Kesärenkaat - yleisketju

Vähän ehkä offtopic, mutta ei näin pienelle kysymykselle viitsi omaa ketjuakaan tehdä.

Kävin tänään vaihdattamassa Vianorilla kesärenkaat alle. Minulla on rengashotelli palveluna. Mitään kirjallista minulla tästä ei ole, mutta minulle on sanottu, että kun renkaat ovat säilytyksessä, ne tarkistetaan ja Vianorilta oltaisiin yhteydessä, jos renkaat kaipaisivat uusimista. Tähän lupaukseen olin luottanut. Nyt kuitenkin sain alleni renkaat, joissa pintaa on jäljellä tosi vähän (lailliset kyllä vielä) ja neuvottiin olemaan kuukauden päästä yhteydessä renkaiden uusimisen suhteen, kun pahin vaihtosesonki helpottaa.

Minusta tässä ei ole mitään järkeä, että kauden yli säilytetään renkaita, joissa ajopintaa on jäljellä 1-2 kuukautta. Jos kyse ei olisi muutaman kympin hommasta, epäilisin, että tässä on ollut aikomus rahastaa ylimääräisestä vaihdosta. Enemmänhän tuo pulju rahaa tekisi jos myisi minulle talven aikana puhelinsoitolla uudet renkaat. Olisin tiedustellut onko tämä ihan normaali tapa toimia?

On kyllä ollut niin erikoinen asiakaspalvelu muutenkin, että huh huh. Säätää on saanut ja sotatarinoita olisi kerrottavaksi. Tämä nyt ehkä vain viimeinen pisara. Saa siis suositella myös parempaa rengashotelli ja -vaihto -palvelua Tampere - Nokia - Pirkkala -akselilla.

Viimeksi muokattu:
Vähän ehkä offtopic, mutta ei näin pienelle kysymykselle viitsi omaa ketjuakaan tehdä.

Kävin tänään vaihdattamassa Vianorilla kesärenkaat alle. Minulla on rengashotelli palveluna. Mitään kirjallista minulla tästä ei ole, mutta minulle on sanottu, että kun renkaat ovat säilytyksessä, ne tarkistetaan ja Vianorilta oltaisiin yhteydessä, jos renkaat kaipaisivat uusimista. Tähän lupaukseen olin luottanut. Nyt kuitenkin sain alleni renkaat, joissa pintaa on jäljellä tosi vähän (lailliset kyllä vielä) ja neuvottiin olemaan kuukauden päästä yhteydessä renkaiden uusimisen suhteen, kun pahin vaihtosesonki helpottaa.

Minusta tässä ei ole mitään järkeä, että kauden yli säilytetään renkaita, joissa ajopintaa on jäljellä 1-2 kuukautta. Jos kyse ei olisi muutaman kympin hommasta, epäilisin, että tässä on ollut aikomus rahastaa ylimääräisestä vaihdosta. Enemmänhän tuo pulju rahaa tekisi jos myisi minulle talven aikana puhelinsoitolla uudet renkaat. Olisin tiedustellut onko tämä ihan normaali tapa toimia?

On kyllä ollut niin erikoinen asiakaspalvelu muutenkin, että huh huh. Säätää on saanut ja sotatarinoista olisi kerrottavaksi. Tämä nyt ehkä vain viimeinen pisara. Saa siis suositella myös parempaa rengashotelli ja -vaihto -palvelua Tampere - Nokia - Pirkkala -akselilla.

Kun vuosien varrella nähnyt rengashotelleja, jotka säilyttävät asiakkaiden pyöräsarjat miten sattuu, esim. ulkona olevissa merikonteissa läpi talven, en näe mitään syytä käyttää niiden palveluita.

Jos mahdollista, säilytä sisätiloissa kotona, omassa varastossa / autotallissa ja voit itse myös pestä / vahata vanteet tarvittaessa, sekä uusia renkaat missä ja milloin haluat.

Uusia voi irtovanteille sesongin ulkopuolella tai sesongille tultaessa etsiä allevaihtopaikan uusien renkaiden ja työn hinnan, sekä saatavuuden perusteella. Et ole sidottu rengashotelliin.

Edit. Samalla voi välttyä pahimmalta sesonkiruuhkalta ja saada rengastöille kiireettömän ja kokeneen asentajan.

Olisin tiedustellut onko tämä ihan normaali tapa toimia?
Mä vaihdoin Vianorilta pois jo ennen koronaa, mutta se oli lokaatiopoliittinen juttu. Nyt ei ole mitään muistikuvaa, ehdotettiinko sieltä käsin sarjan uusimista missään vaiheessa. Mutta RengasCenter ainakin lähetti mulle meiliä, että kannattaa ainakin harkita uuden satsin ostamista, koska renkaillakin on parasta ennen -päiväys olemassa jollain tasolla.

