo renkaanvaihto kitkoista kesiin yli vapun täällä etelässä niin onhan tuo kyllä äärettömän epämukava ajaa yli +10c lämpötiloissa kitkoilla ja märällä etenkin surkea rengas. Se on kun ilmapatjalla olis tiellä missä on vaan ratti, ei minkäänmoista tuntumaa oikeen tiehen. Ja onhan siinä myös sekin että saa kyllä kitkansa pilalle ominaisuuksiltaan hyvin nopeasti jos meinaa vielä ajella seuraavana talvena.
 
Sama fiilis täälläkin, aikaisempina keväänä venynyt tuo renkaanvaihto kitkoista kesiin yli vapun täällä etelässä niin onhan tuo kyllä äärettömän epämukava ajaa yli +10c lämpötiloissa kitkoilla ja märällä etenkin surkea rengas. Se on kun ilmapatjalla olis tiellä missä on vaan ratti, ei minkäänmoista tuntumaa oikeen tiehen. Ja onhan siinä myös sekin että saa kyllä kitkansa pilalle ominaisuuksiltaan hyvin nopeasti jos meinaa vielä ajella seuraavana talvena.
Yllättävän paljon näkee liikenteessä edelleen autoja, joissa on kitkarenkaat. Tosin muutama päivä sitten näin ajossa Teslan, jossa oli edelleen nastarenkaat...
 
Mitkä on ns. paremmat halpikset kesärenkaiksi. Premiumit jätän kauppaan kun ainakin koossa 225/55/17 aika kalliita. Oma hintatavoite max 100e kpl ilman asennusta. Edelliset renkaat on jotkut Misukan Premacyt jotka ihan ok mutta liian kalliit omaan makuun.
 
Mitkä on ns. paremmat halpikset kesärenkaiksi. Premiumit jätän kauppaan kun ainakin koossa 225/55/17 aika kalliita. Oma hintatavoite max 100e kpl ilman asennusta. Edelliset renkaat on jotkut Misukan Premacyt jotka ihan ok mutta liian kalliit omaan makuun.
Linglong Sport Masterit on hintaisekseen hyvät. Voittaa jopa premium-renkaat märkäjarrussa, mutta muissa asioissa on jouduttu sitten tekemään kompromisseja ja erityisen kestävät nuo ei ole. Mutta nyt kun katsoin niin tuossa koossa Linglongit alkaa olla yli satasta kappaleelta, yllättävän kalliita tällä hetkellä.

Laufenn S Fit 2 on myös ihan hyvin testeissä pärjännyt.

 

Edulliset kiinalaiset renkaat, jos budjetissa pysyminen tärkeää.
Näin varmasti, ja idea olikin yrittää valita niistä monista ne vähän paremmat jos eroja on.
KUMHO Ecsta HS52 @ 98,09 €/kpl

Laitetaan korvan taakse.
Linglong Sport Masterit on hintaisekseen hyvät. Voittaa jopa premium-renkaat märkäjarrussa, mutta muissa asioissa on jouduttu sitten tekemään kompromisseja ja erityisen kestävät nuo ei ole. Mutta nyt kun katsoin niin tuossa koossa Linglongit alkaa olla yli satasta kappaleelta, yllättävän kalliita tällä hetkellä.

Laufenn S Fit 2 on myös ihan hyvin testeissä pärjännyt.

Kuulostaa ehkä erikoiselta mutta nostan kulutuskestävyyden ja rungon jäykkyyden märkäpidon edelle. Kuivallahan pitää mikä vaan karrikoidusti. Olitko mistä testejä kattellut? Laufennia voisi tutkia tarkemmin.
 




 
Mitkä on ns. paremmat halpikset kesärenkaiksi. Premiumit jätän kauppaan kun ainakin koossa 225/55/17 aika kalliita. Oma hintatavoite max 100e kpl ilman asennusta. Edelliset renkaat on jotkut Misukan Premacyt jotka ihan ok mutta liian kalliit omaan makuun.

