Juuh järkeä touhuun, en minä niin rikas ole että alan ostelee pahvilootaa, kuplamuovia ja oikein silottelemaan sitä ja vielä maksamaan ilmaisten postien lisäksi 20e että se oikein viedään ovelle saakka, asian ydin on vain että monesti tulee vastaan "en minä nyt ala sitä Kemiin saakka lähettämään, mutta 100km:n päähän kyllä"
eli monilla ihmisillä on järki poissa että jos esim. vastaanottaja sanoo "Minä maksan matkahuollon rahdit 20e" niin se on aivan sama että näkeekö vaivaa viedä se samaan lähtöpaikkaan ja aivan sama että liikkuuko se paketti sitten kilometrin vaiko tuhat, se on matkahuollon murhe.
mutta kun monet sanovat "en minä JAKSA nähdä VAIVAA että POSTITAN sen sinulle"
Melkein parraimat ovat "läppäri i7 256Gt SSD 16Gt Ram. ivalossa VAIN NOUTO" niin on tuossakin sitten järki poissa.
ihan kuin se olisi lähettäjältä poies että onko matka kilsan vaiko tonnin, ei ole.
Sitten mainitsit että olen aiemmin itkenyt ilman vastapalveluksista saatuja juttuja:
kyllä, fituttaa kun määrätyt sukulaiset/"ystävät" soittavat VAIN kun tarvitsevat jotain, sitten ollaan kiitos palkalla, minä kun kysyn kyytiä kilsan verran niin
heti ollaan käsi ojossa 20e:a ottamassa, halvemmaksi tulee taksi, siksi taksilla kuljekin mielummin.
monilla minun "ystävällinä" on vain tapana "soitan vain jos tarvitsen jotain, en muuten" tulee huoramainen olotila, voisi sitä muutenkin pitää yhteyttä
Kyllä, teen monia vapaa-ehtoisduuneja, ne ovat köyhille sekä tarvitseville, mutta monet hyvin toimeentulevat käyttävät minua aivan sikana hyväksi.
jos on jotenkin miten pystyn vähävaraista auttamaan niin tietysti autan, rikkaat menkööt itkemään alan liikkeisiin..
On asia erikseen köyhät auttajat ja sitten Bill Gatesin siskot, sen mukaan autetaan miten kyetään.
toinen auttaja antaa lahjaksi riisipussin toinen bemarin, siinä on vissi ero.