... Nyt kuitenkin sain alleni renkaat, joissa pintaa on jäljellä tosi vähän (lailliset kyllä vielä) ja neuvottiin olemaan kuukauden päästä yhteydessä renkaiden uusimisen suhteen, kun pahin vaihtosesonki helpottaa.

...

Tuo on vähän kaksipiippuinen juttu, toinen tykkää toisesta ja joku toinen taas toisesta. Joku toinen voisi olla sitä mieltä, että yritetään turhaan myydä uudet, jos vanhat kerran on vielä hyvin (?) lailliset. Toisen 1-2kk voi olla toisen pari vuotta. Nythän sulle kuitenkin kerrottiin, että uusien renkaiden hankinta mahdollisesti tulee jossakin kohtaa eteen, ja halutessasi voit uudet renkaat asennuttaa. Tulee joo yksi käynti siellä lisää, muuten en näe varsinaisesti ongelmaa. Talvi on myös hyvinkin pitkä aika, suurella osalla säilöasiakkaista ei keväällä enää edes ole samaa autoa, talven aikana ostettu uusi rengassarja menisi käytännössä hukkaan. Tietysti voisi olla hyvä tehdä selkeämmät pelisäännöt, tai ainakin tehdä asia asiakkaalle selvemmäksi mitä odottaa, vaikka joku tietty kulutuspinnan määrä, jonka jälkeen soitellaan keväämmällä perään mahdollisesta uusimisen tarpeesta tms. Ihan hyvä olisi myös itsekin niitä renkaita välillä kurkata, ainakin nyt kauden aluksi ja lopuksi, eikä pahaa tekisi välissäkään hieman sinne suuntaan kumartaa, tai sitten kysyy itse niitä rengasliikkeessä vaihtaessaan, että miltä näyttää.

Uusin TM ulkona ja testitulokset:

Voittaja:
-Michelin Primacy 5
Heti perässä:
-Continental ContipremiumContact 7
-Pirelli Cinturato P7C2
-Bridgestone Turanza 6
Hyvää keskikastia:
-Nokian Hakka black
-Hankook Ventus Prime 4
Alempaa keskikastia:
-Turanza Allseason
-Cinturato Allseason
-Vredestein
-Continental Allseason
-Goodyear Eagle F1 Asy
-Nordman South
-Falken Ziex
Heikko vertailuryhmässään:
-Goodyear Vector Allseason

Huomioita:

1743567795597.png

Contissa todella heikko vierinvastus, vertailuvoitto meni tässä? Bridgestone pihistelijälle.

1743568073577.png

Urasyvyydet aika pienet uutenakin:

1743568138207.png

Olikos TM:n testissäkin GY kyykännyt noissa kylmän pään testeissä joita ihmeteltiin tuossa Aftonbladetin testissä kun yleensä GY on pärjännyt hyvin noissa rengastesteissä, tuossahan se haukuttiin suht käyttökelvottomaksi

Olikos TM:n testissäkin GY kyykännyt noissa kylmän pään testeissä joita ihmeteltiin tuossa Aftonbladetin testissä kun yleensä GY on pärjännyt hyvin noissa rengastesteissä, tuossahan se haukuttiin suht käyttökelvottomaksi

Joo, kylmällä heikko tulos GY:llä.

Yksi mikä ihmetytti on, että Micheliniltä ei ollut all season rengasta mukana. Vai onkos Crossclimate eri luokan rengas kuin nuo muut testin ympärivuotiset?

Onko ok edukkaita rengas kokemuksia perus autoon. Westlake ja Barum olisi ainakin tarjolla lähiliikkeessä, westlake ollen tosi edullinen.

Aika jännä miten voi jäädä Goodyear Asymmetric 6 noin alas. Ihan mielenkiinnosta olisi nyt nähdä koko testi. Niin hyvin pärjännyt kaikkialla muualla ihan tuoreissakin testeissä.

Onko ok edukkaita rengas kokemuksia perus autoon. Westlake ja Barum olisi ainakin tarjolla lähiliikkeessä, westlake ollen tosi edullinen.
Barum on eurooppalainen, Bravuris 6 on uunituore.

Falken, Taurus, Laufen, Uniroyal, Kleber...

Statistiikka

Viestiketjuista
273 440
Jäsenet
77 026
Uusin jäsen
JohnnyCage

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom