Kesärenkaat - yleisketju

Ostin omat Goodyear Efficientgrip Performance 2 (205/55R16V) liki samantien, kun kuulin mammuttimarkkinoiden kokonaishinnan olevan 466,64 €. Vilkaisin nopeasti rengasonline ja totesin sieltä tulevan kalliimmaksi. Olisinko tarkemmin penkomalla jostain muualta saanut halvemmalla juuri nuo renkaat (myös H kävisi, muttei W tai Y) 16"-aluvanteille asennettuna, tasapainotettuna ja alle asennettuna kehä III:n sisällä?
Ei halvemmalla eikä edes sama koko. Mutta Vuosaaren Rengascenter tarjosi nuo helahoitona 580 € (225/45R17). Ihan vaan siis jos jotain kiinnostaa.
 
Moro

Onkos muita jotka ovat vailla SUViin renkaita ja tutkineet että minkälaiset olisivat passelit?
Itse tuossa tutkiskelin tällaista kokoa 235/55 ZR19 105Y ,saisi olla ei niin kalliit kun Suomen teillä ja näillä nopeuksilla tulee toimeen vähän vaatimattomillakin kuin parhailla premium renkailla,hiljaiset kestävät sillä parhaan pidon kustannuksella.

Olishan näitä ei nyt ihan sieltä halvimmasta päästä:





Onko porukoilla mitään hajua edellisistä tai joistain muista vaihtoehdoista?
 
Moro

Onkos muita jotka ovat vailla SUViin renkaita ja tutkineet että minkälaiset olisivat passelit?
Itse tuossa tutkiskelin tällaista kokoa 235/55 ZR19 105Y ,saisi olla ei niin kalliit kun Suomen teillä ja näillä nopeuksilla tulee toimeen vähän vaatimattomillakin kuin parhailla premium renkailla,hiljaiset kestävät sillä parhaan pidon kustannuksella.

Olishan näitä ei nyt ihan sieltä halvimmasta päästä:





Onko porukoilla mitään hajua edellisistä tai joistain muista vaihtoehdoista?
Noista nyt vois melkein noita Kumhoja ajatella, ei pöllömmin pärjännyt testeissäkään, esim 2025 Auto Bild Summer Performance Tyre Test - Tyre Reviews And Ratings
 
Luin tossa Kuluttaja-lehden laajaa rengastettiä. Aikaisemmin testivoittajana on ollut talvella ContiViking Contact ja kesällä Conti Premium Contact. Mulla on molemmat ja kesärengas hoitaa hommansa ja tuo kitka on ollut jopa hämmästyttävän hyvä. Nytkin Continental voitti mutta ei tällä kertaa Premium Contactilla vaan Sport Contactilla. Erikoinen vaihto? Tuo Sport on varmaan hyvä kumi sekin mutta luultavasti sen ominaisuudet painottuu vähän toisin.
 
Normaalihinta ei ole olennainen, eikä monellakaan ole kotona rengas- ja tasapainotuskonetta. Siksi ei ole hyvä laittaa vertailtaviksi luvuiksi 609 € vs. 396 €, ja vaivihkaa todeta "alen jälkeen kohtalainen, +postikulut".

Mammuttimarkkinoiden hinta on helppo ilmoittaa. Se on 517,64 € sisältäen kaiken. Maksun jälkeen valitset sopivan asennuspäivän, ja ajat tyhjän auton paikalle silloin.

Kärkkäisen ostoskorin alimmalla rivillä luki 420,80 €. Maksun jälkeen alat etsiä halvimpia rengastöitä, mutta aikaa ei vielä uskalla varata, kun Postin toimitusajoista ei niin tarkkaan tiedä. Kun Posti saapuu, heität renkaat hetkeksi autotalliin/varastoon/olohuoneen nurkkaan/auton konttiin haisemaan.
Tuollainen 16" on usein alumiinivanne. Varaat 4 kpl vanteelle asennus, 4 kpl tasapainotus ja alle asentamisen. Voi olla, että saat sopivan läheltä kotia 80 eurolla, mutta jollain voi maksaa 100 €. Asennuspäivän koittaessa roudaat renkaat konttiin ja ajat paikalle. Jos sait rengastyöt 80:llä, on loppusumma 420,80 € + 80 € = 500,80 €. Jos satasella, niin 520,80 €.


Vertailukelpoisemmat hinnat:

Mammuttimarkkina 517,64 €.
Kärkkäinen + asennusliike 500 - 520 €

Hinnoissa ei ole isoa eroa, mutta jälkimmäisessä on ylimääräistä jumppaa renkaiden nostelun ja väliaikaissäilytyksen kanssa (plus töiden hintojen selvittely ja ajan varaus).
Normaalihinta on olennainen jos alella myydään. Koskee ihan kaikkea myös renkaita. Jos ei jaksa renkaiden kanssa jumpata niin ostaa valmista pakettia. Työlästähän se on johonkin kerrostalon häkkivarastoon niitä raahata.
 
Normaalihinta on olennainen jos alella myydään. Koskee ihan kaikkea myös renkaita. Jos ei jaksa renkaiden kanssa jumpata niin ostaa valmista pakettia. Työlästähän se on johonkin kerrostalon häkkivarastoon niitä raahata.
Normaalihinnalla ei ole mitään merkitystä, kuten ei alennusprosentillakaan, vaan niiden yhteisvaikutus ratkaisee paljonko lompsa kevenee. (Normaalihinta olisi olennainen vain silloin, jos alennusprosentit olisivat samat.)

Jos vastakkain ovat:

A) normaalihinta 600 € ja alennus 15 % => 510 €

B) normaalihinta 580 € ja alennus 10 % => 522 €

Järkevä ostaa A:n, vaikka sen normaalihinta olikin suurempi. Yhteisvaikutus, eli alennettu hinta, ratkaisee.
 
Luin tossa Kuluttaja-lehden laajaa rengastettiä. Aikaisemmin testivoittajana on ollut talvella ContiViking Contact ja kesällä Conti Premium Contact. Mulla on molemmat ja kesärengas hoitaa hommansa ja tuo kitka on ollut jopa hämmästyttävän hyvä. Nytkin Continental voitti mutta ei tällä kertaa Premium Contactilla vaan Sport Contactilla. Erikoinen vaihto? Tuo Sport on varmaan hyvä kumi sekin mutta luultavasti sen ominaisuudet painottuu vähän toisin.
Joo, tuo SportContact on varsin urheilullinen rengas. Pito on kyllä todella hyvä tuossa uusimassa 7 versiossa. Mulla oli nuo renkaat CLS55 AMG:ssä ja paransivat ajettavuutta ja pitoa hurjasti aiempiin auton mukana tulleisiin renkaisiin verrattuna. Voittivat aikoinaan ylivoimaisesti Tyre Reviewsin testin, jonka seuraksena valitsin nuo.

Tämmöinen hauska kuvakin löytyi. :smile: Kuviostakin näkee, että kuvio ei ole kuvin tiuhaa kuivapidon maksimoimiseksi.

20221113_135554.jpg


Veikkaisin kyllä, että PremiumContact on useimmille se sopivampi valinta.
 
Normaalihinnalla ei ole mitään merkitystä, kuten ei alennusprosentillakaan, vaan niiden yhteisvaikutus ratkaisee paljonko lompsa kevenee. (Normaalihinta olisi olennainen vain silloin, jos alennusprosentit olisivat samat.)

Jos vastakkain ovat:

A) normaalihinta 600 € ja alennus 15 % => 510 €

B) normaalihinta 580 € ja alennus 10 % => 522 €

Järkevä ostaa A:n, vaikka sen normaalihinta olikin suurempi. Yhteisvaikutus, eli alennettu hinta, ratkaisee.
Lompsan kevenemisestä ei ole kyse vaan siitä että myydään tuotetta alella vaikka ale hinta on se normaalihinta. Tämä oli osaltani tässä.
 
Aika hurjia hintaeroja saman kokoisissa renkaissa samalla valmistajalla.
EV6seen pitänee tässä kesällä uusia renkaat ja katsellut Hankookin tuotteita esimerkiksi 1001renkaat myyjältä.
255/45/20" kokoisena.