Tasaisen varma rengas. Ostin itse nuo koossa 205/60r16 ja oli valmistettu Taiwanissa (jos valmistusmaalla on väliä). Tuossa sinun koossa näyttäisi saavan alkaen 80e/kpl.
 
Viimeksi muokattu:
Näin varmasti, ja idea olikin yrittää valita niistä monista ne vähän paremmat jos eroja on.

Laitetaan korvan taakse.

Kuulostaa ehkä erikoiselta mutta nostan kulutuskestävyyden ja rungon jäykkyyden märkäpidon edelle. Kuivallahan pitää mikä vaan karrikoidusti. Olitko mistä testejä kattellut? Laufennia voisi tutkia tarkemmin.
Tuossa on monet renkaat päälle 80€ kappale ja ostaessasi 60€ tzipale renkaat ni saat mukavasti gasoa tankkiin tai ölberiä gaymarket, liiteri tai ääspoonus paikoista.☺️
 
Kiitos vaan suosituksista. Nyt pitäisi vaan päättää mitkä hommaa. GT Radialit oli joskus ja ne kului todella nopeasti mutta voihan olla muuttuneet, mutta silti taidan päätyä joihinkin muihin.
 
Kuulostaa ehkä erikoiselta mutta nostan kulutuskestävyyden ja rungon jäykkyyden märkäpidon edelle. Kuivallahan pitää mikä vaan karrikoidusti. Olitko mistä testejä kattellut? Laufennia voisi tutkia tarkemmin.
Jos ajaa ennakoiden niin eihän sen renkaan tarvi paras olla siinä märkäjarrussa ja/tai -pidossa. :thumbsup:

Laufenn oli pärjännyt jossain suomalaisessa lehtitestissä hyvin, mutten nyt muista mikä lehti oli kyseessä, kun niitä tulee luettua niin monta. Laufenn on Hankookin kakkosbrändi, eli ei ole mikään halpiskiinalainen siis kyseessä.

Linglong oli Auto Bildin 50 kesärenkaan testissä ollut paras märkäjarrussa. Kyseisessä testissä myös GT-Radial Sport Active 2 Evo pärjäsi tosi hyvin ja myös kulutuskesto oli hyvä, mutta sitä rengasmallia ei taida saada tuossa sinun koossasi, enkä tiedä kuinka paljon tuon yhden mallin perusteella pystyy vetään johtopäätöksiä muihin GT-Radialeihin liittyen.

Jos itse tässä hintaluokassa ostaisin renkaat niin ostaisin varmaan yllä ehdotetut Kumhot tai sitten Laufennit. Barum Bravuris 6 on myös hyvä renkula.:thumbsup:
 
Jos ajaa ennakoiden niin eihän sen renkaan tarvi paras olla siinä märkäjarrussa ja/tai -pidossa. :thumbsup:

Laufenn oli pärjännyt jossain suomalaisessa lehtitestissä hyvin, mutten nyt muista mikä lehti oli kyseessä, kun niitä tulee luettua niin monta. Laufenn on Hankookin kakkosbrändi, eli ei ole mikään halpiskiinalainen siis kyseessä.

Linglong oli Auto Bildin 50 kesärenkaan testissä ollut paras märkäjarrussa. Kyseisessä testissä myös GT-Radial Sport Active 2 Evo pärjäsi tosi hyvin ja myös kulutuskesto oli hyvä, mutta sitä rengasmallia ei taida saada tuossa sinun koossasi, enkä tiedä kuinka paljon tuon yhden mallin perusteella pystyy vetään johtopäätöksiä muihin GT-Radialeihin liittyen.

Jos itse tässä hintaluokassa ostaisin renkaat niin ostaisin varmaan yllä ehdotetut Kumhot tai sitten Laufennit. Barum Bravuris 6 on myös hyvä renkula.:thumbsup:
Tuo ennakoiden ajaminen perusteluna on sikäli hauska ettei kaikkea nyt vaan voi ennakoida.
 
Jos ajaa ennakoiden niin eihän sen renkaan tarvi paras olla siinä märkäjarrussa ja/tai -pidossa. :thumbsup:

Laufenn oli pärjännyt jossain suomalaisessa lehtitestissä hyvin, mutten nyt muista mikä lehti oli kyseessä, kun niitä tulee luettua niin monta. Laufenn on Hankookin kakkosbrändi, eli ei ole mikään halpiskiinalainen siis kyseessä.

Linglong oli Auto Bildin 50 kesärenkaan testissä ollut paras märkäjarrussa. Kyseisessä testissä myös GT-Radial Sport Active 2 Evo pärjäsi tosi hyvin ja myös kulutuskesto oli hyvä, mutta sitä rengasmallia ei taida saada tuossa sinun koossasi, enkä tiedä kuinka paljon tuon yhden mallin perusteella pystyy vetään johtopäätöksiä muihin GT-Radialeihin liittyen.

Jos itse tässä hintaluokassa ostaisin renkaat niin ostaisin varmaan yllä ehdotetut Kumhot tai sitten Laufennit. Barum Bravuris 6 on myös hyvä renkula.:thumbsup:
Laufen se varmaan olis sitten. En tiedä miksi Mazda 6 suosittelee tuota 225 55 17 kokoa joka on vissiin yleisempi pakuissa tai SUV:ssa. Hankala ja vähän kalliimpi kantavuuden takia mutta mukava ajettava.
 
Tuo ennakoiden ajaminen perusteluna on sikäli hauska ettei kaikkea nyt vaan voi ennakoida.
Ei tietenkään voi, mutta sit kaikki ajettas Linglongeilla, jos mentäisiin vaan parhaan märkäjarrun omaallavalla renkaalla. Mikään suosittelemani rengas ei ole huono tai vaarallinen; siis testitulosten perusteella. Mikäli on tuotantoeräkohtaista vaihtelua niin sillehän ei tietty voi mitään.
 
Ei tietenkään voi, mutta sit kaikki ajettas Linglongeilla, jos mentäisiin vaan parhaan märkäjarrun omaallavalla renkaalla. Mikään suosittelemani rengas ei ole huono tai vaarallinen; siis testitulosten perusteella. Mikäli on tuotantoeräkohtaista vaihtelua niin sillehän ei tietty voi mitään.
Tästä voin olla samaa mieltä.
 
Ja märkyyteen ei olennaisesti auta kuin urasyvyys.

Ja jos ei huoletta pysty heittelemään niitä 800€ Continentaleja alle kun kulumisrajoittimet lähestyy niin samalla rahalla saa 2x Barumit, todennäköisemmin ajat silloin paremmilla renkailla pidempään ellei aina tavan vuoksi kalua nuukuuttaan Silestoneiksi.
 
Ja märkyyteen ei olennaisesti auta kuin urasyvyys.

Ja jos ei huoletta pysty heittelemään niitä 800€ Continentaleja alle kun kulumisrajoittimet lähestyy niin samalla rahalla saa 2x Barumit, todennäköisemmin ajat silloin paremmilla renkailla pidempään ellei aina tavan vuoksi kalua nuukuuttaan Silestoneiksi.
Joo, itsekin ajan mieluummin usein uusilla renkailla kuin ajan samoilla vuosikausia, mutta rajansa tietty kaikella.

Osa renkaista kuluu tautisen nopeasti; esim. monet kiinalaiset ja ainakin ne ekat Nokian Powerproofit (jossa ei ole niin mallinumeroa ollenkaan perässä) kului omassa käytössä tosi nopeasti.
 
Tilasin Sailun Attrezzo ZSR2 EV renkaat, renkaatalle.fi kaupasta. Toimitus asennusliikkeeseen ja reilun viikon päästä asennus, asennus maksettiin samalla kun renkaat. Saa nähdä miten kaikki toimii ja onko renkaat hyvät. Laittelen kokemuksia reilun viikon päästä. Nämä siis koossa 255/45R19. Hinta asennettuna 500 €. Merkkirenkaat helposti päälle 1000 € asennettuna, joten saa nähdä oliko tämä nyt sitten hyvä vai huono diili.
 
Joo, itsekin ajan mieluummin usein uusilla renkailla kuin ajan samoilla vuosikausia, mutta rajansa tietty kaikella.

Osa renkaista kuluu tautisen nopeasti; esim. monet kiinalaiset ja ainakin ne ekat Nokian Powerproofit (jossa ei ole niin mallinumeroa ollenkaan perässä) kului omassa käytössä tosi nopeasti.
Esimerkiksi Trianglen Effexsportit eivät ole paskat ajaa mutta ei niissä kulutuskestävyyttäkään ole.
 
Tilasin Sailun Attrezzo ZSR2 EV renkaat, renkaatalle.fi kaupasta. Toimitus asennusliikkeeseen ja reilun viikon päästä asennus, asennus maksettiin samalla kun renkaat. Saa nähdä miten kaikki toimii ja onko renkaat hyvät. Laittelen kokemuksia reilun viikon päästä. Nämä siis koossa 255/45R19. Hinta asennettuna 500 €. Merkkirenkaat helposti päälle 1000 € asennettuna, joten saa nähdä oliko tämä nyt sitten hyvä vai huono diili.
Itse ajattelin kokeilla mebiin paikallinen pulju myisi alle 600e kierros ei mieltä siis tilailla mistään ja premiumit on tuplat tai yli.
 
Suomalaiseen kansanautoon (Octavia) pitäisi saada uuden gummit.

Kysyin paikalliselta vähän hintoja:
Blue 3: 495€
Primacy 5: 540€
Contact 7: 540€
Ventus Prime 4: 420€

Näistä jatkoon Hankook ja Michelin. Onko 120€ ero perusteltavissa? Misukat pidempiaikaiset ja paremmat?
 
Kyllä minä Hankookit ostaisin, käy tuolla rahalla kerran perheellinen kaupassa.
 
Nuo Hankookit ostin juuri edellisen Octavian alle ja ei mitään pahaa sanottavaa. Hiljaiset, mukavat ajaa, pahimmillakaan sadekeleillä ei pelottanut ja olivat vielä edullisetkin. TM:n kesärengasvertailussa saivat 4 tähteä.
 
Suomalaiseen kansanautoon (Octavia) pitäisi saada uuden gummit.

Kysyin paikalliselta vähän hintoja:
Blue 3: 495€
Primacy 5: 540€
Contact 7: 540€
Ventus Prime 4: 420€

Näistä jatkoon Hankook ja Michelin. Onko 120€ ero perusteltavissa? Misukat pidempiaikaiset ja paremmat?
Ääni michelineille, ollut mukavat alla ja noista taitaa saada vielä koosta riippuen 40-100€ takas lahjakorttina. Omalla kokemuksella misukat kestää ja ei niitä muuten saa vaihtokuntoon kuin ajamalla
 
Ääni michelineille, ollut mukavat alla ja noista taitaa saada vielä koosta riippuen 40-100€ takas lahjakorttina. Omalla kokemuksella misukat kestää ja ei niitä muuten saa vaihtokuntoon kuin ajamalla

Mikä tämä lahjakorttihomma on?
 
Ääni michelineille, ollut mukavat alla ja noista taitaa saada vielä koosta riippuen 40-100€ takas lahjakorttina. Omalla kokemuksella misukat kestää ja ei niitä muuten saa vaihtokuntoon kuin ajamalla
Taisi kamppis olla ja mennä, ainakaan Michelinin kotisivuilla ei ole voimassa olevia kampanjoita.
 
Nyt on Sailun Atrezzo ZSR2 EV renkaat alla koossa 255/45R19. Hintaa asennettuina ja toimitettuina asennuspaikkaan oli 500 € renkaatalle.fi kaupasta.

Renkaatalle.fi ainakin toimi hyvin, helppo tilata, helppo valita asennuspaikka ja renkaat/asennus maksettiin samalla kertaa niin oli sinänsä kätevää kun ei tarvitse sitten erikseen rengasliikkeessä vääntää asennuksen hinnasta. Toimitus oli perillä parissa päivässä ja asennuspaikka hoiti hommansa hyvin.

Itse renkaista kokemusta vasta pari kymmentä kilometriä, mutta jos vertaan Teslan ensiasennus Hankook Ventus renkaisiin niin ovat hiljaisemmat ja eivät poukkoile moottoritien urissa kuten nuo. Tosin vertailu nyt siis käytännössä vähän epäreilu kun Hankookeissa oli pintaa enää reilu 2 mm ja ajettuna n. 70tkm 3 kesän aikana. Enkä nyt muista millaiset nuo olivat uutena.

Saa sitten nähdä miten kestävät kulutusta, vähän on huonosti missään mitään arvosteluja näistä, mutta oma oletus on, että aiemmin joutuu vaihtamaan uusiin kuin Hankookit, tosin hintakin oli vain puolet niistä.
 
N. 7 mm näyttää olevan. Täytyy mitata vielä tarkemmin. Tommonen muovinen mittari vaan käytössä.
Jos millään muistat, jaksat, viitsit, haluat niin mittaatko syksyllä pinnan (ajomäärän) ja raportoit tänne? Itseä kanssa kyseiset renkulat kiinnostais mutta normaalit (ei EV) versiot ainakin raportoitu kuluvan todella nopeasti.
 
Jos millään muistat, jaksat, viitsit, haluat niin mittaatko syksyllä pinnan (ajomäärän) ja raportoit tänne? Itseä kanssa kyseiset renkulat kiinnostais mutta normaalit (ei EV) versiot ainakin raportoitu kuluvan todella nopeasti.
Jos muistan niin voin laittaa. Tilasin kanssa juuri EV mallin koska jostain luin että ilman EV:tä olevat kuluvat nopeasti ja näiden pitäisi kestää paremmin kulutusta.
 
Tullut tällä viikolla ajettua vajaa tuhat kilometriä näillä Sailun Atrezzo zsr2 EV renkailla ja tuntuvat olevan todella hyvät ja hiljaiset. Huomattavasti paremmat ajaa kuin Hankookit tosin ne siis olivat varsin kuluneet jo.

Joten jos vaan eivät kulu todella nopeasti loppuun niin voin suositella ja ostan samanlaiset seuraavaksikin. Mutta toki toki kesto sitten selviää vasta ehkäpä ensi kesänä lopulta.
 
Mikäköhän rengas olis paras kun tulee vähän ajoa vuodessa, niin ei viittis paljoa maksaa. Miettiny nyt Kumhoja tuoho i20een. Siinä käsittääkseni parasta hintalaatu suhdetta kun ottaa huomioon ettei ole iha laarin paskin linglong :D Onko jotain muita (järkeviä)vaihtoehtoja? tuohon 200-250e hintaluokkaan?

1781263630218.png
 
Mikäköhän rengas olis paras kun tulee vähän ajoa vuodessa, niin ei viittis paljoa maksaa. Miettiny nyt Kumhoja tuoho i20een. Siinä käsittääkseni parasta hintalaatu suhdetta kun ottaa huomioon ettei ole iha laarin paskin linglong :D Onko jotain muita (järkeviä)vaihtoehtoja? tuohon 200-250e hintaluokkaan?

1781263630218.png

Nuo on ihan hyvät, voin suositella. i20 koko lienee 185/65R15.
 
Joo 185/60... mutta 175/65 halvempi ja käy myös. Vähä special koko toi 185 60 niin mielummin otan 175/65

Suurimpaan osaan autoista jossa on 185/60 käy aivan hyvin myös 185/65. Kannattaa vain etukäteen katsoa että paljon mittarivirhettä on, ettei lipsahda väärään suuntaan. Useimmissa autoissa mittarivirhe korjaantuu juuri sopivasti isommalla renkaalla.

Vierintäkehää jos vertaa niin 175/65 on +1% ja 185/65 +3%.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 083
Viestejä
5 239 877
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom