Puustelli.
Meille laitettiin uusi keittiö toukokuun lopulla. Asennusvaiheessa havaittiin, että rulokaapissa oli pari virhettä ja yksi alakaappi oli lievästi viallinen. Joten vaihtoonhan ne menee.
Meni muutama viikkoa ja kaapit tuli, ja viikon päästä siitä asentaja. Asentaja purki laatikot ja rulokaapista puuttui ovi kokonaan ja se kaappikin oli rikki.
Tein tässä vaiheessa (kesäkuun loppua) virheen, ja maksoin laskun.
Sitten ei kuulunutkaan mitään. Elokuun alkupuolella soittelin myyjälle, joka selitti, että heidän asentajansa on lomalla (jännä juttu, kun olen nähnyt kaksi eri asentajaa, molemmatko oli elokuussa lomalla?). Tuossa pari viikkoa sitten vaimolta meni jo hermot ja hän lähetti viikonloppuna viestiä. Maanantaina tuli viestiä, että "oltiin just ottamassa yhteyttä" (no varmaan niin). Kävivät tänään sitten paikalla, tällä kertaa olin käskenyt viemään kaapit liikkeeseen ja tarkistamaan siellä. En halunnut viikkotolkulla katsella niitä olohuoneessa.
No, rulokaapin laatikko auki ja... se vitun kaappi oli taas viallinen. Tehtaalla oli selvästi mokattu, ei ollut edes kuljetusvaurio. Eli nyt siis tänne on toimitettu kolme viallista kaappia. Onko tuossa firmassa minkäänlaista laadunvarmistusta tai -tarkkailua? Ja kuinka helvetin huonon pitää yieldin olla, että samalle asiakkaalle voi vahingossakaan mennä kolme rikkinäistä kaappia? Jos yksi kaappi sadasta on rikki, niin todennäköisyys on 1 miljoonasta.
Sen verran jo alkoi vituttaa, että laitoin sähköpostia suoraan toimarille, tehdaspäällikölle ja asiakaspalvelupäällikölle. Saa nähdä vastaavatko.
Mutta ostakaa vittu mieluummin Ikeaa. Maksaa alle puolet, joten vaikka laatu olisi huonompi, niin voitte ostaa vaikka toisen keittiön ja olette silti rahallisesti voiton puolella. Eikä nuo kuulemma ole huonoja keittiöitä.