Hankook Ventus S1 Evo3 EV K127E on 193€​

Hankook iON Evo on 251€​

Hankook iON Evo SUV on 279€​

Kaikki vierinnältään A luokkaa. Ensimmäisen märkäpito B. Jälkimmäiset 3xA.
Saa olla aikalailla parempi kumi, että iON versioista maksaisi noin paljon enemmän :hmm:
Samaa kokoluokkaa tuntuu olevan hintaerot muillakin kauppiailla. Tuo Evo3 EV K127E alkaa pahasti houkuttelemaan.
 
Aika hurjia hintaeroja saman kokoisissa renkaissa samalla valmistajalla.
EV6seen pitänee tässä kesällä uusia renkaat ja katsellut Hankookin tuotteita esimerkiksi 1001renkaat myyjältä.
255/45/20" kokoisena.

Hankook Ventus S1 Evo3 EV K127E on 193€​

Hankook iON Evo on 251€​

Hankook iON Evo SUV on 279€​

Kaikki vierinnältään A luokkaa. Ensimmäisen märkäpito B. Jälkimmäiset 3xA.
Saa olla aikalailla parempi kumi, että iON versioista maksaisi noin paljon enemmän :hmm:
Samaa kokoluokkaa tuntuu olevan hintaerot muillakin kauppiailla. Tuo Evo3 EV K127E alkaa pahasti houkuttelemaan.

193€ maksava perus ev rengas
251€ maksava ev rengas jossa on renkaan sisällä melun hiljennin matskut
279€ maksava ev rengas jossa on todennäköisesti anti-puncture teknologia elikkä tarkoittaa et voit jatkaa ajamista x km/h

Yleisesti mitä kalliimpi rengas samalla valmistajalla samassa mallissa niin sen enemmän teknologiaa renkaassa
 
Samanlaisia kokemuksia myös täällä Hakka Blue renkaista. Suhteessa äkkiä kului kun taas Hakkapeliitta 10 renkaisiin olen ollut hyvin tyytyväinen.
 
Onkos muita jotka ovat vailla SUViin renkaita ja tutkineet että minkälaiset olisivat passelit?
Itse tuossa tutkiskelin tällaista kokoa 235/55 ZR19 105Y ,saisi olla ei niin kalliit kun Suomen teillä ja näillä nopeuksilla tulee toimeen vähän vaatimattomillakin kuin parhailla premium renkailla,hiljaiset kestävät sillä parhaan pidon kustannuksella.
Onko renkaiden pakko olla 19-tuumaiset vai sopisiko esim. 235/60R18 tai 235/65R17, kun auto kumminkin tulee Suomen teille ja näille nopeuksille? Vanteet menisivät toki vaihtoon.

Vannetta pienentämällä saa renkaaseen lisää ilmatilaa mutta rengasta saa jäykistettyä pitämällä yläkanttiin valittuja rengaspaineita. Vähemmän aggressiivisessa rengaskoossa voi olla varaa ostaa premium-kumit halpiksien sijasta.
 
Moro

Vanteethan ovat jo olemassa ja sattuvat olemaan AMG merkkiset sellaiset helvetin kallit,oli jo käytettyä autoa ostettaessa,joten en ala satsaamaan vanteisiin lähes turhaan hommaan kun käytännössä ei premiumeilla ja keskihintaisilla kuitenkaan ole juurikaan eroa näillä Suomen max. 120 km/h nopeuksilla ja minun ajoni osuvat sinne 80-100 km/h rajoituksille.
Renkaiksi tuli Hankook Ventus S1 Evo3 SUV K127A 235/55 ZR19 105W XL jotka ovat pykälää "tukevammat" kuin mitä oli tuolla aiemmin puhetta Hankookin 101 luokan vaihtoehdosta.

Josku kun ajelin SLKlla hankin siihen oikein kunnon premiumit mutta siitä huolimatta jouduin ne vaihtamaan sen eka kesän jälkeen keskihintaisiin kun olivat oikeat uratutkat,eli ei aina voi voittaa valitsemalla sieltä kalleimmasta päästä edes rengasasiassa,ne kaikkein halvimman pään gummit kuitenkin saavat jäädä kaupan hyllylle mun puolesta.

Jos muistan niin kommentoin tuliko johtotähdestä ajokelvoton vaiko ei;)
 
Onko jo kysytty, eli mitä eroa on nokian hakka blue vs black malleissa? Molemmista olen kyllä kuullut hyvää pienestä ajomelusta.
 
Onko jo kysytty, eli mitä eroa on nokian hakka blue vs black malleissa? Molemmista olen kyllä kuullut hyvää pienestä ajomelusta.

Black on tarkoitettu tehokkaampiin autoihin ja urheilullisempaan ajoon, Blue vähän rauhallisempaan menoon. Ja sitten on toki vielä se Green kauppakasseihin ja kirkkokyyteihin, painottaen pientä polttoaineenkulutusta.

Edit:

Viileää hallintaa

Nokian Tyres​

Nokian Tyres Hakka® Black 3 vakuuttaa täsmällisellä ajotuntumalla, ensiluokkaisella pidolla ja alhaisella äänitasolla. Nauti varmasta pidosta jyrkissä kaarteissa, kuumalla asvaltilla ja märällä tiellä piiskaavan sateen jälkeen. Tunne ja aisti alhainen äänitaso. Märkäpito on EU-merkkinnän parhaassa A-luokassa. Hakka® Black 3 on suunniteltu urheilullisiin ja suorituskykyisiin henkilöautoihin. Se sopii erinomaisesti myös sähköautoihin ja hybrideihin. Hakka® Black 3 SilentDrive -rengas tekee ajokokemuksesta entistä hiljaisemman. Teknologia on saatavilla valituissa koissa.
  • Nauti tarkasta ja vakaasta hallinnasta
  • Erinomainen märkäpito keväästä syksyyn
  • Hiljaisempi jopa karkeilla teillä

Premium-kesärengas tehokkaisiin henkilöautoihin ja urheilullisiin perheautoihin

Nokian Tyres​

Hakka Blue 3 tarjoaa turvallisuutta ja ajomukavuutta tilanteisiin, joissa niitä eniten tarvitaan. Hakka Blue 3 -kesärengas on suunniteltu pohjoisen vaihteleviin olosuhteisiin. Siinä on yhdistetty taidokkaasti märkien teiden turvallisuus sekä luotettava ja hiljainen vierintä. EU-rengasmerkinnässä renkaan märkäpitoluokka on A eli paras mahdollinen. Rengas on suunniteltu tehokkaisiin keskikokoisiin henkilöautoihin ja urheilullisiin perheautoihin. Kattavasta kokovalikoimasta löytyy sopiva rengas myös uusimpiin hybrideihin ja sähköautoihin.
  • Pysähtyy tarkasti märällä tiellä ja estää tehokkaasti vesiliirtoa
  • Tunne tasapainoinen ajokäytös kaikissa sääolosuhteissa
  • Nauti mukavuudesta ja hiljaisesta ajamisesta myös karkeilla teillä

Ympäristöystävällinen kesärengas pienempiin ja keskikokoisiin henkilöautoihin

Nokian Tyres​

Pohjoisen vaihteleviin keleihin suunnattu Nokian Tyres Hakka Green 3 -kesärengas yhdistää taitavasti märän kelin turvallisuuden ja kepeän rullaamisen. Turvallinen ja tasapainoinen meno sadesäässä sekä säästöt polttoainekuluissa lisäävät ajokilometrien nautinnollisuutta. Pienempiin ja keskikokoisiin henkilöautoihin suunnatun Nokian Tyres Hakka Green 3:n valikoimaan kuuluu kattavasti kokoja hybrideihin ja sähköautoihin.
  • Vihreämpää autoilua – pieni polttoaineenkulutus säästää rahaa ja ympäristöä, hybridi- ja sähköautoilijalle enemmän kaivattuja kilometrejä
  • Hallittua turvallisuutta – erinomainen märkäpito ja vesiliirronvastustuskyky, kun sade yllättää
  • Luotettavaa matkantekoa – uusi ympäristöystävällinen kumiseos takaa oivallisen kulumiskestävyyden

Edit 2:

Liekö olemassa testejä, joissa olisi ollut black ja blue rinnan... Mutta Blue ja Green olivat rinnan Ruotsissa.

 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
272 273
Viestejä
4 704 953
Jäsenet
76 881
Uusin jäsen
JaKu82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom