- Liittynyt
- 07.07.2021
- Viestejä
- 2 195
... Nyt kuitenkin sain alleni renkaat, joissa pintaa on jäljellä tosi vähän (lailliset kyllä vielä) ja neuvottiin olemaan kuukauden päästä yhteydessä renkaiden uusimisen suhteen, kun pahin vaihtosesonki helpottaa.
Minusta tässä ei ole mitään järkeä, että kauden yli säilytetään renkaita, joissa ajopintaa on jäljellä 1-2 kuukautta. Jos kyse ei olisi muutaman kympin hommasta, epäilisin, että tässä on ollut aikomus rahastaa ylimääräisestä vaihdosta. Enemmänhän tuo pulju rahaa tekisi jos myisi minulle talven aikana puhelinsoitolla uudet renkaat. Olisin tiedustellut onko tämä ihan normaali tapa toimia?
...
Tuo on vähän kaksipiippuinen juttu, toinen tykkää toisesta ja joku toinen taas toisesta. Joku toinen voisi olla sitä mieltä, että yritetään turhaan myydä uudet, jos vanhat kerran on vielä hyvin (?) lailliset. Toisen 1-2kk voi olla toisen pari vuotta. Nythän sulle kuitenkin kerrottiin, että uusien renkaiden hankinta mahdollisesti tulee jossakin kohtaa eteen, ja halutessasi voit uudet renkaat asennuttaa. Tulee joo yksi käynti siellä lisää, muuten en näe varsinaisesti ongelmaa. Talvi on myös hyvinkin pitkä aika, suurella osalla säilöasiakkaista ei keväällä enää edes ole samaa autoa, talven aikana ostettu uusi rengassarja menisi käytännössä hukkaan. Tietysti voisi olla hyvä tehdä selkeämmät pelisäännöt, tai ainakin tehdä asia asiakkaalle selvemmäksi mitä odottaa, vaikka joku tietty kulutuspinnan määrä, jonka jälkeen soitellaan keväämmällä perään mahdollisesta uusimisen tarpeesta tms. Ihan hyvä olisi myös itsekin niitä renkaita välillä kurkata, ainakin nyt kauden aluksi ja lopuksi, eikä pahaa tekisi välissäkään hieman sinne suuntaan kumartaa, tai sitten kysyy itse niitä rengasliikkeessä vaihtaessaan, että miltä näyttää.