Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse en kaipaa mitään Liiteristä mutta käsitin että postaaja ei löytänyt muuta kuin nuudeleita syötäväksi. Teollisesti valmistettua paskaa myydään toki kaikissa kaupoissa.Olet oikeassa mutta lihatiskin puuttuminen ei liity valmiisiin/puolivalmiisiin tuotteisiin mitenkään. Mutta nyt siis kaipaatkin valmiita lämpimiä ruoka-annoksia? Lisäksi yleensä ne lihatiskin lihapalat ei ole merkittävästi tuoreempia, kuin pakkauksessa olevat.
Olen nirso. En kelpuuta ihan mitä tahansa eineksiä suuhunpantavaksi. Vähän on hankalaa kokata kun hella on ihan sysipaska, eivätkä vaihda vaikka kuinka anoo. Sitten vielä vaikka hella olisikin uutuuttaan kiiltävä, niin ei meikäläisen keittonurkkauksessa ole laskutilaa, ainoan tason vie mikro. Tämäkin voisi ketjun otsikon mukaan jotakuta vituttaa, mutta en valita kun asun halvasti. Niin ja ne nuudelit löysin kaapin perukoilta.Itse en kaipaa mitään Liiteristä mutta käsitin että postaaja ei löytänyt muuta kuin nuudeleita syötäväksi. Teollisesti valmistettua paskaa myydään toki kaikissa kaupoissa.
Saa sieltä toki pakattua lihaa, kanaa, kalaa jos vaan viitsii itse valmistaa.
Vituttaa kun joku pölvästi on parkkeerannut ooppelinsa mun paikalle. Vitun vittu, en maksa parkkipaikasta, jotta joku muu voi sitä käyttää.
Lihasheikkoutta ja hengästymistä ollu nyt jonkun aikaa. Kävellessä saattaa jalat mennä puuroksi ja kadota alta. Tankatessa käsiä pitää vaihtaa kun ei vain voima riitä pitämään pistoolia pohjassa. Epäilivät jo keuhkoveritulppaa, mutta päivystyksessä ei mitään vakavampaa löytyny. Seuraavaksi sitten soittivatkin, että nyt alkaa sovelletun rentoutuksen kurssi, että sieltä saat apua vaivoihisi. Ryhmäohjausta joka viikko. Kun kerran oot saanu merkinnän masennuksesta papereihin niin kaikki vaivat sen jälkeen menee sen piikkiin jos et nyt ihan selvästi ole suoraa kuolemaa tekemässä. Fiilistä ei voi kuvailla vitutukseksi. Tämä on jotain aivan muuta toisesta ulottuvuudesta.
Tuntuuko ihan siltä kun olis MooniksetHammaslääkäriin tuli aamulla mentyä pikamarssia, nyt väliaikainen paikka tuossa hampaassa ja parin viikon päästä poisto... Koko pää ihan tunnottomana ja muutenkin tollo olo.... Kai tää menee.
Tuntuuko ihan siltä kun olis Moonikset![]()
Olen nirso. En kelpuuta ihan mitä tahansa eineksiä suuhunpantavaksi. Vähän on hankalaa kokata kun hella on ihan sysipaska, eivätkä vaihda vaikka kuinka anoo. Sitten vielä vaikka hella olisikin uutuuttaan kiiltävä, niin ei meikäläisen keittonurkkauksessa ole laskutilaa, ainoan tason vie mikro. Tämäkin voisi ketjun otsikon mukaan jotakuta vituttaa, mutta en valita kun asun halvasti. Niin ja ne nuudelit löysin kaapin perukoilta.
Saanko kysyä miksi menit kontrolleihin, oliko joku tietty syy?Sen kerran kun julkiselle menee syöpäkontrolleihin, niin sanotaan että tuloksia saat odotella kuukauden. Nää kontrollit vie aina yöunet ja nyt pitäis sitten kuukaus olla paskat housussa. Vituttaa.
Köyhä ja 60-luvun......Köyhä ja 70-luvun vuokra yksiö?
Mulla on terminaalinen maksasyöpä ja sitä kuvataan 3kk välein nyt.Saanko kysyä miksi menit kontrolleihin, oliko joku tietty syy?
Itse kävin ihan omasta sekä t-keskuksen lääkärin määräyksellä tutkimuksissa taannoin ja tuloshan ei ole tietenkään mihinkään verikokeeseen vastaava vaan tulos tuli heti, ja se oli "Jotain outoa täällä on kyllä mutta ei syövältä näytä. Syötkö verenpainelääkkeitä?" No en, ja siihen se jäi. Tuosta on viitisen vuotta aikaa ja edelleen hengissä ja syy miksi hakeuduin hoitoon on myös poissa.
Ihme juttuja.
Ihme säätämistä... Mitä olen lukenut niin nämä C19 testit ja siihen liittyvä toiminta näyttävät vievän kaiken ajan ja resurssit.Mulla on terminaalinen maksasyöpä ja sitä kuvataan 3kk välein nyt.
Tätä ei pysty nätisti toiseen suuntaan sanomaan ei sitten mitenkään. Kerro jos keksit tavan.Nainen valittaa jos otan kotona pari kaljaa.
Eniten tässä vituttaa "ongelma" joka naisen mukaan on alkoholin sisältämät kalorit, itse olen kuitenkin se osapuoli joka reilun kymmenen vuoden seurustelun aikana on pitänyt itsensä (ja painon) kurissa.
Yritäppä tämä asia ilmaista nätisti toiseen suuntaan...
Ei onnistu... Ainoat exit-strategiat tilanteesta ovat joko lopetat kaljanjuonnin tai vaihdat emäntää. Tai sitten kestät nalkutusta ja ryyppäät niin että eukko lähteeNainen valittaa jos otan kotona pari kaljaa.
Eniten tässä vituttaa "ongelma" joka naisen mukaan on alkoholin sisältämät kalorit, itse olen kuitenkin se osapuoli joka reilun kymmenen vuoden seurustelun aikana on pitänyt itsensä (ja painon) kurissa.
Mulla on terminaalinen maksasyöpä ja sitä kuvataan 3kk välein nyt.
Mun käsityksen mukaan colliet on lepposia ja suvaitsevaisia. Toisaalta onhan meissä ihmisissäkin eroja vaikka saman rodun sisällä.Naapurustossa asuva collie pääsi irti omistajaltaan ja hyökkäsi koirani kimppuun.
Kysy kumpi on parempi, se että otat kotona pari kaljaa vai se, että teet exitit ja lähdet kavereiden kanssa hummaamaan ja tulet kännissä himaan yöllä vonkaamaan pesää.Nainen valittaa jos otan kotona pari kaljaa.
Omalta kohdaltani voin sanoa että sitä päivää ei tule jona maksaisin päästäkseni sinne.Odotan marraskuun Kenian lomaa, jolloin varmaankin avaudun mikä Afrikassa vituttaa
Nimenomaan... Kyllä sitä välillä on pakko rentoutua parin oluen kanssa. Itselläkin oli taas ihan pirun rankka duuniviikko ja illan ensimmäinen olut kyllä vaan maistui niin hyvältä että jos emäntä olisi ruvennut jotain mussuttamaan niin olisin mieluummin heittänyt emännän ovesta pihalle kuin oluen.Kysy kumpi on parempi, se että otat kotona pari kaljaa vai se, että teet exitit ja lähdet kavereiden kanssa hummaamaan ja tulet kännissä himaan yöllä vonkaamaan pesää.
On se vittu jos ei perjantaina saa ottaa muutamaa olutta rentoutuakseen.
Omaa kokemusta Afrikasta ei ole ollenkaan. Mutta lukenut että ihmiset siellä suht ystävällisiä vaikka useimmat yrittävät kusettaa rahaa minkä voivat.Omalta kohdaltani voin sanoa että sitä päivää ei tule jona maksaisin päästäkseni sinne.
Paljon hyvää ja uutta mielenkiintoista, tosin päälle jää aina suunnaton vitutuksen tunne kaiken toimimattomuudesta ja yleisistä hygienia opeista. Paljonko olet valmis maksamaan siitä että asiat lutviutuvat?
Serkku on matkaillut paljon muunmuassa Afrikassa ja Aasiaasa ja joskus sen kanssa on tullut reissuista tullut kuultua aika hurjiakin tarinoita. Mutta sen perusteella mitä olen kuullut niin eri puolilla Afrikkaa saattaa löytyä hyvinkin erilaisia paikkoja. Osassa oletuksena on että kaikki kusettavat ja varastavat kaiken mitä irti lähtee, osassa taas suojellaan ulkopuolisia viimeiseen asti että turisteille ei kävisi mitään ja kaikkea siltä väliltä. Joissain paikoissa saman valtion sisällä saatta olla ihan selkeä raja jonka toisella puolella eletään kuin pellossa ja toisella puolella kaikki on suunnilleen kuin länsimaissakin. "Afrikka" siis on aika laaja käsite johon mahtuu ilmeisesti aika laidasta laitaan vähän kaikenlaista, riippuen paikasta sun muista tekijöistä.Omaa kokemusta Afrikasta ei ole ollenkaan. Mutta lukenut että ihmiset siellä suht ystävällisiä vaikka useimmat yrittävät kusettaa rahaa minkä voivat.
Olen matkustellut kehitysmaissa ennenkin että jonkunlaista kokemusta sentään köyhistä oloista.
Afrikkan reissu on vaan kokemus jonka haluan. (luultavasti once in lifetime)
Turisteille normaali arki siellä on ruusuinen vaikka olisit sotaa käyvässä maassa. Heitä varjellaan hotelleiden taskuissa piilotellen ympärillä olevia ongelmia ymmärrettävistä syistä.Serkku on matkaillut paljon muunmuassa Afrikassa ja Aasiaasa ja joskus sen kanssa on tullut reissuista tullut kuultua aika hurjiakin tarinoita. Mutta sen perusteella mitä olen kuullut niin eri puolilla Afrikkaa saattaa löytyä hyvinkin erilaisia paikkoja. Osassa oletuksena on että kaikki kusettavat ja varastavat kaiken mitä irti lähtee, osassa taas suojellaan ulkopuolisia viimeiseen asti että turisteille ei kävisi mitään ja kaikkea siltä väliltä. Joissain paikoissa saman valtion sisällä saatta olla ihan selkeä raja jonka toisella puolella eletään kuin pellossa ja toisella puolella kaikki on suunnilleen kuin länsimaissakin. "Afrikka" siis on aika laaja käsite johon mahtuu ilmeisesti aika laidasta laitaan vähän kaikenlaista, riippuen paikasta sun muista tekijöistä.
Kuvien perusteella sieltä kyllä löytyy paikotellen varsin hienoja paikkoja mutta itse valitettavasti en ole oikein reissaajatyyppiä ja inhoan esimerkiksi lentomatkustamista (muunmuassa korvat aina parin tunnin lennon jälkeenkin vuorokauden verran kipeät) joten ihan hirveästi ei tule kaukomailla reissattua.
Kaikkihan nuo koirulit on jalostettu liian pitkälle kantaisästään. En usko tuon rodun olevan erityisen hermoheikko. Huono kasvuympäristö ja koulutuksen puute pilaa sekä koirat että ihmiset.Vitun marjat ole. Sen verran liian pitkälle jalostettu, että suurin osa aivan hermoheikkoja.
Naapurustossa asuva collie pääsi irti omistajaltaan ja hyökkäsi koirani kimppuun. Käsi 2-3 kertaa normaalin kokoinen ja omistaja sanoi että me provosoitiin hänen koiraa. Käveltiin vaan ohi ja koira pääsi omistajaltaan irti. Mun koira osaa ohittaa ja ei hauku, eli provosoitiin vaan olemassaolollamme.
Vitun marjat ole. Sen verran liian pitkälle jalostettu, että suurin osa aivan hermoheikkoja.
Meillä on ollut neljä nahkalassieta. Yksikään niistä ei ollut hermoheikko. Vaimolla oli aikoinaan perus "lassie" joka oli taas arka ja pelokas.Itsellä lyhytkarvainen collie uros. Ihmisten (myös lasten) kanssa äärimmäisen suvaitsevainen.
Koirien kanssa mikäli vastapuoli narttu niin ei mitään ongelmaa, mikäli uros niin niin saa olla varuillaan (eli mennään ohi). Meidän collie ei alistu tai anna periksi.
Jos koira pääsee irti niin kyllä se lähtökohtaisesti on irti päässeen koiran omistaja joka on virheen tehnyt. Pelkää varmaan seuraamuksia tai sitten on vaan nuija jos väittää syyn olevan toisessa.
Itseäni vitutti naapurin entinen mäyräkoira. Aina kun rouva ulkoilutti sitä niin koko lenkin hirveä räksytys ja kerran yritti käydä nilkkaani kiinni. Mies kun ulkoilutti niin oli normaali.Loppujen lopuksi suurin syy on isäntä. Koira on aina loppuun asti uskollinen isännälleen ja käyttäytyy sieltä imetyn mallin mukaan.
Naapurustossa asuva collie pääsi irti omistajaltaan ja hyökkäsi koirani kimppuun. Käsi 2-3 kertaa normaalin kokoinen ja omistaja sanoi että me provosoitiin hänen koiraa. Käveltiin vaan ohi ja koira pääsi omistajaltaan irti. Mun koira osaa ohittaa ja ei hauku, eli provosoitiin vaan olemassaolollamme.
Ottaa päähän koska ongelma alkaa jo alakoulussa pojilla. Koululta valitetaan kun pojat istuu illat kotona netissä ja pelaa. Seuraavassa lauseessa valitetaan kun pojat pyörii ulkona ostarilla iltapäivät ja pitää illalla häiritsevän kovaa ääntä.Kysy kumpi on parempi, se että otat kotona pari kaljaa vai se, että teet exitit ja lähdet kavereiden kanssa hummaamaan ja tulet kännissä himaan yöllä vonkaamaan pesää.
On se vittu jos ei perjantaina saa ottaa muutamaa olutta rentoutuakseen.
Joo, mähän tosiaan ensimmäisen syöpäkeskuksen vastaanoton jälkeen varasin jo kotimatkalla ajan yksityiselle. Lopulta sitten päädyin Saksaan hoitoihin. Noi radiologin lausunnot on ollut aina muutenkin jotain parin lauseen pituisia vrt. Docratekseen josta saan aina tarkat ja yksityskohtaiset parin sivun raportit. Nyt vaan on vähän pakko käydä julkisella, kun oon siirtynyt elinsiirtonpuolelle. En sitten tiedä voiko koronan takia olla radiologit noin ruuhkautuneita, mutta mun mieleästi silti todella kohtuutonta syöpäpotilaana odottaa kuukauden verran tuloksia. Mielessä käynyt jos vaan tilaisin noi kuvat nyt ja pistäisin yksityiselle lausuttavaksi, mutta sekin on aina vähän säätöä.Otan osaa noihin labrojen viiveisiin. Itselläkin aikanaan kunnallisessa jonkun simppelin verikokeen tuloksissa kesti 3 viikkoa ja koko tauti oli ollut jo 2vk sitten ohi (epäilivät jotain vakavampaa). Ja viime kerralla tuli kyllä todellinen turhautuminen kunnallisen kanssa, menin yhden vaivan kanssa viikonloppuna päivystykseen ja ottivat kauhean kasan labroja. No, sanoivat että heti maanantaina paikalliseen labraan ottamaan pari tutkimusta lisää ja yllättäen juuri sopivasti siellä labran näytteenotossa ollessa tulee tekstari että lisätutkimuksia ei tarvita, olivat päivystyksen nopanheitossa arvanneet vaivan oikein ja pistivät reseptin sähköisenä apteekkiin. No, siinä vaiheessa olikin jo piikki jo lihassa labrassa ja lisäverikokeita otettiin niin minkäs teet...
Työterveyden kautta on onneksi homma toiminut paremmin, yleensä tulokset ovat tulleet jo ennen kuin on labrasta kerinnyt kotiin asti ellei sitten itse näytteen analysoinnissa ole jotain aikamäärää kauanko siihen kestää.
Hirveän pieni osa ihmisistä tajuaa ettei koiraa ohjata narulla
Vituttaa se kun olen pistämässä saunaa lämpiämään ja kaivan legendaarisen Zipon joka on tankattu kaksi viikoa sitten täyteen. Kymmenkunta lyhytkestoista sytytystä tehty tuona aikana ja nyt tankki tyhjä.
Haihtuu bensiini näköjään kahdessa viikossa tuosta vaikka oli täynnä. En varmaan muista kuinka tiheästi sen tankkasin 20-30v sitten, tosin ei vertailukelpoista koska poltin tupakkaa silloin kiihkeällä tahdilla.
Lanka on nykästy lyhyelle, joten sitä kautta haihtuminen on minimoitu.
Ei se kulutus vaan tankkaus jota vertaan puhelimen lataukseen. Kerran viikossa latailen puhelimen, eli zippo samalla.
Kaikkihan nuo koirulit on jalostettu liian pitkälle kantaisästään. En usko tuon rodun olevan erityisen hermoheikko. Huono kasvuympäristö ja koulutuksen puute pilaa sekä koirat että ihmiset.
Minä en luota koiraan enkä ihmiseen, kun ovat vapaalla luonnossa. Mulle riitti kerta vääntää irtiolevan sakemannin kanssa ja samalla piti suojata omia koiria. Toisekseen, taajamissa laki velvoittaa pitämään koirat kytkettynä, joten se siitä.
Vituttaa se kun olen pistämässä saunaa lämpiämään ja kaivan legendaarisen Zipon joka on tankattu kaksi viikoa sitten täyteen. Kymmenkunta lyhytkestoista sytytystä tehty tuona aikana ja nyt tankki tyhjä.
Itse otin kanssa nostalgiahuuruissani teinivuosilta talteen jääneen Zipon käyttöön. Tosin tuo bensan kanssa läträäminen ei kiinnostanut, niin osti siihen uuden sielun.Käytin joskus kymmenenvuotta sitten muutaman päivän lahjaksi saatua zippoa, jonka päädyin sitten myös lahjoittamaan eteenpäin.
Käytin joskus kymmenenvuotta sitten muutaman päivän lahjaksi saatua zippoa, jonka päädyin sitten myös lahjoittamaan eteenpäin.
En kumminkaan hyväntahtoisuuttani sitä pois kumminkaan lahjoittanut.
Lahjoititko vai et?![]()