Kesärenkaat - yleisketju

Nyt meni kyllä vähän ohi mitä yritit hakea.

Kertoi käytettyjen renkaiden ostoksistaan:

-Osti käytetyt Bridgestonet etuakselille ja käytetyt Nankangit taka-akselille, ei ole vielä asentanut
-Tällä hetkellä auton etuakselilla KE-kitkat ja taka-akselilla käytettynä aiemmin keväällä hankitut Michelin Pilot Sport 4S:t
-Jos olisi ostanut uudet, olisi luultavasti ostanut Landsailit

Hieman herää kyllä kysymys, miten huonokuntoisia renkaita kertoja ostaa ja/tai miten paljon kertoja ajaa ja/tai miten raskaalla kaasujalalla. Ei luulisi kenenkään haluavan jatkuvaa rengasrallia ostelemalla 4 milliin (tms.) ajettuja kumeja, kun onhan siinä vaivansa ja rengasliikekin ottaa vannetöistä jotakin. Mutta huvinsa kullakin.

Nyt meni kyllä vähän ohi mitä yritit hakea.
Ainakin yksi oli nuo Nankang AS-1 renkaat. Ilmeisesti kiinan? halpamerkki, mutta hintaisekseen taitaa olla ihan toimiva merkki? Jo vuosia sitten on ollut joku toinen Nankang malli mulla käytössä ja ainakin ensimmäiset pari kesää toimivat oikein hyvin. Malli melko varmasti oli NS-2.

------

Mun autossa oli jostain edellisestä korjauksesta jäänyt eturenkaat harituksen puolelle (eturenkaat kului myös sisäreunasta). Nyt saatiin isän kanssa säädettyä aurausta noin 2.5mm vanteen takareunasta mitattuna. Ja säädön jälkeen täytyi vielä rattia suoristaa säätämällä molempia puolia.

Olin tallettanut nuo pari kuvaa, joiden mukaan säätö.
Screenshot_2025-06-16-17-29-43-35_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg
Screenshot_2025-06-16-17-29-50-85_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg

Nelipyöräsuuntaus jäi nyt tällä kertaa teettämättä, mutta pääasia että itse pääsi räpeltämään auton parissa :D

Tuo "uusi" käytetty rengassarja oli 55€ yhteensä. Kunhan saan joskus aikaiseksi vaihdattaa ne alle.

Ei luulisi kenenkään haluavan jatkuvaa rengasrallia ostelemalla 4 milliin (tms.) ajettuja kumeja, kun onhan siinä vaivansa ja rengasliikekin ottaa vannetöistä jotakin. Mutta huvinsa kullakin.
13 500 km on tullut ajoa joulukuun lopusta. Mutta ei ole missään ylhäällä, että paljonko ajoa on tullut noilla 4mm kesä takarenkailla.

Täysin totta kyllä, että eihän tässä mitään järkeä oikein ole :)

30€ oli noiden takarenkaiden vaihto ja tasapainotus. Oli siis pakko saada jotkut takarenkaat kaljujen tilalle. Samalla selvisi, että ainakin takavanteet on pysyneet suorina edellisellä omistajalla. Eli siis 40+30.

Itse kyllä suunnittelin pääseväni koko kesän noilla nykyisillä, mutta ei kyllä mitenkään onnistu, kun onkin tullut suunniteltua enemmän ajettua.

KE-kitkat tosiaan edessä, mutta ei ne ole olleet kumma kyllä mitkään kovin huonot (omaan käyttöön). Eihän ne kesärenkaiksi ole edes tarkoitetutkaan.

Täytyy tässä joskus mittailla ainakin renkaiden urasyvyys. Mielestäni takarenkaat on enemmän kuluneet. Ja autokin on enimmäkseen takavetoinen.

Kaasujalka on mielestäni aika kevyt. Ehkä joskus hieman sporttisemmin sitten vaikka MP:llä.

Edit:
Nankang AS-1 renkaat vaikutti melkein uusilta (ne sopii taakse). Bridgestonet hieman enemmän kuluneet (sopii eteen).

Statistiikka

Viestiketjuista
279 932
Jäsenet
78 000
Uusin jäsen
judehampaat

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom